Help, mijn kind loopt nog steeds niet!
maandag 9 februari 2009 om 21:07
De titel klinkt ietwat wanhopig, maar dat begin ik onderhand ook te worden. Mijn dochter is namelijk al 25 maanden oud en ze loopt nog steeds niet. Ze kan wel goed staan en lopen langs bijvoorbeeld de kast of met een loopwagen, maar los lopen weigert ze.
Inmiddels hebben al drie fysiotherapeuten naar haar gekeken en die komen allemaal tot de conclusie dat alles met haar in orde is en dat het alleen maar een kwestie van tijd is voordat ze gaat lopen.
Ook ben ik met haar naar een kinderarts in het ziekenhuis geweest, die haar bloed onderzocht heeft op onder meer ontstekingen en is er een echo van haar heupen gemaakt.
Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen om haar te stimuleren op te gaan lopen??
Inmiddels hebben al drie fysiotherapeuten naar haar gekeken en die komen allemaal tot de conclusie dat alles met haar in orde is en dat het alleen maar een kwestie van tijd is voordat ze gaat lopen.
Ook ben ik met haar naar een kinderarts in het ziekenhuis geweest, die haar bloed onderzocht heeft op onder meer ontstekingen en is er een echo van haar heupen gemaakt.
Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen om haar te stimuleren op te gaan lopen??
dinsdag 10 februari 2009 om 11:42
dinsdag 10 februari 2009 om 11:45
quote:Anastacia 34 schreef op 10 februari 2009 @ 09:27:
[...]
Wat onwijs belachelijke reactie van jou, is toch serieuse vraag van TO.
Ik heb kennisje waarvan zei ook in deze medische molen heeft gezeten met haar zoontje
En ze is ook van kastje naar de muur gestuurd. Om er achter te komen wat hij heeft, is ze 1,5 jaar ziekenhuis en uit gelopen.
Zijn ze er achter gekomen dat hij zeldzame spierziekte heeft.
Ik hoop niet dat TO dit hoeft mee te maken, maar denk even na voor je een belachelijke opmerking plaatst.Ik snap je bedoeling wel, maar ook als ouder van een ziek kindje moet je af en toe toch lachen en het luchtig houden, anders wordt het leven wel heel zwaar. Iemand vroeg toch ook aan mij of ik kadootjes voor mijn zoontje had gehouden omdat hij net liep voor hij 2 werd. Dan kan ik ook wel gaan steigeren van; weet je wel dat hij heeft!! enzo maar ik vond het een leuk grapje. Het blijven ook nog gewoon kinderen hoor!
[...]
Ik heb kennisje waarvan zei ook in deze medische molen heeft gezeten met haar zoontje
En ze is ook van kastje naar de muur gestuurd. Om er achter te komen wat hij heeft, is ze 1,5 jaar ziekenhuis en uit gelopen.
Ik hoop niet dat TO dit hoeft mee te maken, maar denk even na voor je een belachelijke opmerking plaatst.Ik snap je bedoeling wel, maar ook als ouder van een ziek kindje moet je af en toe toch lachen en het luchtig houden, anders wordt het leven wel heel zwaar. Iemand vroeg toch ook aan mij of ik kadootjes voor mijn zoontje had gehouden omdat hij net liep voor hij 2 werd. Dan kan ik ook wel gaan steigeren van; weet je wel dat hij heeft!! enzo maar ik vond het een leuk grapje. Het blijven ook nog gewoon kinderen hoor!
Stressed is just desserts spelled backwards

dinsdag 10 februari 2009 om 12:05
quote:Anastacia 34 schreef op 10 februari 2009 @ 09:27:
[...]
Ik hoop niet dat TO dit hoeft mee te maken, maar denk even na voor je een belachelijke opmerking plaatst.
Nou ik lag werkelijk in een deuk
Zag het al helemaal voor me, maar miss wel een idee voor TO. Iets waar ze dol op is aan een hengel doen. Miss helpt het wel.
Ikzelf liep ook pas rond 30 maanden, voor die tijd wupte ik op mijn kont vooruit. Tis helemaal goed gekomen met mij
[...]
Ik hoop niet dat TO dit hoeft mee te maken, maar denk even na voor je een belachelijke opmerking plaatst.
Nou ik lag werkelijk in een deuk
Zag het al helemaal voor me, maar miss wel een idee voor TO. Iets waar ze dol op is aan een hengel doen. Miss helpt het wel.
Ikzelf liep ook pas rond 30 maanden, voor die tijd wupte ik op mijn kont vooruit. Tis helemaal goed gekomen met mij
dinsdag 10 februari 2009 om 12:14
Mijn zoontje was ook laat met alles, op aanraden van huisarts naar osteopaat gegaan (fysio hielp niet). Bleek hij wel te willen, maar zijn schedeldelen bewogen niet ten opzichte van elkaar, waardoor je hersenen als het ware stilstaan totdat daar iets aan gedaan wordt (of niet!). Wisten wij veel.
Mijn hemel wat een onzin!!
Mijn hemel wat een onzin!!
dinsdag 10 februari 2009 om 12:15
dinsdag 10 februari 2009 om 12:19
Ik kon mijn oude hotmail niet meer in (gekraakt) en ook mijn oude nick was toen weg (wachtwoord vergeten en vergetenwachtwoord ging naar mijn oude mailadres. fluffychuzzle@gmail.com doet het wel.

dinsdag 10 februari 2009 om 12:25
dinsdag 10 februari 2009 om 14:26
Onze oudste durfde ook niet los te lopen, wel aan aan hand, vinger loopwagen enzo, maar los niet.
Als je ze los liet ging ze zitten. (Ze was wel een stuk jonger)
Maar ze heeft dus wel leren lopen met een theedoek idd
Dochter 1 punt, en één van ons de andere punt van de theedoek, die natuurlijk slap tussen ons in hing, en toen durfde ze wel te lopen, haha. Ze moest gewoon de knop omzetten.
Ik ken zelfs een kindje wat alleen durfde te lopen als ze zelf haar shirtje bij haar buik vast hield (aah)
Maar succes iig, hoop dat het niks medisch is!
Als je ze los liet ging ze zitten. (Ze was wel een stuk jonger)
Maar ze heeft dus wel leren lopen met een theedoek idd

Dochter 1 punt, en één van ons de andere punt van de theedoek, die natuurlijk slap tussen ons in hing, en toen durfde ze wel te lopen, haha. Ze moest gewoon de knop omzetten.
Ik ken zelfs een kindje wat alleen durfde te lopen als ze zelf haar shirtje bij haar buik vast hield (aah)
Maar succes iig, hoop dat het niks medisch is!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
dinsdag 10 februari 2009 om 16:21
dinsdag 10 februari 2009 om 21:08
quote:Maleficent schreef op 10 februari 2009 @ 11:45:
[...]
Ik snap je bedoeling wel, maar ook als ouder van een ziek kindje moet je af en toe toch lachen en het luchtig houden, anders wordt het leven wel heel zwaar. Iemand vroeg toch ook aan mij of ik kadootjes voor mijn zoontje had gehouden omdat hij net liep voor hij 2 werd. Dan kan ik ook wel gaan steigeren van; weet je wel dat hij heeft!! enzo maar ik vond het een leuk grapje. Het blijven ook nog gewoon kinderen hoor!
Precies, het was niet kwaad bedoeld hoor, had beetje last van humor.
@ TO, ik hoop dat je iets hebt aan de serieuse reacties en dat je kindje snel gaat lopen.
[...]
Ik snap je bedoeling wel, maar ook als ouder van een ziek kindje moet je af en toe toch lachen en het luchtig houden, anders wordt het leven wel heel zwaar. Iemand vroeg toch ook aan mij of ik kadootjes voor mijn zoontje had gehouden omdat hij net liep voor hij 2 werd. Dan kan ik ook wel gaan steigeren van; weet je wel dat hij heeft!! enzo maar ik vond het een leuk grapje. Het blijven ook nog gewoon kinderen hoor!
Precies, het was niet kwaad bedoeld hoor, had beetje last van humor.
@ TO, ik hoop dat je iets hebt aan de serieuse reacties en dat je kindje snel gaat lopen.
dinsdag 10 februari 2009 om 21:14
Mijn zoontje is net anderhalf en loopt een paar passen los, aan de hand en rond tafel/bank gaat prima. Bij hem is het vooral dat hij zo snel kan kruipen dat hij de noodzaak van lopen niet inziet. En ik kan hem geen ongelijk geven. Het enige wat ik doe is hem uitdagen. ik weet dat hij kan lopen (want hij doet enkele stappen en aan de hand loopt hij prima),het komt vanzelf (ervan uitgaande dat medische problemen zijn uitgesloten.)
donderdag 12 februari 2009 om 19:42
Bij mijn zoontje lukt het ook nog niet. Hij is bijna 17 maanden. Wel valt het me op dat hij eerst wel aan de hand staptje, maar nu meteen gaat zitten. Hij wil absoluut niet meer aan de hand lopen. Mensen zeggen dat ik met hem moet oefenen, maar als hij meteen gaat zitten op zn knietjes en heel hard huilt en trappelt? Nou, dan ga ik dat niet doen hoor. Vind ik ook zo sneu. Het kruipen gaat hier idd ook super snel. Wel loopt hij langs de tafel dus dat kan hij wel. Het kruipen wordt nu meer op de knietjes 'lopen'. Ikzelf maak me nu toch wel eens wat vaker ongerust, dus kan het me van TO helemaal voorstellen.
Maarja, geduld hebben zeggen ze. Maar ik zou het toch wel fijn vinden als hij binnenkort gaat lopen, want ik baal stiekem wel een beetje en ben ook ongerust.... Over de vraag; Loopt ie nu nog niet? Zal ik het maar helemaal niet hebben. Daar wordt ik helemaal gek van!
Maarja, geduld hebben zeggen ze. Maar ik zou het toch wel fijn vinden als hij binnenkort gaat lopen, want ik baal stiekem wel een beetje en ben ook ongerust.... Over de vraag; Loopt ie nu nog niet? Zal ik het maar helemaal niet hebben. Daar wordt ik helemaal gek van!