Tipgeld!
woensdag 28 juni 2017 om 12:18
Hallo, ik zat opsporing verzocht te kijken en zie daar, maar soms ook ergens anders, dat er een beloning wordt uitgeloofd als je de goude tip hebt.
Nu vroeg ik mijzelf af: heeft iemand op viva dit geld ooit opgestreken? Of ken je iemand die dit heeft gedaan?
Zou je bv het geld moeten delen als meer mensen de goede tip hebben? Of zouden ze soms net doen of ze de tip al binnen hadden en zo het geld in de zak houden?
Mijn grootste vraag dus: wordt dit geld ooit wel eens uitbetaald??
Nu vroeg ik mijzelf af: heeft iemand op viva dit geld ooit opgestreken? Of ken je iemand die dit heeft gedaan?
Zou je bv het geld moeten delen als meer mensen de goede tip hebben? Of zouden ze soms net doen of ze de tip al binnen hadden en zo het geld in de zak houden?
Mijn grootste vraag dus: wordt dit geld ooit wel eens uitbetaald??
TheSky=moreBlue@Malibu
woensdag 28 juni 2017 om 14:22
http://www.nu.nl/binnenland/2862197/tip ... jf-op.html
Het is sinds 2007 pas 14 keer uitgekeerd. Je krijgt pas tipgeld als het daadwerkelijk leidt tot de aanhouding van de juiste verdachte. De dader dus. En dat schijnt zelden te gebeuren
Het is sinds 2007 pas 14 keer uitgekeerd. Je krijgt pas tipgeld als het daadwerkelijk leidt tot de aanhouding van de juiste verdachte. De dader dus. En dat schijnt zelden te gebeuren
woensdag 28 juni 2017 om 15:18
Ja maar het kan ook zo zijn dat er niet tot uitbetaling is overgegaan omdat "we hadden hem zelf ook al gevonden" of "de tip zat sr niet tussen" terwijl dat dus wel het geval was...Orangetree schreef: ↑28-06-2017 14:22http://www.nu.nl/binnenland/2862197/tip ... jf-op.html
TheSky=moreBlue@Malibu
woensdag 28 juni 2017 om 15:19
Next2UinMalibu schreef: ↑28-06-2017 15:18Ja maar het kan ook zo zijn dat er niet tot uitbetaling is overgegaan omdat "we hadden hem zelf ook al gevonden" of "de tip zat er niet tussen" terwijl dat dus wel het geval was...
TheSky=moreBlue@Malibu
woensdag 28 juni 2017 om 15:19
Lijkt me niet dat ze dat doen.Next2UinMalibu schreef: ↑28-06-2017 15:18Ja maar het kan ook zo zijn dat er niet tot uitbetaling is overgegaan omdat "we hadden hem zelf ook al gevonden" of "de tip zat sr niet tussen" terwijl dat dus wel het geval was...
woensdag 28 juni 2017 om 15:21
Dat is wel heel weinig zeg! Hoe bestaat dat nou?Orangetree schreef: ↑28-06-2017 14:22http://www.nu.nl/binnenland/2862197/tip ... jf-op.html
•
woensdag 28 juni 2017 om 15:28
woensdag 28 juni 2017 om 15:30
Vermoedelijk omdat iets opgelost is door combinatie van tips. Alleen als je tip rechtstreeks tot arrestatie van dader leidt krijg je het tipgeld. Dat gebeurt bijna nooit vermoed ik.Next2UinMalibu schreef: ↑28-06-2017 15:28Maar op opsporing verzocht laten ze altijd het "resultaat" zie van eerdere afleveringen 200 tips hier 300 daar. Allemaal opgeloste zaken.. hoe kan dat dan zo laag zijn?
woensdag 28 juni 2017 om 15:32
Dat zijn niet allemaal tipgeld zaken. Sterker nog, de meeste zaken zijn dat niet. Alleen zeer zware delicten. En het aantal tips is zelfs naar beneden gegaan sinds het tipgeld is ingezet. En helaas is het waar dat je het niet zomaar krijgt. Vaak moet je er zelf een rechtzaak om starten...Next2UinMalibu schreef: ↑28-06-2017 15:28Maar op opsporing verzocht laten ze altijd het "resultaat" zie van eerdere afleveringen 200 tips hier 300 daar. Allemaal opgeloste zaken.. hoe kan dat dan zo laag zijn?