Welk formaat dagrugzak?
donderdag 29 juni 2017 om 22:15
Hallo allemaal,
Binnenkort gaan we een rondreis maken.
Ik heb een dagrugzak aangeschaft die ik wil gaan gebruiken als handbagag en als we overdag weg gaan.
De Vaude Tacora is de rugzak die ik heb, in 18 liter en in 26 liter heb ik hem nu thuis.
Ik twijfel heel erg/weet het niet zo goed welke ik nu moet nemen.
Wat ik mee wil nemen is, reispapieren, bridge camera (zonder extra lenzen), tijdschrift, flesje drinken, lekkers en eventueel een vestje/dunne jas, telefoon, portemonnee.
Er zal natuurlijk niet altijd hetzelfde in zitten
Bij de grotere zit een extra ondervak die van bovenin en onderin te bereiken is en nog extra verstelbare bandjes bovenop de schouderbanden.
Verder zijn ze hetzelfde qua indeling.
Hoop dat iemand tips heeft!
Groetjes,
Rebecca
Binnenkort gaan we een rondreis maken.
Ik heb een dagrugzak aangeschaft die ik wil gaan gebruiken als handbagag en als we overdag weg gaan.
De Vaude Tacora is de rugzak die ik heb, in 18 liter en in 26 liter heb ik hem nu thuis.
Ik twijfel heel erg/weet het niet zo goed welke ik nu moet nemen.
Wat ik mee wil nemen is, reispapieren, bridge camera (zonder extra lenzen), tijdschrift, flesje drinken, lekkers en eventueel een vestje/dunne jas, telefoon, portemonnee.
Er zal natuurlijk niet altijd hetzelfde in zitten
Bij de grotere zit een extra ondervak die van bovenin en onderin te bereiken is en nog extra verstelbare bandjes bovenop de schouderbanden.
Verder zijn ze hetzelfde qua indeling.
Hoop dat iemand tips heeft!
Groetjes,
Rebecca
donderdag 29 juni 2017 om 22:32
Het gaat om deze twee trouwens
in de kleur Erica.
[urlhttps://www.vaude.com/nl-NL/Producten/Rugzakken ... /Tacora-18][/url]
[urlhttps://www.vaude.com/nl-NL/Producten/Rugzakken ... =119496660][/url]
anoniem_175068 wijzigde dit bericht op 29-06-2017 22:35
4.05% gewijzigd
donderdag 29 juni 2017 om 22:34
Ik zou voor 26 gaan. Beter iets te ruim dan te weinig ruimte.rebeccah schreef: ↑29-06-2017 22:32Het gaat om deze twee trouwens![]()
donderdag 29 juni 2017 om 22:53
Ik raad je aan om ze beide eens te vullen met wat je mee wilt nemen en wat extra. Dan kun je kijken of het past en of het nog lekker zit. Heb zelf een tijdje geleden een rugzak aangeschaft en het was best nog wel een gedoe want een paar bleken net iets te klein, bij de ander kreeg ik het in mijn rug, gleden de banden van mijn schouders, sneden de schouderbanden mij mijn schouders/oksel toen ik hem gevuld had. Inmiddels heb ik er een waar alles in past, die ook nog goed zit en waar de banden niet van mijn schouders glijden.
vrijdag 30 juni 2017 om 08:03
Ik zou voor 18 gaan als het alleen om de genoemde spullen gaat. Een flesje water kun je aan de zijkant stoppen, evenals een opvouwbare paraplu (eventueel). Dat scheelt binnen al een halve liter ruimte.
Zelf heb ik een 18 en een 22 liter dagrugzak, zelfs met spiegelreflex kies ik nog vaak voor de 18 liter. Een halflege rugzak gaat bij mij hangen en zakt van m'n schouders af. Groter is niet altijd beter.
Begrijp ik uit je OP dat je ze allebei thuis hebt? Dan kun je toch gewoon proberen wat erin past en wat lekker draagt voor jou?
Zelf heb ik een 18 en een 22 liter dagrugzak, zelfs met spiegelreflex kies ik nog vaak voor de 18 liter. Een halflege rugzak gaat bij mij hangen en zakt van m'n schouders af. Groter is niet altijd beter.
Begrijp ik uit je OP dat je ze allebei thuis hebt? Dan kun je toch gewoon proberen wat erin past en wat lekker draagt voor jou?
vrijdag 30 juni 2017 om 08:19
Wat is je ervaring als je haast niks bij je hebt? Het zal bijv. kunnen dat ik ook regelmatig alleen de dingen bij me heb die normaal in me handtas zitten en een flesje drinken. Gaat de tas dan hangen of is dit vervelend?
vrijdag 30 juni 2017 om 08:25
Ja klopt heb ze allebei, probleem is dat ze gewoon allebei goed zittenstippensokken schreef: ↑30-06-2017 08:03Ik zou voor 18 gaan als het alleen om de genoemde spullen gaat. Een flesje water kun je aan de zijkant stoppen, evenals een opvouwbare paraplu (eventueel). Dat scheelt binnen al een halve liter ruimte.
En zal vast ook vaak genoeg zijn dat ik alleen spullen uit mijn handtas erin heb en fototoestel en wat drinken, niet altijd heb je nog een jas nodig.
Het past er bij beide in alleen heb je dus bij de ene wat minder ruimte nog over.
vrijdag 30 juni 2017 om 08:48
Ik zou gewoon alles wat je op een dag wil meenemen in beide rugzakken stoppen en kijken hoe het bevalt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het niet in die van 18 liter zou passen. Ik ga de Vierdaagse lopen en doe dat met een heuptas van 6 liter. Dan kan ik water, eten en snacks voor de hele dag, telefoon, pasjes en papieren, portemonnee, ehbo-spullen en een jas of poncho meenemen. Dus in een tas die drie keer zo groot is moet dat zeker lukken!
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het niet in die van 18 liter zou passen. Ik ga de Vierdaagse lopen en doe dat met een heuptas van 6 liter. Dan kan ik water, eten en snacks voor de hele dag, telefoon, pasjes en papieren, portemonnee, ehbo-spullen en een jas of poncho meenemen. Dus in een tas die drie keer zo groot is moet dat zeker lukken!
vrijdag 30 juni 2017 om 12:11
Je zegt 'we' gaan een rondreis maken. Misschien jij de grote en je reispartner een kleine (of andersom)?
Ik heb er zelf altijd een van 30L en mijn vriend een kleine. Als we een stad bezoeken oid gaat de kleine mee, maar bij een daghike door de bergen (het weer kan altijd omslaan) is de grote weer erg handig: jasje mee, vestje mee, bloesje tegen de zon, genoeg water, lunchpakket...(en dat alles x2), zonnebrand, fototoestel, verrekijker...
Werkt misschien niet als je met een vriendin gaat en je gewoon beiden je eigen spullen bij je wilt houden.
Ik heb er zelf altijd een van 30L en mijn vriend een kleine. Als we een stad bezoeken oid gaat de kleine mee, maar bij een daghike door de bergen (het weer kan altijd omslaan) is de grote weer erg handig: jasje mee, vestje mee, bloesje tegen de zon, genoeg water, lunchpakket...(en dat alles x2), zonnebrand, fototoestel, verrekijker...
Werkt misschien niet als je met een vriendin gaat en je gewoon beiden je eigen spullen bij je wilt houden.
vrijdag 30 juni 2017 om 14:49
Ja ik zou ook even testen door alles erin te stoppen wat je mogelijk erin kwijt zou willen. En vergeet dan niet dat je soms ook kleding aan hebt maar dat je het warm krijgt en die trui dan ook nog in de tas wilt kunnen stoppen.
Veel tassen hebben ook wel bandjes aan de buitenkant toch? Misschien kan bijvoorbeeld je trui dan aan de buitenkant.
Ik heb ook veel dagwandelingen gemaakt In en buiten Europa, met een uit de kluiten gewassen heuptas, ging prima. Ik schat zo'n 6 tot 10 liter binnenin (plus dus die twee gaasvakjes voor drinkflessen). Geen behoefte aan groter. Spiegelreflexcamera, extra lens, reisgids, trui, schriftje, mueslirepen enzo passen daar gewoon in, en twee flesjes water aan de buitenkant. Ik krijg snel last van mijn schouders dus op deze manier heb ik lekker mijn schouders vrij, en oksels vrij om te 'ademen'. Ik draag de tas op mijn rug maar kan hem ook makkelijk naar voren draaien om spullen te pakken. En die waterflesjes zitten aan de buitenkant dus kan ik sowieso makkelijk pakken.
Oh ja en aan de onderkant zaten nog twee bandjes, daar heb ik soms wel mijn fleece vest in geklemd.
Het is al een oud model, ik kan alleen deze slechte foto vinden:

Zorg ook dat je qua kleding goed lichtgewicht spul hebt, dan heb je vanzelf ook geen grote, lompe dingen die niet in je tas passen. Een goed thermisch shirtje, een buff sjaaltje, een winddicht jasje (eventueel van fleece)...
Veel tassen hebben ook wel bandjes aan de buitenkant toch? Misschien kan bijvoorbeeld je trui dan aan de buitenkant.
Ik heb ook veel dagwandelingen gemaakt In en buiten Europa, met een uit de kluiten gewassen heuptas, ging prima. Ik schat zo'n 6 tot 10 liter binnenin (plus dus die twee gaasvakjes voor drinkflessen). Geen behoefte aan groter. Spiegelreflexcamera, extra lens, reisgids, trui, schriftje, mueslirepen enzo passen daar gewoon in, en twee flesjes water aan de buitenkant. Ik krijg snel last van mijn schouders dus op deze manier heb ik lekker mijn schouders vrij, en oksels vrij om te 'ademen'. Ik draag de tas op mijn rug maar kan hem ook makkelijk naar voren draaien om spullen te pakken. En die waterflesjes zitten aan de buitenkant dus kan ik sowieso makkelijk pakken.
Oh ja en aan de onderkant zaten nog twee bandjes, daar heb ik soms wel mijn fleece vest in geklemd.
Het is al een oud model, ik kan alleen deze slechte foto vinden:
Zorg ook dat je qua kleding goed lichtgewicht spul hebt, dan heb je vanzelf ook geen grote, lompe dingen die niet in je tas passen. Een goed thermisch shirtje, een buff sjaaltje, een winddicht jasje (eventueel van fleece)...
You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 30 juni 2017 om 14:50
Voor zover ik weet kan je alleen plaatjes plakken die al ergens online staan. Dus dan zou je je foto eerst op flickr.com ofzo moeten zetten en dan plaatjeplakken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 2 juli 2017 om 21:51