Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Gezeur elke keer
Knuffelheks schreef:
28-06-2017 08:33
Ik vind je nu wel èrg aan het mierenneuken hoor.
Kom op, een beetje positief denken, daar hebben de mods ook veel meer aan :clown:

Ik begeef me vrijwel niet meer in het bugtopic omdat dat geen zin heeft en ik roer me vrijwel niet meer in het moderatortopic om dito reden. Verwacht alleen niet dat ik ze ook nog een keer serieus ga nemen, laat staan dat ik positief ga zitten doen over een bak stront. Dat is niet mierenneuken, dat is gewoon twee bruggen te ver.

En dat ze er wat aan hebben is al helemaal onzin. Ze worden niet warm of koud van suggesties/commentaar/input dus ik verwacht ook niet dat ze nou opfleuren als ik me positief uit laat over de hele zooi. Ik zou ook echt geen reden zien waarom ik niet op z'n minst zo nu en dan mijn frustraties van me af mag schrijven. Ten eerste is daar dit forum ook voor, ten tweede is het heel therapeutisch en ten derde is er echt geen moderator die zich nou ene hol aan trekt van wat ik er van vind. Dus het niet serieus-nemen werkt volgens mij naar beide kanten toe prima zo, en daarmee is er toch ook nog een positieve noot.
Baudolino schreef:
28-06-2017 10:29
Het was een oprechte tip hoor. Werkte vroeger op kinderfeestjes ook altijd prima.
:facepalm:

Een oprechte tip om iemand 'gericht' te negeren? Negeren om wat? En dat werkte prima op kinderfeestjes schrijf je? Daar kan ik verdrietig om worden als je zo omgaat met een enkel kind op een feestje. Leuk feestje zeg.
LOEP ME MAAR aub.
_Marana_ schreef:
28-06-2017 09:58
Je kunt van Missie vinden wat je wilt maar moet je dat ook zeggen? Dit vind ik wel een misselijke opmerking. Moet dat nou zo? Wat is er mis met gewoon onder de negeer zetten als je er zo over denkt?
Ik vind dat ook een misselijke opmerking
LOEP ME MAAR aub.
Baudolino schreef:
28-06-2017 11:39
Ja oprechte tip om om te gaan met missie inderdaad. Ik noem de dingen graag bij hun naam. Het gaat namelijk niet om 'sommige forummers'. Zoals ik al eens eerder heb aangegeven, met missie discussiëren is als met een blinde over kleuren praten. Dat werkt niet zo goed. Maar iedereen hier probeert er constant weer zinnige dingen uit te krijgen. Nou, dat gaat dus niet lukken. Vandaar, laat haar lekker posten totdat ze een ons weegt en reageer er niet meer op. Werkt het beste en hoeft iedereen zich er niet zo aan te ergeren. Want het is keer op keer op keer een terugkerend item. En de negeer werkt niet.
Voor mijn gevoel geef ik wel 'kleur'.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
28-06-2017 11:48
Ik hoef het niet altijd met je eens te zijn, maar je hoort hier net zo goed bij.
Ik heb er ook allemaal niet zo'n moeite mee als iemand/ik persoonlijk wordt aangesproken. Die algemene forum etiquette dat je het algemeen moet houden/niet op de man mag zijn/niet mag napraten over forummers met een ban enz. vind ik allemaal maar betrekkelijk hoor; met name in de napraat.

Net zoals knuffelheks zegt dat ik zit te mierenneuken. Nou prima toch.
missie_m schreef:
28-06-2017 11:48

Blauw toch?
Baudolino schreef:
28-06-2017 11:39
Ja oprechte tip om om te gaan met missie inderdaad. Ik noem de dingen graag bij hun naam. Het gaat namelijk niet om 'sommige forummers'. Zoals ik al eens eerder heb aangegeven, met missie discussiëren is als met een blinde over kleuren praten. Dat werkt niet zo goed. Maar iedereen hier probeert er constant weer zinnige dingen uit te krijgen. Nou, dat gaat dus niet lukken. Vandaar, laat haar lekker posten totdat ze een ons weegt en reageer er niet meer op. Werkt het beste en hoeft iedereen zich er niet zo aan te ergeren. Want het is keer op keer op keer een terugkerend item. En de negeer werkt niet.
Ik lees nog steeds niks oprechts.
Ik lees vooral een gemene streek. In mijn optiek gebruik je 'ik noem dingen graag bij hun naam' alleen maar om goed te praten dat je iemand een schop geeft, anderen vertelt hoe ze dat ook kunnen doen onder het mom van 'oprechte tip, want anders overleeft de rest het forum met Missie niet'.

En ja, ik weet dat dit meer zegt over mij dan over jou.
shifty schreef:
28-06-2017 12:01
Ik heb er ook allemaal niet zo'n moeite mee als iemand/ik persoonlijk wordt aangesproken. Die algemene forum etiquette dat je het algemeen moet houden/niet op de man mag zijn/niet mag napraten over forummers met een ban enz. vind ik allemaal maar betrekkelijk hoor; met name in de napraat.

Dat jij 1x loopt te mierenneuken in 1 topic volgens 1 forummer, kan. Het is 1 reactie op een voorval wat op zichzelf staat.
In het andere geval wordt 1 forummer compleet uitgevlakt mbt alles wat zij schrijft en wordt het gebracht alsof iedereen er zo over denkt. Dat is in mijn ogen compleet anders.
En de negeer werkt niet.

Bij mij wel. Klik op de naam van betrokkene en dan krijg je 'blokkeer' in beeld.
Aanklikken en klaar.
shifty schreef:
28-06-2017 12:01

Ik vind een verschil zitten tussen "Missie, ik negeer je vanaf nu want voor mij is het als discussiëren met een blinde over kleuren" iets heel anders dan iemand te beoordelen / veroordelen en anderen te adviseren iemand te negeren.
In het eerste geval, niks mis mee. Het tweede geval, naaistreek.
Ana_Isabel_ schreef:
28-06-2017 11:52
Ik hoef het niet altijd met je eens te zijn, maar je hoort hier net zo goed bij.
Je kunt ook doordraven in je streven om altijd maar de lieve, redelijke partij te willen zijn, hè. Missie zit hier te zuigen en te stoken tot en met, het plots weer ophalen van dat topic waar FV en BGB het gisteren over hadden is toch wel weer een overduidelijk voorbeeld. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Ik vind dat daar best iets van gezegd mag worden. Als iemand zich gedraagt als een vervelend kind dat alleen maar vervelender wordt als ze aandacht krijgt, zou ik niet weten waarom je dat niet zou mogen benoemen. Dat kan je in algemene termen doen, maar dan krijg je weer het commentaar dat je achterbaks bezig bent en stafjes wilt ontwijken. Soms mag het ook weleens recht voor z'n raap. Zeker als nu al duizenden malen geprobeerd is om Missie zachthandig te wijzen op haar irritante gedrag maar dit niet tot ook maar enige verbetering in dat bloedirritante gedrag heeft geleid. De tip van de negeer is dan zonder meer handig. Die aai over de bol helpt toch niet, dat is toch onderhand wel duidelijk.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
28-06-2017 12:09
Je kunt ook doordraven in je streven om altijd maar de lieve, redelijke partij te willen zijn, hè. Missie zit hier te zuigen en te stoken tot en met, het plots weer ophalen van dat topic waar FV en BGB het gisteren over hadden is toch wel weer een overduidelijk voorbeeld. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Ik vind dat daar best iets van gezegd mag worden. Als iemand zich gedraagt als een vervelend kind dat alleen maar vervelender wordt als ze aandacht krijgt, zou ik niet weten waarom je dat niet zou mogen benoemen. Dat kan je in algemene termen doen, maar dan krijg je weer het commentaar dat je achterbaks bezig bent en stafjes wilt ontwijken. Soms mag het ook weleens recht voor z'n raap. Zeker als nu al duizenden malen geprobeerd is om Missie zachthandig te wijzen op haar irritante gedrag maar dit niet tot ook maar enige verbetering in dat bloedirritante gedrag heeft geleid. De tip van de negeer is dan zonder meer handig. Die aai over de bol helpt toch niet, dat is toch onderhand wel duidelijk.
Helemaal mee eens.
missie_m schreef:
28-06-2017 11:47
Ik vind dat ook een misselijke opmerking

Je begint zelf te sneren. Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. Nou niet ineens de calimerokaart gaan spelen, die staat je niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dana schreef:

Dus jij stoort je aan het feit dat ik , ondanks dat ik het niet altijd met missie eens ben en dit ook aangaf , niet mee doe aan het " openlijk Missie bashen". Jouw probleem, niet het mijne. Zo zou je ook eens moeten redeneren. Beter voor je bloeddruk.
GenieInABottle schreef:
28-06-2017 12:08
Ik vind een verschil zitten tussen "Missie, ik negeer je vanaf nu want voor mij is het als discussiëren met een blinde over kleuren" iets heel anders dan iemand te beoordelen / veroordelen en anderen te adviseren iemand te negeren.
In het eerste geval, niks mis mee. Het tweede geval, naaistreek.
Hou op schei uit zeg. Het is snering en inslag met Missie, een tip om haar of iemand anders onder de negeer te zetten gebeurt hier aan de lopende band, niks mis mee. Wat ik hierboven zei: als je niet kunt incasseren moet je ook niet uitdelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
yasmijn schreef:
28-06-2017 12:08
En de negeer werkt niet.

Bij mij wel. Klik op de naam van betrokkene en dan krijg je 'blokkeer' in beeld.
Aanklikken en klaar.
Bij mij ook. Ik ben blij met de negeerknop.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wat Dana zegt dus.
Dana schreef:

Tuurlijk mag er iets over gezegd worden, en nee dat hoeft helemaal niet omzichtig. Wees wel zo stoer en doe het rechtstreeks naar iemand in plaats van over iemand.

En ja ze heeft een aparte manier van schrijven. Past ook niet bij mij. Maar ergeren, nee, nog niet misschien. Maar goed ergeren doe ik zo min mogelijk aan, dat is in mijn wereld nl. een keuze. En als ik me al erger aan een ander, dan heb ik niet de illusie dat ik de ander kan veranderen. En als Missie zich prettig voelt bij haar manier van communiceren, dan is het niet aan mij om haar te veranderen, wel aan mij om mijn manier van omgaan met haar schrijfsels. En dat kan idd. negeren zijn (al ben ik veel te nieuwsgierig voor die knop).
Ik voel een zender en ontvanger aankomen...
snering en inslag :D
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ach ik vind het allemaal niet zo spannend. Als iemand zou zeggen dat ik constant overal zit te mierenneuken en dat je me beter kan negeren, dan is die mening dus wat zwaarder. Dan ga ik bijvoorbeeld nadenken over wie het zegt en waar die mening vandaan komt. En zelfs dan nog is dat een mening van die persoon waar ik ook weer wat van kan vinden. En dat mag ik dan ook weer zeggen. Ik voel me dan nog steeds niet geroepen om verongelijkt te zitten zijn. Je mag van mij gewoon een mening over iemand hebben, gebaseerd op wat die persoon schrijft en de manier waarop die persoon zich op dit forum begeeft. En als dat een vrij uitzonderlijke manier is, dan kan je ook een wat sterkere meningen daarover verwachten.
shifty schreef:
28-06-2017 12:18
Ach ik vind het allemaal niet zo spannend. Als iemand zou zeggen dat ik constant overal zit te mierenneuken en dat je me beter kan negeren, dan is die mening dus wat zwaarder. Dan ga ik bijvoorbeeld nadenken over wie het zegt en waar die mening vandaan komt. En zelfs dan nog is dat een mening van die persoon waar ik ook weer wat van kan vinden. En dat mag ik dan ook weer zeggen. Ik voel me dan nog steeds niet geroepen om verongelijkt te zitten zijn. Je mag van mij gewoon een mening over iemand hebben, gebaseerd op wat die persoon schrijft en de manier waarop die persoon zich op dit forum begeeft. En als dat een vrij uitzonderlijke manier is, dan kan je ook een wat sterkere meningen daarover verwachten.
Ja, zo gaat dat. Ieder zijn mening. :-D
Nouschi schreef:
28-06-2017 12:13
Hou op schei uit zeg. Het is snering en inslag met Missie, een tip om haar of iemand anders onder de negeer te zetten gebeurt hier aan de lopende band, niks mis mee. Wat ik hierboven zei: als je niet kunt incasseren moet je ook niet uitdelen.
Jij vindt er niks mee, dat is prima. Ik vind er wel iets mis mee. Het feit dat iemand bepaald gedrag vertoont waar ik het niet mee eens ben, houdt niet in dat ik dan maar hetzelfde gedrag ga vertonen. Ik ben niet zo van oog-om-oog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven