Terecht kwaad?

16-07-2017 21:31 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Acht maanden geleden ben ik bevallen van mijn eerste dochtertje. Sinds haar geboorte (en eigenlijk al tijdens mijn zwangerschap) is er steeds meer conflict tussen mijn vriend en mij. We maken ruzie om de kleinste dingen. Mijn dochtertje is een slechte slaper en hij is kwaad dat ik ’s avonds op haar kamertje zit of dat we geen programma kunnen volgen op TV omdat we met haar moeten bezig zijn. We zijn het ook oneens over de taakverdeling.

Zijn noden lijken altijd voor ons gezin te komen. Hij had bijvoorbeeld een verjaardag van vrienden. Omdat we elkaar de hele week niet hadden gezien, had hij uit zichzelf beloofd om om 19u thuis te zijn. Hij was uiteindelijk maar om kwart voor negen thuis (zonder verwittigen). Voor moederdag had ik een uitstap geregeld met hem en kindje, maar hij besloot op het laatste moment dat hij geen zin had om mee te gaan. Hij geeft ook zonder overleg geld uit aan dure spullen voor zichzelf.

In augustus is er een huwelijk aan mijn kant van de familie. Het is op enkele uren rijden, dus zouden we een volledige dag en nacht weg zijn (kunnen daar blijven slapen). Het zou de eerste maal zijn dat we zo lang zonder dochter weggaan. We hebben nog nooit een babysit gevraagd buiten de familie en ik sta hier persoonlijk nog niet voor open. Dochter is een slechte slaper en ik vind haar hiervoor nog te klein. Ik heb geen kinderen gekregen om ze zomaar ergens te parkeren als het mij uitkomt. Ik had daarom voorgesteld om alleen naar het huwelijk te gaan, zodat hij thuis kon blijven. Hij leek hiermee akkoord.
Vandaag kwam zijn stiefvader op de koffie. Zijn stiefvader is in mijn vriends leven sinds hij 15 jaar is. Hij heeft hem op latere leeftijd geadopteerd en heeft zelf geen biologische kinderen. Stiefvader is de enige ouder waarmee vriend contact heeft en is dus wel belangrijk voor hem, waarvoor ik begrip heb. Stiefvader heeft echter helemaal geen ervaring met kleine kinderen. Vandaag vermelde mijn vriend zomaar ineens dat stiefvader voorgesteld had om op dochter te passen tijdens het huwelijk. Hij had zelfs al een bedje gekocht. Ik ben hiervoor ontzetten kwaad geworden. Ik snap helemaal niet dat mijn vriend dit zonder overleg geregeld heeft en zomaar onze afspraken heeft teniet gedaan. Ik voel mij niet comfortabel met stiefvader als oppas en ik vind dat mijn vriend dat aan hem moet zeggen, dat weigert hij. Hij vindt dat ik het zelf maar moet regelen, zijn mening wordt toch nooit gevraagd. Hij is weggereden met zijn auto en twee uur later is hij nog steeds niet terug. Kind ligt op mijn arm te huilen en ik weet het eigenlijk allemaal niet meer.
Ik weet niet wat ik verder aan moet met de situatie.
Penny17 schreef: ↑
18-07-2017 13:16
Dit kun je niet menen.
Zo raar waren de suggesties niet hoor. Zeker de praktische dingen, zoals een afwasmachine: meteen doen! Scheelt jou weer tijd. Hulp in huishouding? Ook helemaal niet verkeerd.

Je mag er best wat geld insteken om je leven wat makkelijker te maken. 1e kind, beiden werken. Is best wel wennen allemaal.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
monsterpinguin schreef: ↑
18-07-2017 15:42
IEDEREEN begrijpt je moedergevoel. Daar is helemaal geen twijfel over.

Stel je had gevraagd: "we hebben een toprelatie, en nu regelt vriend dit-en-dat, en ik voel mij niet comfortabel hierbij". Dan had iedereen gezegd: "Luister naar je gevoel".

Maar dat is niet het geval. De relatie begint te wankelen, en je hebt samen een kindje. Let op die relatie, want als die naar de Filistijnen is, dan vraagt jouw kind later: "mama, waarom woont papa niet hier?"
"Omdat mamma wilde dat pappa alles op haar manier deed."

Sta je dan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
16-07-2017 21:58
Het is een ingewikkeld verhaal, maar stiefvader is enige ouder waar mijn vriend nog contact mee heeft. Zijn moeder en stiefvader zijn alweer gescheiden en hij heeft geen contact meer met zijn moeder. Hij is ook enig kind, dus is zijn stiefvader zijn enige "familie" die hij nog heeft. Ik begrijp wil dat dit belangrijk voor hem is en ik zal hem nooit verbieden om mijn dochter te zien, maar direct zo lang oppassen, voel ik mij niet goed bij. Ik zal sowieso niet relaxed naar het feest kunnen. Het is over minder dan een maand, zelfs al kan hij oefenen, het is te kort dag.
Ons dochter
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
18-07-2017 13:16
Dit kun je niet menen.

Nee hoor, hij meent het niet. En alle andere mensen die een moeilijke baby met relatieprikkels hebben gehad menen hun tips ook niet. :facepalm:

Onthoud dit maar terwijl je alle reacties leest: als moeder doe je het per definitie niet goed. Als je fulltime werkt en je kind constant aan anderen toevertrouwt is het niet goed. Als je partime werkt en alleen je moeder voor je kind laat zorgen doe je het niet goed. Als je huisvrouw bent en de zorg voor je kind volledig op je neemt doe je het niet goed. Kortom: het is de schuld van de moeder, welkom op het vivaforum!

Leer iets selectiever lezen en doe iets met de bruikbare tips, die heb je ook meer dan genoeg gekregen. Wil je schoonvader niet op laten passen? Doe het niet. Wil je je relatie behouden? Leer communiceren met je vriend voor het welzijn van je dochter.

Trouwens, hij meent deze post wel. Dit is zo'n voorbeeld van "Doe hier iets mee". Nee je hoeft niet op je knieën voor je vriend, je hoeft jezelf geen trut te noemen. Wat je wel kan doen is aangeven dat je naar hem wil luisteren, dat jij ook water bij de wijn kan doen. Spreek af dat hij afmaakt waar hij mee begint (dochter naar bed brengen), dat jullie in het vervolg samen beslissingen nemen. Begin klein en laat je dochter eens alleen bij je vriend omdat jij zonder haar de deur uit gaat ipv dat hij naar zijn vrienden gaat. Laat hem zien dat je hem vertrouwt met jullie dochter zonder dat er een derde (in dit geval de schoonvader) bij komt kijken. En die bruiloft? Ga niet of neem je dochter mee, meer smaken zijn er niet als je geen oppas wil.

Of ga uit elkaar en geniet van jouw helft van je dochters tijd, dan ben je hier ook vanaf.

Zo, dit was echt mijn laatste post hier. Ik heb het gevoel dat de berichten waarin je niet wordt aangevallen namelijk toch niet aankomen.
1 advies want de rest is al gegeven maar laat dingen los
Hightower schreef: ↑
18-07-2017 16:16
Zo raar waren de suggesties niet hoor. Zeker de praktische dingen, zoals een afwasmachine: meteen doen! Scheelt jou weer tijd. Hulp in huishouding? Ook helemaal niet verkeerd.

Je mag er best wat geld insteken om je leven wat makkelijker te maken. 1e kind, beiden werken. Is best wel wennen allemaal.

Dus als ik mijn relatie wil redden, moet ik voor hem kruipen? Alles uit zijn handen nemen, zijn noden boven dat van het gezin plaatsen. Als hij zijn taken in het huishouden niet meer wil doen, moet ik maar een huishoudster inhuren? Dat maakt een huwelijk?
18-07-2017 16:50
Dus als ik mijn relatie wil redden, moet ik voor hem kruipen? Alles uit zijn handen nemen, zijn noden boven dat van het gezin plaatsen. Als hij zijn taken in het huishouden niet meer wil doen, moet ik maar een huishoudster inhuren? Dat maakt een huwelijk?
Nee, maar het buitensluiten van je man en zijn mening maakt ook zeker geen huwelijk.
Christus, wat zit jij in de slachtofferrol zeg. Voelt dat nou goed, ja? Vind je het lekker productief allemaal zo?

Kruipen nog wel, de knetter zeg. Ooit van een compromis gehoord? Samenwerking? Moet ik je er aan herinneren dat je die koter niet in je eentje hebt geproduceerd?
.
Joh, ga lekker zo door. Je bent zo flexibel als een stalen deur. JA MAAR HIJ, JAMAAR HIJ, JAAAA MAAAR HIIIIIJJJJ.
Je lijkt Donald Trump wel, BUT HER EMAILS!, BUT HER EMAILS!, terwijl hij er zelf een ongecontroleerde rotzooi van maakt.

Dit hele probleem lost zich straks vanzelf op als hij bij jou en je starre houding wegloopt. Kunnen jullie lekker ga co-en.
Kan jij het op je eigen dagen helemaal zelf invullen. :thumbsup:
Ik heb niet alles gelezen, en misschien dus erg mosterd.

To, ben je bang dat je dochter misbruikt wordt door opa?
Omdat je zegt dat je je niet comfortabel voelt bij het idee dat opa oppast.
Kumiko schreef: ↑
18-07-2017 17:25

Oh ja, laten we een nieuwe wending geven aan het topic. Het werd al een beetje een herhaling van zetten inderdaad...
:facepalm:
Lucylucille schreef: ↑
18-07-2017 17:09
Joh, ga lekker zo door. Je bent zo flexibel als een stalen deur. JA MAAR HIJ, JAMAAR HIJ, JAAAA MAAAR HIIIIIJJJJ.
Je lijkt Donald Trump wel, BUT HER EMAILS!, BUT HER EMAILS!, terwijl hij er zelf een ongecontroleerde rotzooi van maakt.

Dit hele probleem lost zich straks vanzelf op als hij bij jou en je starre houding wegloopt. Kunnen jullie lekker ga co-en.
Kan jij het op je eigen dagen helemaal zelf invullen. :thumbsup:
Ik hoop dat je inziet dat je zelf nu ook een beetje doordraait?
Nee, het gaat om het jullie makkelijker maken. Je doet alsof hij een vijand is waar je van moet winnen, maar als jij het zo ziet verliest je kind sowieso. Jullie zijn een eenheid. In feite willen jullie hetzelfde, meer verbondenheid met elkaar. En dat bereik je door meer uit handen te geven, waaronder het huishouden en jullie kind. Dat geeft jou meer ruimte om weer ook vrouw te zijn en minder moeder en daardoor druk je hem minder in de rol van man die alles fout doet en heeft hij meer kans om vader te zijn.

Laat hem lekker aanklooien met jullie kind, zolang het niet dood gaat of gewond raakt is het alleen maar goed voor zowel vader als kind. En voor jou.
SallySpectra schreef: ↑
18-07-2017 17:27
Oh ja, laten we een nieuwe wending geven aan het topic. Het werd al een beetje een herhaling van zetten inderdaad...
Ik begon me ook zo iets af te vragen...
18-07-2017 17:28
Ik hoop dat je inziet dat je zelf nu ook een beetje doordraait?
Wat is er volgens jou niet waar aan wat ik zeg?
Lucylucille schreef: ↑
18-07-2017 17:40
Wat is er volgens jou niet waar aan wat ik zeg?
Il zeg dat je doordraait. Met je caps lock en hysterische geschreeuw.
18-07-2017 17:42
Duidelijk nooit filmpjes van Trump gezien
Annelleke schreef: ↑
18-07-2017 17:45
Duidelijk nooit filmpjes van Trump gezien
Kom op zeg, dat heeft toch helemaal niets met TO te maken?
Beetje flauw, zo'n vergelijking.
18-07-2017 17:51
Kom op zeg, dat heeft toch helemaal niets met TO te maken?
Beetje flauw, zo'n vergelijking.
Ik vond 'm wel treffend, de degene die 'm maakte blijkbaar ook.
Kumiko schreef: ↑
18-07-2017 17:25

:nooo:

Wat is dat nou voor vraag
18-07-2017 17:42
Je hoeft je over mijn geestelijke gesteldheid geen zorgen te maken Sally. Bedankt.
Hysterisch ben ik ook niet, ik vind TO hysterisch en doe in mijn reactie dan ook haar hysterische reacties vol zelfmedelijden en gebrek aan inlevingsvermogen na.
Alle schuld ligt bij een ander, en ze wil er geen bal aan doen.
Maar interpreteer het vooral zoals je zelf wilt hoor, geen enkel probleem.
18-07-2017 17:27
Jij mag vinden wat jij wilt.

Ik heb het gevoel dat To ons dit wil zeggen, maar het niet durft uit te spreken.
Mijn man en ik hebben ook een heel moeilijk eerste jaar gehad met een veel huilend en weinig slapend kind. En... Ik snap heel goed dat je in deze omstandigheden de stiefvader van je man niet een hele nacht op haar wil laten passen.

En ik zou je best tips of een hart onder de riem willen geven. Maar je houding in dit topic vind ik zó onprettig dat ik er de brui aan geef.

Ik hoop dat jullie er samen verder uitkomen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het is de vader van de man, niet de stiefvader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven