Werk & Studie alle pijlers

Universiteit tas

17-07-2017 17:12 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhey!

Volgend jaar ga ik naar de universiteit. Ik ga de studie science, business and innovation doen.

Ik wil een nieuwe tas kopen hiervoor en heb mijn oog laten vallen op een vlieger & vandam. Hele vette tas! De tas is 34 x 25 x 5 cm. Ik moet sowieso mijn laptop mee (13.3 inch).

Weten jullie misschien hoeveel boeken je ongeveer mee moet en of de tas niet te klein is voor school. Ik wil natuurlijk niet teveel meenemen en de tas scheuren of iets, voor die prijs.

Dankjewel alvast x
Boeken meenemen? Hmm ik geloof dat ik maar enkele keren boeken mee naar de unie heb genomen. Wel heb ik altijd mijn laptop bij me. Ik heb een rugzak van dakine
Bij een opleiding waarin de termen 'business' en 'innovation' zijn verwerkt zou ik wel nadenken over wat je precies wilt uitstralen. Bij een artiestenopleiding is zo'n tas met pistool of handboeien misschien artistiek o.i.d., maar bij een opleiding waarbij je veel in contact met bedrijven en mensen gaat komen lijkt het mij persoonlijk niet handig. Uiteindelijk is de keuze aan jou natuurlijk, maar ik zou nog even verder kijken :). Een vriendin van mij heeft jarenlang met een Cowboy Bag rondgelopen, zijn super stevig en gaan lang mee, maar moet wel bij je passen qua stijl natuurlijk.

Verder nog een tip: ik heb altijd een opgevouwen linnen tasje mee en hierin doe ik dan de geleende boeken die ik mee wil nemen van de bieb of studieboeken die ik tijdens college nodig heb. Ook handig voor even boodschappen doen of om extra eten mee te nemen etc. Dan verpest je, je nieuwe tas niet :).
zucht...
ik ben al zeker 20 jaar afgestudeerd, maar vind 200 euro nog steeds te veel geld voor een tas.
Ik ben 5 jaar geleden afgestudeerd maar ik had vrijwel nooit mijn laptop mee naar college's.
Aantekeningenblok en wat kopietjes was meestal genoeg. Boeken zijn voor thuisstudie.
Misschien is het nu weer anders hoor, maar sowieso voor vakken waarbij je formules moet gebruiken blijft pen en papier het makkelijkste ;-)
En aangezien formules ongeveer het enige was dat ik opschreef :proud:

Anyway, ik had dus eigenlijk altijd gewoon mijn handtas mee voor college's en op de dagen dat ik echt in de bieb ging blokken haalde ik mijn oude eastpak tevoorschijn.
Xbella schreef:
17-07-2017 23:29
Het pistool is niet per se wat ik leuk vind, ik vind zo'n afdruk gewoon cool. Het is anders. Je hebt ook met handboeien en die vind ik ook heel vet
Ik heb niet verder gedacht aan wat voor effect het op mensen zou hebben.
Maar pistolen en handboeien zijn toch helemaal "cool" of "vet"?
NYC schreef:
18-07-2017 09:43
Maar pistolen en handboeien zijn toch helemaal "cool" of "vet"?
Tsja Rihanna laat zich ermee fotograferen.

Als ik in deze studierichting een statement wilde maken, dan nam ik een shopper van de Zeeman.
ladymadonna wijzigde dit bericht op 18-07-2017 09:55
30.75% gewijzigd
Ik had de eerste jaren van mijn studie trouwens niet eens een laptop, alleen een desktop computer. En ja, dit was in de tijd waar andere mensen al wel een laptop mee naar college hadden (voonamelijk om te facebooken).
Xbella schreef:
17-07-2017 23:29
Het pistool is niet per se wat ik leuk vind, ik vind zo'n afdruk gewoon cool. Het is anders. Je hebt ook met handboeien en die vind ik ook heel vet
Ik heb niet verder gedacht aan wat voor effect het op mensen zou hebben.
Als je een pistool "cool" vindt en handboeien "vet" zou ik bij de politie gaan. :facepalm:

En ja, het is erg kinderachtig. Helemaal voor iemand van 18 jaar die het alleen doet om er leuk uit te zien.
Ga je met fiets/OV? Dan is een rugzak echt veel handiger. En verder ben ik het eens met de rest dat je beter een goedkope tas kunt kopen, want ze sneuvelen nog wel eens, worden op vieze vloeren in treinen/bussen/collegezalen neergeplempt, scheuren omdat er teveel in zit... Probeer het eerst even uit met een goedkope tas en daarna kun je altijd nog zien.

Een print met een pistool/handboeien vind ik een beetje infantiel, zo van 'kijk mij eens provocatief zijn'. Ik zou het zelf niet doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik sluit me aan bij de andere schrijvers. Hoop dat je idd die van dat pistool niet koopt, ik zou je mijden. Ook toen ik 18 was.

Verder is een rugzak echt handiger en ook daarin zal je toch wel je eigen stijl kunnen maken/vinden?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik heb het even met mn moeder besproken en zij vond het ook niet zo'n heel goed idee. Ik ga nu dus een leren eastpak nemen en die misschien versieren met studs, dat weet ik nog niet zeker. Ik wil wel iets stoers, zal kijken bij topshop.
Xbella schreef:
18-07-2017 16:19
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik heb het even met mn moeder besproken en zij vond het ook niet zo'n heel goed idee. Ik ga nu dus een leren eastpak nemen en die misschien versieren met studs, dat weet ik nog niet zeker. Ik wil wel iets stoers, zal kijken bij topshop.
:thumbsup:

De Ciera Black Ink is een mooi model ;)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hallo!

Even een kleine update, de universiteit heeft m'n kijk absoluut veranderd haha. Ik ben gegaan voor een geblokte vans rugtas en deze bevalt nog steeds heel goed. En ik heb geleerd dat m'n tas echt niet zoveel uitmaakt, wat ik wel dacht. Hoe noemen ze dat ook alweer, volgens mij volwassen worden.
Ik heb zelf voor m'n studie een zwarte Kipling schoudertas, past mn laptop makkelijk in met boeken. Gaat erg lang mee en kan veel hebben. Daarbij handige opbergvakken dus echt ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven