Welke Engelse cursus goed op cv?
dinsdag 11 juli 2017 om 10:21
Hoi allemaal,
Ik overweeg een Engelse cursus te gaan doen, om mijn onzekerheid op dit vlak weg te nemen. Ik heb één internationale klant, dat worden er mogelijk meer en ik overweeg in een volgende functie bij een internationaal bedrijf te gaan werken. Alleen..ik voel me vaak niet zeker genoeg en ben soms behoorlijk aan het stuntelen. Ik kan vaak net niet zeggen wat ik wil, en dan praat ik er omheen. Niet ideaal dus.
Ik heb overigens een master gedaan die grotendeels Engelstalig was, dus tekstbegrip is goed. Spreken alleen minder, dat kwam minder aan bod.
Hebben jullie ervaringen hierin? Ik begreep van een native collega dat de Cambridge English Exams een goede graadmeter zijn, en ik vind een aantal cursussen die hierop voorbereiden. Ik verwacht dat ik dan Advanced level zou kunnen/willen doen.
En: doet dit iets voor je cv? Of verwacht een gemiddeld bedrijf anno 2017 dat je 'gewoon goed Engels' spreekt, en doet zo'n cursus eerder afbreuk?
Ik hoor graag jullie ervaringen, dankjewel alvast!
Ik overweeg een Engelse cursus te gaan doen, om mijn onzekerheid op dit vlak weg te nemen. Ik heb één internationale klant, dat worden er mogelijk meer en ik overweeg in een volgende functie bij een internationaal bedrijf te gaan werken. Alleen..ik voel me vaak niet zeker genoeg en ben soms behoorlijk aan het stuntelen. Ik kan vaak net niet zeggen wat ik wil, en dan praat ik er omheen. Niet ideaal dus.
Ik heb overigens een master gedaan die grotendeels Engelstalig was, dus tekstbegrip is goed. Spreken alleen minder, dat kwam minder aan bod.
Hebben jullie ervaringen hierin? Ik begreep van een native collega dat de Cambridge English Exams een goede graadmeter zijn, en ik vind een aantal cursussen die hierop voorbereiden. Ik verwacht dat ik dan Advanced level zou kunnen/willen doen.
En: doet dit iets voor je cv? Of verwacht een gemiddeld bedrijf anno 2017 dat je 'gewoon goed Engels' spreekt, en doet zo'n cursus eerder afbreuk?
Ik hoor graag jullie ervaringen, dankjewel alvast!
dinsdag 11 juli 2017 om 11:00
Als het voor je functie belangrijk is dat je een vaardigheid beheerst, is het niet zo ongebruikelijk dat het bedrijf je ondersteunt bij het verwerven van die vaardigheid. Ik heb zelf een training Engels gevolgd bij Languages at Work, dat is een bedrijf dat door heel Nederland in-company trainingen geeft die ze helemaal afstemmen op wat je moet leren. Doordat het zo gericht was op mijn werktaken, kon ik alles meteen bij mijn werk gebruiken. Ik heb ook nog gedacht over Cambridge, maar dat is heel breed en je leert dan ook dingen die niet meteen relevant zijn.
dinsdag 11 juli 2017 om 12:25
Ik denk dat de meeste bedrijven daarmee verwachten dat het engels eigenlijk het "netflix-amerikaans" is. Dus wat je op tv hoort, en dat is vaak spreektaal/slang. Echt engels leer je niet via de tv, dus in hoeverre de jonge mensen vandaag de dag echt goed engels spreken betwijfel ik.Orangetree schreef: ↑11-07-2017 10:42Een bedrijf verwacht gewoon dat je goed Engels spreekt vandaag de dag. Je neemt hem gewoon op bij je talen (leesvaardigheid. Schrijfvaardigheid, spreken).
dinsdag 11 juli 2017 om 15:54
Daarom zet ik erbij native. Maar ik zou nooit naar een specifieke engelse cursus kijken.yoshe schreef: ↑11-07-2017 12:25Ik denk dat de meeste bedrijven daarmee verwachten dat het engels eigenlijk het "netflix-amerikaans" is. Dus wat je op tv hoort, en dat is vaak spreektaal/slang. Echt engels leer je niet via de tv, dus in hoeverre de jonge mensen vandaag de dag echt goed engels spreken betwijfel ik.
dinsdag 11 juli 2017 om 15:57