Schoonmoeder

06-07-2017 10:31 83 berichten
Ik heb toch wel wat advies nodig want ik heb geen idee wat ik moet doen.

Ik heb nou ong. 6 maanden een relatie. Ik ben vaak bij hem thuis want dit is eenmaal makkelijker.
Ik heb wel een goeie band met m'n schoonmoeder, het is een hele aardige maar directe vrouw. Het probleem is dus de opmerkingen die ze soms maakt. Zoals " ben je hier nou weer, jullie kunnen ook niet zonder elkaar " of " je komt hier wel steeds vaker, wil je niet thuis zijn ". Ik voel me hierdoor een beetje overbodig. Mijn vriend zegt zelf dat ze het gezellig vinden als ik er bent en dat ze het fijn vindt. Maar ik heb hier een beetje een tegenstrijdig gevoel bij. Iemand tips of herkent iemand dit???
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef: ↑
06-07-2017 21:37
er zit nog een heel stuk tussen hee en geachte mejuffrouw lijkt me
Je hebt niet met haar geknikkerd
Oh nou sorry hoor. :)
Is toch gewoon kwestie van overleggen?

Als schoondochter wil komen, overlegt zoon met moeder of dat ok is.
Gewoon elke keer even overleggen.

Niet moeilijk hoor.
:sheep:
NDD93 schreef: ↑
06-07-2017 21:17
Haha, wat dan? "Geachte mejuffrouw"?
toen mijn kind nog hier woonde werd ik die vrienden en vriendinnen ook weleens spuugzat en zei dat dan tegen kind. Gewoon duidelijk dat ik meer privacy wilde. Bespreek het met je vriend zeg dat je je niet welkom voelt of niet weet of je nou welkom bent of niet.
anoniem_348934 wijzigde dit bericht op 07-07-2017 01:52
Reden: privacy
46.99% gewijzigd
Sirius schreef: ↑
07-07-2017 01:12
toen mijn kind nog hier woonde werd ik die vrienden en vriendinnen ook weleens spuugzat en zei dat dan tegen kind. Gewoon duidelijk dat ik meer privacy wilde. Bespreek het met je vriend zeg dat je je niet welkom voelt of niet weet of je nou welkom bent of niet.
Dit dus. Ook ik vertel het mijn eigen kinderen niet een niet de 'aanwaaiers' en de 'plakkers'. Aan de kinderen om dat dan te regelen met hun respectievelijke scharrel. Altijd (vreemd) volk over de vloer na een lange dag werken en te lang in de file. Het continue geklef op de bank. Natuurlijk heb ik ook mijn voorkeuren voor bepaalde aanwaaiers en plakkers. Natuurlijk vind ik de 'durf mijn mond niet open te doen' of 'stel me niet eens even voor' of 'zeg niet even hallo als ik binnenkom en wapper meteen naar boven' bij voorkeur al niet zo heel leuk. Maar leuk of niet. Mijn huis, ik betaal dat huis en voor alles wat er in staat en leeft dus ik wil graag soms wat privacy. Daar heb ik namelijk gewoon recht op.
Misschien maakt je " schoonmoeder " zich een beetje zorgen om de weinige tijd die haar zoon nog overhoudt om eens helemaal niets te doen, om te leren, om zijn vrienden op te zoeken. Misschien denkt ze dat jouw ouders het niet zo prettig vinden dat jullie nooit daar zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een meisje van 17 die 6 maanden scharrelt met mijn zoon en mij dan schoonmoeder noemt, daar zou ik nou moeite mee hebben.
Wat maakt dat nou uit dat dit meisje die vrouw haar schoonmoeder noemt? Lekker boeiend.

TO, op mij komen die opmerkingen over als grapjes. Probeer ook wat vaker in je eigen huis te zijn en neem de volgende keer een bos bloemen voor haar mee, komt vast allemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven