Minnaressen deel 36

19-07-2007 17:56 5104 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Bewerkt door moderator, provocatie]

Vervolg Minnaressen
anoniem_53394 wijzigde dit bericht op 09-08-2007 09:35
Reden: Provocatie
% gewijzigd
quote:Ziiion schreef op 10 februari 2009 @ 10:31:

[...]

Isolde je bent verliefd geworden en je bent verder met hem gegaan omdat het je niets uitmaakt dat hij getrouwd is. Ook ik heb een vol en en leuk leven, maar ik wil niets met een getrouwde man eenvoudig weg omdat ik dat niet vind kunnen. Net zoals ik niet vind kunnen dat je iets steelt of iemand op een andere manier een loer draait. Maar er zijn mensen genoeg die dit de gewoonste zaak van de wereld vinden. Moeten ze maar meer moeite doen zodat er niets gestolen kan worden, of dan moeten ze maar niet zo stom zijn om er in te trappen. Ze vragen er zelf om de sukkels, en als ik het niet doe dan doet een ander het wel. Zoiets? Kwestie van mentaliteit denk ik.

Liefs ZiiionJa daar heb je gelijk in. Maar nogmaals, vreemdgaan is tegenwoordig niet strafbaar meer en ik ben dan alsnog alleen medeplichtig. Ik ga zelf niet vreemd maar hij wel. En als hij zich dat moreel denkt te kunnen veroorloven dan heb ik daar vrede mee. En ja ik denk dat zijn vrouw inderdaad ook medeplichtig is hieraan.
quote:puk69 schreef op 10 februari 2009 @ 09:53:

Dewit, gaat het met jou en A ook nog steeds goed. Ook voor jou hoop ik dat je een streep onder deze tijd met GM kan zetten.

Met A gaat het nog steeds heel erg goed, helaas zit hij nu weer in zijn eigen land, maar dit gaat zeker niet al te lang meer duren en dan woont hij straks gewoon weer hier.

Ik heb GM vorige week gesproken, het heeft me doen beseffen dat ik hem nooit zal vergeten. Een uurtje aan de telefoon en ik ben weer dagen van slag af. Ik weet zeker dat geen contact voorlopig echt het beste is wil ik hem ooit echt los kunnen laten. En dus doe ik mijn best iedere dag weer. Ik denk wel 30 keer op een dag, zal ik hem even smsen/bellen? En iedere keer doe ik het niet in de hoop dat ik er morgen maar 29 keer aan denk, en overmorgen maar 28 keer etc. etc.
Isolde, wat ik in jou waardeer is dat je geen enkele moeite doet om als een sympathiek persoon over te komen. Je gaat gewoon lekker voor je eigen behoeften, en de consequenties zijn jouw probleem niet. Waarschijnlijk ben je gewoon een beetje een kille tante, en je gebrek aan hypocrisie daarover is best verfrissend tussen al het gejammer hier.

Je liefdesleven is deels maakbaar, en dit is wat jij voor jezelf kiest. Blijkbaar is het belangrijk voor je om je hier te presenteren als de enige minnares die het wel goed voor elkaar heeft. Vanuit jouw perspectief klopt dat. Op mij komt het over als een tamelijk treurig verhaal Jullie gaan allebei erg calculerend om met jullie relaties, en hoe je het ook draait, jij blijft de sluitpost op zijn emotionele begroting.

Al paste die man nog zo perfect in mijn agenda, daar zou ik me persoonlijk toch te goed voor voelen. Ik heb echt geen derde partij op de achtergrond nodig om vrijheid in mijn relatie te brengen.

Maar goed, jij jouw ding. Het is alleen wel lullig dat je zijn vrouw er dan toch weer in meent te moeten betrekken door haar medeplichtig te verklaren. Die vrouw heeft waarschijnlijk gewoon vertrouwen in haar man en laat hem vrij. Niet slim, wel zo aardig.
@Alba; tsja na 4 jaar zonder problemen hou ik me niet meer dagelijks bezig met de eventuele consquenties nee. Wij gaan inderdaad voor onze eigen behoeften.

En onze relatie is allesbehalve treurig. Anders had ik het al die tijd niet volgehouden.
Als jij het zegt...

Vier jaar zonder problemen, en als hij morgen onder een bus loopt, mag je hem niet eens op gaan zoeken in het ziekenhuis.

Dat vind ik eigenlijk best wel treurig, toch.
quote:Alba schreef op 10 februari 2009 @ 12:53:

Als jij het zegt...

Vier jaar zonder problemen, en als hij morgen onder een bus loopt, mag je hem niet eens op gaan zoeken in het ziekenhuis.

Dat vind ik eigenlijk best wel treurig, toch.Ach ja elk voordeel hep zijn nadeel; maar daar hebben we ook al wat op gevonden. Dus zelfs dat gaat goedkomen.
quote:Ziiion schreef op 10 februari 2009 @ 10:10:

[...]

Een lat relatie met een vrije man zou je toch ook kunnen hebben isolde? Wat maakt het voor jou zo aantrekkelijk om het met een man van een andere vrouw te doen? Waarom vind je het geen enkel bezwaar dat haar, als het uitkomt, wereld misschien instort? Heb je financieel voordeel bij de relatie met je getrouwde man? Of heb je bindingsangst? Of zijn er andere dingen in je leven gebeurd waardoor je zo makkelijk de rol van de verborgen vrouw speelt? Hou je van jezelf? Heb je respect voor jezelf? Vind je jezelf mooi?

Liefs ZiiionTnx Zion, dat wou ik net zeggen, dat vraag ik me dus ook af! Je slaat met dit stukje echt de spijker op zn kop. (f)
quote:isolde55 schreef op 10 februari 2009 @ 09:39:

[...]

Wat een vreemde opmerking; waarom zou ik dan een "leeg" bestaan hebben; alleen omdat ik geen vent fulltime om me heen heb? Heel vreemd. En al die vrouwen dan, die geen relatie hebben? Hebben die dan ook zo'n "leeg" leven? Ik denk niet dat die het met je eens zijn.

En wat zegt dat dan van jou? Jij zou niet bestaan zonder je partner? Dat vind ik pas zielig.

Nee, niet omdat je fulltime een man om je heen moet hebben, maar omdat jij zegt écht gelukkig kan zijn met een man delen. Daarnaast ben jij de tweede viool. Dat snap ik niet.

Ik ben trouwens singel en gelukkig, daar heb ik geen man voor nodig. Jij toch ook niet?
quote:isolde55 schreef op 10 februari 2009 @ 13:40:

[...]

Ach ja elk voordeel hep zijn nadeel; maar daar hebben we ook al wat op gevonden. Dus zelfs dat gaat goedkomen.

Ik zie het voordeel eigenlijk niet. Ook met ongebonden mannen kun je vrijblijvende relaties aanknopen, en dan hoef je niet je toevlucht te nemen tot leugens en lage listen.

Maar goed, als jij graag met een zak over je hoofd door het kelderraam naar binnen sluipt, dan kies je daar zelf voor. Zijn vrouw is meer het type voor de voordeur, bij klaarlichte dag. Dat is dan weer zijn keuze.
quote:mussk schreef op 10 februari 2009 @ 15:20:

[...]Dat snap ik niet.

Nee zover was het me wel duidelijk.

Ik ben gelukkig als ik bij hem ben en ook als ik niet bij hem ben. Niks minder of niks meer.
Isolde, dat jij happy bent met de situatie, doet niets af aan het feit dat je in een ongelijkwaardige relatie zit.

Als het je niets kan schelen wat anderen daarvan vinden, waarom overschreeuw je jezelf dan telkens bijna in je ijver om aan te tonen hoe fantastisch je het voor elkaar hebt?

Je zou bijna denken dat je jezelf ervan moet overtuigen.
[quote]Alba schreef op 10 februari 2009 @ 15:23:

[...]

Ik zie het voordeel eigenlijk niet. Ook met ongebonden mannen kun je vrijblijvende relaties aanknopen, en dan hoef je niet je toevlucht te nemen tot leugens en lage listen.

Maar goed, als jij graag met een zak over je hoofd door het kelderraam naar binnen sluipt, dan kies je daar zelf voor. Zijn vrouw is meer het type voor de voordeur, bij klaarlichte dag. Dat is dan weer zijn keuze.[/

Wat n treffende metafoor! Wow!
quote:Alba schreef op 10 februari 2009 @ 15:40:

Isolde, dat jij happy bent met de situatie, doet niets af aan het feit dat je in een ongelijkwaardige relatie zit.

De relatie is helemaal niet ongelijkwaardig. Als we bij elkaar zijn ben zijn we er voor elkaar. Een gewone lat-relatie. Hij gaat weer terug naar zijn huis ik naar het mijne. Een we hebben allebei een eigen leven ernaast met daarin andere mensen.

En we gaan gewoon uit, en komen ook bij vrienden. Dus ik zie het probleem niet zo.
quote:Alba schreef op 10 februari 2009 @ 15:40:

Als het je niets kan schelen wat anderen daarvan vinden, waarom overschreeuw je jezelf dan telkens bijna in je ijver om aan te tonen hoe fantastisch je het voor elkaar hebt?

Je zou bijna denken dat je jezelf ervan moet overtuigen.

Ik probeer jullie er van te overtuigen dat een minnares niet zielig hoeft te zijn. Maar dat hoort kennelijk niet.

En ik hoef mijzelf daar echt niet van te overtuigen.

Kennelijk mag je hier alleen schrijven bij een zoveelste poging om te stoppen.
Voorbeeldje.

En als hij 's nacht eng gedroomd heeft kan hij jou bellen, al is het vanuit de tuin. Niet dat hij dat doet, want dan kruipt hij lekker tegen zijn vrouw aan.

Als jij eng gedroomd hebt lig je daar, in je eentje, want je kunt hem natuurlijk niet bellen midden in de nacht als hij naast zijn vrouw ligt.

Een relatie waarin je vriendje jou wel kan bellen als hij eng gedroomd heeft, maar jij hem niet, is niet gelijkwaardig.

Maar waarschijnlijk zijn jullie veel te volwassen om elkaar lastig te vallen met enge dromen. Of met wat voor dromen dan ook.
quote:isolde55 schreef op 10 februari 2009 @ 16:11:

[...]

Ik probeer jullie er van te overtuigen dat een minnares niet zielig hoeft te zijn. Maar dat hoort kennelijk niet.

Ha ha Isolde, dat is het hele eieren eten, het hoort niet En ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Je hebt niks te zoeken bij een gebonden persoon, uit respect naar zijn vrouw, zo niet naar jezelf.

En ik hoef mijzelf daar echt niet van te overtuigen.

Kennelijk mag je hier alleen schrijven bij een zoveelste poging om te stoppen.
quote:Alba schreef op 10 februari 2009 @ 16:15:

Voorbeeldje.

En als hij 's nacht eng gedroomd heeft kan hij jou bellen, al is het vanuit de tuin. Niet dat hij dat doet, want dan kruipt hij lekker tegen zijn vrouw aan.

Als jij eng gedroomd hebt lig je daar, in je eentje, want je kunt hem natuurlijk niet bellen midden in de nacht als hij naast zijn vrouw ligt.

Een relatie waarin je vriendje jou wel kan bellen als hij eng gedroomd heeft, maar jij hem niet, is niet gelijkwaardig.

Maar waarschijnlijk zijn jullie veel te volwassen om elkaar lastig te vallen met enge dromen. Of met wat voor dromen dan ook.

Mocht ik wakker liggen van een enge droom dan heb ik daar een vriend(in) voor die me dan helpt. Die heeft me altijd geholpen sinds mijn scheiding. Als ik een ding van mijn scheiding heb geleerd is het wel dat ik mijn eigen broek moet ophalen.

En hij heeft zijn vrouw.....hoezo niet gelijkwaardig.

Het voelt zeker niet als ongelijkwaardig.

En we hebben nog nooit gebeld (nou ja 2 keertjes dan vanwege een verjaardag) dus dat mis ik ook niet.

Dit zijn allemaal voorbeelden waarin JIJ je unhappy zou voelen; ik heb daar geen last van.
quote:fairy1 schreef op 10 februari 2009 @ 16:23:

[...]

Je hoort ook niet te vloeken; of te hard te rijden; of je kauwgum op straat te gooien.....of....etc.

Maar ik niemand die niet een keer een ongepast woord uit.

We hebben allemaal regeltjes opgesteld en soms heb je daar gewoon geen zin in.

En nogmaals zolang hij vind dat dit in zijn huwelijk geoorloofd is heb ik er geen probleem mee.
Het gaat niet om happy of unhappy, dat jij tevreden bent met deze situatie dat blijkt wel, en als het moet kunnen we allemaal onszelf wel redden.

Wat me altijd verbaasd is dat mensen bereid zijn om van een gebonden minnaar dingen te accepteren die je van 'gewone' vrienden of een vrije partner nooit zou accepteren.

Ik geloof best dat jij blij bent met deze vent, maar het is toch gewoon onhandig dat je de helft van de normale interacties tussen mensen als bellen, kaartje sturen, elkaars vrienden kennen enz. moet overslaan, of op zijn minst heel zorgvuldig plannen. Nog even los van het feit dat ieder moment de pleuris uit kan breken omdat zijn vrouw erachter komt.

Je maakt mij niet wijs dat dat niet leuker kan. En ik vind inderdaad dat het wat over je zegt, als je deze situatie ideaal vindt, en als je hier geen moeite mee hebt.

Dat je niet vloekt of geen kauwgom op straat gooit heeft wat mij betreft meer met sociaal benul te maken dan met irritante regeltjes waar je je nou eenmaal aan moet houden. De meeste mensen vermijden asociaal gedrag, niet omdat ze zich zo graag aan de regeltjes houden, maar ze zo hun eigen wereld en die van de mensen om hen heen zo gezellig mogelijk houden. Hufterigheid is uiteindelijk voor niemand leuk.

Jij mist dat inzicht blijkbaar. Ook hiervoor geldt dat je voor een groot deel je eigen wereld creëert.
Ah! lees net dat je gescheiden bent. Las op internet het volgende over minnaressen en wat ze zoeken: "Er zijn geen sociale regels die de verhouding besturen, geen patroon voor de ontwikkeling van die relatie. Geen vastgelegde doelen, geen tijdsduur en geen voorgeschreven gedrag om in de smaak te vallen.

Alleen zijn persoonlijke kwaliteiten tellen: zijn lichaam, lach, gevoel voor humor, zijn kwaliteiten als minnaar, zijn betrokkenheid en zeker ook zijn interesses, diepgang en ontwikkeling. Ze kan een band scheppen die ze wil en een seksuele invulling geven die niet is voorgeschreven. Ze kan zichzelf zijn, ze hoeft niet de geïdealiseerde echtgenote te spelen, ze bepaalt zelf de voorwaarden. Voorwaarden die ze daarvoor nimmer kon stellen omdat het protocol dit verbood. Ze bepaalt haar eigen inbreng, ze hoeft geen concessies te doen aan haar minnaar, geen toekomstplannen te maken, ze hoeft hem niet voor zich te winnen, ze kan zichzelf zijn. Een vriendschap van dag tot dag, geen verplichtingen, alleen kiezen voor zichzelf, plezier hebben als doel. Genieten van wie je bent. Helemaal zichzelf zijn. Waardering krijgen om wie je bent en niet om wie je behoort te zijn. Seks wordt niet gebruikt voor het doel huwelijk, niet als iets nuttigs. Er is geen beperking, geen doel en werkt daarom bevrijdend."

Ben je gekwetst in je huwelijk? Mentaal of fysiek? Je houding is erg egoïstisch, maar daarvan ben je je wel bewust neem ik aan? Door je woorden heen lees ik dat hij waarschijnlijk klaagt of negatief praat tegenover jou over zijn echtgenote. Je weet niet of dit waar is, maar het geeft jou iig wel een goede reden om je toch wel schofterige gedrag tegenover zijn vrouw goed te praten voor jezelf en tegenover je omgeving waarschijnlijk, je goede vriend bijvoorbeeld.

Liefs Ziiion
quote:Ziiion schreef op 10 februari 2009 @ 16:55:

Ah! lees net dat je gescheiden bent. Las op internet het volgende over minnaressen en wat ze zoeken: "Er zijn geen sociale regels die de verhouding besturen, geen patroon voor de ontwikkeling van die relatie. Geen vastgelegde doelen, geen tijdsduur en geen voorgeschreven gedrag om in de smaak te vallen.

Alleen zijn persoonlijke kwaliteiten tellen: zijn lichaam, lach, gevoel voor humor, zijn kwaliteiten als minnaar, zijn betrokkenheid en zeker ook zijn interesses, diepgang en ontwikkeling. Ze kan een band scheppen die ze wil en een seksuele invulling geven die niet is voorgeschreven. Ze kan zichzelf zijn, ze hoeft niet de geïdealiseerde echtgenote te spelen, ze bepaalt zelf de voorwaarden. Voorwaarden die ze daarvoor nimmer kon stellen omdat het protocol dit verbood. Ze bepaalt haar eigen inbreng, ze hoeft geen concessies te doen aan haar minnaar, geen toekomstplannen te maken, ze hoeft hem niet voor zich te winnen, ze kan zichzelf zijn. Een vriendschap van dag tot dag, geen verplichtingen, alleen kiezen voor zichzelf, plezier hebben als doel. Genieten van wie je bent. Helemaal zichzelf zijn. Waardering krijgen om wie je bent en niet om wie je behoort te zijn. Seks wordt niet gebruikt voor het doel huwelijk, niet als iets nuttigs. Er is geen beperking, geen doel en werkt daarom bevrijdend."

Ben je gekwetst in je huwelijk? Mentaal of fysiek? Je houding is erg egoïstisch, maar daarvan ben je je wel bewust neem ik aan? Door je woorden heen lees ik dat hij waarschijnlijk klaagt of negatief praat tegenover jou over zijn echtgenote. Je weet niet of dit waar is, maar het geeft jou iig wel een goede reden om je toch wel schofterige gedrag tegenover zijn vrouw goed te praten voor jezelf en tegenover je omgeving waarschijnlijk, je goede vriend bijvoorbeeld.

Liefs Ziiion

Dat bovenste gedeelte klopt helemaal ja.

En dat ik gekwetst ben in mijn huwelijk dat is logisch; anders was ik niet gescheiden. Maar ik heb er nooit spijt van gehad.

Hij praat nooit negatief over zijn vrouw; dat zou ik ook niet accepteren. Maar hij heeft in mijn ogen een legitieme reden om het buiten de deur te zoeken.
Isolde weet je zeker dat wat hij jou vertelt over zijn echtgenote wel waar is? En als je het zeker weet, echt heel zeker, dan is dat voor jou voldoende omdat je aan het bovenste gedeelte van mijn posting behoefte hebt. Maakt het dat hij gebonden is en zijn vrouw niet wil en kan verlaten het voor jou veiliger? Waarom zoek je geen ongebonden man die alleen maar een sv wil, net zoals jij een sv wilt? Maakt het dat hij gebonden is het voor jou prettiger, dan weet je zeker dat hij niet meer zal eisen van je.

En weet je zeker dat jij de enige minnares bent die hij heeft? Of maakt je dit niet zoveel uit? Als jullie gemeenschap hebben doe je het dan wel veilig? Want hij zal waarschijnlijk heus wel eens een ander tussendoor hebben. Al is het maar voor een nacht. Dit gezien zijn "trouw" aan zijn vrouw. Of zegt hij tegen jou dat hij het met die andere minnaressen veilig doet, of dat jij zijn enige buitenvrouw bent.

Dat een man sex zoekt omdat zijn vrouw gehandicapt is, mentaal of fysiek iig zodanig dat ze niet meer in staat is tot gemeenschap, dat is te begrijpen. Daar zijn prostituees voor.

Liefs Ziiion
Nou ziiion ik zit me net te bedenken...als ik niet meer in staat zou zijn tot gemeenschap zou ik liever hebben dat mijn partner een minnares zou nemen dan dat hij naar de hoeren gaat.
Goh wat een vragen allemaal. Ik was niet speciaal op zoek naar een getrouwde man als je dat denkt. Ik heb hem zelfs afgewezen na de eerste ontmoeting. Maar na een half jaar alsnog gezwicht en nu zijn we vier jaar verder en het is nog steeds leuk; en de rest van je vragen boeit me allemaal niet zo.

Wie zegt trouwens dat hij voor mij de enige is?
Daar val ik nou over Isolde. Je mag denken en doen wat je wilt, maar dat "het je allemaal niet zo boeit" zegt iets over hoe je in het leven staat. Toch wat aso ingesteld/ boeie hoe het met anderen gaat. Lekker makkelijk, dat dan weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven