Centraal Moderatortopic
zaterdag 22 april 2017 om 22:03
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 4 juli 2017 om 09:33
dinsdag 4 juli 2017 om 10:08
Beste forummers,
met betrekking tot al jullie vragen over het beleid in specifieke topics (waaronder bv. dit CM topic) wordt later meer gecommuniceerd. Intern wordt er namelijk het eea besproken.
Alle informatie tot die tijd staat in de OP. Dit topic is bedoeld voor verzoekjes, denk aan bv. anonimiseren. Ook vragen en/of meldingen van andere zijn hier toegestaan. Dit topic is voornamelijk bedoeld voor dingen waar wij jullie bij zouden kunnen helpen. Soms kan dat heel snel en soms heeft dat tijd nodig omdat wij bv. de informatie ook niet hebben.
Het is niet de bedoeling dat er in het topic een discussie tot stand komt. We proberen het overzicht hier te bewaren. Daarom vragen we jullie bijvoorbeeld ook om soms te mailen zodat we daar dingen verder kunnen verduidelijken.
Het spijt ons dat jullie het idee hebben dat we bepaalde vragen negeren. Dat is niet het geval, over het algemeen worden die intern besproken met als gevolg dat een reactie wat langer duurt. We zullen dat voortaan beter communiceren.
Om het overzicht te bewaren vragen we jullie om vragen mbt dit bericht naar ons te mailen. Nogmaals onze excuses voor deze samenloop van omstandigheden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
met betrekking tot al jullie vragen over het beleid in specifieke topics (waaronder bv. dit CM topic) wordt later meer gecommuniceerd. Intern wordt er namelijk het eea besproken.
Alle informatie tot die tijd staat in de OP. Dit topic is bedoeld voor verzoekjes, denk aan bv. anonimiseren. Ook vragen en/of meldingen van andere zijn hier toegestaan. Dit topic is voornamelijk bedoeld voor dingen waar wij jullie bij zouden kunnen helpen. Soms kan dat heel snel en soms heeft dat tijd nodig omdat wij bv. de informatie ook niet hebben.
Het is niet de bedoeling dat er in het topic een discussie tot stand komt. We proberen het overzicht hier te bewaren. Daarom vragen we jullie bijvoorbeeld ook om soms te mailen zodat we daar dingen verder kunnen verduidelijken.
Het spijt ons dat jullie het idee hebben dat we bepaalde vragen negeren. Dat is niet het geval, over het algemeen worden die intern besproken met als gevolg dat een reactie wat langer duurt. We zullen dat voortaan beter communiceren.
Om het overzicht te bewaren vragen we jullie om vragen mbt dit bericht naar ons te mailen. Nogmaals onze excuses voor deze samenloop van omstandigheden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:26
Beste modModeratorViva schreef: ↑04-07-2017 10:08Het spijt ons dat jullie het idee hebben dat we bepaalde vragen negeren. Dat is niet het geval, over het algemeen worden die intern besproken met als gevolg dat een reactie wat langer duurt. We zullen dat voortaan beter communiceren.
Met alle respect, maar jullie hebben mijn verzoek weldegelijk genegeerd. Tot vier keer zelfs. Iedereen kreeg antwoord, behalve ik.
Waarom niet gewoon direct gecommuniceerd wat hierboven staat: dat dit intern besproken wordt en dat het antwoord later volgt.
Juist een adequate communicatie voorkomt discussies en dat forummers gaan morren en mopperen in het CM-topic. Maar goed, ik ga ervan uit dat dit in het vervolg beter opgepakt wordt.
Anyway, bedankt voor je reactie en excuses. Ik hoop dat de interne bespreking er ook toe leidt dat de neuzen binnen het moderatorteam dezelfde kant op komen te staan zodat er eenduidigheid ten opzichte van het te voeren beleid ontstaat. Verder wens ik jullie veel sterkte bij de chaotische omstandigheden waaronder jullie moeten modereren momenteel. (Ook hier: blijf communiceren!)
dinsdag 4 juli 2017 om 11:52
Beste DorothyParker,DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 11:22Beste Mods, wat gebeurt er wanneer een forummer gestalkt wordt door andere forummers?
wij proberen dit natuurlijk zo goed mogelijk tegen te gaan want het is natuurlijk tegen onze huisregels. Wanneer je dit gedrag opmerkt en/of ondergaat dan vragen we je de berichten te staffen of ons een mail te sturen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 4 juli 2017 om 11:55
Ik maak me zorgen omdat een forumster zegt dat ze gestalkt wordt door leden van dit forum.ModeratorViva schreef: ↑04-07-2017 11:52Beste DorothyParker,
wij proberen dit natuurlijk zo goed mogelijk tegen te gaan want het is natuurlijk tegen onze huisregels. Wanneer je dit gedrag opmerkt en/of ondergaat dan vragen we je de berichten te staffen of ons een mail te sturen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
En dat jullie daar meer van weten, maar niets aan doen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:02
Beste DorothyParker,DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 11:55Ik maak me zorgen omdat een forumster zegt dat ze gestalkt wordt door leden van dit forum.
En dat jullie daar meer van weten, maar niets aan doen.
als je die zorgen hebt kan je zoals gezegd berichten staffen of ons een mailtje sturen. Dit zodat we dergelijke dingen niet openbaar hoeven te bespreken.
Het is in ieder geval niet zo dat wanneer wij op de hoogte zijn dat wij niets doen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 4 juli 2017 om 12:02
Het topic 'Binnen Frankrijk reizen zonder auto, vliegtuig, trein, help!' zit tijdelijk ter beoordeling op slot.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 4 juli 2017 om 12:18
Huh?ModeratorViva schreef: ↑04-07-2017 12:02Beste DorothyParker,
als je die zorgen hebt kan je zoals gezegd berichten staffen of ons een mailtje sturen. Dit zodat we dergelijke dingen niet openbaar hoeven te bespreken.
Het is in ieder geval niet zo dat wanneer wij op de hoogte zijn dat wij niets doen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Mijn angst is dat jullie hier niet op reageren, en jij wilt dit via mail bespreken? Want het gaat de rest van de forummers niets aan?
Gewoon een officiële reactie over veiligheid en stalkers.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:22
Bij mij een een drietal andere forummers is er ook niets aan gedaan. Dat kwam omdat de dreigberichten via een ander kanaal binnen waren gekomen.DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 12:18Huh?
Mijn angst is dat jullie hier niet op reageren, en jij wilt dit via mail bespreken? Want het gaat de rest van de forummers niets aan?
Het moet kennelijk op viva zichtbaar zijn.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:28
Beste DorothyParker,DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 12:18Huh?
onze excuses. We dachten dat je het over een specifiek geval had. De officiele reactie is dat het tegen onze huisregels is en dat wij die huisregels na leven.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 4 juli 2017 om 12:43
Het is over een specifiek geval.ModeratorViva schreef: ↑04-07-2017 12:28Beste DorothyParker,
onze excuses. We dachten dat je het over een specifiek geval had. De officiele reactie is dat het tegen onze huisregels is en dat wij die huisregels na leven.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Over een topic.
Dat jullie nu heel toevallig offline hebben gehaald.
En mij gewist met "offtopic". Hoezo?
dinsdag 4 juli 2017 om 12:53
DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 12:43Het is over een specifiek geval.
Over een topic.
Dat jullie nu heel toevallig offline hebben gehaald.
En mij gewist met "offtopic". Hoezo?
Beste DorothyParker,
Als het om een specifiek geval is het niet fijn dat het in het openbaar besproken wordt. In dat geval vragen we jou of degene om wie het gaat contact op te nemen met ons. Dat kan per mail of dat kan per stafje.
In het algemeen is dergelijk gedrag natuurlijk tegen onze huisregels en grijpen we daar op in. Wat Yasmijn aankaart klopt ook, het is voor ons moeilijker om in te grijpen wanneer het buiten het Viva forum om gaat. Toch zijn wij dan alsnog graag op de hoogte zodat we weten wat er speelt. Evt. kunnen we dit dan voorkomen op het forum of kunnen we mensen op een andere manier helpen.
Je offtopic bericht bevatte alleen een (onjuiste) aanname over waarom een topic tijdelijk op slot zit. Dit is offtopic in het CM. Ons beleid staat niet ter discussie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 4 juli 2017 om 13:03
Waarom wordt het topic dan enkel offline gehaald nadat ik er iets over zei?ModeratorViva schreef: ↑04-07-2017 12:53Beste DorothyParker,
Als het om een specifiek geval is het niet fijn dat het in het openbaar besproken wordt. In dat geval vragen we jou of degene om wie het gaat contact op te nemen met ons. Dat kan per mail of dat kan per stafje.
In het algemeen is dergelijk gedrag natuurlijk tegen onze huisregels en grijpen we daar op in. Wat Yasmijn aankaart klopt ook, het is voor ons moeilijker om in te grijpen wanneer het buiten het Viva forum om gaat. Toch zijn wij dan alsnog graag op de hoogte zodat we weten wat er speelt. Evt. kunnen we dit dan voorkomen op het forum of kunnen we mensen op een andere manier helpen.
Je offtopic bericht bevatte alleen een (onjuiste) aanname over waarom een topic tijdelijk op slot zit. Dit is offtopic in het CM. Ons beleid staat niet ter discussie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
De post stond er al een lange tijd.
Waarom komt er geen deftig antwoord? "Wij zijn tegen stalking, dus gaan dit topic eerst eens doorlezen en daarna een gepast antwoord geven".
Jullie halen het offline nadat IK iets vraag over stalkers, en we zijn nog steeds geen stap verder. Terwijl IK een antwoord vraag over stalkers. Niet over dat topic, niet over andere topics.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:19
En dat maakt iets uit? Dan is jarenlang gestalked worden (17 jaar volgens de Ygg) opeens geen probleem meer voor anderen?
Ik zou liever een reactie zien.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:38
Er wordt ook óp het forum gestalkt. Sommige forummers worden gevolgd en achtervolgd. Zodra zij ergens iets posten, wordt dat in napraat (of in achterkamertjes) gemeld en duikt men er groepsgewijs bovenop om die forummer op dat topic eens flink af te zeiken, terwijl er ondertussen op napraat nog 'gezellig' wat zaken worden opgerakeld die zij in de loop der jaren heeft geschreven. Onder deze of onder een oude nick. En ik heb het dan over inhoudelijke zaken he. Dingen zij zij ooit eens gedeeld heeft over haar leven. Vaak gevoelige informatie.
Vinden jullie dát geen stalken? (NB: Dit is een concrete vraag, waar ik graag een antwoord op zou zien. In het openbaar)
Ik weet in elk geval zeker dat daar niét tegen wordt opgetreden. Terwijl er wél over geklaagd wordt door de slachtoffers. Ter plekke, per stafjes en per mail. Niet alleen door het slachtoffer zelf, ook door 'getuigen'.
En als het zo'n achtervolgde forummer dan eens teveel wordt, en zij uit haar slof schiet, dan krijgt zij een ban. Dat is wat hier al járen gebeurt, waar niet tegen wordt opgetreden en waardoor ik menig forummer gefrustreerd heb zien afhaken.
Vinden jullie dát geen stalken? (NB: Dit is een concrete vraag, waar ik graag een antwoord op zou zien. In het openbaar)
Ik weet in elk geval zeker dat daar niét tegen wordt opgetreden. Terwijl er wél over geklaagd wordt door de slachtoffers. Ter plekke, per stafjes en per mail. Niet alleen door het slachtoffer zelf, ook door 'getuigen'.
En als het zo'n achtervolgde forummer dan eens teveel wordt, en zij uit haar slof schiet, dan krijgt zij een ban. Dat is wat hier al járen gebeurt, waar niet tegen wordt opgetreden en waardoor ik menig forummer gefrustreerd heb zien afhaken.
.
dinsdag 4 juli 2017 om 14:17
Kunnen jullie de stafjes op napraat beoordelen? Er is een forummer die manieren noemt om achter persoonlijke informatie van een andere forummer te komen. Vorige keer ondernamen jullie geen actie. Doe dat deze keer wel graag, want deze forummer blijft met informatie/hints strooien over hoe haar privé informatie via Google gevonden kan worden.
Ik hoef hier ook geen inhoudelijke informatie over, zolang er maar wat mee gedaan gaat worden (gummen is al gewenst, aangezien dat vorige keren ook niet gebeurde).
Ik hoef hier ook geen inhoudelijke informatie over, zolang er maar wat mee gedaan gaat worden (gummen is al gewenst, aangezien dat vorige keren ook niet gebeurde).
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 14:27
39.78% gewijzigd
dinsdag 4 juli 2017 om 14:22
Ze hebben een reactie gegeven. Jij vind dat alleen niet genoeg.DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 13:19En dat maakt iets uit? Dan is jarenlang gestalked worden (17 jaar volgens de Ygg) opeens geen probleem meer voor anderen?
Ik zou liever een reactie zien.
En ze gaan jou en het hele forum echt geen antwoord geven als ze met de TO zelf bezig zijn over wat er is gebeurt.
dinsdag 4 juli 2017 om 14:22
Het topic is off-line gehaald omdat er meerdere stafjes waren en het topic uit de hand liep. Het topic is off-line gehaald ter beoordeling niet omdat jij er wat van zei. Het antwoord over stalkers is hieronder al beantwoord. Verdere vragen hierover graag via de mail. Zoals je weet is dit topic niet om te discussiëren.DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 13:03Waarom wordt het topic dan enkel offline gehaald nadat ik er iets over zei?
De post stond er al een lange tijd.
Waarom komt er geen deftig antwoord? "Wij zijn tegen stalking, dus gaan dit topic eerst eens doorlezen en daarna een gepast antwoord geven".
Jullie halen het offline nadat IK iets vraag over stalkers, en we zijn nog steeds geen stap verder. Terwijl IK een antwoord vraag over stalkers. Niet over dat topic, niet over andere topics.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva