Schoonmoeder
donderdag 6 juli 2017 om 10:31
Ik heb toch wel wat advies nodig want ik heb geen idee wat ik moet doen.
Ik heb nou ong. 6 maanden een relatie. Ik ben vaak bij hem thuis want dit is eenmaal makkelijker.
Ik heb wel een goeie band met m'n schoonmoeder, het is een hele aardige maar directe vrouw. Het probleem is dus de opmerkingen die ze soms maakt. Zoals " ben je hier nou weer, jullie kunnen ook niet zonder elkaar " of " je komt hier wel steeds vaker, wil je niet thuis zijn ". Ik voel me hierdoor een beetje overbodig. Mijn vriend zegt zelf dat ze het gezellig vinden als ik er bent en dat ze het fijn vindt. Maar ik heb hier een beetje een tegenstrijdig gevoel bij. Iemand tips of herkent iemand dit???
Ik heb nou ong. 6 maanden een relatie. Ik ben vaak bij hem thuis want dit is eenmaal makkelijker.
Ik heb wel een goeie band met m'n schoonmoeder, het is een hele aardige maar directe vrouw. Het probleem is dus de opmerkingen die ze soms maakt. Zoals " ben je hier nou weer, jullie kunnen ook niet zonder elkaar " of " je komt hier wel steeds vaker, wil je niet thuis zijn ". Ik voel me hierdoor een beetje overbodig. Mijn vriend zegt zelf dat ze het gezellig vinden als ik er bent en dat ze het fijn vindt. Maar ik heb hier een beetje een tegenstrijdig gevoel bij. Iemand tips of herkent iemand dit???
donderdag 6 juli 2017 om 11:35
het gebeurd inderdaad snel, vroeger deed ik dat ook weleens, nu denk dat waren geen schoonouders ,Treezebees schreef: ↑06-07-2017 11:20Noemen jullie in Nederland de ouders van je prille relatie zo makkelijk 'schoonouders'?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
donderdag 6 juli 2017 om 11:37
Oh en ben zelf ook een jong meisje geweest (voel me af en toe nog zo) en zou daar als moeder wel rekening mee houden. Dat je geen schoonloeder maar schoonmoeder bent.
Gelukkig krijg ik schoonzoons en geen schoondochters. Is makkelijker
Gelukkig krijg ik schoonzoons en geen schoondochters. Is makkelijker
anoniem_6749babf2d113 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 11:37
18.92% gewijzigd
donderdag 6 juli 2017 om 11:42
nee joh, dat is "de aanstaande ex van mijn zoon"Orangetree schreef: ↑06-07-2017 11:21, Een verkering van 6 maanden of zelfs langer noem ik echt geen 'schoondochter' noch ben ik haar schoonmoeder.
donderdag 6 juli 2017 om 11:42
Ik vind het persoonlijk toch wel wat onhandige opmerkingen, je laat iemand zich op die wijze oncomfortabel voelen. Prima dat je het huis voor jezelf wil hebben, maar ik zou dit dan persoonlijk met zoon bespreken. Hoeveel dagen van de week er bezoek mag komen e.d., kan je makkelijk afspraken over maken. Van die misplaatste opmerkingen, geintjes met een seintje, daar ben ik niet zo van en ik hou er ook niet van als mensen dat bij mij doen. Dus ik snap je helemaal!
Ik zou het dus gewoon zeggen op zo'n moment: joh, wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Ik zou het dus gewoon zeggen op zo'n moment: joh, wat bedoel je daar eigenlijk mee?
donderdag 6 juli 2017 om 11:52
Oh men, als je je hier al ongemakkelijk door voelt dan is het maar goed dat mijn schoonouders niet de jouwe zijn. Vooral zijn vader neemt me vaak in de zeik, maar ik kan er echt om lachen. Hij bedoelt het niet zo, dat zegt hij altijd en schoonmoeder benadrukt dat nog 100 keer omdat ze bang is dat ik hun humor niet begrijp 
Het is echt de toon die de muziek maakt. Kun je dit anders via je vriend spelen? Dat hij vraagt "mam je grapt weleens dat ze zo vaak hier is, wil je dat we vaker buiten de deur afspreken?". Dan hoef jij niet "het gesprek aan te gaan".
Het is echt de toon die de muziek maakt. Kun je dit anders via je vriend spelen? Dat hij vraagt "mam je grapt weleens dat ze zo vaak hier is, wil je dat we vaker buiten de deur afspreken?". Dan hoef jij niet "het gesprek aan te gaan".
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
donderdag 6 juli 2017 om 11:53
Ik vind het niet subtiel, ik vind het heel duidelijk!
Wees blij dat de moeder van je vriend (schoonmoeder
) zo direct is.
Je vriendje heeft duidelijk ook een bord voor zijn kop, of geen boodschap aan zijn moeder, wat beide vervelende eigenschappen in een vriendje zijn.
Dus; ga op kamers, laat hem bij jou thuis komen, spreek buitenshuis af en laat vriendje afspraken met zijn moeder maken over hoe vaak je welkom bent, zodat moeder voorbereid is op vozende pubers op de bank als ze thuis komt.
Wees blij dat de moeder van je vriend (schoonmoeder
Je vriendje heeft duidelijk ook een bord voor zijn kop, of geen boodschap aan zijn moeder, wat beide vervelende eigenschappen in een vriendje zijn.
Dus; ga op kamers, laat hem bij jou thuis komen, spreek buitenshuis af en laat vriendje afspraken met zijn moeder maken over hoe vaak je welkom bent, zodat moeder voorbereid is op vozende pubers op de bank als ze thuis komt.
vandale wijzigde dit bericht op 06-07-2017 11:55
0.10% gewijzigd
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
donderdag 6 juli 2017 om 11:54
Oh ik heb die tekenfilm vroeger heel veel gezien! Echt heel leuk en bijzonder.
OT: TS, misschien moet je gewoon een keer direct zijn en vragen zo van: "Hee, wat bedoel je precies daarmee? Je zegt het wel vaker. Is het gewoon een grapje of vind je inderdaad dat we hier te veel komen?" Maar goed, kan me voorstellen dat je dat eng vindt.
donderdag 6 juli 2017 om 11:58
hee tegen je schoonmoeder? Serieus?NDD93 schreef: ↑06-07-2017 11:54Oh ik heb die tekenfilm vroeger heel veel gezien! Echt heel leuk en bijzonder.
OT: TS, misschien moet je gewoon een keer direct zijn en vragen zo van: "Hee, wat bedoel je precies daarmee? Je zegt het wel vaker. Is het gewoon een grapje of vind je inderdaad dat we hier te veel komen?" Maar goed, kan me voorstellen dat je dat eng vindt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 6 juli 2017 om 12:06
Dan zou je van mij als antwoord krijgen dat ik bedoel dat je kunt vertrekken en niet terug hoeft te komen. Echt niet dat ik een grote waffel van een of andere snotneus accepteer in mijn eigen huis. Als het je niet bevalt dan ga je met je tere zieltje maar lekker bij je eigen ouders zitten. Ik ben blij dat mijn kinderen niet op zulke overgevoelige types vallen zeg.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 6 juli 2017 om 12:12
Het heeft niks met overgevoeligheid te maken, ik vind het persoonlijk gewoon onbeschoft om dat soort opmerkingen te maken, en dat gasten dan maar moeten raden wat ermee wordt bedoeld. Misschien is het wel echt een grapje en bedoelt ze er helemaal niks mee, of misschien wil ze inderdaad wel wat minder bezoek. Kan allemaal, maar communiceer dan gewoon normaal. Zeker bij mensen die je nog niet goed kent. Grapjes prima, maar er zijn wel grenzen.MwTheelepel schreef: ↑06-07-2017 12:06Dan zou je van mij als antwoord krijgen dat ik bedoel dat je kunt vertrekken en niet terug hoeft te komen. Echt niet dat ik een grote waffel van een of andere snotneus accepteer in mijn eigen huis. Als het je niet bevalt dan ga je met je tere zieltje maar lekker bij je eigen ouders zitten. Ik ben blij dat mijn kinderen niet op zulke overgevoelige types vallen zeg.
donderdag 6 juli 2017 om 12:14
Jamie-Lee schreef: ↑06-07-2017 12:12Het heeft niks met overgevoeligheid te maken, ik vind het persoonlijk gewoon onbeschoft om dat soort opmerkingen te maken, en dat gasten dan maar moeten raden wat ermee wordt bedoeld. Misschien is het wel echt een grapje en bedoelt ze er helemaal niks mee, of misschien wil ze inderdaad wel wat minder bezoek. Kan allemaal, maar communiceer dan gewoon normaal. Zeker bij mensen die je nog niet goed kent. Grapjes prima, maar er zijn wel grenzen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 6 juli 2017 om 12:15
MwTheelepel schreef: ↑06-07-2017 12:06Dan zou je van mij als antwoord krijgen dat ik bedoel dat je kunt vertrekken en niet terug hoeft te komen. Echt niet dat ik een grote waffel van een of andere snotneus accepteer in mijn eigen huis. Als het je niet bevalt dan ga je met je tere zieltje maar lekker bij je eigen ouders zitten. Ik ben blij dat mijn kinderen niet op zulke overgevoelige types vallen zeg.
Dat.