Advies gevraagd
woensdag 21 juni 2017 om 02:12
Sorry voor mijn late vraag, ik kan er niet van slapen. Hopelijk hebben jullie goed advies, waarvoor alvast mijn dank.
Samen met mijn man heb het familiebedrijf overgenomen welke al meer als 65 jaar bestaat. Een klein bedrijf met 16 werknemers.
Ook het personeel hebben we overgenomen. Werknemers die er zo'n 30 a 40 jaar werken en die hebben een behoorlijke invloed op het bedrijf. En dat weten ze maar al te goed, en dan met name de reactie die hij/zij kan geven richting klanten en overig personeel, onvolwassen, amateuristisch, seksistisch gedrag..daarnaast opzettelijk chagrijnig en kortaf. Vorige week hebben we 2 klachten gekregen van klanten over deze persoon.
Ik zou als klant niet meer terugkomen, laat staan de moeite doen om het nog even aan te kaarten..
Het is inmiddels zo erg dat degene aan de balie een klant niet eens begroet/aankijkt. Wat natuurlijk niet kan. Daar ben ik me zeer van bewust. Maar hoe turn je zoiets om?
Ik beschrijf het beknopt om niet herkenbaar te zijn, ook voor ons personeel natuurlijk. Al het advies is welkom, alvast bedankt!
Samen met mijn man heb het familiebedrijf overgenomen welke al meer als 65 jaar bestaat. Een klein bedrijf met 16 werknemers.
Ook het personeel hebben we overgenomen. Werknemers die er zo'n 30 a 40 jaar werken en die hebben een behoorlijke invloed op het bedrijf. En dat weten ze maar al te goed, en dan met name de reactie die hij/zij kan geven richting klanten en overig personeel, onvolwassen, amateuristisch, seksistisch gedrag..daarnaast opzettelijk chagrijnig en kortaf. Vorige week hebben we 2 klachten gekregen van klanten over deze persoon.
Ik zou als klant niet meer terugkomen, laat staan de moeite doen om het nog even aan te kaarten..
Het is inmiddels zo erg dat degene aan de balie een klant niet eens begroet/aankijkt. Wat natuurlijk niet kan. Daar ben ik me zeer van bewust. Maar hoe turn je zoiets om?
Ik beschrijf het beknopt om niet herkenbaar te zijn, ook voor ons personeel natuurlijk. Al het advies is welkom, alvast bedankt!
woensdag 28 juni 2017 om 20:02
Ik hoop dat TO met die hulp verder kan.-NummerZoveel- schreef: ↑28-06-2017 11:30Ja hoor, dat bestaat, want die expertise kan geleverd worden door oa een arbo-arts, een arbeidsdeskundige, een advocaat, een mediator en een coach of een combinatie van deze experts. Tegen betaling van een uurtarief (of een 5-minutentarief in geval van advocaten) delen zij graag hun wijsheid met je. Aangezien TO zelfstandig ondernemer is, en zij vast haar eigen diensten/producten ook niet gratis weggeeft, zal zij ongetwijfeld begrijpen dat voor niets de zon op gaat.
Ik verwacht dat de kosten op zich weliswaar hoog zullen liggen maar ontoereikend zullen zijn voor bijvoorbeeld de ontslagvergoeding.
Daarmee wil ik zeggen dat hetgeen ze doen bijlange zoveel niet zal kosten dan de zwaarst doorwegende stap.
@TO
Probeer het met kleine stapjes te verwerken. Enerzijds de lijken uit alle kasten halen, anderzijds de expertise inwinnen om die lijken op te kuisen. Nu kunnen jullie evalueren hoe het staat met de status van het bedrijf en dan kunnen jullie alles doorsturen naar de experten (indien nodig). Al was het maar om het uiteindelijke kostenplaatje te drukken.