Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kan er een mod met gezwinde spoed naar het "Hulp nodig" topic?
TO moet tegen zichzelf beschermd worden denk ik.
Graag beide topics. Ik vraag me of het onder zelf bescherming zou vallen. Kan ook oproepje zijn met adres van een ander.
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2017 16:05
Reden: off-topic
99.35% gewijzigd
Fee-de-Goede schreef:
15-07-2017 15:05
Graag beide topics. Ik vraag me of het onder zelf bescherming zou vallen. Kan ook oproepje zijn met adres van een ander.
Ja dit of to is niet in orde. Maar snel ingrijpen lijkt me wel nodig.
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2017 16:06
99.12% gewijzigd
Topic is ook dubbel geopend. Ik hoop dat het een grap is.
Renaissance_ schreef:
15-07-2017 15:51
Ik denk van niet. De TO is danig in de war. Doktershulp lijkt me wenselijk.
yasmijn schreef:
15-07-2017 15:52
Ik denk van niet. De TO is danig in de war. Doktershulp lijkt me wenselijk.
Ja, als dit echt is zeker hard nodig.
Het staat er gewoon nog: overig/hulp-nodig/list_messages/386470
Het topic Hulp Nodig is inderdaad verwijderd om TO te beschermen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
15-07-2017 16:00
Het topic Hulp Nodig is inderdaad verwijderd om TO te beschermen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Er zijn er 2 he?
Haal beide topics even weg dan.
Ah kijk. Al klaar.
Renaissance_ schreef:
15-07-2017 15:51
Lijkt mij niet. TO heeft volgens mij dringend hulp nodig.
Ze is duidelijk verward. Ik hoop dat moderatie contact kan opnemen met TO. Het zou zomaar eens echt kunnen zijn...
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2017 16:52
99.59% gewijzigd
Het topic Griep en boodschappen doen is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Kunnen jullie iets aan die spammer doen.
Verschillende topics nu al.
Spammer: memberlist.php?mode=viewprofile&u=350740
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
ModeratorViva schreef:
15-07-2017 16:56
Het topic Griep en boodschappen doen is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Het is de laatste tijd wel erg makkelijk om je topic verwijderd te krijgen wegens privacy. Dat gebeurde vroeger bijna nooit, terwijl er wel geregeld om gevraagd werd. Maar zo lang iemand niet zo ongeveer zijn complete en echte NAW gegevens had geplaatst werd dat altijd afgewezen. Is deze beleidswijziging ergens gemeld? Heb ik die gemist?
.
impala schreef:
15-07-2017 20:40
Het is de laatste tijd wel erg makkelijk om je topic verwijderd te krijgen wegens privacy. Dat gebeurde vroeger bijna nooit, terwijl er wel geregeld om gevraagd werd. Maar zo lang iemand niet zo ongeveer zijn complete en echte NAW gegevens had geplaatst werd dat altijd afgewezen. Is deze beleidswijziging ergens gemeld? Heb ik die gemist?
Ik wil bij deze de mods complimenten geven hiervoor. Wettelijk is geregeld dat het belang van de persoon wiens privacy geschaadt wordt zwaarder weegt dan het belang dat een bericht online blijft en zo advertentieinkomsten en leesvoer oplevert. :) Viva houdt zich gewoon aan de wet en de moderators doen goed hun werk.

Los daarvan is het sowieso fijn dat fouten uit het verleden op internet op viva weggehaald kunnen worden als je erom vraagt, go mods!
datgaatnietgebeuren schreef:
15-07-2017 21:43
Ik wil bij deze de mods complimenten geven hiervoor. Wettelijk is geregeld dat het belang van de persoon wiens privacy geschaadt wordt zwaarder weegt dan het belang dat een bericht online blijft en zo advertentieinkomsten en leesvoer oplevert. :) Viva houdt zich gewoon aan de wet en de moderators doen goed hun werk.

Los daarvan is het sowieso fijn dat fouten uit het verleden op internet op viva weggehaald kunnen worden als je erom vraagt, go mods!
Alles goed en wel, maar als er een beleidswijziging is mag die ook wel even gemeld worden.
En op jouw argumenten voortbordurend (mochten die aan de wijziging ten grondslag liggen), is de regel dat je je eigen OP niet mag verwijderen (op straffe van 'maatregelen') natuurlijk ook uit den boze. Maar die wordt nog wel gehanteerd.
.
Beste Alixane en Dolfje,

Bedankt voor jullie meldingen m.b.t. spammers, we hebben weer e.e.a. verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
15-07-2017 22:11
Beste Alixane en Dolfje,

Bedankt voor jullie meldingen m.b.t. spammers, we hebben weer e.e.a. verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ik zou de nieuwe topics zelf maar even in de gaten blijven houden want er zijn alweer nieuwe spammers.
.
Beste Impala en datgaatnietgebeuren,

Een reactie op jullie berichten over het verwijderen van topics i.v.m. privacy. Wat ons betreft geen wijziging in het beleid, maar hier nogmaals toegelicht.

Ten eerste willen we voorkomen dat forummers OP's wissen / leeghalen omdat de reacties niet zijn zoals verwacht, of als er een antwoord is gevonden. Het Viva forum wil graag dat de OP's beschikbaar blijven voor (toekomstige) forummers in een vergelijkbare situatie, of voor mensen die interesse hebben voor het topic. Om die reden staat er dan ook een sanctie op het herhaaldelijk leeghalen van OP's. We ervaren het ook als vervelend voor medeforummers (die actief meeschrijven) als de OP opeens (zonder reden) is weggehaald.

Echter, als we (van een [mede]forummer) een melding binnen krijgen dan zullen wij uiteraard bekijken of de privacy van een forummer daadwerkelijk in het geding is. We kijken dan vervolgens naar de mogelijkheden: wordt de OP leeggehaald, wordt het topic verwijderd, gaat de forummer op anoniem, etc. We gaan hierover in gesprek met de betreffende forummer om tot een passende oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

impala schreef:
15-07-2017 22:18
Ik zou de nieuwe topics zelf maar even in de gaten blijven houden want er zijn alweer nieuwe spammers.
Doen we, dankjewel!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven