Gemengd vrijgezellenfeest

16-07-2017 15:40 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Traditiegetrouw gaat de bruid met vriendinnen en vrouwelijke familieleden op pad en de bruidegom met vrienden en mannelijke familieleden.

Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?

Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom. :biggrin:
Ik heb er geen ervaring mee, maar bij mijn beste vriend zou ik dat heel leuk gevonden hebben! Helaas deden ze het traditioneel dus ik mocht naar het vrijgezellenfeest van zijn verloofde. Een heel leuke meid hoor, daar niet van, maar ik ben eigenlijk van origine bevriend met hem.

Maar het is dan niet zo dat dat ook vriendinnen van de bruid zijn en misschien niet beschikbaar zullen zijn op de vrijgezellendag van de bruid?
En de vriendinnen van de bruidegom zijn geen vriendinnen van de bruid?
Zo niet, jammer voor hun, maar op t vrijgezellenfeest van bruidegom zou ik alleen mannen uitnodigen.
In mijn omgeving zijn gemengde vrijgezellenfeesten heel normaal. Waarom zou je iemand uitsluiten op basis van sekse? Het gaat er om een leuke tijd te hebben met dierbaren van de bruid/bruidegom.

Seksisme, ook al is het traditie, is niet fraai.
Gewoon lekker mengen. Het gaat er toch om dat je met je vrienden/innen wat doet. Als dat toevallig gemend is, so be it.
Dan maar geen strippers of naar de hoeren.

Ik zou me als vriendin van man, echt niet op mijn plek voelen bij het feestje van de vrouw, als dat niet mijn vriendin is.
Hier gingen de dames van mans kant naar mijn vrijgezellenfeest. En de mannen van mijn kant naar zijn vrijgezellenfeest.
Ze kennen elkaar wel, maar echt bevriend zijn ze niet. Terwijl haar vriend ze al minstens 9 jaar kent..

Dus ik denk ook niet dat de dames op het feestje van de bruid op hun plek zullen zijn
De dames zijn toch vriendinnen van de bruidegom? Dan gaan ze naar zijn vrijgezellenfeestje lijkt me, het zijn toch zíjn vriendinnen, niet die van de bruid?

Ik zou het heel raar vindan als ik niet naar het vrijgezellenfeestje van mijn goede vriend mag omdat ik een vrouw ben en dan naar het vrijgezellenfeestje van zijn vriendin zou gaan, waar ik helemaal niet zoveel mee heb misschien.
Tja, dat is een beetje de insteek van een vrijgezellenfeestje; de mannen mogen nog even een keertje los gaan met elkaar en de vrouwen ook. Waarom moeten persé die vriendinnen ook aanwezig zijn bij de mannen? Op zich vind ik dat hele vrijgezellenfeestjes-gedoe nogal overbodig, maar áls je het doet, doe het dan gewoon zoals het hoort.
Denk je dat de bruid het vervelend vindt als de vriendinnen van de bruidegom op zijn vrijgezellenfeest komen? Ben je daar bang voor? Verwacht zij ze echt op haar vrijgezellenfeestje ook al kent ze ze amper?
annavb schreef:
16-07-2017 15:45

Ik zou het heel raar vindan als ik niet naar het vrijgezellenfeestje van mijn goede vriend mag omdat ik een vrouw ben en dan naar het vrijgezellenfeestje van zijn vriendin zou gaan, waar ik helemaal niet zoveel mee heb misschien.
Maar zo erg is het toch niet dat je een feestje "mist"? Als het een goede vriend is van jou maar je kent haar verder niet echt, dan zou ik niet naar haar vrijgezellenfeestje gaan. Maar ik zou ook niet naar zijn feestje willen. Het lijkt me echt een mannen-ding. Een feestje vieren doe je dan op de bruiloft wel, toch?
MiniMe3 schreef:
16-07-2017 15:58
Ik zou gewoon aan de bruid / bruidegom vragen wie hij/zij op zijn/haar feestje wil hebben.
Een vrijgezellenfeestje wordt toch meestal door de desbetreffende vriend(inn)en georganiseerd? De bruid(egom) weet het zelf meestal niet van te voren.
Ik zou gewoon aan de bruid / bruidegom vragen wie hij/zij op zijn/haar feestje wil hebben.
Huh? Wauw, dit is echt helemaal nieuw voor me. Gaat bij mij nog een probleem worden dan, ik heb vrijwel alleen mannelijke vrienden. :proud:

Wat erg lijkt me dat ook als ik dan shotjes moet wegtikken en op barren moet dansen zonder mijn jongens.
vikhui wijzigde dit bericht op 16-07-2017 16:01
27.46% gewijzigd
Ik vind vrijgezellenfeesten sowieso iets verschrikkelijks, dus de constructie hierboven lijkt me een stuk aangenamer.
vivamien schreef:
16-07-2017 15:54
Maar zo erg is het toch niet dat je een feestje "mist"? Als het een goede vriend is van jou maar je kent haar verder niet echt, dan zou ik niet naar haar vrijgezellenfeestje gaan. Maar ik zou ook niet naar zijn feestje willen. Het lijkt me echt een mannen-ding. Een feestje vieren doe je dan op de bruiloft wel, toch?
Het is niet zomaar een feestje hè.
TO, stel je deze vraag omdat jij het vrijgezellenfeest van je vriendin wil organiseren?
Annelleke schreef:
16-07-2017 15:59
Het is niet zomaar een feestje hè.
Nou, ik heb sowieso al niks met vrijgezellenfeestjes, maar ik lees hier op het forum vaak voorbeelden die ik met alle liefde over sla.
-Mellie- schreef:
16-07-2017 16:03
Ik vind het ook echt een mannending en ik weet dat de bruid er ook zo over denkt, dus ik gok dat ze het wel vervelend gaat vinden als het gemengd zou zijn..
Dus de bruid bepaalt de gastenlijst van het partijtje van haar aanstaande? En dat zijn vriendinnen er dus niet bij mogen zijn? Wat een flauwekul zeg.
Ik vind het ook echt een mannending en ik weet dat de bruid er ook zo over denkt, dus ik gok dat ze het wel vervelend gaat vinden als het gemengd zou zijn..
Ik ben totaal niet voor de vrijgezellenfeesten, ik heb er zelf ook geen gehad dus. Maar doe wat jullie leuk vinden he.
Je vriendin wil een high tea o.i.d. en haar vriend verwacht op z'n vrijgezellenfeest minstens een hoop drank, en een striptease van een lekkere meid?
Vinden de vriendinnen van de bruidegom het leuk om mee te gaan?
Vikhui schreef:
16-07-2017 15:58
Wat erg lijkt me dat ook als ik dan shotjes moet wegtikken en op barren moet dansen zonder mijn jongens.
Kan toch ook met allemaal meiden.
gizzmo-returns schreef:
16-07-2017 16:03
Dus de bruid bepaalt de gastenlijst van het partijtje van haar aanstaande? En dat zijn vriendinnen er dus niet bij mogen zijn? Wat een flauwekul zeg.
Maar zouden die mannen daarop zitten te wachten dan? Die gaan óf met een bierfiets naar de kroeg waar de bruidegom een lapdance krijgt van een stripteasedanseres óf ze gaan iets sportiefs doen, mountainbiken of parachutespringen of zo. Ik denk dan; laat die kerels lekker samen lol maken, daar zou ik geen deel van uit hoeven maken.
vivamien schreef:
16-07-2017 16:09
Maar zouden die mannen daarop zitten te wachten dan? Die gaan óf met een bierfiets naar de kroeg waar de bruidegom een lapdance krijgt van een stripteasedanseres óf ze gaan iets sportiefs doen, mountainbiken of parachutespringen of zo. Ik denk dan; laat die kerels lekker samen lol maken, daar zou ik geen deel van uit hoeven maken.
Dan zoek je iets wat iedereen leuk vind. En dat kan toch best avontuurlijk zijn?
Ik zou als man al mijn vrienden en vriendinnen erbij willen hebben. Het is net of je je vriendschap verloochent als ze er nu opeens niet bij mogen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven