Eten van heel weinig

13-07-2017 00:01 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze maand zit letterlijk alles tegen. T mobile thuis komt wéér met een te hoge factuur omdat het bellen compleet nog niet was geactiveerd terwijl ik dit uitdrukkelijk verzocht had, twee keer rijd ik mijn fiets kapot.. Een oud barrel dat eigenlijk niet meer te redden is maargoed.. Je moet toch iets.. Vriend heeft stukken aan de auto.. Met andere woorden wij gaan het enorm krap krijgen...
Ik moet tot de zorgtoeslag zien te doen met 24 euro en 93 cent op de bank. Heb nog voor twee dagen aardappelen en wat rijst in huis, en twee potten groente.. Wie heeft er creatieve tips om tot de 20ste te kunnen eten?
En hoeveel geld heeft je vriend nog?
Met je cteditcard pinnen.
Niemand waar je iets kan lenen?
En een buffer aan gaan leggen.
7 dagen eten voor 24 euro? Dat is toch niet zo moeilijk. Brood, pakje soep, pannekoeken, maak een grote pan pastasaus met uien, tomatenpuree en wat gehakt, dan heb je drie dagen te eten. En natuurlijk twee dagen aardappelen met een pot groente en een gekookt eitje.
Joyce48 schreef:
13-07-2017 00:10
7 dagen eten voor 24 euro? Dat is toch niet zo moeilijk. Brood, pakje soep, pannekoeken, maak een grote pan pastasaus met uien, tomatenpuree en wat gehakt, dan heb je drie dagen te eten. En natuurlijk twee dagen aardappelen met een pot groente en een gekookt eitje.
Ik neem aan ook ontbijt, lunch en tussendoortjes. Voor twee personen.

Ik zou geld lenen en mezelf bij familie en vrienden uitnodigen.
Frizz schreef:
13-07-2017 00:07
En hoeveel geld heeft je vriend nog?
Die heeft zijn geld in de auto zitten anders kan hij niet gaan werken, en 280 eur achterstallige huur afgelost

en heb geen creditcard dat vind ik geld uitgeven dat je niet hebt
anoniem_333047 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 00:12
13.27% gewijzigd
Joyce48 schreef:
Dit. Keer bij je ouders eten ook nog.
Moet te doen zijn met dat geld, en anders twee tientjes te leen vragen.

Zou vooral kijken hoe ik dit in de toekomst zou kunnen voorkomen.
Pasta, pannenkoeken, eieren, aardappelen en brood idd. Moet lukken met dat bedrag! Eventueel havermout/muesli met melk als ontbijt.
Life is short. Eat dessert first.
Freggle1 schreef:
13-07-2017 00:11
Die heeft zijn geld in de auto zitten anders kan hij niet gaan werken, en 280 eur achterstallige huur afgelost
Werken jullie beiden|?
emmetje2 schreef:
13-07-2017 00:15
Werken jullie beiden|?
ja... En ja, ook ontbijt en lunch, en lenen is helaas geen optie zijn ouders zien we niet en mijn moeder zit in de bijstand dus we zijn echt op zoek naar zo creatief mogelijk
Joyce48 schreef:
Nou je moet wel echt opletten. Maar ik denk als je alle aanbiedingen afloopt dat het wel moet lukken. En dingen eten die goed en lang vullen. Zoals volle yoghurt, eieren, aardappelen, groenten, volkorenbrood, havermout. En een paar keer een grote pan soep maken als vooraf, boullion, soepgroenten, balletjes, dat vult altijd wel.

Daarnaast samen zitten om te bekijken hoe jullie dit voortaan voorkomen. Budgetteren en een buffer opbouwen.

Sterkte!
Als je allebei werkt dan kan het toch bijna niet dat je echt niets achter de hand hebt? Zelfs niet een paar tientjes?

Diepvries groente kost bijna niets. Een doos eieren, een goedkoop brood en een kuipje smeerkaas en je komt die dagen wel door hoor.
Als je je loon krijgt, onmiddellijk voorraad in huis halen zodat dit niet meer voorkomt. Een paar pakken pasta, rijst, blikken groenten, houdbare producten dus.
Life is short. Eat dessert first.
Freggle1 schreef:
13-07-2017 00:22
ja... En ja, ook ontbijt en lunch, en lenen is helaas geen optie zijn ouders zien we niet en mijn moeder zit in de bijstand dus we zijn echt op zoek naar zo creatief mogelijk
Nou lees de reacties maar, daar zitten veel goede tips in. Met 24 euro lukt het echt wel hoor.
Als je zo krap zit met geld zou ik sowieso geen abo bij t-mobile afsluiten waarbij je blijkbaar moet activeren dat je wil bellen..
Bij de pijler eten staan ook een aantal topics van mensen in soortgelijke situaties waar je inspiratie uit kunt halen. Succes!
Een baksteen is nooit alleen
Achterstand in de huur? Dan hebben jullie echt veel en vaak geld tekort denk ik. Investeer in financiële hulp.
Brood kun je halen voor 1,20 of zo, dus 3 broden voor 3,60
Goedkoopste pot pindakaas, 90 cent
Smeerleverworst
Krop sla voor 60 cent.
Net uien voor 70 cent.
Vijf kilo aardappelen voor 5 euro
Spinazie uit de vriezer, 90 cent
2x seizoensgroentes (andijvie, broccoli, bloemkool, witlof), max 3 euro
Kilo gehakt, 4,50 = genoeg voor 5 dagen, 1x pasta, 1x chili, 3x gehaktballen bij de groente en aardappelen
Blik bruine bonen 70 cent
Tomatensaus 1 euro dus 2stuks (voor pasta en chili) 2 euro
Potje italiaanse kruiden
Potje texmexkruiden
Bloem 50 cent
Melk 90 cent
Eieren 2 euro (voor de pannenkoeken, keertje omelet op brood)
Fruit halen voor het geld dat je nog over hebt.
Alleen water en thee drinken.
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:16
99.58% gewijzigd
_Marana_ schreef:
13-07-2017 00:50
Brood kun je halen voor 1,20 of zo, dus 3 broden voor 3,60
Goedkoopste pot pindakaas, 90 cent
Smeerleverworst
Krop sla voor 60 cent.
Net uien voor 70 cent.
Vijf kilo aardappelen voor 5 euro
Spinazie uit de vriezer, 90 cent
2x seizoensgroentes (andijvie, broccoli, bloemkool, witlof), max 3 euro
Kilo gehakt, 4,50 = genoeg voor 5 dagen, 1x pasta, 1x chili, 3x gehaktballen bij de groente en aardappelen
Blik bruine bonen 70 cent
Tomatensaus 1 euro dus 2stuks (voor pasta en chili) 2 euro
Potje italiaanse kruiden
Potje texmexkruiden
Bloem 50 cent
Melk 90 cent
Eieren 2 euro (voor de pannenkoeken, keertje omelet op brood)
Fruit halen voor het geld dat je nog over hebt.
Alleen water en thee drinken.
Hoelang duurt het voor de zorgtoeslag komt? 6 weken?
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:18
99.57% gewijzigd
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:15
97.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven