Vakantie engeland

22-08-2016 12:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

WIj willen volgend jaar graag op vakantie naar Engeland. Het lijkt ons geweldig om vanuit onze standplaats Bath, Oxford, Stonehenge (Avebury), Cheddar Caves, Cotwolds, Salisbury enz enz te bezichtigen. Dus.... een beetje tussen zuidwest en zuidoost engeland in .

We hebben geen kampeeruitrusting, dus zoeken een huuraccomodatie. Mag een stacaravan op een camping zijn, mag ook gewoon ergens een huisje zijn.

Heeft iemand goede tips voor een dergelijke vakantie? Vooral ook tav een huuraccomodatie, in die contreien?

En voor de doorgewinterde engeland-vakantieganger: is het een beetje te doen om bovenstaande plaatsen te bezichtigen vanuit een standplaats? Of is het teveel van het goede, qua afstand.... Wij hebben nl. geen idee hoe "snel" het rijdt op het engelse platteland.
Hahaha, jaaa dat links rijden is nog wel een dingetje.... Gelukkig is Mr Purple daar veel handiger in dan ik, over het algemeen.

Goh, zo handig, dit. Ik heb écht wat aan jullie tips en tricks.
Het links rijden op zich heb ik nooit ervaren als erg lastig. Wat wel soms lastig is, is als je wegrijdt bij bijv. een tankstation, of vanaf een parkeerplaats. Omdat het dan vaak relatief rustig is, en je nog met de gedachten bij de benzine of de boodschappen bent is de kans groter dat je uit automatisme rechts gaat rijden. Als er meer verkeer is zie je het, en gaat het eigenlijk altijd goed.

Wat wel lastig kan zijn, is inhalen op een tweebaansweg. Omdat de bestuurder de weg niet kan overzien moet de passagier aangeven of er ingehaald kan worden. Dat vergt wel "enige mate" van vertrouwen in de passagier. Hoewel ik al best vaak in GB/Ierland heb gereden blijft dat voor mij altijd toch een tikje ongemakkelijk. Een voordeel vind ik dan weer dat, juist omdat je aan de linkerkant, dus de bermkant zit, je op smalle wegen heel goed kan zien hoe ver je aan de kant kan voor tegenliggers.
Als je Stonehenge wil zien zou ik proberen er op de heenweg (of terugweg) te stoppen. Ik persoonlijk vond er echt helemaal niks aan, zou er ernstig van balen als ik er vanuit Bath speciaal naar toe was gereden. Het is op zich een indrukwekkend iets, maar het ligt langs een (zéér) drukke weg, er lopen hordes toeristen omheen (je kunt er dacht ik ook alleen maar omheen lopen, staat hek omheen), etc.

Google maar eens op Stonehenge plaatjes. Die indrukwekkende plaatjes van Stonehenge bij zonsondergang, of tegen een wolkenlucht, of met een of twee mensen die er ontroerd naar staan te kijken: zo is het dus niet. Die waar ze in de rij staan terwijl er bossen mensen omheen lopen, dat wel.
quote:purple1973 schreef op 25 augustus 2016 @ 11:11:

Hahaha, jaaa dat links rijden is nog wel een dingetje.... Gelukkig is Mr Purple daar veel handiger in dan ik, over het algemeen.

Goh, zo handig, dit. Ik heb écht wat aan jullie tips en tricks.Gewoon hier gaan oefenen :-)
Ik ben ooit hier geweest: http://www.lowerwithialfarmcottages.co.uk/

Lekkere ruime cottages en tuin.
Ik kan ook echt Buro Scanbrit aanraden. Op de website staat enorm veel informatie.
quote:viva1966 schreef op 25 augustus 2016 @ 15:28:

Ik ben ooit hier geweest: http://www.lowerwithialfarmcottages.co.uk/

Lekkere ruime cottages en tuin.

Ook mooi! Allemaal in Somerset en niet superduur. Sowieso valt de prijs van huuraccomodaties me alleszins mee, in Engeland. Fijn.

Sja, Stonehenge. Dank voor het noemen van de drukte. Ik heb idd plaatjes gezien waar ik niet blij van wordt. We kijken wel. Erg schijnt vlakbij Stonehenge nog zo´n serie leuk geordende stenen (kuch) te zijn die minder druk wordt bezocht. Avebury.
Tja, je gaat naar Stonehenge omdat het Stonehenge is. Woodhenge(neem aan dat je dat bedoelt) is een heel slap aftreksel. Stonehenge is druk. Wat helpt is reserveren, dan loop je langs de rijen voor de kassa. Het is niet goedkoop trouwens. En vanaf de weg zie je het ook best aardig. Er staan dus ook altijd files omdat mensen vanuit de auto foto's maken. Na Stonehenge rijdt het weer door.
quote:purple1973 schreef op 26 augustus 2016 @ 11:48:

[...]

Ook mooi! Allemaal in Somerset en niet superduur. Sowieso valt de prijs van huuraccomodaties me alleszins mee, in Engeland. Fijn.

Sja, Stonehenge. Dank voor het noemen van de drukte. Ik heb idd plaatjes gezien waar ik niet blij van wordt. We kijken wel. Erg schijnt vlakbij Stonehenge nog zo´n serie leuk geordende stenen (kuch) te zijn die minder druk wordt bezocht. Avebury.Klopt, Avebury Stone circle is vele malen groter en eigenlijk ook mooier dan Stonehenge (en gratis!). Wij zijn daar getrouwd. Zeker de moeite waard!
Ik huur altijd via Eurorelais of Sykes cottages. Engelse campings zijn niet zo leuk, en ern bungalowpark heb ik nog niet gevonden. Leuk hoor, Engeland! Wij gaan er zo ongeveer om het jaar heen.
Hoihoi!

Uiteindelijk is het een weekje vlakbij Bath geworden in een cottage via Sykes cottages en een weekje wat verderop in de Cotswolds via TripadvisorRentals. Helemaal zin in.

En nu natuurlijk de vraag..... wat moeten we écht niet vergeten te bezichtigen. Zoeken op Internet levert steeds de beroemde en toeristische plekken op. Dus Bath, Wells Cathedral, Wookey Hole, Cheddar Gorge, Salisbury, Stonehenge enz. op. Lijkt me geweldig, hoor, maar eigenlijk zou ik heel graag Things-To-Do horen die minder populair, maar minstens zo geweldig zijn om te doen / te bezoeken.

Wie :-D ?
purple1973 schreef:
12-07-2017 11:28
Hoihoi!

Uiteindelijk is het een weekje vlakbij Bath geworden in een cottage via Sykes cottages en een weekje wat verderop in de Cotswolds via TripadvisorRentals. Helemaal zin in.

En nu natuurlijk de vraag..... wat moeten we écht niet vergeten te bezichtigen. Zoeken op Internet levert steeds de beroemde en toeristische plekken op. Dus Bath, Wells Cathedral, Wookey Hole, Cheddar Gorge, Salisbury, Stonehenge enz. op. Lijkt me geweldig, hoor, maar eigenlijk zou ik heel graag Things-To-Do horen die minder populair, maar minstens zo geweldig zijn om te doen / te bezoeken.

Wie :-D ?
Ik vind Bristol een leuke stad (zowel qua shoppen (lage pond...) als ook brug van Brunel).
Qua natuur ben je dicht bij de Mendips (AONB) en de Cotswolds (ook AONB)
Clevedon is een leuke plaats, mooie victoriaanse pier (met natuurlijk een spook, zo hoort dat in de UK)

zo´n weekje is zo voorbij!
Dank je, Lilalinda! Kun je daar ook de zee in? Of weet je een andere plek redelijk dichtbij Bath waar een strand is?
Als je fan bent van Harry Potter: de cathedraal van Gloucester, is filmlocatie geweest.
Het is anderhalf uur rijden en niet in Engeland, maar in Wales, maar wel gaaf: The Big Pit: National Coal Museum. Een steenkoolmijnmuseum, tot de jaren 80 ongeveer was de mijn nog in bedrijf en als je erheen gaat, kun je de oude mijn in, je wordt dan rondgeleid door een oud-mijner. Ik vond het een van de hoogtepunten van mijn reis door het Verenigd Koninkrijk.
purple1973 schreef:
13-07-2017 20:34
Dank je, Lilalinda! Kun je daar ook de zee in? Of weet je een andere plek redelijk dichtbij Bath waar een strand is?
Clevedon kun je wel de "zee" (Bristol channel) in, dit is wel stranderiger: https://www.thebeachguide.co.uk/south-w ... r-mare.htm
Maar voor stranden zit je daar net niet in de juiste hoek
Oooh als je in die buurt zit: Glastonbury! Er is een mooie oude abdij en de Glastonbury Tor, die je kunt beklimmen.
Het stadje zelf is heeeel apart, vol met hippies en spirituele mensen :) .
Ik krijg steeds meer zin :) .

Kathedralen, abdijen, een mijn in .... super!
Lilalinda, wij zoeken inderdaad zeker geen strandvakantie. Waren we wel naar Cornwall of zuidkust gegaan :) . Maar och.... als het eens een dagje mooi weer is, is het voor de kids wel aardig om het water in te kunnen. VInden ze superfijn. Maar och.... dat mag ook kanoen op het avon kanaal zijn of een leuk zwembad oid :) . Ze zijn niet heel lastig (nog).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven