Schoonmoeder

06-07-2017 10:31 83 berichten
Ik heb toch wel wat advies nodig want ik heb geen idee wat ik moet doen.

Ik heb nou ong. 6 maanden een relatie. Ik ben vaak bij hem thuis want dit is eenmaal makkelijker.
Ik heb wel een goeie band met m'n schoonmoeder, het is een hele aardige maar directe vrouw. Het probleem is dus de opmerkingen die ze soms maakt. Zoals " ben je hier nou weer, jullie kunnen ook niet zonder elkaar " of " je komt hier wel steeds vaker, wil je niet thuis zijn ". Ik voel me hierdoor een beetje overbodig. Mijn vriend zegt zelf dat ze het gezellig vinden als ik er bent en dat ze het fijn vindt. Maar ik heb hier een beetje een tegenstrijdig gevoel bij. Iemand tips of herkent iemand dit???
Je bent 17?
TO waar ik nieuwsgierig naar ben... Waarom is het handiger om bij hem thuis te zijn dan bij jou?
Bijzonder toch dat mensen zelf niet aanvoelen dat de meeste mensen het niet op prijs stellen als er zo vaak iemand die niet bij het gezin hoort in huis is. Hoe aardig en gezellig iemand ook is, of het nu een familielid is of een buurman of het zoveelste vriendje of vriendinnetje van je kind, je kunt nooit zo vrij en 'jezelf' zijn in je eigen huis als je zou zijn zonder bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
06-07-2017 12:20
Bijzonder toch dat mensen zelf niet aanvoelen dat de meeste mensen het niet op prijs stellen als er zo vaak iemand die niet bij het gezin hoort in huis is. Hoe aardig en gezellig iemand ook is, of het nu een familielid is of een buurman of het zoveelste vriendje of vriendinnetje van je kind, je kunt nooit zo vrij en 'jezelf' zijn in je eigen huis als je zou zijn zonder bezoek.
TO voelt dat wel aan, maar haar vriendje zegt dat zijn ouders het juist heel gezellig vinden, dat ze er is
Ik snap wel dat je op je 17e ook niet meer weet wie je geloven moet.
Als ze het niet leuk vond,had ze het toch op zijn minst tegen haar zoon gezegd,
lilalinda schreef:
06-07-2017 12:22
TO voelt dat wel aan, maar haar vriendje zegt dat zijn ouders het juist heel gezellig vinden, dat ze er is
Ik snap wel dat je op je 17e ook niet meer weet wie je geloven moet.

Je kunt iemand heel gezellig vinden, maar toch blij zijn als ze weg zijn. Helemaal als ze om de haverklap in je huis zitten.
Dan bedenk je (ook als 17-jarige) toch zelf dat het misschien wel een keer leuk of gezellig is om bij je eigen ouders op de bank te gaan hangen, in plaats van altijd maar bij je 'schoonfamilie'?
Jamie-Lee schreef:
06-07-2017 12:12
Het heeft niks met overgevoeligheid te maken, ik vind het persoonlijk gewoon onbeschoft om dat soort opmerkingen te maken, en dat gasten dan maar moeten raden wat ermee wordt bedoeld. Misschien is het wel echt een grapje en bedoelt ze er helemaal niks mee, of misschien wil ze inderdaad wel wat minder bezoek. Kan allemaal, maar communiceer dan gewoon normaal. Zeker bij mensen die je nog niet goed kent. Grapjes prima, maar er zijn wel grenzen.
TO is geen gast van haar schoonmoeder. Beetje gek dat die dan een situatie moet gaan oplossen waar ze zelf niet om heeft gevraagd.
Tr0tter schreef:
06-07-2017 12:33
Je kunt iemand heel gezellig vinden, maar toch blij zijn als ze weg zijn. Helemaal als ze om de haverklap in je huis zitten.
Dan bedenk je (ook als 17-jarige) toch zelf dat het misschien wel een keer leuk of gezellig is om bij je eigen ouders op de bank te gaan hangen, in plaats van altijd maar bij je 'schoonfamilie'?
maar goed, schoonmoeder is volwassen en TO is 17
Ik zou (als a.s. schoonmoeder) dan toch even met mijn kind praten, en geen hints gaan lopen droppen. Dat gedrag vind ik erg kinderachtig
Ik zou met mijn kind afspraken maken over bezoekvrije-momenten. (als ik daar behoefte aan had)
Die schoonmoeder zou ook tegen zoon kunnen zeggen of ze wat minder vaak beneden willen zitten of langskomen etc.

Neem aan dan TO een jong meisje is en sommige zijn dan nog onzeker. Daar kun je toch best rekening mee houden. Denk dat er echt wel rekening met haar wensen gehouden wordt als ze wat duidelijker communiceerd.
lilalinda schreef:
06-07-2017 12:40
maar goed, schoonmoeder is volwassen en TO is 17
Ik zou (als a.s. schoonmoeder) dan toch even met mijn kind praten, en geen hints gaan lopen droppen. Dat gedrag vind ik erg kinderachtig
Ik zou met mijn kind afspraken maken over bezoekvrije-momenten. (als ik daar behoefte aan had)
Dat lijkt mij heel normaal. Ik kondig hier soms ook een afspreek-vrije- week af met kinderen. Anders zit elke dag mijn huis compleet vol met mee meters.Doe ik natuurlijk zelf,omdat ik het gezellig vind,maar soms wil ik gewoon eeeven niks...Kinderen begrijpen het allemaal. ( Het gaat hier niet om verkering trouwens,maar speel afspraken.)
rosanna08 schreef:
06-07-2017 11:58
hee tegen je schoonmoeder? Serieus?
heel apart, zo praatte ik niet vroeger hoor tegen ouders van een vriendje, ik durfde meestal helemaal niks te zeggen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Blaise* schreef:
06-07-2017 12:44
Dat lijkt mij heel normaal. Ik kondig hier soms ook een afspreek-vrije- week af met kinderen. Anders zit elke dag mijn huis compleet vol met mee meters.Doe ik natuurlijk zelf,omdat ik het gezellig vind,maar soms wil ik gewoon eeeven niks...Kinderen begrijpen het allemaal. ( Het gaat hier niet om verkering trouwens,maar speel afspraken.)
zo gaat het hier ook. Meestal vind ik alle eters/logeerders wel oke.
Maar af&toe is mijn antwoord op: "mogen we logeren?"
"ja hoor, maar dit keer niet bij ons"
Jamie-Lee schreef:
06-07-2017 12:12
Het heeft niks met overgevoeligheid te maken, ik vind het persoonlijk gewoon onbeschoft om dat soort opmerkingen te maken, en dat gasten dan maar moeten raden wat ermee wordt bedoeld. Misschien is het wel echt een grapje en bedoelt ze er helemaal niks mee, of misschien wil ze inderdaad wel wat minder bezoek. Kan allemaal, maar communiceer dan gewoon normaal. Zeker bij mensen die je nog niet goed kent. Grapjes prima, maar er zijn wel grenzen.
:bonk:

we hebben het hier waarschijnlijk over een meisje van 17 jaar dat vaak bij haar vriendje is, en ouders mogen dat soort opmerkingen nou eenmaal maken, als dat al grensoverschrijnend is voor meisje van 17 jaar hebben ze nog een kluif aan het volwassen leven straks,

whooh :hyper:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik zei een keer tegen een vriend van mijn zoon uit de gein je kunt hier net zo goed intrekken.
Vervolgens heeft hij hier drie maanden gewoond liep niet zo lekker thuis.
Maar die kende ik al jaren .
Zou ook niet zitten wachten op vijf dagen van de week iemand op de bank tenzij ze zich ook eens nuttig maken .
Ligt eraan hoe ze het zegt...mss maakt ze maar een grapje...en neem jij t verkeerd op.
Kunnen uiteraard ook steken onder water zijn.
Ben jij zijn 1ste vriendin ?
Lijkt mij dat zoon er vanuit gaat dat vriendin in-en-uit kan lopen zoals hij dat zelf kan. Ik zie TO niet als gast van de moeder maar als gast van de zoon. Vermits zoon bij moeder woont is het aan hem om aan zijn moeder te vragen of hij vriendin uit kan nodigen/te logeren mag vragen en daar afspraken over moet maken met zijn moeder. Hij is vragende partij, niet de moeder. Af en toe binnenwaaien of er zowat permanent zijn maakt nogal een verschil. Op dat laatste zou ik ook niet zitten wachten. Dus TO leg de bal bij je vriendje. Weet je meteen hoe verantwoordelijk hij is en hoe hij dingen aanpakt/communiceert.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Jamie-Lee schreef:
06-07-2017 11:42
Ik vind het persoonlijk toch wel wat onhandige opmerkingen, je laat iemand zich op die wijze oncomfortabel voelen. Prima dat je het huis voor jezelf wil hebben, maar ik zou dit dan persoonlijk met zoon bespreken. Hoeveel dagen van de week er bezoek mag komen e.d., kan je makkelijk afspraken over maken. Van die misplaatste opmerkingen, geintjes met een seintje, daar ben ik niet zo van en ik hou er ook niet van als mensen dat bij mij doen. Dus ik snap je helemaal!

Ik zou het dus gewoon zeggen op zo'n moment: joh, wat bedoel je daar eigenlijk mee?
" joh " ??? Ik heb niet met je geknikkerd, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Om te reageren op de meeste, als ik dit allemaal persoonlijk moet reageren ben ik nog wel even bezig haha.
Mijn vriend woont niet meer thuis en is alleen in de weekenden thuis. We hebben de zelfde bijbaan en in de stad waar hij woont. Het werk is ongeveer 5 min lopen vanaf zijn huis en vanaf mijn huis met de auto is ongeveer een half uur. Dus ik ben de meeste zaterdagen eigenlijk wel bij hun thuis. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf in België dus het is lastig om mij na werk op te halen. Want ik ben om 5 uur klaar en hun om 6 uur pas in België ( ongeveer uurtje rijden vanaf hun werk naar mijn werk)
Dus hun hadden voorgesteld dat ik gewoon na werk mee kwam naar hun. Aangezien ik zelf geen rijbewijs heb en auto.

Echter is het nu vakantie periode dus ben ik er wel ietsje vaker. Ongeveer 3 dagen per week.
Ze maakte ook een luchtige grapje van de week '' oh kom dan maar bij ons langs, geen probleem '' Aangezien mijn ouders maand op vakantie gaan en dan zou ik alleen thuis zitten. Dus ik krijg hier wel gemixte gevoelens bij...
Nogmaals: vraag aan je vriend of hij even kan polsen of ze het meent. Dat is de simpelste oplossing waarbij jij iniedergeval geen rare indruk geeft of een gesprek aan moet gaan.

Dan heb je meteen een antwoord en weet je of je afstand moet nemen of je niet druk hoeft te maken.

Het leven kan zo simpel zijn soms :proud:
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
had er ook een blij dat ik er vanaf ben
rosanna08 schreef:
06-07-2017 11:58
hee tegen je schoonmoeder? Serieus?
Haha, wat dan? "Geachte mejuffrouw"?
NDD93 schreef:
06-07-2017 21:17
Haha, wat dan? "Geachte mejuffrouw"?
er zit nog een heel stuk tussen hee en geachte mejuffrouw lijkt me
Je hebt niet met haar geknikkerd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dus eigenlijk moet je wel elke dag dat je werkt bij hen zijn? Niet echt heel handig.
Kun je niet met OV naar huis?
Kirikou schreef:
06-07-2017 21:42
Dus eigenlijk moet je wel elke dag dat je werkt bij hen zijn? Niet echt heel handig.
Kun je niet met OV naar huis?
Ik werk 1 dag in de week daar, de rest school of mijn andere baan bij mij in het dorp. Maar inderdaad niet heel handig! Heb zelf ook tegen mijn vriend gezegd dat ik mijn oma kan laten halen of desnoods een vriendin. Echter zei hij dat zijn moeder het niet erg vindt. Ze had ook tegen hem gezegd dat ze liever heeft dat ik er ben dan dat ik er niet ben, dit i.v.m de reden als ik er niet zou zijn dat zij dan het gevoel krijgt alsof ik haar niet mag.

OV is geen optie als je in zo'n afgelegen uithoek woont zoals waar ik woon haha. In het weekend rijdt er sowieso geen bus en doordeweeks is de laatste om half 6.
anoniem_638f50cf417a8 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 22:10
Reden: type fouten
0.56% gewijzigd
Joh, dat zijn toch gewoon plagerige grapjes? Ik zou daar echt totaal niks achter zoeken. Als ze je zelfs uitnodigt in de vakantie dan zou ik me niet zoveel zorgen maken. Neem een keer een mooie bos bloemen of een doos lekkere bonbons voor haar mee voor haar gastvrijheid. Zal ze vast en zeker waarderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven