Houdbaarheid frangelico

29-06-2017 22:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier een fles staan, ongeopend, ik denk ongeveer 5 jaar. Denken jullie dat t nog ok is?
Ja hoor, bederft niet vanwege hoge alcoholpercentage. Hooguit wat versuikerd aan de rand vd fles.
Lekker hoor Frangelico......Ik heb eens een taart gebakken waar een pot nutella en een scheut Frangelico ingingen.
Afbeelding
Alcohol is een conserveringsmiddel.
Suiker is een conserveringsmiddel.

Volgens mij kan het niet bederven als het nog niet geopend is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
hiltje schreef:
29-06-2017 22:32
Ja hoor, bederft niet vanwege hoge alcoholpercentage. Hooguit wat versuikerd aan de rand vd fles.
Lekker hoor Frangelico......Ik heb eens een taart gebakken waar een pot nutella en een scheut Frangelico ingingen.

Oh my god o_o
Breng mij niet op slechte ideeën
Ja hoor, zeker weten!
Bij de slijterij-afd. van de Hoogvliet stonden hier pas flessen van het spul (en nog wat sterke drank) voor de helft van de prijs omdat het uit het assortiment ging.
Ik vond de fles leuk en vroeg wat het precies was, hazelnoten vind ik niet lekker dus ik heb het laten staan :)
maar vroeg wel of het niet bedorven was als het al zo lang in de winkel stond.
Het stond er al sinds de opening van dat filiaal ik meen 10 jaar geleden en ook de verkoopster zei dat het niet kan bederven zeker als de fles nog dicht is door de alcohol en suiker.
Alleen een opengemaakte fles romige likeur zoals Bailey's moet je geen 10 jaar bewaren, sterke drank zoals wodka, whisky of jenever kan je eindeloos bewaren, die Frangelico blijft nog járen goed na het openen.
Ik denk dat het niet kan bederven maar of de smaak van échte hazelnoten blijft? Ik denk dat kunstmatig aroma de beste kans geeft op langdurige bruikbaarheid. Ik heb al twintig jaar een flesje amandelessence staan en die smaakt nog goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
hiltje schreef:
29-06-2017 22:32
Recept please :cheer:
retrostar schreef:
30-06-2017 09:56
Ik denk dat het niet kan bederven maar of de smaak van échte hazelnoten blijft? Ik denk dat kunstmatig aroma de beste kans geeft op langdurige bruikbaarheid. Ik heb al twintig jaar een flesje amandelessence staan en die smaakt nog goed.
Maar een kopje koffie met een glaasje amandelessence na het eten is toch net iets minder lekker dan een likeurtje :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven