Autotheorie leren: hoe dan?!
maandag 3 juli 2017 om 14:34
Bedankt voor je tip, maar ik doe het liever zonder cursus. Ik heb geen dag over om deze cursus te doen en bovendien wil ik het zo cheap mogelijk: zelf doen dus.
maandag 3 juli 2017 om 14:35
Zelf had ik een oefenboek van de bibliotheek geleend waar heel veel vragen in stonden. Ik heb bijna het hele boek doorgespit en aan de hand van de vragen leerde ik de meeste theorie. Het is belangrijk om veel te oefenen in plaats van alleen maar te leren!
Je kan in kleine stukjes oefenen, eerst 10 vragen en dan een paar uur later weer wat vragen. Zo voelt het ook niet alsof je er eindeloos mee bezig bent.
Je kan in kleine stukjes oefenen, eerst 10 vragen en dan een paar uur later weer wat vragen. Zo voelt het ook niet alsof je er eindeloos mee bezig bent.
maandag 3 juli 2017 om 14:41
Ik heb het geleerd door de oude officiële examens te doen online tot ik ze zo goed als foutloos maakte. Je moet er geloof ik per examen wel wat voor betalen, maar dat is het wel waard. Je kan dan oefenen met hoe ze de vragen stellen en hoe de plaatjes er uitzien enz.
En opschrijven in welk onderdeel je fouten in hebt gemaakt, die moet je nog eens extra doornemen.
En opschrijven in welk onderdeel je fouten in hebt gemaakt, die moet je nog eens extra doornemen.
maandag 3 juli 2017 om 14:42
Ik had een boek met 800 vragen. Die allemaal gemaakt. Vervolgens de vragen die ik fout had weer gemaakt. Net zo lang tot ik alle plaatjes, situaties en vragen etc. zo'n beetje uit m'n hoofd kende. Van de onderwerpen die ik echt lastig vond las ik vlak vantevoren nog een keer de theorie door. Ik had uiteindelijk 1 fout (examen oude stijl).
maandag 3 juli 2017 om 14:47
Ik heb het geleerd door de online oefenexamens keer op keer te maken. Gewoon leren hielp bij mij ook niet, ik moest het echt oefenen en opschrijven om het te onthouden. Bij het nakijken schreef ik op welke fouten ik had gemaakt, wat het goede antwoord was en waarom. Denk dat ik de drie oefenexamens allemaal wel een keer of 6 gedaan heb. Ben de eerste keer geslaagd.
maandag 3 juli 2017 om 14:48
Ik denk dat je nu duurder uit bent. Ik was in een keer geslaagd met cursus. Als je meerdere keren zakt, ben je duurder uit dan met cursus.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 14:34Bedankt voor je tip, maar ik doe het liever zonder cursus. Ik heb geen dag over om deze cursus te doen en bovendien wil ik het zo cheap mogelijk: zelf doen dus.![]()
maandag 3 juli 2017 om 14:48
Bij mij was het destijds een hele zaterdag op de rijschool en een maandagochtend (voor het examen), gevolgd door het examen maandagmiddag.
maandag 3 juli 2017 om 14:49
Oh, en ook veel vragen aan je rijinstructeur! Ik heb daardoor ook heel veel geoefend tijdens het rijden, door elk bord dat ik tegenkwam, elk teken op de weg en elk kruispunt de regels te benoemen en als ik het niet wist deze aan mijn instructeur te vragen. Klinkt misschien als een open deur, want dat doe je natuurlijk altijd wel een beetje, maar ik ben er nóg meer op gaan letten en dat hielp wel.
maandag 3 juli 2017 om 14:50
Via de rijschool kon ik voor vijf euro naar online oefenexamens.
Daar kon ik per onderdeel oefenen en ook volledige examens doen.
Zonder al die oefening zou ik het niet gehaald hebben.
Daar kon ik per onderdeel oefenen en ook volledige examens doen.
Zonder al die oefening zou ik het niet gehaald hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 3 juli 2017 om 14:50
Ik zou zelf flashcards maken en die om de zoveel tijd er bij pakken. Waar je dan ook op dat moment mee bezig bent. Mijn vader/moeder overhoorde me ook altijd in de auto als we een ritje gingen maken. Dan vroegen ze spontaan wat een bord betekende en moest ik binnen 5 seconde antwoord geven. Dat heeft me ook veel geleerd. Alleen overkijken levert je vaak weinig op. Je moet er ook actief mee aan de gang gaan. Succes!
We do not remember days, we remember moments ?
maandag 3 juli 2017 om 15:15
het is ook stukken moeilijker dan ,,vroeger,,.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... e-moeilijk
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... e-moeilijk
wij slapen nooit.
maandag 3 juli 2017 om 15:17