seat n sack..
woensdag 11 februari 2009 om 19:50
Ik denk erover om een seat n sack te kopen. Lijkt mij handig voor als je ergens bent, waar je geen kinderstoel hebt (restaurant ofzo) of als je geen zin hebt om de kinderstoel mee te slepen.
Onze spruit is 15 maanden, heeft het nog zin om het te kopen?
Tot hoe oud kunnen ze hierin?
En heb jij er veel gebruik van gemaakt of is het een miskoop?
Onze spruit is 15 maanden, heeft het nog zin om het te kopen?
Tot hoe oud kunnen ze hierin?
En heb jij er veel gebruik van gemaakt of is het een miskoop?
woensdag 11 februari 2009 om 19:59
Ik heb geen goede ervaringen hiermee. Ik had hem geleend voor de zomervakantie (lekker makkelijk en klein en licht, dochter was 12 maanden) maar het blijkt dat hij alleen bij een bepaald soort stoel gebruikt kan worden. Eentje met een hele hoge leuning zonder armsteunen enzo. Zoals je kan zien op hun site. En die stoelen ben ik maar heeeeel weinig tegen gekomen. Ik heb hem dus niet gebruikt. Ik was blij dat ik hem dus niet gekocht had anders zou het zeker een miskoop zijn.
Mijn ervaring is dat in de meeste restaurants wel een kinderstoel aanwezig is. Deze is vaak toch beter (en leuker want ze zitten dan op dezelfde hoogte aan tafel) dan de seat n sack.
Mijn ervaring is dat in de meeste restaurants wel een kinderstoel aanwezig is. Deze is vaak toch beter (en leuker want ze zitten dan op dezelfde hoogte aan tafel) dan de seat n sack.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
woensdag 11 februari 2009 om 20:00
Wij hebben een stoelverhoger van Jippie's. Werkt echt heel goed (is in hoogte verstelbaar) en neemt in de kofferbak van de auto heel weinig ruimte in beslag. Kan tot wel 4 jaar gebruikt worden en lijkt mij eerlijk gezegd praktischer dan zo'n zak.........
In een restaurant heb ik hem trouwens zelden hoeven gebruiken omdat er bijna altijd wel een kinderstoel beschikbaar is.
In een restaurant heb ik hem trouwens zelden hoeven gebruiken omdat er bijna altijd wel een kinderstoel beschikbaar is.

woensdag 11 februari 2009 om 20:07
Een kind van 15 maanden kukelt niet zo snel voorover. dus je zet het kind op een stoel, en bindt em met een sjaal om z'n buik aan de rugleuning van de stoel vast. Helemaal ideaal als je stapelbare stoelen hebt in een restaurant: je stapelt er twee op elkaar en je kind zit gelijk hoog genoeg.
Ik heb een engelse versie van de sack 'n seat, en voor kleine kindjes is ie best handig, maar voor grotere voldoet je eigen sjaal ook prima. En nu het winter is heb je die toch al bij je, dus dat scheelt weer zeulen.
Ik heb een engelse versie van de sack 'n seat, en voor kleine kindjes is ie best handig, maar voor grotere voldoet je eigen sjaal ook prima. En nu het winter is heb je die toch al bij je, dus dat scheelt weer zeulen.
woensdag 11 februari 2009 om 20:23
woensdag 11 februari 2009 om 20:27

woensdag 11 februari 2009 om 20:37
Bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik denk niet dat het handig is inderdaad. Ze kunnen alsnog naar de zijkant vallen, zitten niet op gelijke hoogte met de tafel, en aangezien onze spruit ook vaak half gedraaid in zn kinderstoel zit; geen goed idee. Toevallig gaan we naar een restaurantje waar ze geen kinderstoel hebben, maar dan sjou ik de stoel toch maar wel mee, zit een stuk relaxter dan steeds op schoot houden..
woensdag 11 februari 2009 om 21:32
Zo'n ding als Poezewoes heeft heb ik ook nog liggen (in de verpakking, iemand interesse?? .
Uiteindelijk toch een verhoging van Prenatal gekocht met een riem om hem aan de stoel te maken en een riempje om het kind vast te zetten. Op de vakantie veel gebruikt (in Griekenland doen ze bijna niet aan kinderstoelen) maar ook als we op visite gaan gooi ik hem in de achterbak. Weegt niks.
Uiteindelijk toch een verhoging van Prenatal gekocht met een riem om hem aan de stoel te maken en een riempje om het kind vast te zetten. Op de vakantie veel gebruikt (in Griekenland doen ze bijna niet aan kinderstoelen) maar ook als we op visite gaan gooi ik hem in de achterbak. Weegt niks.
woensdag 11 februari 2009 om 22:06
Sjaaltruck van Tilalia werkt hier ook. Als je zoontje wegglijdt kun je de sjaal nog kruisen tussen de beentjes en dan van achteren vastmaken. Is je sjaal niet lang genoeg, kun je ook nog altijd je draagdoek gebruiken als je die hebt. Doe ik ook met zoonlief en dat werkt prima! Als ik bij iemand thuis ben leg ik ook wel eens een kussen onder z'n billen zodat hij op de goede hoogte zit.
vrijdag 13 februari 2009 om 22:05
vrijdag 13 februari 2009 om 23:09
ik heb zo'n ding van de prenatal wat vast een kopie is van een seat n sack (ik ken het orrigineel niet). Ik vond het wel handig! Niet voor restaurants (die hebben inderdaad kinderstoelen) maar vooral bij familie en vrienden (we zijn de enige in de vriendengroep met een kind, en als er al kinderen zijn dan zitten die natuurlijk op hun eigen stoel). Maar ik moet zeggen dat ik hem vooral gebruikt heb toen kruimel een maand of 9 was. Met 15 maanden kon hij prima gewoon zelf op een stoel zitten. Lijkt me een beetje onzin om zoiets nu nog te kopen eerlijk gezegd....
vrijdag 13 februari 2009 om 23:44
Wij hebben een Ikea kinderstoel die makkelijk uit elkaar kan en die nemen wij dan gewoon mee. Vaak zijn kinderstoelen in restaurants veel te groot waardoor dochter zich makkelijk kan omdraaien en gaan staan. Vastbinden met een sjaal is geen optie, dan wordt dochter helemaal hysterisch. En wij gaan toch wel uit eten voor de gezelligheid .
Dochter is trouwens 13,5 maand en we kunnen haar echt niet op een gewone stoel zetten, ze is zo beweeglijk dat ze echt niet blijft zitten.
Dochter is trouwens 13,5 maand en we kunnen haar echt niet op een gewone stoel zetten, ze is zo beweeglijk dat ze echt niet blijft zitten.