Waar je niets over mag zeggen maar je doet het lekker toch!!

maandag 17 juli 2017 om 22:06

Waar je niets over mag zeggen... ik aarzel maar zeg het toch: vrouwen die je -het is de kift, ik weet het, hierboven staat het weer eens- Barbie noemen achter je rug. 
Of gewoon midden in je gezicht wat ik dan nog van een beetje karakter vind getuigen, dan kan je nog vragen waar dat voor nodig is en dat je geen neptieten hebt en geen pruik en geen botox of fillers gebruikt enz enz enz.
Het is één van de redenen dat ik heel ander werk doe dan hetgeen ik graag zou willen en waar ik voor afgestudeerd ben ooit; ik heb geen last meer van zeikwijven dames die minder 'geluk' hadden want hoe oneerlijk ook: ik doe er weinig voor op normale verzorging na, gebruik nauwelijks make-up, ook geen mascara.
Eet alleen heel gezond omdat ik vette, zoete of zoute snacks gewoon niet meer lust. Geen sorry, dat mag ik gewoon van mezelf inmiddels.
Werk bijna uitsluitend thuis, en als ik een vergadering heb willen alle getrouwde mannen mijn tasje voor me dragen, me thuisbrengen en sinds een paar weken wil één van die heren me zelfs op komen halen en thuisbrengen zodat ik niet met het OV hoef te reizen.
Ik heb het aanbod gretig geaccepteerd, neem het geslijm en geklaag onderweg over zijn te dikke, onverzorgde vrouw voor lief: kan me niet meer schelen of het mens jaloers wordt.
Dat zijn namelijk de types die me het leven zuur maakten toen ik nog buitenshuis werkte en dachten dat ik leuke klussen kreeg vanwege mijn uiterlijk, niet omdat ik gewoon goed ben ik mijn werk.
Want dat ben ik écht, ook mensen die me nog nooit irl hebben ontmoet vinden dat.
Zo, dat moest ik even kwijt. Ik had een rotdag met veel slecht nieuws en kon die jaloerse k*t-opmerking over mijn uiterlijk vanmiddag toen ik ergens wegging en nog nét opving toen de liftdeuren sloten er ff niet meer bij hebben. En nee, nog nooit een zonnebank van dichtbij gezien, gaat niet gebeuren ook

Of gewoon midden in je gezicht wat ik dan nog van een beetje karakter vind getuigen, dan kan je nog vragen waar dat voor nodig is en dat je geen neptieten hebt en geen pruik en geen botox of fillers gebruikt enz enz enz.
Het is één van de redenen dat ik heel ander werk doe dan hetgeen ik graag zou willen en waar ik voor afgestudeerd ben ooit; ik heb geen last meer van zeikwijven dames die minder 'geluk' hadden want hoe oneerlijk ook: ik doe er weinig voor op normale verzorging na, gebruik nauwelijks make-up, ook geen mascara.
Eet alleen heel gezond omdat ik vette, zoete of zoute snacks gewoon niet meer lust. Geen sorry, dat mag ik gewoon van mezelf inmiddels.
Werk bijna uitsluitend thuis, en als ik een vergadering heb willen alle getrouwde mannen mijn tasje voor me dragen, me thuisbrengen en sinds een paar weken wil één van die heren me zelfs op komen halen en thuisbrengen zodat ik niet met het OV hoef te reizen.
Ik heb het aanbod gretig geaccepteerd, neem het geslijm en geklaag onderweg over zijn te dikke, onverzorgde vrouw voor lief: kan me niet meer schelen of het mens jaloers wordt.
Dat zijn namelijk de types die me het leven zuur maakten toen ik nog buitenshuis werkte en dachten dat ik leuke klussen kreeg vanwege mijn uiterlijk, niet omdat ik gewoon goed ben ik mijn werk.
Want dat ben ik écht, ook mensen die me nog nooit irl hebben ontmoet vinden dat.
Zo, dat moest ik even kwijt. Ik had een rotdag met veel slecht nieuws en kon die jaloerse k*t-opmerking over mijn uiterlijk vanmiddag toen ik ergens wegging en nog nét opving toen de liftdeuren sloten er ff niet meer bij hebben. En nee, nog nooit een zonnebank van dichtbij gezien, gaat niet gebeuren ook

maandag 17 juli 2017 om 22:26

Bestaardigopzich, dat lijkt mij mateloos irritant. Dat je talenten hebt en mensen denken dat je alles aan je uiterlijk te danken hebt. Negeer het en geniet van je knappe kop (fysiek en mentaal).
In navolging van VrouwJagersma en andere posters ook nog iets over werk en status. Ben in het bezit van een fijne baan, maar werk is niet het belangrijkste in mijn leven en ik vind dit ook niet het meest interessante gespreksonderwerp. Soms ontkom je niet aan een vraag over waarmee je je geld verdient in het dagelijkse leven. Vaak geef ik een wat algemeen antwoord, maar als mensen doorvragen en dan ontdekken wat mijn beroep is, merk ik dat de benadering ineens verandert omdat ik in achting ben gestegen. Volslagen belachelijk en ongemakkelijk. Een zogeheten 'top'functie zegt iets over waarmee je je geld verdient en welke competenties en kwalificaties je wellicht bezit en weinig over je persoonlijkheid.
                    In navolging van VrouwJagersma en andere posters ook nog iets over werk en status. Ben in het bezit van een fijne baan, maar werk is niet het belangrijkste in mijn leven en ik vind dit ook niet het meest interessante gespreksonderwerp. Soms ontkom je niet aan een vraag over waarmee je je geld verdient in het dagelijkse leven. Vaak geef ik een wat algemeen antwoord, maar als mensen doorvragen en dan ontdekken wat mijn beroep is, merk ik dat de benadering ineens verandert omdat ik in achting ben gestegen. Volslagen belachelijk en ongemakkelijk. Een zogeheten 'top'functie zegt iets over waarmee je je geld verdient en welke competenties en kwalificaties je wellicht bezit en weinig over je persoonlijkheid.

maandag 17 juli 2017 om 23:15

Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, dus ja ik praat heel graag over sommige aspecten dan mijn werk. Maar mijn werk ligt ook gevoelig bij sommige 'milieus' en er wordt op sociale gelegenheden regelmatig een discussie met mij gestart over mijn vakgebied. En die zijn soms heel leuk, maar ik wordt regelmatig persoonlijk voor van alles verantwoordelijk gehouden. En nee, ik heb in mijn vrije tijd lang niet altijd zin in een discussie over de nut en noodzaak van mijn werk en nee ik ben niet persoonlijk verantwoordelijk voor de wet, ik heb hem niet zelf gemaakt en ik ben het zelf ook met lang niet alles eens. Dus houd op mij erop aan te vallen als ik gewoon gezellig een drankje wil doen met familie of kennissen  

dinsdag 18 juli 2017 om 09:07

Jaaaa zo'n collega heb ik. Bemoeit zich overal mee, pakt werk van andere af, trekt alles naar zich toe, maar wel altijd hardop tegeb iedereen klagen dat ze t druk heeft, thuis heeft gewerkt, niemand haar haar eigen werk laat doen etc.

dinsdag 18 juli 2017 om 09:16

Hoe ga je daar mee om? Hij trekt inderdaad alles naar zich toe maar is ook niet instaat zijn eerlijke mening te geven. Hij zegt tegen jou dat Pietje het helemaal verkeerd aanpakt als Pietje voorbij loopt zegt hij dat Pietje het heel goed heeft opgelost.
                                    geneet van 't laeve

dinsdag 18 juli 2017 om 09:56

Ik heb het heel lang genegeerd en laatst toen iets uit m'n handen werd gegrist, laten vallen dat ze dan niet moest gaan zitten piepen dat ze tot laat aan het werk is want dat ze zich dat zelf aan doet. Maar kwartje valt niet.

dinsdag 18 juli 2017 om 10:19

Ik werk bij (een onderdeel van) de gemeente, maar kan geen beslissingen nemen. Voer alleen uit. En ja.. dan word ik er wel op aangekeken, dat dingen niet kunnen of dat de gemeente zus of zo doet. Eh.. ik praat er dus liever ook niet over op feestjes 
Zoveel woede, veronwaardiging en verkeerde aannames, die je over je heen kunt krijgen. Mensen wijzen altijd naar een ander of 'de gemeente'. Nooit zullen ze eens zeggen "goh.. als WIJ nu eens.. "
Bestaardigopzich, jammer dat je zo op je uiterlijk beoordeeld wordt. Ik sta zelf niet hoog op de ladder en kan zowel qua uiterlijk als werk alleen maar bewonderend opkijken. En gun het ook iedereen. Komt waarschijnlijk omdat ik gewoon tevreden met mezelf ben. Dat gun ik meer mensen.
                    Zoveel woede, veronwaardiging en verkeerde aannames, die je over je heen kunt krijgen. Mensen wijzen altijd naar een ander of 'de gemeente'. Nooit zullen ze eens zeggen "goh.. als WIJ nu eens.. "
Bestaardigopzich, jammer dat je zo op je uiterlijk beoordeeld wordt. Ik sta zelf niet hoog op de ladder en kan zowel qua uiterlijk als werk alleen maar bewonderend opkijken. En gun het ook iedereen. Komt waarschijnlijk omdat ik gewoon tevreden met mezelf ben. Dat gun ik meer mensen.
                                    Later is nu

dinsdag 18 juli 2017 om 10:29

In het onderwijs werken is ook erg leuk als je op feestjes bent en mensen hebben nét iets te veel gedronken. Pfft. Nee, ik ben om drie uur niet klaar, dan begint mijn werk net pas. Ja, ik heb twaalf weken vakantie en als je dat ook had gewild ga je ook maar in het onderwijs werken. Nee, het zijn niet allemaal kutpubers. De meeste pubers zijn leuk, sommigen zijn stom, maar dat heb je met volwassenen ook. Ik laat me niet op de kast jagen en ik ben gelukkig niet de enige in mijn vriendengroep die in het onderwijs werkt maar af en toe denk ik wel: schei toch uit met zeuren, als jij je werk niet leuk vindt is dat niet mijn schuld. 
Waar ik me aan erger: een neef van mijn vriend is zo'n artistiek type. Okee, hij zingt best aardig en kan goed met een spuitbus met verf overweg. Als hij daar gelukkig van wordt moet hij dat vooral doen. Waar ik moeite mee heb is het dedain dat hij heeft voor anderen; alles en iedereen is burgerlijk, saai, en dus verachtelijk. Hij vertelt hele verhalen over zichzelf en vraagt nooit eens naar anderen. Het straalt er in alles van af dat wij maar een stelletje sufkutten zijn. Ondertussen is zijn privéleven een rommeltje: alcoholmisbruik, weinig inkomen, kind dat een ongelukje was en een slechte relatie met de moeder. Nou, dan ben ik met mijn burgertruttige leven toch een hoop gelukkiger dan hij.
Maar je mag er niets van zeggen want zijn ouders zijn supertrots op hem dat hij zijn hart gevolgd heeft en doet wat hij leuk vindt.
                    Waar ik me aan erger: een neef van mijn vriend is zo'n artistiek type. Okee, hij zingt best aardig en kan goed met een spuitbus met verf overweg. Als hij daar gelukkig van wordt moet hij dat vooral doen. Waar ik moeite mee heb is het dedain dat hij heeft voor anderen; alles en iedereen is burgerlijk, saai, en dus verachtelijk. Hij vertelt hele verhalen over zichzelf en vraagt nooit eens naar anderen. Het straalt er in alles van af dat wij maar een stelletje sufkutten zijn. Ondertussen is zijn privéleven een rommeltje: alcoholmisbruik, weinig inkomen, kind dat een ongelukje was en een slechte relatie met de moeder. Nou, dan ben ik met mijn burgertruttige leven toch een hoop gelukkiger dan hij.
Maar je mag er niets van zeggen want zijn ouders zijn supertrots op hem dat hij zijn hart gevolgd heeft en doet wat hij leuk vindt.
                                    Kijk uit malloot, een kokosnoot.

dinsdag 18 juli 2017 om 11:06

Maechtje schreef: ↑18-07-2017 10:29In het onderwijs werken is ook erg leuk als je op feestjes bent en mensen hebben nét iets te veel gedronken. Pfft. Nee, ik ben om drie uur niet klaar, dan begint mijn werk net pas. Ja, ik heb twaalf weken vakantie en als je dat ook had gewild ga je ook maar in het onderwijs werken. Nee, het zijn niet allemaal kutpubers. De meeste pubers zijn leuk, sommigen zijn stom, maar dat heb je met volwassenen ook. Ik laat me niet op de kast jagen en ik ben gelukkig niet de enige in mijn vriendengroep die in het onderwijs werkt maar af en toe denk ik wel: schei toch uit met zeuren, als jij je werk niet leuk vindt is dat niet mijn schuld.

dinsdag 18 juli 2017 om 11:26

Ik ben juist blij met mijn burgerlijke leven. Heb een tijdje anders geleefd en ben daar niet geschikt voor. Geef mij maar zekerheid.   

Maar eens, er wordt vaak gedaan alsof burgerlijk gelijk staat aan saai en 'slecht'. Het gros van de mensen is burgerlijk. En misschien leeft het gros van de mensheid ook wel een saai bestaan, maar dat wil niet zeggen dat het geen fijn, leuk en vol bestaan is

Ik ben in elk geval heel blij met m'n leven

(nouja, er zijn verbeterpuntjes.. maar je kunt niet alles zelf veranderen.. iets met maakbaarheid)
                    Maar eens, er wordt vaak gedaan alsof burgerlijk gelijk staat aan saai en 'slecht'. Het gros van de mensen is burgerlijk. En misschien leeft het gros van de mensheid ook wel een saai bestaan, maar dat wil niet zeggen dat het geen fijn, leuk en vol bestaan is
Ik ben in elk geval heel blij met m'n leven
(nouja, er zijn verbeterpuntjes.. maar je kunt niet alles zelf veranderen.. iets met maakbaarheid)
                                    Later is nu

dinsdag 18 juli 2017 om 11:49

Ik geef ook altijd grif toe dat ik heel burgerlijk ben. Modaal inkomen, tweedehands Peugeot stationwagon, kind met een naam uit de top 20, grijze tegeltuin, dat soort dingen. Ik ben daar heel tevreden mee. Ik hou van duidelijkheid en zekerheid, ik heb geen behoefte aan een nomadenbestaan, in opvallende outfits voel ik me ongemakkelijk en zingen en tekenen kan ik toch niet. Natuurlijk, er zijn altijd dingen die ik beter of anders zou willen, maar eigenlijk ben ik hier al heel tevreden mee. Lang leve het burgerlijk bestaan!

dinsdag 18 juli 2017 om 11:53

Ik vind burgerlijk ook heerlijk, lekker overzichtelijk en mijn kinderen groeien op in een overzichtelijke en fijne omgeving. Ik houd best van reizen en zou dat ook wel willen doen, maar later, als mijn kinderen groter zijn. 
On TO, onbenullige ergernis, 's ochtends op tijd klaar zitten omdat iemand iets van mijn huis komt doen en die komt ruim anderhalf uur later. Wel met een hele valide rede, maar had dan even gebeld, dan had ik mijn dag anders kunnen indelen.
                    On TO, onbenullige ergernis, 's ochtends op tijd klaar zitten omdat iemand iets van mijn huis komt doen en die komt ruim anderhalf uur later. Wel met een hele valide rede, maar had dan even gebeld, dan had ik mijn dag anders kunnen indelen.
                                    Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

dinsdag 18 juli 2017 om 12:53

Muurhanger schreef: ↑18-07-2017 09:09Kraaienpootje nu ben ik toch wel heel benieuwd wat voor werk je doet![]()
Ik ben ook benieuwd.
                                    Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

dinsdag 18 juli 2017 om 13:05

Mijn nicht vangt elke week haar kleinkinderen op. Hele dagen. Dagen die heel vroeg beginnen. Het kost haar veel energie. Als ze dit laat merken is haar zoon gepiekeerd. Daar zou ik graag iets over willen zeggen tegen haar zoon, maar doe het toch maar liever niet.

Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

dinsdag 18 juli 2017 om 13:09

Mijn schoonzusje die een hondje heeft aangeschaft en daarbij geen rekening houdt met dat die op oppasdagen van mijn schoonmoeder erbij komt. En die het beestje in de vakanties ook bij haar ouders dumpt. Terwijl mijn schoonmoeder last heeft van een ouderdomsziekte. (En die geen nee zegt overigens, ze houdt dit ook zelf in stand).

dinsdag 18 juli 2017 om 13:11

Nu ken ik die situatie niet, maar ik kan me ook wel ergeren aan oppasopa's en oma's die de martelaar uithangen. Niemand verplicht je om op te passen.Fleurtje_5 schreef: ↑18-07-2017 13:05Mijn nicht vangt elke week haar kleinkinderen op. Hele dagen. Dagen die heel vroeg beginnen. Het kost haar veel energie. Als ze dit laat merken is haar zoon gepiekeerd. Daar zou ik graag iets over willen zeggen tegen haar zoon, maar doe het toch maar liever niet.
Ik ben erg dankbaar dat mijn moeder een dag per week op mijn zoontje past, maar ik weet dat ze het ook oprecht leuk vindt en ik vraag haar ook regelmatig of ze het wil blijven doen. Als ze dan telkens ja zou zeggen maar zou gaan zitten zuchten en steunen dat ze het zo zwaar had zou ik daar ook van balen. Gelukkig doet ze dat niet (en als ik een week vakantie heb staat ze het liefst nog minstens twee keer in de week op de stoep, want ze mist hem. En mij. Maar vooral hem.

dinsdag 18 juli 2017 om 13:42

Hetzelfde met mannen die je aanspreken als 'poppetje' en boos worden als je daar wat van zegt. Tief op zeg, ik ben geen poppetje. Jij bent gewoon een seksistische zak.

dinsdag 18 juli 2017 om 13:44

o ja verschrikkelijk! Ik haat van die kindvrouwtjes. Doe normaal!

dinsdag 18 juli 2017 om 13:57

Oh ja, dit precies! Vacatures genoeg, dus kom er vooral bij als jij ook altijd vrij wilt zijn en toch prima wilt verdienen.Maechtje schreef: ↑18-07-2017 10:29In het onderwijs werken is ook erg leuk als je op feestjes bent en mensen hebben nét iets te veel gedronken. Pfft. Nee, ik ben om drie uur niet klaar, dan begint mijn werk net pas. Ja, ik heb twaalf weken vakantie en als je dat ook had gewild ga je ook maar in het onderwijs werken. Nee, het zijn niet allemaal kutpubers. De meeste pubers zijn leuk, sommigen zijn stom, maar dat heb je met volwassenen ook. Ik laat me niet op de kast jagen en ik ben gelukkig niet de enige in mijn vriendengroep die in het onderwijs werkt maar af en toe denk ik wel: schei toch uit met zeuren, als jij je werk niet leuk vindt is dat niet mijn schuld.

dinsdag 18 juli 2017 om 13:59

Net zoals dat vrouwtje van Almhof met die 2 staartjes en kindstemmetje.herfstappeltaart schreef: ↑18-07-2017 13:44o ja verschrikkelijk! Ik haat van die kindvrouwtjes. Doe normaal!

dinsdag 18 juli 2017 om 14:00

Ja precies, daar erger ik me ook dood aan!Blondie456 schreef: ↑18-07-2017 13:59Net zoals dat vrouwtje van Almhof met die 2 staartjes en kindstemmetje.