Loslaat tips :)
woensdag 12 juli 2017 om 15:39
Ik moet even iets van me afschrijven. Twee weken geleden is mijn relatie na 4,5 jaar uitgegaan. Zomaar, opeens, uit het niets. We hebben een goed gesprek gehad waar uit kwam hij niet meer zichzelf was en tijd en ruimte nodig had. Had begrip hier voor en heb hem ook even met rust gelaten. Nu ben ik gister met hem gaan eten en kwam er opeens uit dat hij zich benauwd voelde in de relatie, we geen gelijkwaardige relatie hadden, hij zich egoïstisch had opgesteld en van mij geen prioriteit maakte. AUW! Achteraf had ik misschien wat minder zorgzaam en lief moeten zijn en wat meer tegengas moeten geven. Naar mijn idee was hem de ruimte geven en vrij laten juist wat hij nodig had.
Het komt dus ook niet goed, in ieder geval nu niet zegt ie. Hij is gelukkig en het leven lacht hem tegemoet. Hij weet niet wat de toekomst gaat brengen en of het dan misschien weer goed komt tussen ons. En hij wil volgende week ook weer een hapje eten. Snap er niks van. Kan toch niet nu al vriendschappelijk met hem om gaan. Voel me ook weer terug bij af na gister avond.
Ik moet hem dus echt loslaten, maar mijn gevoel wilt nog niet. Hebben jullie ideeën hoe ik dit het beste kan doen?
Het komt dus ook niet goed, in ieder geval nu niet zegt ie. Hij is gelukkig en het leven lacht hem tegemoet. Hij weet niet wat de toekomst gaat brengen en of het dan misschien weer goed komt tussen ons. En hij wil volgende week ook weer een hapje eten. Snap er niks van. Kan toch niet nu al vriendschappelijk met hem om gaan. Voel me ook weer terug bij af na gister avond.
Ik moet hem dus echt loslaten, maar mijn gevoel wilt nog niet. Hebben jullie ideeën hoe ik dit het beste kan doen?
woensdag 12 juli 2017 om 16:00
Kies voor jezelf en laat je niet aan een lijntje houden met die etentjes.
Pak spullen van hem in, schrijf je onbegrip van je af, houd een dagboekje bij (dat hielp mij tenminste nadat mijn ex de relatie na 9 jaar zomaar verbrak). Schrijf, ook al heb je niks om te schrijven, en ook als je een goede dag hebt gehad.
Ga dingen doen die je altijd al hebt willen doen en word gelukkig met jezelf <3
Pak spullen van hem in, schrijf je onbegrip van je af, houd een dagboekje bij (dat hielp mij tenminste nadat mijn ex de relatie na 9 jaar zomaar verbrak). Schrijf, ook al heb je niks om te schrijven, en ook als je een goede dag hebt gehad.
Ga dingen doen die je altijd al hebt willen doen en word gelukkig met jezelf <3
woensdag 12 juli 2017 om 16:22
Makkelijk gezegd allemaal!
Ik zit in een andere situatie, maar wel in de situatie waarin ik iemand los moet gaan laten.
Ik heb ook geen idee, maar probeer mezelf nu zo weinig mogelijk in de situatie te gaan bevinden waarin ik aan deze persoon moet denken.
Ga veel sporten en ga veel afspreken met vriendinnen!
Ik zit in een andere situatie, maar wel in de situatie waarin ik iemand los moet gaan laten.
Ik heb ook geen idee, maar probeer mezelf nu zo weinig mogelijk in de situatie te gaan bevinden waarin ik aan deze persoon moet denken.
woensdag 12 juli 2017 om 16:31
Nou, dachtut niet hoor...hier was toch wel een jaar of 50 levenservaring voor nodig.vrouw2016 schreef: ↑12-07-2017 16:22Makkelijk gezegd allemaal!
woensdag 12 juli 2017 om 16:37
Dank voor de reacties. Probeer ook zo veel mogelijk afleiding te zoeken, maar spullen staan er nog dus ik moet nog een keer terug om te gaan verhuizen. En daar zie ik zo erg tegen op. Misschien hoe sneller, hoe beter en dan kan het afsluiten echt beginnen.
Heb dit gevoel nog nooit gehad, maar kan echt zeggen dat ik compleet mezelf niet meer ben. Van een levensgenieter ben ik nu naar droevig vogeltje gegaan. En kan nog niet zeggen dat ik me na twee weken al iets beter begin te voelen. Vooral omdat hij alleen maar aan het genieten, feesten, stappen is. Hij is nog geen eens 1 avond thuis geweest sinds dat het uit is.
Focus leggen op mezelf en niet meer op hem, dat is het beste denk ik. Denk nu nog hele tijd: wat is ie aan het doen, mist ie me, denkt ie aan me.....
Heb dit gevoel nog nooit gehad, maar kan echt zeggen dat ik compleet mezelf niet meer ben. Van een levensgenieter ben ik nu naar droevig vogeltje gegaan. En kan nog niet zeggen dat ik me na twee weken al iets beter begin te voelen. Vooral omdat hij alleen maar aan het genieten, feesten, stappen is. Hij is nog geen eens 1 avond thuis geweest sinds dat het uit is.
Focus leggen op mezelf en niet meer op hem, dat is het beste denk ik. Denk nu nog hele tijd: wat is ie aan het doen, mist ie me, denkt ie aan me.....
woensdag 12 juli 2017 om 16:40
Ja, maar kon me gelukkig inhouden. Had ook eerlijk gezegd nog een beetje hoop dat het een hele leuke avond zou worden en dat hij dan wel zou toegeven dat ie me mist en dat het dan weer goed kon komen...Maar dat was dus even het tegenovergestelde.Dymphnatam schreef: ↑12-07-2017 16:20Wat een kutstreek trouwens om dit tijdens een etentje buiten de deur te doen. In de wetenschap dat je dan om je fatsoen te bewaren, niet al te veel lucht aan je emoties kunt geven.
woensdag 12 juli 2017 om 16:50
MD24 schreef: ↑12-07-2017 16:37Dank voor de reacties. Probeer ook zo veel mogelijk afleiding te zoeken, maar spullen staan er nog dus ik moet nog een keer terug om te gaan verhuizen. En daar zie ik zo erg tegen op. Misschien hoe sneller, hoe beter en dan kan het afsluiten echt beginnen.
Geef bij hem aan dat je hem er niet bij wenst te hebben als je je spullen gaat halen. Dat scheelt al een stuk. Desnoods wel een buurvrouw of vriend, mocht hij hiertegen bezwaar hebben.
En koester in vredesnaam geen hoop. Verbreek het contact en ga door met je leven. Let op wat hij doet, niet op wat hij zegt. En trek daaruit je conclusies.
woensdag 12 juli 2017 om 16:51
Dit kan ook gewoon een geplande actie zijn geweest. In dat geval is het een geval van manipulatie.
woensdag 12 juli 2017 om 16:59
haal morgen nog je spullen op, trek erna je fijnste pyjama aan en leg chocolade binnen handbereik
app al je vriendinnen met voorstellen om leuke dingen te doen
app hem dat je voorlopig niet uit eten gaat met hem en dat je verder even geen contact wil nu
bijt stuk chocolade af
kom je hier melden voor bemoedigende posts, je kunt het!
app al je vriendinnen met voorstellen om leuke dingen te doen
app hem dat je voorlopig niet uit eten gaat met hem en dat je verder even geen contact wil nu
bijt stuk chocolade af
kom je hier melden voor bemoedigende posts, je kunt het!
Lorem Ipsum
woensdag 12 juli 2017 om 17:10
MD24 schreef: ↑12-07-2017 17:10Nee, hij wou er volgens mij helemaal niet over praten. Maar ik kaartte het onderwerp aan. We waren gewoon over koetjes en kalfjes aan het praten en het was oprecht echt gezellig. Alleen ik moest er gewoon over beginnen, want het was zo alsof er niks gebeurd was tussen ons. Na het eten wou die nog een drankje doen in de kroeg en niet naar huis. Het is inderdaad gewoon de optie openhouden en nu lekker z'n eigen gang kunnen gaan.
En is dat een situatie die jij wil?
woensdag 12 juli 2017 om 17:10
Nee, hij wou er volgens mij helemaal niet over praten. Maar ik kaartte het onderwerp aan. We waren gewoon over koetjes en kalfjes aan het praten en het was oprecht echt gezellig. Alleen ik moest er gewoon over beginnen, want het was zo alsof er niks gebeurd was tussen ons. Na het eten wou die nog een drankje doen in de kroeg en niet naar huis. Het is inderdaad gewoon de optie openhouden en nu lekker z'n eigen gang kunnen gaan.Dymphnatam schreef: ↑12-07-2017 16:51Dit kan ook gewoon een geplande actie zijn geweest. In dat geval is het een geval van manipulatie.
woensdag 12 juli 2017 om 17:11
Hoi, zo'n afwijzing na 4,5 jaar doet natuurlijk heel erg pijn. Nu liggen er twee gevaren op de loer. De eerste is dat je zelf gaat denken dat je echt niet de moeite waard bent. De tweede is dat je iemand anders gaat gebruiken om van dat vervelende gevoel af te komen.
Het mooiste zou zijn als je even de pijn de pijn kan laten zijn zonder dat je er iets aan doet. Daarnaast zou je je zelf ook een kado kunnen geven waar je je achteraf ook goed nog over voelt. Mooie wandeling, goed boek. Ach je weet zelf wel wat echt goed voor je is. Over chocolade heb ik een beetje mijn twijfels qua geluk op lange termijn.
Het mooiste zou zijn als je even de pijn de pijn kan laten zijn zonder dat je er iets aan doet. Daarnaast zou je je zelf ook een kado kunnen geven waar je je achteraf ook goed nog over voelt. Mooie wandeling, goed boek. Ach je weet zelf wel wat echt goed voor je is. Over chocolade heb ik een beetje mijn twijfels qua geluk op lange termijn.
woensdag 12 juli 2017 om 17:21
Avond schreef: ↑12-07-2017 17:11Hoi, zo'n afwijzing na 4,5 jaar doet natuurlijk heel erg pijn. Nu liggen er twee gevaren op de loer. De eerste is dat je zelf gaat denken dat je echt niet de moeite waard bent. De tweede is dat je iemand anders gaat gebruiken om van dat vervelende gevoel af te komen.
Ik adviseer "liefdesbang" van Hannah Cuppen