Geld & Recht alle pijlers

Alimentatie eis van ex terecht?

05-07-2017 22:31 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd ben ik gescheiden en betaal ik alimentatie aan mijn ex partner a 600 euro netto pm.
Ik heb een alimentatie plicht voor 12 jaar .
Nu wil ik hier mijn baan opzeggen om naar het buitenland te verhuizen naar mijn nieuwe vriendin.
Zij heeft een goede baan en ik word huisman.
Aangezien ik dan geen inkomen meer heb kan ik geen alimentatie meer betalen.
Mijn ex dreigt nu naar de rechter te stappen om te voorkomen dat ik mijn baan opzeg en verhuis.
Bestaat er een kans dat ze in het gelijk wordt gesteld?
wie weet hoe dit wettelijk zit?
Ik denk niet dat het iemand boeit hoe het wettelijk zit. Waarom moet je ex alleen opdraaien voor de zorg en de kosten van jouw kinderen?
Dropdrop schreef:
05-07-2017 22:33
Ik denk niet dat het iemand boeit hoe het wettelijk zit. Waarom moet je ex alleen opdraaien voor de zorg en de kosten van jouw kinderen?
12 jaar wijst op partneralimentatie.

TO, bel gewoon even naar een juridisch persoon met deze vraag.
Ja, die kans is heel groot. Je kan niet zomaar onder je alimentatieverplichting uit. Dikke kans dat je nieuwe partner er dan voor opdraait
Als jij zelf je baan op zegt is dat geen reden voor het aanpassen van de alimentatie. Dat zou nogal makkelijk zijn namelijk, dan zou iedereen die alimentatie moet betalen daar makkelijk onderuit komen.

Is het partneralimentatie of is het ook kinderalimentatie? Als er kinderen zijn, hoe ga je dat dan doen met de omgangsregeling?
Zijn er kinderen?
Gaat het om partner- en/of kinderalimentatie?
Gaat het om partneralimentatie ?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Als de rechter vindt dat je je inkomensdaling had kunnen voorkomen, of dat je nog (meer) inkomen zou kunnen verwerven, moet je gewoon je alimentatie blijven betalen
Niet zo'n heel strak plan dus.
Je ex heeft helemaal gelijk. Je kunt niet zomaar je baan op zeggen om huisvadertje te spelen. Vrijwillig ontslag ontslaat je nooit uit je alimentatieplicht. Dus de kans dat ze gelijk gaat krijgen bij de rechter is erg groot. Je moet gewoon het vastgestelde bedrag blijven betalen. Anders uiteraard wanneer je buiten je schuld werkeloos raakt. Ze kan ook je verhuizing naar het buitenland tegenhouden op deze manier in het belang van de kinderen omdat deze de omgangsregeling drastisch in het nadeel van de kinderen verandert. Als er kinderen zijn uiteraard. Je kunt dus niet zomaar leuk gaan emigreren als er kinderen zijn.

http://www.ppadvocaten.nl/echtscheiding ... limentatie
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-07-2017 22:43
15.64% gewijzigd
jezus, wat mensen er al niet voor over hebben om onder de alimentatie uit te komen :rofl:
Als er geen kinderen in het spel zijn zou ik gewoon verhuizen. Heel moeilijk voor haar om dan nog alimentatie te krijgen. Ik begrijp sowieso niet dat vrouwen hun handje ophouden bij ex-partners voor partneralimentatie.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Je moet je ex stimuleren om weer te gaan samenwonen, kom je fijn van de PA af :thumbsup:
Geen kinderen in het spel?
Lady_Voldemort schreef:
05-07-2017 22:41
jezus, wat mensen er al niet voor over hebben om onder de alimentatie uit te komen :rofl:
Haha het eerste wat ik dacht :popcorn:
Dat [...] nooit op dat idee is gekomen. Gewoon lekker een rijke vriendin zoeken in het verre buitenland en huisman worden. Geniaal :rofl:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 23:57
Reden: Op de man
3.65% gewijzigd
AlejandraLaura schreef:
05-07-2017 22:42
Als er geen kinderen in het spel zijn zou ik gewoon verhuizen. Heel moeilijk voor haar om dan nog alimentatie te krijgen. Ik begrijp sowieso niet dat vrouwen hun handje ophouden bij ex-partners voor partneralimentatie.
Het zijn niet alleen vrouwen die dat doen hoor. Ik heb zo'n ex-man getroffen...
AlejandraLaura schreef:
Tja. Maar als die PA door een rechter is toegekend heeft ze er toch echt recht op. Ongeacht wat een los rondwandelende forummevrouw daarvan vindt.
AlejandraLaura schreef:
05-07-2017 22:49
Ja die zijn er ook, net zo erg.
Je kent de omstandigheden niet he. Ik kan me best situaties voorstellen waarin PA meer dan terecht is. Het is zo gemakkelijk lullen vanachter je schermpje.
_Marana_ schreef:
05-07-2017 22:45
Het zijn niet alleen vrouwen die dat doen hoor. Ik heb zo'n ex-man getroffen...
Ja die zijn er ook, net zo erg.
AlejandraLaura schreef:

Niet als dat binnen de EU is

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... jker.dhtml
Lady_Voldemort schreef:
05-07-2017 22:46
Tja. Maar als die PA door een rechter is toegekend heeft ze er toch echt recht op. Ongeacht wat een los rondwandelende forummevrouw daarvan vindt.
Ja maar iemand situatie kan toch veranderen? Als je ineens je baan verliest bijvoorbeeld. Het moet ook niet zo zijn dat iemand niet zou kunnen verhuizen naar het buitenland.
En voor hij ontslag neemt en in het buitenland zit heeft hij die rechtzaak al aan zijn broek. En de rechter laat hem echt niet zomaar zijn baan opzeggen om onder zijn verplichting uit te komen. En die rechtzaak gaat ze gewoon winnen.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-07-2017 22:53
0.22% gewijzigd
AlejandraLaura schreef:
05-07-2017 22:49
Ja maar iemand situatie kan toch veranderen? Als je ineens je baan verliest bijvoorbeeld. Het moet ook niet zo zijn dat iemand niet zou kunnen verhuizen naar het buitenland.
Je baan verliezen is heel iets anders dan je baan opzeggen. Dat laatste kan en mag dus niet. Ook parttime gaan werken om zo bewust minder inkomen te krijgen gaat niet op.

En zelfs ALS je je baan verliest buiten je schuld moet je zelf eerst een rechtzaak starten om de alimentatie naar beneden te krijgen.
Als mijn man ervandoor gaat, pluk ik m ook kaal :evil:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven