verliefd op een ander

10-02-2009 14:41 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers misschien kunnen jullie me helpen...

Ik ben ineens verliefd geworden op een man, we hebben bijna gezoend maar ik heb het afgehouden en ben weggegaan. Dit was een paar dagen geleden. Nu is het probleem dat hij getrouwd is en ik ga over 2 weken trouwen... Ik zit nu dus vol met twijfels en rare gevoelens, ik slaap en eet bijna niet en denk heel erg veel aan hem. Mijn aanstaande is juist echt een leuke vent ben al jaren met hem samen, ik moet wel zeggen dat ik wel meer twijfels heb, juist ook nu voor het trouwen (misschien is de relatie toch al wat saai... weinig (sexuele) spanning...) en dat is nu veel erger geworden.

help wat te doen? bruiloft afzeggen? het vertellen aan mijn aanstaande? helemaal niks zeggen en hopen dat het overgaat? niks zeggen en wel een keer gaan zoenen of een affaire beginnen?

Ik kan hem niet zo makkelijk niet meer zien trouwens want hij zit in een bepaalde vriendengroep. en eigenlijk wil ik m ook niet niet zien...ik weet rationeel wel dat ik geen affaire moet beginnen dat het sowieso uitkomt en het is verschrikkelijk voor mijn vriend. Maar ik heb mijn gevoelens dus absoluut niet onder controle...

help dus!
je gaat bjna trouwen, dat is hét moment om te gaan twijfelen bij de gedachte "voor atijd samen".

Hoe vind je, zonder deze meneer in overweging te nemen, dat je relatie met je aanstaande man is?
Waarom heb je besloten met je vriend te gaan trouwen als er al wat onderhuidse problemen sluimerden? Het lijkt er een beetje op dat je, nu je door de bruiloft redelijk voor het blok gezet wordt, ineens niet meer om problemen heen kan die er wellicht al veel eerder waren. Denk je niet dat deze nieuwe man voornamelijk een katalysator is?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
of is het koudwatervrees?

het schijnt dat meer mensen twijfels krijgen op het moment dat ze gaan beloven voor eeuwig en altijd van dezelfde man te houden.....

hoe zie jij trouwen? is dat idd voor eeuwig en zltijd, in voor- en tegenspoed. dan leg je er nl. een enorme druk op.

maw: dit is de man waar ik voor kies, hier MOET ik gelukkig mee worden.

ik heb in mijn trouwbelofte beloofd dat ik me voor 200% wil inzetten voor deze relatie. (wiskundig gezien natuurlijk onmogelijk, maar goed)

en dat is ook hoe ik er over denk, ik zou niet kunnen beloven voor altijd bij iemand te blijven.
Je hebt je gevoelens misschien niet onder controle, maar ik neem aan dat je wel beschikt over zelfbeheersing en het vermogen tot logisch nadenken.

De man in kwestie is getrouwd, en jij bent bijna getrouwd. Dat zijn al twee redenen om niet te gaan zoenen.

De gevoelens die je nu hebt, zijn misschien wel gekomen omdat je zelf ervoor hebt gekozen om een bepaalde grens (bijna) over te gaan. Alles wat je aandacht geeft, groeit. Als jij de hele tijd gaat zitten dagdromen over een getrouwde man met wie je bijna hebt gezoend, gaat je gevoelsleven steeds verder met je aan de haal. Zoek wat afleiding! Je gaat bijna trouwen, dus ga maar alvast lekker nadenken over de tafelschikking en de huwelijksreis. Zet hem uit je hoofd! En praat er verder niet over met je vriend, hij kan verder toch niets met dit soort gevoelens, behalve zich verdrietig of boos maken.

Een persoonlijke noot. Ik ben wel eens onverwacht verliefd geworden op een collega, die overigens vrijgezel en behoorlijk beschikbaar was. Wat mijn verdere tekortkomingen ook mogen zijn, ik ben er nog altijd trots op dat ik deze verliefdheid zo veel mogelijk uit mijn hoofd heb gezet, dat er niets is gebeurd (zelfs geen bijna-zoen) en dat ik er verder nooit iemand mee heb lastig gevallen (zeker mijn vriend niet). Na een tijdje gaat de roze bril als vanzelf weer af en zie je weer gewoon een luie collega in plaats van een of andere geidealiseerde droomprins.
Hoi laura80, ik heb idd ook wel eens kortstondig gevoelens voor een collega gehad die niet erg ver gingen en inderdaad die gingen ook vanzelf weg, niet zoveel aandacht aan besteden ik zal het proberen.

en tja hoe zie ik trouwen... je kunt denk ik nooit beloven voor eeuwig bij elkaar te blijven. wel gaat het om de intentie die je wel kunt hebben. daarnaast willen we serieus een toekomst samen en dat wilden we ook graag delen met onze vrieden, familie etc...

dus ja misschien is het koudwatervrees

ik hoop het maar

oja onderhuidse problemen... ik weet niet of die er wel echt zijn... is een beetje gebrek aan spanning nu een probleem of komt dit bij iedereen voor?
quote:ranonkel2009 schreef op 10 februari 2009 @ 14:41:

help wat te doen? bruiloft afzeggen? het vertellen aan mijn aanstaande? helemaal niks zeggen en hopen dat het overgaat? niks zeggen en wel een keer gaan zoenen of een affaire beginnen?Top-idee... happy huwelijk!
Gebrek aan spanning komt in periodes denk ik wel in elke relatie voor... Het is wat je er zelf mee doet! Hop schoudertjes er onder, jullie hebben niet voor niks besloten te gaan trouwen omdat jullie een toekomst SAMEN zien! Wat doet dan zo'n getrouwde vriend ertoe?

Ik geloof dat het de spanningen voor de bruiloft zijn. Het kan ook zijn dat je onbewust een uitweg aan het creeren bent omdat je toch niet meer achter het plan van trouwen staat?

Probeer voor jezelf eens een lijstje te maken (sorry, ben echt een lijstjes mens) wat de voors en tegens zijn van het trouwen met je vriend? Die getrouwde gast moet je echt uit je hoofd zetten hoor... maar het is wel handig om even duidelijk te hebben waarom je ook al weer wilde trouwen. Dan kun je als je lijstje met tegens groter is geworden altijd nog cancellen (= goedkoper dan scheiden hoor!!!! geloof me)

Sterkte!!
dank voor je reactie kapara (rest ook)

OK, een lijstje gemaakt, allemaal voors (positieve karaktertrekken van mijn aanstaande vooral, waarom we bij elkaar passen, ik wil ook nog eens graag een kind met hem) en tegen is misschien wel dat ik toch bang ben voor het idee voor eeuwig bij dezelfde te moeten blijven, nooit sex met iemand anders...terwijl ik altijd best veel vriendjes heb gehad... er zijn dus wel heel veel positieve dingen aan mijn vriend alleen dat trouwen maakt het wel heel eng ineens!!!!

Oja en de getrouwde man kan ik hier nog niet zo goed mee uit m'n hoofd zetten hoor... misschien dat ik ook wel onbewust op een wat onbereikbaardere man (want getrouwd en ook nog eens veel ouder) val waar sowieso geen toekomst mee valt te behalen... maar goed hoe zet je zo iemand uit je hoofd? ik wil wel eens slapen eigenlijk...
Zeggen wat jij moet doen, dat kunnen wij natuurlijk niet, dat moet je voor jezelf beslissen.

Ik had zelf ook koudwatervrees vlak voor mijn huwelijk, gecompliceerd met een behoorlijk crush op een gewillige single collega.

Zoals hieronder al gezegd wordt, uiteindelijk verdwijnt dat verliefde gevoel en is die leuke nieuwe man ook gewoon een kerel met evenveel slechte eigenschappen als de man die je al hebt.

Denk dus goed bij jezelf na of het opgeven van je huidige relatie nu echt de oplossing is voor je verwarde gevoelens..
En hoe je zo iemand uit je hoofd zet: Heeeeeeeeeel moeilijk!

Mijn tactieken: Focus op de leuke punten van je eigen partner. Ga ook meer leuke dingen met hem samen doen. Vermijd zoveel mogelijk de verleiding van die andere man. Focus je op zijn slechte punten, als je 'm wel tegen komt.

Langzaamaan trekt het gevoel weg, echt waar...
Koud watervrees? Of een teken aan de wand? Het zou beiden kunnen. Als het het eerste is is het een kwestie van afleiding zoeken en niet met je eigen gevoel mee gaan.

Als het een teken aan de wand is. En het eigenlijk al niet zo goed zat tussen jou en je vriend en jullie toch besloten hebben om te trouwen is dat niet zo handig.

Jij weet als enige of jij het gevoel hebt dat je vriend de man is met wie je oud wilt worden. Als dat zo is dan doe je dus niets met die andere man. Als je twijfels hebt ... heel snel met je vriend gaan praten.
Ranonkel uit ervaring:niet trouwen!

Je gevoel geeft een signaal en luister ernaar. Nu al sleur dan wordt het er niet beter op.

Luister naar je eigen signalen. Met je aanstaande moet je nog een heel leven door en de basis is (blijkt) niet 100%. Negeer je signalen niet.

Sterkte
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Gaat het nou puur om het missen van de (sexuele) spanning? Ten eerste kan je daar zelf invloed op uitoefenen door wat meer de sleur te doorbreken en ten tweede je zegt al jaren samen met hem te zijn wat verwacht je dan dat het vlindergevoel tot in de eeuwigheid voortbestaat? Misschien is de basis niet 100%, dat kan ik niet beoordelen maar besef wel dat ook al ga je niet trouwen, verbreek je de relatie en begin je een nieuwe relatie, ook in die relatie zal op een gegeven moment de spanning er niet meer zijn zoals in begin periode. Nogmaals ik kan niet beoordelen wat er verder bij jou qua gevoel ontbreekt maar denk eerst goed na, realiseer je wat je hebt (je geeft aan een leuke vent te hebben, ok er moet meer zijn) voordat je aan impulsen overgeeft.
volgens mij is er niet zo veel mis in onze relatie, dan missen van spanning. we doen best veel leuke dingen samen, uitgaan etc, kunnen leuk / goed met elkaar praten. deze verliefdheid komt dus ook wel een beetje als verassing.

tja ik weet het niet: " nu al sleur" of inderdaad het vlindergevoel blijft niet... (we zijn 8 jaar bij elkaar)

ik ga eens goed nadenken of die basis nu goed is of niet en of het nu een koudwatervrees is of niet en ondertussen probeer ik meneer 2 uit mijn hoofd te zetten....ik snap ook wel dat meneer 2 na een paar jaar net zo saai etc is en allerlei stomme karaktertrekken zal gaan laten zien (bij vorige vriendjes had ik dat doorgaans binnen een jaar in de gaten daarom leek mij 8 jaar stabiliteit en voortdurende liefde ook wel een goede basis om te trouwen...)
Niet alle mensen zijn hetzelfde dus er zullen heus mensen zijn die koudwatervrees hebben. Jij zou een van die mensen kunnen zijn, tuurlijk. Maar ken je het concept van een gemiddelde romantische filmcomedy?

Bijvoorbeeld; man heeft verloofde, heeft een leven en ontmoet net voor zijn trouwen/huis kopen/verhuizen (of een andere grote stap in het leven, sámen met die verloofde) een andere vrouw op wie hij dan helemaal hoteldebotel verliefd wordt. Hij vindt dat hij moet trouwen (of dat andere belangrijke) maar wil eigenlijk rolbezemen met die andere, leuke vrouw. Uiteindelijk zorgen de (hilarische) samenlopen van omstandigheden er voor dat de verloving nét voor het trouwen uitgaat en de man is nu vrij om iets te beginnen met de leuke vrouw. Het einde van de film wekt de indruk dat ze nog lang en gelukkig zullen leven....

Zo ongeveer gaan heel veel van die films. Herkenbaar omdat het een waarheidsgetrouwe situatie is. Maar dan 'leuk' gemaakt. Want net voor een huwelijk niet gaan trouwen omdat er iemand anders is, is natuurlijk geen wenselijk gedrag. Dus doe je het niet. Je trouwt. Vaak ben je al heel lang bezig met het voorbereiden van zo'n huwelijk en op een bepaald moment weet je niet eens meer of je nog samen bent vanwege dat aanstaande huwelijk en alle voorbereidingen of omdat je echt zoveel van elkaar houdt. Kijk naar een serie als 'de bruiloft van' of 'bridezilla' en je weet genoeg.

Je hebt niet veel tijd meer maar het zou fijn zijn als je er voor jezelf uit zou kunnen komen of jij koudwatervrees hebt of eigenlijk niet meer wil trouwen. Wees eerlijk meid in ieder geval tegen jezelf, echt, het gaat niet om iets triviaals, het gaat om een grote, belangrijke stap in je leven.

Wat ik met die veel te lange verhaal wil zeggen is; als jij voelt dat je echt niet wil trouwen, doe het dan niet. Ook als het al over twee weken zo ver is. Een ongelukkig bloedeloos huwelijk is verschrikkelijk en helemaal als je bedenkt dat jij serieus twijfelt over het aangaan van een affaire met een andere man. Je vraagt je af of je dat al dan niet moet doen hier. Denk je dat iemand die écht heel erg graag wil trouwen met haar geliefde daar mee bezig is?

Ik denk eerlijk gezegd van niet. Jij?
quote:Laura80 schreef op 10 februari 2009 @ 14:51:

Alles wat je aandacht geeft, groeit. Als jij de hele tijd gaat zitten dagdromen over een getrouwde man met wie je bijna hebt gezoend, gaat je gevoelsleven steeds verder met je aan de haal.

Ik ben het hier niet mee eens. Alles wat je onderdrukt en probeert weg te stoppen, groeit juist. Bovendien, als je probeert afleiding te zoeken en aan andere dingen te denken, dan kom je er nooit achter of deze verliefdheid iets te maken heeft met spanning, met de bruiloft of met iets heel anders.

Mijn advies is dan ook: juist wel dagdromen over die getrouwde man. Maar dan niet flauw doen, niet dagdromen over kaarsjes en perfecte zoenen en seks zonder dat je daarna de lakens hoeft te wassen of de bruiloft af te bellen. Realistisch dagdromen. Lijkt die man-van-je-dromen nog steeds leuk als je met hem moet praten? Als-ie 's ochtends uit bed komt? Als je ruziemaakt om de afstandsbediening? Als je hem aan je moeder moet voorstellen? Als hij voor jou gaat scheiden en je zijn ex-vrouw tegenkomt in de supermarkt? Enzovoort.
Ook een goeie: Stel jezelf eens helemaal alleen voor, zonder je huidige partner. Hoe zou je je dan voelen? Zou je dat leuk vinden? Of zou je 'm toch wel missen?

Je neemt je huidige partner voor lief, je bent 'm gewend, je vind het niet meer als normaal dat hij er voor je is.

Tegelijk heb je gevoelens voor een nieuwe man. Die voelt spannend, geweldig, anders, nieuw dan je eigen vent. Hij heeft al die dingen die je partner niet heeft, is anders, speciaal...

..maar dat blijft niet zo! Realiseer je dat die nieuwe liefde ook een man is die uiteindelijk zijn sokken nooit in de wasmand doet en de bril altijd omhoog laat staan! Dat zie je nu niet, maar daar loop je later hard tegenaan...

...En da's dus alleen als het ooit wat zou worden. Als je je huidige relatie opgeeft, dan ben je single. Maar als die nieuwe liefe niet werkt, blijf je ook single. Je kan niet terug naar de situatie voordat je begon. Weet je heel zeker dat je zo ongelukkig bent in je huidige relatie, dat je die situatie beter klinkt dan wat je nu hebt?
Hoe kun je je iets voorstellen, werkelijk voorstellen, als het nog niet zo is?

Dat is juist het lastige, je hebt geen idee hoe dat voelt en je voelt dat pas echt als het zo ver is.

Niet voor niks is het spreekwoord in het engels 'you don't know what you've got untill it's gone.'

Ik lees hier mensen die roepen dat ze weg willen bij hun partner weg willen, ze zien het niet meer zitten, ze zijn er klaar mee en niet meer verliefd. Tót ze dan ook daadwerkelijk weg zijn, dan pas wordt duidelijk hoe erg ze aan hun geliefde verbonden zijn. Dan hebben ze spijt.

Een weekje afstand, twee weken, dat huwelijk uitstellen, zoiets, om te kijken wat er nog is. Ik denk dat dat de enige manier is om écht uit te vinden hoeveel draagvlak er nog is tussen deze twee mensen.
Hoi meiden

Ik wil jullie echt bedanken voor alle tips en analyses, t heeft me goed geholpen alles op een rijtje te zetten.

Ik ben uiteindelijk met m'n vriend gaan praten, hem vertelt over alle twijfels die ik had, uiteindelijk niet over de verliefdheid omdat mijn vriend daar inderdaad toch niks mee kan en hij was al aangedaan genoeg omdat ik zo vlak voor ons huwelijk nog met dit soort dingen kwam. Enfin, hij bleek ook nog wel wel wat minder positieve dingen over onze relatie te noemen die ik ook wel wist eigenlijk, en daar hebben we het goed over gehad en nu kan ik wel zeggen dat ik een duidelijke 100% keuze kan maken, voor mijn vriend dus! (eind goed al goed dus?!)

Ik denk inderdaad dat die ander, hoewel nu spannend, erg tegen gaat vallen, laat staan alleen al dat ik mijn vriend en leven van nu kwijt zou zijn voor iemand die ook de sokken niet in de was gooit en waar het sexleven ook mee indut...

Dus ik denk toch een aanval van koudwatervrees en slechte timing met meneer nr 2 - die ik nog wel goed uit mijn hoofd moet bannen nu... het gaat nu goed, het gaat me vast wel lukken ook want ik heb besloten me er voor af te sluiten maar ik hoop ook dat ik dat vlgd week als ik hem weer zie nog weet...

klinkt dit nu allemaal nog logisch?

probleem bij mij is dat ik nooit zo " dichtbij" mijn gevoel sta en er altijd dingen moeten gebeuren om me iets te doen inzien, of ik moet ziek worden ofzo...

maar dit forum help wel!
Succes en veel plezier op je trouwdag!

(f)
Goed joh, dat je bent gaan praten met je vriend! Het is hier het standaard-advies natuurlijk, maar o zo moeilijk om echt te doen.

Ik wens jullie een fijne trouwdag en vooral een heel fijne tijd als je eenmaal getrouwd bent!

p.s. het is niet 'eind goed, al goed', maar 'een goed begin (van je huwelijk) is het halve werk'
Ranonkel, je hebt inderdaad je gevoelens niet onder controle. Je kunt beter niet gaan trouwen nu lijkt me! Zoek eerst uit wat je wil. Neem desnoods even afstand van alles. Het feit dat je verliefd wordt op een ander zegt toch wat over je relatie. Is die wel zo goed? Vraag het je heel goed af! Denk je nu al aan sleur en dat soort dingen en je moet nog gaan trouwen dan zie ik er weinig goeds van komen! Denk goed na!
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven