Gezondheid alle pijlers

PMS- klachten

28-06-2017 23:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorig jaar juli ben ik na een lastig traject bevallen van een fantastische zoon. Sinds enkele maanden heb ik ontzettend last van PMS klachten. Al jaren heb ik veel last van hormonen en een ontzettende pijnlijke eisprong. De pil kon ik nooit goed verdragen dus daar ben ik ooit definitief mee gestopt. Mijn moeder herkent deze problematiek helemaal en heeft dit zelf ook heel erg gehad na haar zwangerschappen! Voor haar hielp uiteindelijk alleen de overgang :(.. Hoe denk ik te weten dat het PMS is? Na een ontzettend pijnlijke eisprong begint na enkele dagen de ellende. Depressieve gevoelens, veel huilen, ik zie overal beren op de weg, ik maak ruzie, ben onredelijk maar ook extreme moeheid, hoofdpijn. Zodra mijn menstruatie begint verdwijnen alle klachten als sneeuw voor de zon tot aan de eisprong en dan beginnen langzaam de klachten weer op te spelen.. Ik wil er ook mee naar de huisarts gaan zodat we wellicht iets kunnen doen met medicatie. Zijn er hier ervaringsdeskundigen en wie heeft tips?
Wat vervelend voor je :/ Ik hoop dat de ha je verder kan helpen. Het enige dat mij een beetje hielp was de Yaz pil, deze is speciaal voor PMDD klachten. Daarnaast zijn mijn klachten minder geworden door voldoende bewegen, minstens een half uur per dag wandelen.
Ik heb er ook zo'n last van. Ik heb geen kinderen.
Probeer van alles, maar het enige wat echt lijkt te werken is mijzelf een paar dagen opsluiten met een berg chocola en op de deur het bordje: betreden op eigen risico.
Dance, Muses, dance!
Wat mij hielp, in diezelfde situatie was (in samenspraak met de huisarts) aan de pil gaan. En de pil zonder stopweek slikken.
Het heeft een halfjaar geduurd, maar toen was mijn lichaam hormonaal weer op orde. Ben gestopt met de pil en nu al jaren klachtloos
Ik heb geen tips en heb momenteel ook last van pms, ik wil mijn vriend slaan! :@
Ik voel me doodongelukkig en wil het liefst heel hard huilen.
Pms is letterlijk kut maar ik weet dat ik me morgen of overmorgen weer kiplekker voel. :bonk:
Prrrr, mauw miawwwww.
Agnus Castus van De Tuinen (of hoe dat ook heet tegenwoordig) i.c.m. magnesium helpt mij enorm!
Ik heb ook last van PMS. Vooral stemmingswisselingen, opgeblazen buik, veel afscheiding en geen libido. Door veel stress van de laatste tijd is het alleen maar erger geworden. Ik ben nu aan het twijfelen om of te stoppen met de pil, of de pil door te gaan slikken. Ik weet echt niet waar ik goed aan doe dus ik lees even mee.
labradoodleowner schreef:
29-06-2017 11:22
Ik heb ook last van PMS. Vooral stemmingswisselingen, opgeblazen buik, veel afscheiding en geen libido. Door veel stress van de laatste tijd is het alleen maar erger geworden. Ik ben nu aan het twijfelen om of te stoppen met de pil, of de pil door te gaan slikken. Ik weet echt niet waar ik goed aan doe dus ik lees even mee.
overleg even met de huisarts, die van mij stelde het zelf voor.
Ik had al allerlei thuismedicatie geprobeerd, teunisbloem, magnesium etc. Maar een hormonaalprobleem, pak je aan met hormonen.
Maar bespreek dan ook even de stress, want daar kan je huisarts je ook mee verder helpen.
Ooooh ik zit er nu weer midden in....de hel is het.

Ik gebruik wietolie....heb afgelopen maand niet consequent ingenomen ivm vakantie en luiheid en BAM...de PMS is back.
Wel een bewijs dat de wietolie bij mij in ieder geval helpt.

En voor nu, moet ik het maar ondergaan : S
Oh bedankt lieve dames, iig voor het 'feest' van herkenning en de goede tips! Ik denk zelf ook wel aan de pil en lees zelfs in sommige gevallen het tijdelijk gebruik van antidepressiva! Ik heb nu wel bachbloesem maar eerlijk gezegd helpt het geen hol..! Ik hou jullie op de hoogte van advies van de HA! Ik moet ook zeggen.. Chocola is dan ook mijn best friend! :)
lilalinda schreef:
29-06-2017 09:01
Wat mij hielp, in diezelfde situatie was (in samenspraak met de huisarts) aan de pil gaan. En de pil zonder stopweek slikken.
Het heeft een halfjaar geduurd, maar toen was mijn lichaam hormonaal weer op orde. Ben gestopt met de pil en nu al jaren klachtloos
Ik ga dit zeker bespreken! Dankjewel! Begon het bij jou ook na een zwangerschap zo erg? Mijn lijf lag ook hormonaal redelijk overhoop na 3 miskramen, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een goede zwangerschap.. Eigenlijk na het ontzwangeren begon deze real shit..
Inktlijn schreef:
28-06-2017 23:26
Wat vervelend voor je :/ Ik hoop dat de ha je verder kan helpen. Het enige dat mij een beetje hielp was de Yaz pil, deze is speciaal voor PMDD klachten. Daarnaast zijn mijn klachten minder geworden door voldoende bewegen, minstens een half uur per dag wandelen.
Beweging.. Daar valt bij mij zeker nog winst te behalen! Thanks!
Coconutwoman schreef:
29-06-2017 00:15
Ik heb er ook zo'n last van. Ik heb geen kinderen.
Probeer van alles, maar het enige wat echt lijkt te werken is mijzelf een paar dagen opsluiten met een berg chocola en op de deur het bordje: betreden op eigen risico.
:swear: Ik herken 't
Saz schreef:
29-06-2017 09:10
Agnus Castus van De Tuinen (of hoe dat ook heet tegenwoordig) i.c.m. magnesium helpt mij enorm!
Bedankt voor de tip!!!
Doortjee schreef:
29-06-2017 23:34
Ik ga dit zeker bespreken! Dankjewel! Begon het bij jou ook na een zwangerschap zo erg? Mijn lijf lag ook hormonaal redelijk overhoop na 3 miskramen, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een goede zwangerschap.. Eigenlijk na het ontzwangeren begon deze real shit..
wanneer het begon weet ik niet meer, het werd vooral elke maand erger
Ik dacht nog, dat het de overgang was, maar vond me zelf wel wat jong (40) nog
Volgens huisarts kon het begin van de overgang zijn, sommige vrouwen/lichamen reageren daar extreem op. Maar dat was nog geen reden om het maar voor lief te nemen. (ik ben gezegend met een huisarts die niet dingen zegt als: "tja, dat hoort er bij mevrouwtje" )
En aangezien ik verder gezond ben, niet rook, gezond gewicht etc, was langere tijd de pil doorslikken geen probleem.
Ik zit er weer middenin! Ik wil iig dat middel van de Tuinen gaan proberen! More tips?
Hoi Doortjee!

Ja vervelend zeg..! Heel herkenbaar, heb er zelf ook ineens veel last van gehad. Echt niet te doen, bijna de helft van elke maand was ik er mee zoet!
Wat bij mij enorm heeft geholpen is, ja, acupunctuur. Ik kreeg dit getipt van een kennis die het nog veel erger had dan ik, die er helemaal vanaf was gekomen. Stond er redelijk sceptisch tegenover, maar man o man, het hielp! Er het is na die paar sessies ook niet meer teruggekomen. Heb nog wel een paar dagen voor mn menstruatie wat stemmingswisselingen, maar dat is goed te doen.

Succes!
Heel vervelend, en ook herkenbaar. Ik gebruik sinds enkele maanden krill olie, hiervan is ook wetenschappelijk bewezen dat het PMS klachten verlicht. Je moet wel een goed merk hebben met een juiste dosis. Ik gebruik zelf deze: https://www.iherb.com/pr/Sports-Researc ... gels/71100 en merk veel positieve effecten op mijn PMS klachten :-)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Oh.. Superbedankt voor de vele tips!!!
Homeopathische dingen hebben niet geholpen! Heb nu weer de pil: ethinylestradiol/ Gestodeen Mylan! Hopelijk wordt het daarmee minder... Ben geen fan van de pil maar denk dat het 'stilleggen' vd cyclus nu even het beste is..
Een maandje later kan ik zeggen dat de pil ook niet echt werkt! Heb minder schommelingen maar voel me een soort van constant licht depri en trek me alles ontzettend aan!! Herkent iemand dit?? Ik ga iig maandag weer terug naar de huisarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven