Slapend bevallen
donderdag 6 juli 2017 om 11:12
Tijdens mijn laatste bevalling heb ik de laatste 45 minuten van de ontsluitingsfase liggen slapen. Drie keer werd ik wakker van een monsterwee en de vierde keer had ik persdrang en knalden mijn vliezen. Zo ging ik in rap tempo van vier naar tien cm, terwijl de eerste vier cm 12 uur hard werken was met non-stop staan en lopen om de rug- en beenweeën op te vangen (voordat je denkt dat ik een mazzelaar ben, ik heb mijn portie wel gehad hoor).
Ik was zelf erg verbaasd over dat ik bijna slapend die laatste zes cm heb gedaan en vroeg me af of nog meer vrouwen dit hebben meegemaakt.
Ik was zelf erg verbaasd over dat ik bijna slapend die laatste zes cm heb gedaan en vroeg me af of nog meer vrouwen dit hebben meegemaakt.
zaterdag 8 juli 2017 om 20:47
Nee, ik was bina 48 uur wakker tegen de tijd dat kind geboren werd, en ook echt helemaal kapot, maar zelfs met ruggenprik heb ik toen niet geslapen. De rest van de dag wel trouwens. Ik kan me vanaf het moment dat ik in de auto stapte om naar huis te gaan (10 uur ongeveer) bijna niks meer van die dag herinneren. Ik viel ook middenin zinnen in een gesprek in slaap, ik leek wel narcoleptisch.
Lijkt me een vreemde gewaarwording
Lijkt me een vreemde gewaarwording
zaterdag 8 juli 2017 om 22:23
Ik heb tussen 2 en 10 cm gedlapen, maar dat kwam door een prik die ik had gehad met een soort slaapmiddel. Ik zou wel wakker worden als de weeën heftig werden en dat heb ik geweten. In mijn hoofd had ik nog 2-3 cm maar uiteindelijk bleek ik al.op 10 cm te zitten en heb ik 1 uur lang persweeen weggepuft
zondag 9 juli 2017 om 08:29
Oh bah! Bij de eerste was ik ook wakker van 04.00 tot 23.00 de volgende dag. Nadat baby om zes uur was geboren wilden ze ons ook nog naar huis sturen, maar toen ze de paniek op mijn gezicht zagen werd de schade tussen mijn benen op papier wat aangedikt en konden we in het ziekenhuis in slaap vallen. Maar dat narcoleptische (bizar!) herken ik niet, die hormonen zorgden ervoor dat ik de eerste nacht ook maar een paar uurtjes kon slapen.elein schreef: ↑08-07-2017 20:47Nee, ik was bina 48 uur wakker tegen de tijd dat kind geboren werd, en ook echt helemaal kapot, maar zelfs met ruggenprik heb ik toen niet geslapen. De rest van de dag wel trouwens. Ik kan me vanaf het moment dat ik in de auto stapte om naar huis te gaan (10 uur ongeveer) bijna niks meer van die dag herinneren. Ik viel ook middenin zinnen in een gesprek in slaap, ik leek wel narcoleptisch.
Lijkt me een vreemde gewaarwording![]()
zondag 9 juli 2017 om 11:57
Ik heb juist alleen maar wakker gelegen omdat ik de dag voor de bevalling al was opgenomen en door allerlei ziekenhuisprotocol en drama's van anderen de hele tijd wakker gehouden werd. Bevalling zelf duurde alleen de laatste 10 uur. Toen wilde een of andere muts ook nog dat we nog een nacht bleven, maar gelukkig vond de kinderarts dat onzin en mocht ik naar huis, anders was ik alsnog via het raam ontsnapt denk ik.
Volgende bevalling wil ik wel poliklinisch, maar ik ga er alles aan doen om niet meer daar te "slapen".
Volgende bevalling wil ik wel poliklinisch, maar ik ga er alles aan doen om niet meer daar te "slapen".