Werk & Studie alle pijlers

Ziekgemeld

10-07-2017 16:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overspannen.... Combinatie prive en werk. Meer prive dan werk overigens.
Ik heb me ziekgemeld. Moest wel. Het ging niet meer. Maar ik voel me zo verschrikkelijk schuldig. Ik werk in een hele kleine organisatie. Ik wil graag weer werken maar volgens partner kan dit echt niet. Ik heb ook wel door dat het niet gaat, maar even doorbijten tot mijn vakantie over een paar weken... het lukt me niet om dit wat zakelijker te bekijken. Het liefst neem ik ontslag. Dan ben ik overal vanaf en het bedrijfje van mij. Maarja...dan breng ik geen euro in. Dat wordt wel heel krap dan... Al kan het wel...

Wat zouden jullie doen?
Nu even niks doen. Blijf eerst eens een week thuis om op adem te komen. Je hebt je ziek gemeld omdat het niet meer gaat. Als je nu terug gaat en nog een paar weken doorbijt, zit je daarna nog langer thuis. En nee, dan kun je NIET weer na je vakantie fris en fruitig aan de slag. Denk even aan jezelf.
Geen overhaaste beslissingen nemen. Alles is nu heel zwart/wit, omdat je er middenin zit. Ontslag nemen gaat niets oplossen, een goed re-integratietraject wellicht wel. Ik zou je ziekmelding gewoon laten staan en meegaan met de stroom die komen gaat op weg naar herstel. Beterschap!
Als je voelt dat het zo erg is dat het niet meer gaat, mag je zeker verlof nemen!
Echter vind ik wel dat je moet proberen voor een aanpak op lange termijn te gaan.
Psycholoog huisarts,, ... wat ook maar zou helpen
Schuldgevoel is ook een onderdeel/ symptoom van overspannen zijn. Over het algemeen helpt vakantie niet bij burn out. Kan het ook erger maken. Ga je naar de huisarts? Sterkte.
Je kan nu niet helder denken dus is het verstandig om even geen beslissingen te nemen.

Probeer eerst maar tot rust te komen, praat anders is met de huisarts over je problmen, de meeste huisartsen hebben een maatschappelijkwerkster in dienst, wellicht geeft dat verlichting
Als het niet meer gaat dan moet je je ziek melden.

Maar dat betekent niet dat je dan maar gewoon kan afwachten wat er gebeurd en niets doen.

Je hebt er de plicht naar je werkgever om te zorgen at het wel weer gaat.

Afspraak maken met de huisarts dus.
Ik ben al naar de huisarts geweest en ik loop sinds een aantal weken bij een psycholoog.
Maar dus toch overspannen. Ik baal er zo van.
Maar goed om jullie reacties te lezen. Dank jullie wel.
Wat goed dat je al hulp gezocht hebt! Veel sterkte.
1 jaar geleden kwam ik ook ineens thuis te zitten, ook overspannen.
Ik dacht ook...nog maar 8 weken doorkomen, dan heb ik vakantie.
Dat heeft zowel de huisarts als de arboarts mij afgeraden.
Rust nemen, thuis zitten en vooral niet werken!
Maar o wat voelde het dubbel.
Achteraf is het goed geweest....ik was echt op.
Ik dacht ook, moet ik stoppen met werken, of minder uren gaan werken.
Maar nu 1 jaar later werk ik weer al mijn uren met gemak.
Je hebt echt tijd nodig om tot jezelf te komen en daarnaast moet er iets gaan veranderen in je leven waardoor je niet meer constant op je tenen loopt.
Heel succes...kopop....het komt echt goed! En neem de tijd!!!
valisa schreef:
10-07-2017 19:57
1 jaar geleden kwam ik ook ineens thuis te zitten, ook overspannen.
Ik dacht ook...nog maar 8 weken doorkomen, dan heb ik vakantie.
Dat heeft zowel de huisarts als de arboarts mij afgeraden.
Rust nemen, thuis zitten en vooral niet werken!
Maar o wat voelde het dubbel.
Achteraf is het goed geweest....ik was echt op.
Ik dacht ook, moet ik stoppen met werken, of minder uren gaan werken.
Maar nu 1 jaar later werk ik weer al mijn uren met gemak.
Je hebt echt tijd nodig om tot jezelf te komen en daarnaast moet er iets gaan veranderen in je leven waardoor je niet meer constant op je tenen loopt.
Heel succes...kopop....het komt echt goed! En neem de tijd!!!
Dank voor je reactie. Doet me goed. Ik vind het vooral moeilijk om toe te geven dat het niet meer gaat. Deze herkenning voelt fijn.
Proest schreef:
10-07-2017 20:25
Dank voor je reactie. Doet me goed. Ik vind het vooral moeilijk om toe te geven dat het niet meer gaat. Deze herkenning voelt fijn.
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
Acceptatie is de eerste stap in het proces van beter worden.
Ik schaamde mij eerst om het toe te geven, maar ben de drempel over gegaan en heb mensen gezegd daf ik overspannen was.
Ik heb heel veel goede reacties gehad, pas dan hoor je hoeveel mensen er met hetzelfde bijltje hebben gehakt.
Nogmaals succes...en je mag mij altijd een prive bericht sturen.
De eerste fase van overspannenheid noemen ze vaak crisisfase. Je kunt aan van alles en nog wat twijfelen, piekeren, etc. Dit is in ieder niet het juiste moment om belangrijke beslissingen te nemen.
" Nu even stoppen met maar doorgaan!"
Stond op een kaartje die ik kreeg toen ik thuis kwam te zitten. Van mijn werkgever zelfs.
Dat opende mijn ogen.
Iedereen zag blijkbaar dat ik mijzelf totaal voorbij geholt was. Behalve ikzelf.

Je staat er van versteld hoeveel mensen een zelfde soort iets hebben meegemaakt. Dat hielp mij wel in de acceptatie.

Mijn advies: naast hulp zoeken bij huisarts etc.; wandelen! Of andere sport in buitenlucht. Ook al staat je hoofd er niet naar, al start je maar met 10 minuten. Het helpt echt.

Wees lief voor jezelf :hug:

Sterkte!
Meer prive dan werk schrijf je. Dat waar je overspannen van bent geworden is kennelijk niet je werk, dus is het niet de zaak om op je werk dingen te veranderen maar om iets aan die thuissituatie te doen! Is het iets concreets waarmee je aan de slag kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven