Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
27-06-2017 13:52
Ik heb heel die opmerking niet gelezen, dusss waar héb je het over?
Ik heb die opmerking wel gelezen. Niet geschikt voor herhaling, al had ik de indruk dat het als grapje bedoeld was.
Hebben jullie het niet gelezen? Ik ben lichtelijk bevreesd hier precies te zeggen wat er gepost was (aangezien er mensen stafbelust zijn), maar het is ook in Napraat besproken. In ieder geval was de post die door de moderator weggehaald is ronduit racistisch en waren er kusjes voor een vaste kern van dit topic. Maar goed, als mensen het niet gelezen hebben, kunnen ze er ook niets van vinden. Jammer dan toch wel. Ik heb er veel van geleerd.
amarna schreef:
27-06-2017 13:58
Ik heb die opmerking wel gelezen. Niet geschikt voor herhaling, al had ik de indruk dat het als grapje bedoeld was.
Vreemd grapje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de post niet gelezen dus ik voel ook geen enkele behoefte om afstand te nemen van iets wat ik niet zelf gelezen heb..
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als dat dezelfde post was als in andere topics, was dit absoluut geen grap. Dat was racistisch en verschrikkelijk. Mijn mening. En natuurlijk gelooft niemand meer dat hier geen racisten zitten.

Gelukkig kunnen we nu topics uit onze favorieten verwijderen, anders had ik dit niet eens geschreven.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat er van uitgegaan wordt dat iedereen die opmerking wel gelezen zal hebben (het heeft er drieënhalf uur gestaan, ik zit hier echt niet 24/7) en er direct de insinuatie tegenaan gegooid wordt dat als je daar niet afkeurend op gereageerd hebt je ook verdacht bent. :wtf:
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
27-06-2017 14:26
Raar dat er van uitgegaan wordt dat iedereen die opmerking wel gelezen zal hebben (het heeft er drieënhalf uur gestaan, ik zit hier echt niet 24/7) en er direct de insinuatie tegenaan gegooid wordt dat als je daar niet afkeurend op gereageerd hebt je ook verdacht bent. :wtf:
Ja zo werkt dat hier blijkbaar.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan niet iedereen dat gelezen hebben, maar dit was niet de eerste racistische opmerking.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
27-06-2017 14:33
Natuurlijk kan niet iedereen dat gelezen hebben, maar dit was niet de eerste racistische opmerking.
Ja en? Ik ben niet verantwoordelijk voor wat anderen uitkramen. Als ik het zie zal ik er wat van zeggen. Beloofd. Maar geen oude koeien uit de sloot halen want die over de luchtbuksen ken ik nou inmiddels wel. Maar alleen maar hier komen huilieën dat iedereen zo racistisch is en alle andere verdachtmakingen en dat je daarom nooit komt op de Actueel-pijler en oh wat ben je blij dat het topic niet meer in je favorieten staat is behalve totaal off-topic ook nog eens ontzettend gezemel. Als je racistische praat ziet: staffen. Laat het lekker aan de mods over.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
27-06-2017 14:40
Ja en? Ik ben niet verantwoordelijk voor wat anderen uitkramen. Als ik het zie zal ik er wat van zeggen. Beloofd. Maar geen oude koeien uit de sloot halen want die over de luchtbuksen ken ik nou inmiddels wel. Maar alleen maar hier komen huilieën dat iedereen zo racistisch is en alle andere verdachtmakingen en dat je daarom nooit komt op de Actueel-pijler en oh wat ben je blij dat het topic niet meer in je favorieten staat is behalve totaal off-topic ook nog eens ontzettend gezemel. Als je racistische praat ziet: staffen. Laat het lekker aan de mods over.
Maar dat helpt dus niet, dat staffen. Dat vind ik erg. En dat mag.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
27-06-2017 14:50
Maar dat helpt dus niet, dat staffen. Dat vind ik erg. En dat mag.
Dus wordt een hele pijler weggezet als racistisch. Dat vind ik dan weer erg. Mag ook.
Degene die over de schreef is gegaan is geband. Over tot de orde van de dag dus.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
27-06-2017 14:58
Dus wordt een hele pijler weggezet als racistisch. Dat vind ik dan weer erg. Mag ook.
Degene die over de schreef is gegaan is geband. Over tot de orde van de dag dus.
Inderdaad Eindeloos heeft een permaban dus 'men' kan tevreden zijn dat het staffen eindelijk het zo gewenste resultaat heeft gehad.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
27-06-2017 15:20
Inderdaad Eindeloos heeft een permaban dus 'men' kan tevreden zijn dat het staffen eindelijk het zo gewenste resultaat heeft gehad.
Ze vroeg om op anoniem te mogen en wat haar betreft mochten de mods d'r ook een IP ban van maken, zoiets.
(+ de rest)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt belachelijk dat dit topic nog steeds het vluchtelingentopic mag heten.
Baudolino schreef:
27-06-2017 16:45
Ik vind het echt belachelijk dat dit topic nog steeds het vluchtelingentopic mag heten.
Dit topic is note bene ooit begonnen als tegenwicht tegen al het zure gejank en geklaag tegen vluchtelingen.
Het duurde geloof ik precies drie pagina's voor het alweer permanent gekaapt was door hen-die-geen-racist-genoemd-willen-worden-maar-het-natuurlijk-wel-zijn.
Er wordt hier voornamelijk gemodereerd op onbeleefd zijn tegen haat- en angstzaaiers, dus het verbaast me eigenlijk dat er eindelijk eens eentje mag gaan wieberen.
Snarky schreef:
27-06-2017 17:01
Dit topic is note bene ooit begonnen als tegenwicht tegen al het zure gejank en geklaag tegen vluchtelingen.
Het duurde geloof ik precies drie pagina's voor het alweer permanent gekaapt was door hen-die-geen-racist-genoemd-willen-worden-maar-het-natuurlijk-wel-zijn.
Er wordt hier voornamelijk gemodereerd op onbeleefd zijn tegen haat- en angstzaaiers, dus het verbaast me eigenlijk dat er eindelijk eens eentje mag gaan wieberen.
Ben je een racist als je kritisch bent op vluchtelingen?

Het zouden alleen hoog opgeleide vluchtelingen zijn, een aanwinst voor Europa, er zouden geen terroristen tussen zitten, ze zouden zo aan het werk gaan en geen uitkering gaan trekken, het zouden allemaal oorlogsvluchtelingen zijn etc etc. Na een paar jaar te zijn voorgelogen, wordt nu langzaam duidelijk hoe het echt zit.

Rond de 90% is geen echte oorlogsvluchteling, er zitten nauwelijks hoogopgeleiden tussen, er zitten wel degelijk terroristen tussen de grote stroom aan asielzoekers, het aantal uitkeringstrekkers is schrikbarend hoog en er zit nauwelijks vooruitgang in. Ik vind dat er op dit forum erg makkelijk worden gestrooid met termen als racist en xenofoob. Dit is erg gevaarlijk. Het zorgt ervoor dat de waarheid niet meer boven water komt en in feite maak je iemand monddood. Elke vorm van discussie is dan weg.
nessemeisje schreef:
27-06-2017 14:26
Raar dat er van uitgegaan wordt dat iedereen die opmerking wel gelezen zal hebben (het heeft er drieënhalf uur gestaan, ik zit hier echt niet 24/7) en er direct de insinuatie tegenaan gegooid wordt dat als je daar niet afkeurend op gereageerd hebt je ook verdacht bent. :wtf:
Dan heb je het niet zo gelezen als ik het bedoelde. Ik heb al vaker gezegd dat ik het gebrek aan aanspreken hier bijzonder willekeurig vind. Als iemand iets leuks typt, dan is het kusjes en bloemetjes alom, maar dezelfde posters kunnen de weerzinwekkendste zaken posten en dan is er alleen oorverdovende stilte. Het is dus niet dat ik dan vind dat je ook verdacht bent, maar wel dat ik dat opmerkelijk vind: als een van mijn forumvriendinnen m/v ineens onwijs vreemde zaken gaat posten, dan zou ik hem/haar er gerust op aanspreken. Dat valt me op. Dat je soeverein post vind ik prima, dat probeer ik zelf ook, maar dat je de ene post van een forummer juichend ontvangt en dan de andere post compleet negeert.

Dus kort: waarom wél mijn posts quoten en een facepalm eronder plaatsen (deze is niet voor jou, Nessemeisje, maar dat was mijn oorspronkelijke bericht ook niet), waarom wél posts waar je het eens mee bent quoten en alle hallelujahsmilies eronder plaatsen die je kunt vinden, maar waarom niet een van je vaste postvrienden aanspreken als die gierend de bocht uitgaat? Het kan niet een gebrek aan bemoeizucht zijn, anders had men mijn posts ook gewoon kunnen negeren, immers.

Ik vind het gek. Dat is alles.
Rosabella1 schreef:
27-06-2017 15:20
Inderdaad Eindeloos heeft een permaban dus 'men' kan tevreden zijn dat het staffen eindelijk het zo gewenste resultaat heeft gehad.
Ik heb haar post gelezen. Ik neem aan jij niet. Wat ze schreef, kon echt niet. Gewoon echt niet. Strafbaar enzo.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
27-06-2017 13:42
Maar ik begrijp dat we het er niet meer over hebben? Jarenlang is hier verkondigd dat er geen racisten waren op deze pijler. Nu stond er iets ongelooflijks racistisch van iemand die altijd geroepen heeft niet racistisch te zijn, met nog wat kusjes voor een aantal andere forummers en dat is het dan? Geen behoefte hier afstand van te doen?
Extremen aan beide zijden van het spectrum zullen er altijd zijn. Maar net zo goed als dat er gevonden wordt dat bijv. moslims niet en masse afstanden hoeven te nemen van de extremisten in de moslimwereld, net zo goed vind ik het onzin dat mensen die kritisch over bepaalde ontwikkelingen denken, afstand hoeven te nemen van iemand die extreme andere denkbeelden verkondigt.

De enige manier om deze mensen de troeven uit handen te nemen hier is: er niet op reageren,en de discussie zuiver houden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
27-06-2017 17:19
Ben je een racist als je kritisch bent op vluchtelingen?

Het zouden alleen hoog opgeleide vluchtelingen zijn, een aanwinst voor Europa, er zouden geen terroristen tussen zitten, ze zouden zo aan het werk gaan en geen uitkering gaan trekken, het zouden allemaal oorlogsvluchtelingen zijn etc etc. Na een paar jaar te zijn voorgelogen, wordt nu langzaam duidelijk hoe het echt zit.

Rond de 90% is geen echte oorlogsvluchteling, er zitten nauwelijks hoogopgeleiden tussen, er zitten wel degelijk terroristen tussen de grote stroom aan asielzoekers, het aantal uitkeringstrekkers is schrikbarend hoog en er zit nauwelijks vooruitgang in. Ik vind dat er op dit forum erg makkelijk worden gestrooid met termen als racist en xenofoob. Dit is erg gevaarlijk. Het zorgt ervoor dat de waarheid niet meer boven water komt en in feite maak je iemand monddood. Elke vorm van discussie is dan weg.
Met jou ben ik het ook eens. Inderdaad, er zouden louter apothekers en chirurgen en wetenschappers en ingenieurs deze kant op komen, werd ons verteld, waar we hier dringende behoefte aan hadden en die mensen zouden binnen de kortste keren zelfvoorzienend zijn hier, sterker nog, ze zouden hard nodig zijn hier, om allerlei gaten in ons bestel en in ons land op te vullen.

De feitelijke waarheid is dat inmiddels 60% tot 80% van die mensen in ons sociale vangnet rust en er met grote waarschijnlijkheid ook nooit uit gaat komen. Hetzij door gebrek aan opleiding (want het aantal apothekers en chirurgen en ingenieurs bleek toch wat tegen te vallen...), hetzij door andere oorzaken. Maar dat doet er eigenlijk niet zo toe, want de bottom line is dat onze samenleving gaat betalen voor de overige 40-50 jaar van het leven van deze mensen, zonder dat ze er ooit een prestatie tegenover zetten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
27-06-2017 18:50
Extremen aan beide zijden van het spectrum zullen er altijd zijn. Maar net zo goed als dat er gevonden wordt dat bijv. moslims niet en masse afstanden hoeven te nemen van de extremisten in de moslimwereld, net zo goed vind ik het onzin dat mensen die kritisch over bepaalde ontwikkelingen denken, afstand hoeven te nemen van iemand die extreme andere denkbeelden verkondigt.

De enige manier om deze mensen de troeven uit handen te nemen hier is: er niet op reageren,en de discussie zuiver houden.
Het is wel een beetje anders wanneer je die racistische poster wél de hele tijd juichend citeert wanneer hij/zij net niet de schreef over gaat. Als je het anders wel altijd klinkend met iemand eens bent, mag je van mij best afstand nemen als diezelfde persoon ineens iets heel anders post. Dus daar gaat je vergelijking mank. Interessante vergelijking ook, want ik meende me te herinneren dat jij juist wel een voorstander was van het afstand nemen van huis-tuin-en-keuken-moslims van de daden van extremisten. Maar dat is dus niet meer zo, begrijp ik.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
27-06-2017 18:56
Het is wel een beetje anders wanneer je die racistische poster wél de hele tijd juichend citeert wanneer hij/zij net niet de schreef over gaat. Als je het anders wel altijd klinkend met iemand eens bent, mag je van mij best afstand nemen als diezelfde persoon ineens iets heel anders post. Dus daar gaat je vergelijking mank. Interessante vergelijking ook, want ik meende me te herinneren dat jij juist wel een voorstander was van het afstand nemen van huis-tuin-en-keuken-moslims van de daden van extremisten. Maar dat is dus niet meer zo, begrijp ik.
Ik weet waarlijk niet waar je het over hebt. Ik heb geen probleem met moslims. Ik heb wel een probleem met de massale immigratie in Nederland, omdat ik zie dat die leidt tot veel maatschappelijke problemen (die geld kosten) en grote groepen mensen die hier alleen maar profiteren (zonder ooit iets bijgedragen te hebben). En dan maakt het me geen bal uit of die mensen dan moslim, katholiek of koptisch zijn, of misschien geloven in de Afrikaanse natuurgoden, ze doen maar. Het gaat mij er dan om dat de opnamecapaciteit hier eindig is, en dat we niet eeuwig kunnen doorgaan met onze grenzen open te zetten voor mensen die hier alleen maar op onze voorzieningen af komen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
27-06-2017 18:56
Het is wel een beetje anders wanneer je die racistische poster wél de hele tijd juichend citeert wanneer hij/zij net niet de schreef over gaat. Als je het anders wel altijd klinkend met iemand eens bent, mag je van mij best afstand nemen als diezelfde persoon ineens iets heel anders post. Dus daar gaat je vergelijking mank. Interessante vergelijking ook, want ik meende me te herinneren dat jij juist wel een voorstander was van het afstand nemen van huis-tuin-en-keuken-moslims van de daden van extremisten. Maar dat is dus niet meer zo, begrijp ik.
Overigens heb ik geen idee over welke poster het gaat en welke vreselijke dingen hij/zij dan gezegd zou hebben, want ik ben hier al 2 dagen niet geweest, dus dat even ter verduidelijking.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrouwjagersma schreef:
27-06-2017 18:56
Het is wel een beetje anders wanneer je die racistische poster wél de hele tijd juichend citeert wanneer hij/zij net niet de schreef over gaat. Als je het anders wel altijd klinkend met iemand eens bent, mag je van mij best afstand nemen als diezelfde persoon ineens iets heel anders post. Dus daar gaat je vergelijking mank. Interessante vergelijking ook, want ik meende me te herinneren dat jij juist wel een voorstander was van het afstand nemen van huis-tuin-en-keuken-moslims van de daden van extremisten. Maar dat is dus niet meer zo, begrijp ik.
ja als de forummer net niet over de schreeft ging werd ze geciteerd met veel smilies en nu ze haar ware gezicht laat zien doet men alsof de neus bloedt. we wisten het niet, bericht niet gelezen etc
S-Meds schreef:
27-06-2017 19:11
ja als de forummer net niet over de schreeft ging werd ze geciteerd met veel smilies en nu ze haar ware gezicht laat zien doet men alsof de neus bloedt. we wisten het niet, bericht niet gelezen etc
Nou ja, dat dus.
Ik zou echt teleurgesteld zijn als iemand met wie ik het altijd eens was, ineens een heel nare racist bleek te zijn. Misschien zelfs wel boos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven