Waar je niets over mag zeggen maar je doet het lekker toch!!

woensdag 19 juli 2017 om 07:35
woensdag 19 juli 2017 om 09:06
Ik heb geen hekel aan kinderen, hoor. Maar nou hoef ik pas vanmiddag aan het werk, dus ik kon nog even blijven liggen, vanmorgen. En dan dat geschreeuw en gekrijs als ze 's morgens op de fiets naar school gaan
. Geldt ook voor de moeders trouwens, vaders hoor je zelden. Gelukkig is het bijna vakantie...

woensdag 19 juli 2017 om 09:16
Oh, breek me de bek niet open! Wij hebben een grasveld achter ons huis en dat is onlangs ontdekt door een vader met een zeer luide stem. Hij speelt daar de godganse dag met zijn kinderen en dat moeten we dan natuurlijk leuk en schattig en goed vaderschap en zo vinden, maar ik word echt gestoord van dat gebrul de hele tijd! Waarom moet hij bij dat spelen nou de hele tijd schreeuwen! En de kinderen nemen dat natuurlijk direct over. AAAAAAARGH!
Spreuken 18:2
woensdag 19 juli 2017 om 09:39
woensdag 19 juli 2017 om 09:46
Ik heb een collega en die komt 's morgens binnen met haar zonnebril op. Ik weet niet waarom het me zo kwaad maakt, maar ik moet me echt inhouden hem niet van haar hoofd te rukken! Kijk, als de receptionist het doet dan vind ik het prima want ze komt binnen en haar werkplek is meteen binnen de deur. Maar deze collega moet het hele gebouw door en dan komt ze binnen met die patserige zonnebril op, zegt 'goedemorgen' (ik weet niet tegen wie want ik kan niet zien naar wie ze kijkt dus weiger ook 'goedemorgen' terug te zeggen) gaat uitgebreid haar tas uitpakken en misschien 10 minuten later gaat die zonnebril eens af. Donder op, je bent niet belangrijk en zet die stomme zonnebril af!!!!
Zo, dat is eruit.
Zo, dat is eruit.
woensdag 19 juli 2017 om 09:48
Ja, dat is een mooi voorbeeld van de martelaar uithangen. Heel irritant.Dreamer schreef: ↑18-07-2017 21:03Mijn moeder zei altijd dat ze op 'moest' passen in de vakanties. Mijn kinderloze tante zag ik dan met gefronste wenkbrauwen naar mij kijken, waarop ik me haastte te zeggen dat we in principe opvang geregeld hebben, waar ze uitstekend heen kunnen. "Neenee.. ik vind het leuk" zei m'n moeder dan blij. En ze vónd het ook leuk, maar toch even benoemen..
Er is natuurlijk een verschil tussen burgerlijk en burgerlijk. Ik vind dat ik best burgerlijk ben; vriend, vaste baan, koophuis enz. Terwijl andere mij dus als niet burgerlijk zien, want; veel lange verre reizen, geen kinderen of huisdieren; zomaar dagjes weg en musea bezoeken, afwijkende mening.Kraaienpootje schreef: ↑18-07-2017 20:08Ik ben niet zo goed in burgerlijk zijn. Ik ben er te onrustig voor. Ik verveel me snel en wil steeds iets nieuws en ontdekken. Ik heb geprobeerd te settelen, maar ik werd erongelukkig van. Mijn zus en broer hebben wel een 'burgerlijk' leventje en ik ben jaloers op hun tevredenheid en rust! Had ik dat maar, dan zou ik het mezelf niet steeds zo moeilijk maken.

Ik vind het ook fijn om nieuwe dingen te doen en te leren, dat houdt de horizon breed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 19 juli 2017 om 09:48
ikzeicactus schreef: ↑19-07-2017 09:39Collega's die al vakantie hebben maar die het nodig vinden om zo nu en dan toch aan het werk te gaan tijdens vakantie en dat ook van jou verwachten. Of hoeveel mailtjes en appjes en zelfs telefoontjes ik al heb gehad met vragen![]()
Ik beantwoord ze niet.

Ik ben in de vakantie ook echt niet beschikbaar of bereikbaar. Zo belangrijk ben ik niet en mijn werk is ook niet zo ingewikkeld.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 19 juli 2017 om 10:50
Ik kreeg voor de behandeling van mijn dwergpapegaai een rekening thuisgestuurd
geadresseerd aan "Pukkie Radicic" (gefingeerde achternaam)

woensdag 19 juli 2017 om 11:26
woensdag 19 juli 2017 om 11:57
Toen wij de hond kochten, wilde het asiel automatisch de naam van mijn man invullen. Dat is kennelijk gewoonte. Maar het is mijn hond, man wilde helemaal geen hond. Bovendien hebben de kinderen ook al zijn achternaam. Dus.. mijn hond, mijn achternaam. 
(ja, wat je maar belangrijk vindt..
)

(ja, wat je maar belangrijk vindt..

Later is nu
woensdag 19 juli 2017 om 13:14
Dreamer schreef: ↑19-07-2017 11:57Toen wij de hond kochten, wilde het asiel automatisch de naam van mijn man invullen. Dat is kennelijk gewoonte. Maar het is mijn hond, man wilde helemaal geen hond. Bovendien hebben de kinderen ook al zijn achternaam. Dus.. mijn hond, mijn achternaam.
(ja, wat je maar belangrijk vindt..)

Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
woensdag 19 juli 2017 om 13:17
woensdag 19 juli 2017 om 13:17
Annapicobella schreef: ↑18-07-2017 14:04Herkenbaar.
Een vrouw die met krukken loopt 'moet' ook op haar kleinkinderen passen. Bij dochter thuis graag. Dus met zorgtaxi halen en brengen. Huis met trappen en hele jonge (dragen) kinderen nog. Ik hoor nooit dat die vrouw dat zo ontzettend leuk vindt, wel een ondertoon dat dochterlief dat wel handig vindt, gratis oppas. Je zou je ogen uit je kop moeten schamen. Vind ik.

Je moet er toch niet aan denken als er iets gebeurd en zij onverwacht snel moet ingrijpen
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 13:18
2.75% gewijzigd
woensdag 19 juli 2017 om 13:20
Vreselijk, Daar kan ik ook niet tegen.
woensdag 19 juli 2017 om 13:34
Maechtje schreef: ↑18-07-2017 13:11Nu ken ik die situatie niet, maar ik kan me ook wel ergeren aan oppasopa's en oma's die de martelaar uithangen. Niemand verplicht je om op te passen.
Ik ben erg dankbaar dat mijn moeder een dag per week op mijn zoontje past, maar ik weet dat ze het ook oprecht leuk vindt en ik vraag haar ook regelmatig of ze het wil blijven doen. Als ze dan telkens ja zou zeggen maar zou gaan zitten zuchten en steunen dat ze het zo zwaar had zou ik daar ook van balen. Gelukkig doet ze dat niet (en als ik een week vakantie heb staat ze het liefst nog minstens twee keer in de week op de stoep, want ze mist hem. En mij. Maar vooral hem.).
Mijn nicht heeft twee kinderen en past graag op de kleinkinderen, maar het zijn meerdere dagen per week. De ene dag is zwaarder dan de andere dag, dan kan ze wel eens zeggen dat het veel energie kost. Dat word haar niet in dank afgenomen. Haar kinderen werken veel, sporten veel, gaan geregeld uit en op vakantie. Ze 'gunnen' zich geregeld "quality time". Dan moet moeder niet zeuren als ze ongeveer vier dagen per week de kleintjes heeft van de vroege ochtend tot de late middag, dat past niet in hun quality-plaatje.
Daar zou ik graag iets over willen zeggen, maar doe dat toch maar liever niet.

woensdag 19 juli 2017 om 13:55
Ik vind ook dat er te makkelijk vanuit gegaan wordt dat opa of oma wel zullen oppassen "want dat is leuk voor ze, zoveel tijd met de kleinkinderen".....ja ja...Fleurtje_5 schreef: ↑19-07-2017 13:34Mijn nicht heeft twee kinderen en past graag op de kleinkinderen, maar het zijn meerdere dagen per week. De ene dag is zwaarder dan de andere dag, dan kan ze wel eens zeggen dat het veel energie kost. Dat word haar niet in dank afgenomen. Haar kinderen werken veel, sporten veel, gaan geregeld uit en op vakantie. Ze 'gunnen' zich geregeld "quality time". Dan moet moeder niet zeuren als ze ongeveer vier dagen per week de kleintjes heeft van de vroege ochtend tot de late middag, dat past niet in hun quality-plaatje.
Daar zou ik graag iets over willen zeggen, maar doe dat toch maar liever niet.
Ik weet uit mijn eigen omgeving dat het vaak niet geweigerd wordt uit angst voor onenigheid met de kinderen. Want dat wil toch niemand.
En inderdaad..... geen gebrek aan qualitytime voor de ouders van die kleine kids.....

woensdag 19 juli 2017 om 14:03
Bij mijn ouders nog niks gemerkt. Soms zeggen ze dat het vermoeiend was maar wel heel leuk. En dat is niet erg, dat kan ik me heel erg voorstellen. Het is voor mij ook vermoeiend haha.
- Zoals al gedacht, mag je er inderdaad nisk van zeggen. Ookal maakt een ander mij kapot en geef ik alleen aan dat ik niet zo uitkijk naar haar bezoek en haar gestook. -
- Zoals al gedacht, mag je er inderdaad nisk van zeggen. Ookal maakt een ander mij kapot en geef ik alleen aan dat ik niet zo uitkijk naar haar bezoek en haar gestook. -
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 14:43
61.61% gewijzigd
woensdag 19 juli 2017 om 14:10
Ik kwam laatst een oud-collega (60) tegen. Ze zag er doodmoe uit, met wallen tot op haar kin. Ik had haar heel lang niet gezien. We gaan met een vast clubje oud-collega's iedere paar maanden op vrijdag uit eten, maar zij was er al een paar jaar niet mee bij.
Bleek dat zij, naast haar baan voor 4 dagen, op vrijdag van 's ochtends 6 tot 's avonds 10 op haar 2 kleinkinderen past.
En op zaterdag mantelzorgt bij haar moeder.
Dat is toch niet vol te houden!
Bleek dat zij, naast haar baan voor 4 dagen, op vrijdag van 's ochtends 6 tot 's avonds 10 op haar 2 kleinkinderen past.

woensdag 19 juli 2017 om 14:16
Ja daar stip je nog iets aan. De groep vrouwen die geacht wordt als vanzelfsprekend op de kleinkinderen te passen zitten in de leeftijd dat ze ook vaak nog ouders hebben waar hand-en spandiensten voor verricht worden.amarna schreef: ↑19-07-2017 14:10Ik kwam laatst een oud-collega (60) tegen. Ze zag er doodmoe uit, met wallen tot op haar kin. Ik had haar heel lang niet gezien. We gaan met een vast clubje oud-collega's iedere paar maanden op vrijdag uit eten, maar zij was er al een paar jaar niet mee bij.
En ook al werken zij niet meer, dan nog moet het geen verplichting zijn.
De opvoedperiode is voorbij.
woensdag 19 juli 2017 om 14:17
Hier 2 overbuurmannen die naast elkaar wonen, uitzicht hebben op onze tuin en woonkamer en afwisselend 10 minuten uit het raam gaan hangen op random momenten van de dag. Gewoon relaxt, naar binnen starend en om zich heen kijkend. Doe dat lekker op 1 of andere heuvel, ver weg, in je eentje, met een echt uitzicht. Ik voel me zwaar ongemakkelijk in m'n eigen huis.
Overigens wacht ik nog op de dag dat ze er tegelijkertijd uit hangen en dan van elkaar schrikken, dat zou mooi zijn.
Ennn...nog 2 maanden tot de verhuizing...
Overigens wacht ik nog op de dag dat ze er tegelijkertijd uit hangen en dan van elkaar schrikken, dat zou mooi zijn.
Ennn...nog 2 maanden tot de verhuizing...

I think I have a problem - I think I think too much.

woensdag 19 juli 2017 om 14:18
Jij lijkt mij een toffe schoondochterblablamana schreef: ↑19-07-2017 14:03Mijn schoonmoeder deed dat ook:
"kan T. weer een keer bij mij komen slapen, ik mis hem zo"
En dan vervolgens klagen over hoe zwaar het is, dat we hem te vaak dumpten (JE VROEG OF HIJ KON KOMEN), dat het voor haar nek en rug zo zwaar was. Mens, je vroeg of hij eens kon komen logeren. Wij vroegen niks.
Hij komt daar niet meer. Tot hij zelfstandig kan lopen etc etc want daar hadden we geen zin in.
Bij mijn ouders nog niks gemerkt. Soms zeggen ze dat het vermoeiend was maar wel heel leuk. En dat is niet erg, dat kan ik me heel erg voorstellen. Het is voor mij ook vermoeiend haha.
Morgen komt schoonmoeder trouwens langs en ik mag er niks van zeggen, maar ik weet nu al dat ze gaat zeiken over de bedrust: dat man het zo zwaar heeft en ik geen klap doe (ik ben nog de hele dag bezig overigens, maar zou niet mogen) en dat ze in 'haar tijd die onzin niet hadden'. Maar goed, ze vindt me al lui omdat ik momenteel geen baan heb.
Ik ben nu al chagrijnig dat ze morgen weer gaat proberen te stoken tussen man en mij (dat probeert ze altijd, ook via de app en via mail)