Werk & Studie alle pijlers

Autotheorie leren: hoe dan?!

03-07-2017 14:30 77 berichten
Topic gesloten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2017 11:53
Reden: op verwijderd; maatregelen genomen
97.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal theorielessen gehad bij mijn rijschool, heb alle proefexamens uit het boek gemaakt en -tig examens op internet, zowel gratis als betaald. In een keer geslaagd vorig jaar.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en verder ook niet zoveel moeite in het leren wilt stoppen ben je waarschijnlijk duurder uit dan blijven zakken voor je examen. Je had zoveel fouten dat je de volgende keer hoogstwaarschijnlijk niet per toeval wel slaagt.
Op de app van Snelslagen staat een samenvatting. Gister geslaagd met 2 foutjes op beide onderdelen.
ik heb gewoon het hele boek van voor naar achter gelezen. Toen proefexamens gemaakt, de onderdelen waar ik slecht op scoorde nogmaals bekeken, weer proefexamens gemaakt etc.
Verder tijdens het lessen aandacht besteden aan regels en situaties. En ook steeds de regels erbij halen als ik op de fiets was. Als je straks een rijbewijs hebt, moet je immers ook de belangrijkste regels paraat hebben.

Het stuk gevaarherkenning vond ik trouwens enorm stom en vaak discutabel, maar goed, daar mag je ook meer fouten op maken.
LaFleurNoire schreef:
04-07-2017 07:45
Ik heb een aantal theorielessen gehad bij mijn rijschool, heb alle proefexamens uit het boek gemaakt en -tig examens op internet, zowel gratis als betaald. In een keer geslaagd vorig jaar.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en verder ook niet zoveel moeite in het leren wilt stoppen ben je waarschijnlijk duurder uit dan blijven zakken voor je examen. Je had zoveel fouten dat je de volgende keer hoogstwaarschijnlijk niet per toeval wel slaagt.
Natuurlijk wil ik er wel moeite in stoppen! Niet oordelen als je iemands situatie niet weet. ;)
Ik ga een samenvatting kopen van internet en daarna veel oefenexamens maken. Op hoop van zegen ;)
Flowergirl99 schreef:
04-07-2017 09:02
Ik ga een samenvatting kopen van internet en daarna veel oefenexamens maken. Op hoop van zegen ;)
Tsja, waarom zou je de details van de verkeersregels willen weten.... Het doel is niet om het theorie examen te halen, maar om te snappen hoe het verkeer in elkaar zit. Maar goed, het zijn niet mijn aanrijdingen en boetes.
Flowergirl99 schreef:
04-07-2017 08:57
Natuurlijk wil ik er wel moeite in stoppen! Niet oordelen als je iemands situatie niet weet. ;)
Tsja, dat haal ik toch echt uit je eigen posts. Je wilt eigenlijk nergens voor betalen, want het moet cheap en als mensen je vertellen dat het enige wat effectief is leren, leren leren, dan is dat ook niet wat je wilt horen, want....en dan komen er een heleboel excuses.
Die theorie moet je niet voor niets leren, je moet niet voor niets examen doen. Mensen die hun theorie niet kennen maar geslaagd zijn met een hoop foefjes, zijn een gevaar op de weg.
Oja, ik heb geen theoriecursus gedaan omdat ik van mezelf weet dat ik vlot kan leren. Als je daar wel moeite mee hebt en dat heb je gezien je zegt dat je je maar een kwartier kan concentreren. (Succes met lange stukken rijden trouwens...), zou ik je toch een cursus aanraden.
Wat ik begrijp van mensen die het wel hebben gedaan is dat je dan de theorie uitgelegd krijgt met foto's en filmpjes, je kunt om verduidelijking vragen, je oefent ook wat met examenvragen etc en de laatste dag ga je met het hele klasje theorie-examen doen.

Waarom zou je het niet doen? Kost volgens mij iets van 100 euro.
Als je het op eigen houtje doet ben je sowieso 30 euro examenkosten kwijt, dan nog je kosten voor een boek en digitale toegang tot oefenexamens (ook rond de 30 euro).
Dus voor een klein bedragje meer, krijg je meer begeleiding en dus meer kans om te slagen en -nog belangrijker- je kent de theorie dan echt. Win-win lijkt me.
Ik heb voor 90 euro een pakket van 4 rijlessen en een theoriecursus van 10 avonden gekocht bij mijn rijschool. Inderdaad foto's, filmpjes, vragen klassikaal beantwoorden en uitleg krijgen. Ik voelde me best oud als 40-jarige tussen de voornamelijk 16-18-jarigen, maar soit, ik heb er veel aan gehad.
LaFleurNoire schreef:
04-07-2017 09:12
Tsja, dat haal ik toch echt uit je eigen posts. Je wilt eigenlijk nergens voor betalen, want het moet cheap en als mensen je vertellen dat het enige wat effectief is leren, leren leren, dan is dat ook niet wat je wilt horen, want....en dan komen er een heleboel excuses.
Die theorie moet je niet voor niets leren, je moet niet voor niets examen doen. Mensen die hun theorie niet kennen maar geslaagd zijn met een hoop foefjes, zijn een gevaar op de weg.
Ik denk dat ik dan eerst maar eens goed zou lezen. Volgens mij wil je alleen maar negatieve dingen lezen. En als ik je vertel dat ik dure medicijnen gebruik die ik zelf betaal zou je het misschien al beter begrijpen. Daarom zeg ik: oordeel niet als je iemands situatie niet weet. :)
Bovendien: ik ken niemand die autotheorielessen genomen heeft, en zij zijn ook geslaagd. Het kan dus wel.
en ik vraag me vaak af wie toch al die mensen op de weg zijn die wel een rijbewijs hebben, maar totaal geen kaas hebben gegeten van de verkeersregels....Nu weet ik het dus, mensen die geen zin hadden om te leren en op een mazzeltje hun examen gehaald hebben.
Flowergirl99 schreef:
04-07-2017 09:29
Ik denk dat ik dan eerst maar eens goed zou lezen. Volgens mij wil je alleen maar negatieve dingen lezen. En als ik je vertel dat ik dure medicijnen gebruik die ik zelf betaal zou je het misschien al beter begrijpen. Daarom zeg ik: oordeel niet als je iemands situatie niet weet. :)
Bovendien: ik ken niemand die autotheorielessen genomen heeft, en zij zijn ook geslaagd. Het kan dus wel.
dit is voor het eerst dat ik over medicijnen lees.
Overigens is 3 keer zakken net zo duur als een cursus nemen.

En ja hoor, je kan uiteraard slagen zonder cursus, heb ik ook gedaan. Maar zoals ik al schreef weet ik dat ik vlot en goed zelfstandig kan leren. Jij zegt dat niet te kunnen. Nou, dan is een klassikale cursus toch veel geschikter voor je?
Flowergirl99 schreef:
04-07-2017 09:29
Nee hoor, ik lees dat je cheap je theorie wilt halen(dat zijn je eigen woorden). Dat je daar een reden voor hebt maar dat niet vermeldt(niet dat je dat verplicht bent), maakt mij geen slechte lezer. Dat je je niet langer dan een kwartier kunt concentreren en daarom de meest makkelijke manier zoekt om te slagen zonder veel met je neus in de boeken te zitten schrijf je ook zelf.
En natuurlijk kun je slagen zonder theorielessen. Maar als je schijnbaar wat problemen hebt kan het de moeite lonen om dan toch maar iets meer geld uit te geven. Dat geld ben je namelijk dan ook wel kwijt aan steeds opnieuw examen doen. Daarnaast zijn rijlessen gewoon hartstikke duur, daarbij vergeleken is een theoriecursus peanuts.
Bedankt allemaal voor jullie goedbedoelde adviezen. :flirting:
Ik ga kijken wat ik hiermee ga doen.
Bij deze is dit topic gesloten.
Helaas werkt dat niet zo hier. De mods beslissen of een topic gesloten wordt of niet. Voor het verwijderen van je OP zul je wel een waarschuwing krijgen als iemand de moeite neemt om te staffen.
Maar succes verder.
foei Fleur, dit topic is gesloten :rofl:
Sorry :kneel:
ik wilde de OP staffen, maar dat is al voor ons gedaan btw
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2017 11:56
Reden: provoceren
97.79% gewijzigd
Het Viva forum is papaja.
Wat een vreselijk forum dit. Ik ben hier weg. Respect is ver, heel ver te zoeken. Als je iemand die depressief is geweest en net het leven weer oppakt dieper in de put wilt hebben moeten jullie vooral zo doorgaan. Goed bezig! :applause:
Ik zou eens wat aan je mentaliteit veranderen. Theorie halen zonder moeite te doen lukt gewoon niet.
Als ik achter het stuur zit en jou op de weg tegenkom, dan ga ik er ook geen rekening mee houden dat je mogelijk depressief bent of bent geweest. Ik ga er dan van uit dat je gewoon een capabele bestuurder bent. Doe dan ook je best om capabel te worden op de weg en doe je best om je theorie te halen.
Het Viva forum is papaja.
NymphadoraTonks schreef:
04-07-2017 11:25
Ik zou eens wat aan je mentaliteit veranderen. Theorie halen zonder moeite te doen lukt gewoon niet.
Als ik achter het stuur zit en jou op de weg tegenkom, dan ga ik er ook geen rekening mee houden dat je mogelijk depressief bent of bent geweest. Ik ga er dan van uit dat je gewoon een capabele bestuurder bent. Doe dan ook je best om capabel te worden op de weg en doe je best om je theorie te halen.
Nee, ik wil mijn best niet doen. Geen zin in, want ik heb ook geen zin om het te halen.
Wat denk je zelf? Natuurlijk wil ik mijn best doen. Daarom vroeg ik hier ook om tips. Dat hoef ik ook niet meer te doen heb ik gemerkt.
Ik hoef trouwens geen antwoord meer, het zal toch alleen maar kwetsend zijn. Ik ga ervoor zorgen dat ik de verkeersregels beter ken dan menig andere weggebruiker.
Flowergirl99 schreef:
04-07-2017 11:20
Wat een vreselijk forum dit. Ik ben hier weg. Respect is ver, heel ver te zoeken. Als je iemand die depressief is geweest en net het leven weer oppakt dieper in de put wilt hebben moeten jullie vooral zo doorgaan. Goed bezig! :applause:
Wij kunnen toch niet ruiken dat je depressief bent (geweest)?
Nou dat wordt wat als ze gaat rijden en een ongeduldige medeweggebruiker tegenkomt. Die hebben ook geen weet van depressieve gevoelens.
Anoniem040720171206 schreef:
04-07-2017 11:20
Hoe moeten wij dat weten? Als je dit topic eens terug leest moet je best kunnen begrijpen waarom mensen zo geantwoord op je hebben.
Je verwacht bijna dat 1 van ons het examen voor je aflegt, zo weinig wil je ervoor doen..
Ga gewoon aan de slag, je had al de helft kunnen weten als je hier niet op alles en nog wat reageerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven