Vriend oververmoeid.. help

12-07-2017 20:15 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

8 maanden geleden kreeg ik een relatie en het kon niet op. Alles klopte, ik wist niet dat het bestond maar het was echt net een sprookje.

Tot nu, hij werkt omdat het zomer is nu heel erg veel, 13u per dag en volgt daarnaast nog een opleiding.

M'n vriend en ik woonde zo goed als samen maar hij gaf aan dat hij nu echt even tijd nodig heeft om bij te komen.. ik woon dus weer thuis. We spreken zo'n 3-4 keer per week af.
Ik merk dat hij gewoon heel erg moe en futloos is en hierdoor dus ook geen zin/puf in sex heeft. Hij geeft aan het ook te missen, de sex.. maar hij is gewoon op.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik voel me hierdoor erg onzeker en het feit dat verlatingsangst heb maakt het nog moeilijker.. ik weet dat het niks met mij te maken heeft, maar hij heeft echt rust nodig en wil dus regelmatig alleen zijn en slapen oid.

Heeft er iemand tips? Hoe ga ik hiermee om? Hoe hou ik dit vol?
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
_Marana_ schreef:
13-07-2017 09:15
Pfff na acht maanden al zo goed als samenwonen, en niet meer terug kunnen gaan naar elkaar max 3x per week zien...

Je moet hem ook ruimte geven als je er wel bent. 'Als ik er dan een keer ben' schrijf je, dan moet hij dus ineens van alles. Maar 4x per week is niet een keertje, dat is meer dan de helft van zijn vrije tijd + etenstijd + slaaptijd.
Blijkbaar is leuk gezelschap zijn voor hem energieslurpend nu. Vraag niet aan hem om leuke dingen te doen, ga gewoon samen op de bank hangen en een film kijken of zo.
Het is dus geen 4x per week meer nu.. eerder 2x per week ongeveer. Ik wilde juist leuke dingen met hem doen zodat hij zich misschien ook beter voelt.. maar dat is geen goed idee dus?
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
beetjegek schreef:
13-07-2017 09:19
Ik heb eerder het idee dat hij het niet meer zo leuk vindt. Na 8 maanden al zulk gedrag omdat hij moe is? Hij kan vast tegen zijn vrienden ook normaal doen als ze er zouden zijn.

Nee, dat geloof ik niet.. heb je gelezen wat hij allemaal doet? Logisch hoor dat 'ie echt kapot is..

Maar ja, dat is wel zo.. naar zijn vrienden toe is ie wel leuk en gezellig en als ik dan een verjaardag heb met mijn vrienden zegt hij af.. maar je uit het naar degene die het dichtst bij je staat he
Dan moet je jezelf afvragen of jij dit wil opbrengen. Jij wil leuke dingen doen, dat hij - als je er bent - leuk en lief doet. Maar hij kan dat nu niet opbrengen. Niet voor jou in ieder geval. Aan jou om conclusies te trekken.
keepitweezy schreef:
13-07-2017 09:29
Het is dus geen 4x per week meer nu.. eerder 2x per week ongeveer. Ik wilde juist leuke dingen met hem doen zodat hij zich misschien ook beter voelt.. maar dat is geen goed idee dus?
Als ik stress heb van mijn werk en lange dagen maak, dan moet ik er niet aan denken om in het weekend er ook nog op uit te moeten, weer onder de mensen te moeten zijn. Dan wil ik gewoon lekker thuis kneuteren, misschien een rondje (hard)lopen of zo en verder niet er op uit.
Hoe leuk de dingen ook zijn die mijn vriend voorstelt of hoe gezellig het ook altijd is als ik met vriendinnen afspreek, in tijden van veel drukte kan ik het gewoon niet opbrengen om gezellig te doen urenlang.
Doreia schreef:
12-07-2017 23:07
Jij vind dat je iets ervoor terug moet krijgen en dat het dan een beetje liefde een knuffel en een aai moet zijn. Misschien laat hij zijn blijk van waardering wel op hele andere manieren zien. Door je favoriete broodbeleg in huis te halen ofzo. Maar iets geven om er iets voor terug te krijgen is geen geven. Geven is zonder er iets voor terug te verwachten.
In een gezonde relatie geef je niet alleen maar neem je ook.

Het is geven en nemen. Rekening houden met elkaar en er zijn voor elkaar.

Niet dat de een omdat hij er voor kiest veel te werken alleen maar neemt en niets geeft.

Ook opvallend to mag niet moeilijk doen ook al wordt ze maanden niet geknuffeld en is er geen tijd oor deks.

Terwijl de to in een ander topic wordt afgebrand omdat 3,x per maand seks veel te weinig zou zijn.
keepitweezy schreef:
12-07-2017 20:55
@Doreia

Ja, zeker.. is ook zo maar hoe doe je dat als je je teveel voelt als je er bent? Als je geen genegenheid krijgt, er altijd om moet vragen, geen sex..

Ik kan mezelf gerust op de tweede plaats zetten , maar hij praat niet, zegt niet wat hij wil voelt denkt.. ik vind het dan gewoon heel moeilijk.. ik wil hem zo graag helpen maar ik wil hem ook niet kwijt/ uit elkaar groeien..
Klinkt niet alsof je jezelf op nr 2 zet. Je bent toch nog steeds vooral bezig met wat het met jou doet.
Waar moet hij over praten dan? Je weet toch wat hij voelt en denkt?
Hij voelt zich vermoeid, is doodop, wil als hij thuis komt rusten en slapen.
Je helpt hem door hem nu die dingen te gunnen.
Ik kom zelf ook net uit een waanzinnig drukke periode en als mijn vriend toen zo was gaan zeuren, was dat echt funest geweest voor onze relatie.
Had ik er echt niet bij kunnen hebben...
-
Phloxx schreef:
13-07-2017 12:10

Ik kom zelf ook net uit een waanzinnig drukke periode en als mijn vriend toen zo was gaan zeuren, was dat echt funest geweest voor onze relatie.
Had ik er echt niet bij kunnen hebben...
Ik heb een beetje hetzelfde
De afgelopen weken waren hier werkweken van 60 uur, wij hebben net een huis gekocht waar nog tig dingen voor geregeld moesten worden, mijn vriend heeft ook een drukke baan.

Goeie gesprekken de afgelopen weken?
Nope
Geile seks?
Nope, zodra mijn hoofd het kussen zag was ik vertrokken

Nu heb ik vakantie en word heel langzaam weer een beetje mens.
Als mijn partner was gaan miepen omdat hij aandacht te kort kwam was het ruzie geworden denk ik.

Gelukkig weten we beide dat de lange uren van voorbijgaande aard zijn, en weet hij hoeveel plezier ik uit mijn werk haal.

Gisteravond is de wijn ook weer op tafel gekomen, zijn de goeie gesprekken weer gevoerd en de rest....is ook weer zoals het hoort
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hij gaat het straks uitmaken :( ik wist het!!
keepitweezy schreef:
13-07-2017 09:09
Eva luna:

Het gaat er niet op dat ik er boven op zit, dat is niet zo. Het gaat er ook niet om dat we elkaar minder zien..
Áls we elkaar zien, is 'ie ook hartstikke moe, chagrijnig en heb ik het gevoel dat ik teveel ben en dat ik beter maar weer weg kan gaan. Dát vind ik moeilijk, dat ik hem ruimte geef, en dat als ik er dan een keer ben, hij zelfs niet de puf heeft om leuk gezelschap te zijn. Sorry, maar dan vind ik het heel moeilijk wat ik moet doen.

Kopjekoffie70:
Ja, het is tijdelijk en icm zijn opleiding nu.. in het laagseizoen heeft hij weer heel veel tijd.

Ilovefairytales:

Hij appt me wel, niet zo als eerst maar dat is normaal.. hij stuurt wel veel hartjes en kusjes etc.
Als ik bij hem kom, ligt 'ie op de bank en dan kijken we een film.. dan gaan we naar bed, 7r voor hem ben..
Hij kan wel spelletjes spelen en zwemmen. Maar niet jou lekker kussen en knuffelen. Dit al maanden!
Of jou vriend is idd moe of hij vindt jou gewoon niet meer interessant.

Volgens mij heb jij behoefte aan een man die meer dichtbij je staat en je verwent! En hij een LAT relatie....
keepitweezy schreef:
13-07-2017 12:30
Wie zegt dat?
keepitweezy schreef:
Wel als jij zo door blijft gaan met alle energie uit hem te slurpen met jouw gezeur en gedram. Hij heeft toch gezegd wat hij wil, ookal luister jij er niet naar omdat het antwoord jou niet aanstaat, dan nog, hoe vaak moet hij het nog herhalen. Hij heeft rust aan zijn hoofd nodig, niet een vrouw die continue om bevestiging loopt te zeuren en van alles wat hij doet een probleem maakt.

Geen wonder dat hij jou uit zijn buurt wil hebben, jij bent een veel te zware belasting voor hem, jij bent gewoon een extra dagtaak geworden naast zijn werk en studie.

Als jij nu gewoon eens had geluisterd naar wat hij wil, namelijk rust aan zijn hoofd, rust in zijn huis en de kans om te slapen. Maar dat wil jij niet, jij wil continue maar dat hij aandacht aan jou geeft, zo komt hij nooit toe aan het verwerken van zijn drukke dag.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
13-07-2017 12:56
Wel als jij zo door blijft gaan met alle energie uit hem te slurpen met jouw gezeur en gedram. Hij heeft toch gezegd wat hij wil, ookal luister jij er niet naar omdat het antwoord jou niet aanstaat, dan nog, hoe vaak moet hij het nog herhalen. Hij heeft rust aan zijn hoofd nodig, niet een vrouw die continue om bevestiging loopt te zeuren en van alles wat hij doet een probleem maakt.

Geen wonder dat hij jou uit zijn buurt wil hebben, jij bent een veel te zware belasting voor hem, jij bent gewoon een extra dagtaak geworden naast zijn werk en studie.

Als jij nu gewoon eens had geluisterd naar wat hij wil, namelijk rust aan zijn hoofd, rust in zijn huis en de kans om te slapen. Maar dat wil jij niet, jij wil continue maar dat hij aandacht aan jou geeft, zo komt hij nooit toe aan het verwerken van zijn drukke dag.
Eensch!
Lucylucille schreef:
12-07-2017 21:08
Als hij al zo ontzettend moe is kan hij er ook niet nog eens een meisje bij hebben die 4 keer in de week van alles van vraagt en verlangd. Daar kan je toch wel inkomen?

Plof gewoon naast hem op de bank, kijk een film.
Niet zo moeilijk doen hoor.
Dit dus.
Je kunt beter samenwonen en hem wat ondersteunen. Bijv. voor jullie samen boodschappen halen en koken. Dan heb je tijd om even te kletsen en het scheelt hem tijd. Nu kom je 3-4 keer per week als 'bezoek' en moet hij zich weer opladen om gezellig te doen met jou.
keepitweezy schreef:
Hij heeft je gebeld en dit zo gezegd?
Je zit in een lastige situatie TO. Je wil er voor hem zijn maar hij maakt niet echt duidelijk HOE je er het beste voor hem kunt zijn. Door er 'niet' te zijn, maar dat is toch geen relatie. Snap dat je er onzeker van wordt

Ik vind het echter ook niet cool van je vriend dat zijn werk & studieleven zijn persoonlijke & liefdesleven zodanig opslokt dat je wordt verwaarloosd. Blijkbaar zijn zijn prioriteiten veranderd gedurende de maanden. Hij kiest er zelf voor om zoveel te werken, dan kiest hij er dus ook voor om jou op een lager pitje te zetten. En verwacht hij dat je er gewoon bent, dingen voor hem doet en je mond houdt.

Ik lees net dat hij het uit wil maken. Laat je nog wat van je horen?
Dat heeft hij al aangekondigd? Of dat denk je?
Ja, het is uit.. hij geeft aan dat z'n gevoel sinds een week(!!) minder is.. njet meer echt verliefd.. hij was erg emotioneel net als ik.. Pff bah.. zo verdrietig
Ik kan me wel voorstellen dat zijn gevoel veranderd is, zijn prioriteiten liggen even heel anders dan 8 maanden geleden (toen was het tenslotte laagseizoen) en nu de drukte komt blijkt het in combi met jou niet te werken en voelt hij niet genoeg voor jou om dit door te zetten.

Goed dat hij dit nu duidelijk aangeeft, dan kun jij ook door met je leven. 8 maanden samen is nog maar kort he? en nu bij de eerste mindere periode blijkt het gewoon niet te werken. jammer? ja! verdrietig? ja voor even, maar wel logisch. Het is gewoon geen match.

In een goede, langdurige relatie gaat het zo als summerdance omschrijft: even snappen dat het leven druk is met de zekerheid dat je nog steeds veel van elkaar houdt en de weet dat er betere tijden zijn. Als je nog maar zo kort samen was als jullie dan loop je nog over van verliefdheid en maak je tijd: doe je dan niet komt het besef dat je iemand niet leuk genoeg vindt en deze relatie dus eigenlijk een blok aan je been is. Doet ff zeer, maar ben blij dat hij er nu mee afkomt i.p.v. nadat je de hele zomer op hem had zitten wachten.
dubbel
drominique wijzigde dit bericht op 13-07-2017 15:59
Reden: viva plaatst hem 4???!!! keer
99.63% gewijzigd
en nog eens
drominique wijzigde dit bericht op 13-07-2017 15:57
97.98% gewijzigd
4x is wel heel overdreven
drominique wijzigde dit bericht op 13-07-2017 15:58
96.20% gewijzigd
@drominique

Ja, het is heel erg verdrietig. Ik vind het echt heel erg moeilijk. Bedankt voor je reactie. Ik weet even niet wat ik kan zeggen.. het is zo bizar, hoe je fijne veilige leventje ineens op z'n kop staat.
Maak het eens wat minder zwaar, jullie zijn pas 8 maanden samen geweest, geen kinderen, huishouden, gezamelijk leven.
Weinig liefde, weinig seks, weinig genegenheid.
Welk veilig, fijn leventje bedoel je dan precies?
drominique schreef:
13-07-2017 17:02
Maak het eens wat minder zwaar, jullie zijn pas 8 maanden samen geweest, geen kinderen, huishouden, gezamelijk leven.
Love is blind
drominique schreef:
13-07-2017 17:02
Als je verlatingsangst hebt voel je je heel veilig in een relatie. (Schijnveiligheid, dat wel). TO het is nu een proces van verwerken. Ik heb er in gezeten. Na twee jaar ook relatie uit. Hoe hard ik ook mijn best deed, vriend duwde me weg (bindingsangst). Weet je dat die twee eigenlijk altijd samen gaan? Tenzij je niet emotioneel een partner vindt,maar op andere aspecten. Dan zoek je iemand die wel veilig is gehecht. Alleen dan kan je je een soort van niet veilig voelen. Heel proces is dat.

Ik ging kapot toen het uitging. Achteraf niet om hem,maar omdat mijn leegte weer aangeraakt werd. Ik vulde me op met hem. Dat doe je vaak met verlatingsangst. Ik was ook zo onzeker als de pest. Nu zit ik in mijn tweede relatie. Na keihard werken nu ik de bindingsangst en vriend verlatingsangst. Maar omdat we dit beiden weten en eraan werken en al werkten, hebben we een hele sterke verbinding. Het echte houden van. En die bindingsangst komt nog vaak naar boven. Gelezen dat dit nog jaren kan duren,maar bewust zijn helpt me hierbij.

Vraag aan je psycholoog of ze kan uitleggen waarom je iemand zoekt met bindingsangst (vaak dan he;)) en hoe verlatingsangst is ontstaan. Je bent onveilig gehecht of hebt vervelende relaties achter de rug (kan ook vriendschappelijk).

Het voelt nu waarschijnlijk heel leeg en dit is echt een dooddoener,maar je gaat hier sterker uitkomen. Besef dat een ander je niet de veiligheid kan bieden,alleen jij zelf.

Zoek de bevestiging bij jezelf op. Dikke knuffel, ik weet hoe klote die periode kan zijn. Maar je bent altijd sterk genoeg om dit aan te kunnen. Ga dingen doen die je fijn vindt en vindt jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven