Wonen omgeving Rotterdam-Gouda
vrijdag 21 juli 2017 om 17:51
Mijn vriend en ik willen graag wat dichterbij het werk gaan wonen. Hij werkt in Rotterdam, ik in Gouda. We zoeken dus een leuke woonplaats die op rijafstand van beide steden ligt (max. 20-30 min.). We zijn op zoek naar een gezellige woonplaats, waar wel genoeg te doen is. Denk bijv. aan voldoende cafés, restaraurantjes en/of zaken als een bioscoop of theater. We zijn verder een jong stel, waarbij kinderen voorlopig nog geen rol spelen.
Op het moment wonen we in Brabant, we zijn daarom ook nog niet heel erg bekend met de omgeving. Hebben jullie tips voor leuke woonplaatsen in de omgeving Rotterdam/Gouda?
Op het moment wonen we in Brabant, we zijn daarom ook nog niet heel erg bekend met de omgeving. Hebben jullie tips voor leuke woonplaatsen in de omgeving Rotterdam/Gouda?
vrijdag 21 juli 2017 om 18:21
Ik zou ook voor Gouda gaan.
Er tussenin kom je terecht bij plekken als Nieuwekerk en Moordrecht en dat zijn nu niet echt plekken waar je een hoop te doen hebt. Dan moet je alsnog naar Gouda of Rotterdam om naar de bios te gaan en dergelijke.
Ik ben zelf misschien een beetje bevooroordeeld want kom oorspronkelijk ook uit Gouda maar ik vind het ook een prettige stad. Er is voldoende te doen maar is ook weer niet te groot en je leert er makkelijk mensen kennen.
Er tussenin kom je terecht bij plekken als Nieuwekerk en Moordrecht en dat zijn nu niet echt plekken waar je een hoop te doen hebt. Dan moet je alsnog naar Gouda of Rotterdam om naar de bios te gaan en dergelijke.
Ik ben zelf misschien een beetje bevooroordeeld want kom oorspronkelijk ook uit Gouda maar ik vind het ook een prettige stad. Er is voldoende te doen maar is ook weer niet te groot en je leert er makkelijk mensen kennen.
vrijdag 21 juli 2017 om 19:01
Als je gezelligheid en dingen als bioscoop en theater zoekt, kun je kleinere plaatsen als Moordrecht, Waddinxveen, Stolwijk etc allemaal wegstrepen en blijft Rotterdam of Gouda over. Of Capelle of Zoetermeer misschien? Het zijn allemaal zulke verschillende plaatsen, ik zou er gewoon eens wat tijd voor uittrekken om te ervaren hoe de verschillende woonplaatsen zijn.
vrijdag 21 juli 2017 om 19:30
Als je in Gouda of Rotterdam gaat wonen heeft de ander een intercityverbinding naar de andere stad, dat is prettig als je met de trein wil reizen. Tevens heeft dan 1 weinig reistijd en dat kan ook fijn zijn, minder stress en meer tijd maakt veel zaken makkelijker. Als je tussenin gaat wonen heb je allebei altijd reistijd namelijk.
vrijdag 21 juli 2017 om 19:36
vrijdag 21 juli 2017 om 19:42
Het voordeel van in Gouda wonen is dat Rotterdam een goed ov netwerk heeft dus dat de persoon die die kant op het grootste deel van Rotterdam vrij eenvoudig moet kunnen bereiken met het ov.
Dat moet je dan ook wel willen.
vrijdag 21 juli 2017 om 19:57
Het stroopt altijd inderdaad, maar de werkelijke vertraging valt reuze mee. Al maakt het wel uit of je aan de Moordrechtkant van Gouda zit of aan de Reeuwijk kant. Zelfde met Rotterdam: noord of zuid.
woensdag 26 juli 2017 om 16:18
In hoeverre maakt de noord of zuidkant wat uit? Volgens mij moet je wel altijd over de A20, niet?
Zelf dacht ik dat het in Rotterdam qua afstand het handigste is om of net ten noorden van het station te wonen (blijdorp, oude noorden etc.) of wellicht prins alexander. Deze laatste wijk is qua reisafstand met het OV echt ideaal en je bent ook zo in het centrum van Rotterdam, maar ik weet niet of de wijk zelf wat is. Iemand ervaringen?
vrijdag 28 juli 2017 om 10:02
vanaf zuid rotterdam ga je over de a16 en kom je op de a20 op een rustiger stuk (ipv thv het sint franciscus ziekenhuis waar vaak file staat) of binnendoor over de N-weg en kan je bij bv nieuwerkerk de A20 op.meikeviva schreef: ↑26-07-2017 16:18In hoeverre maakt de noord of zuidkant wat uit? Volgens mij moet je wel altijd over de A20, niet?
Zelf dacht ik dat het in Rotterdam qua afstand het handigste is om of net ten noorden van het station te wonen (blijdorp, oude noorden etc.) of wellicht prins alexander. Deze laatste wijk is qua reisafstand met het OV echt ideaal en je bent ook zo in het centrum van Rotterdam, maar ik weet niet of de wijk zelf wat is. Iemand ervaringen?
Ik denk dat het afhankelijk is waar jullie werken in gouda/rdam. In gouda is opzich een hoop aan te fietsen als je een fiets op t station zet. In rdam is een goede ov verbinding.
Omgeving rotterdam alexander zou ik niet zo snel doen. Je zit dan nog steeds relatief 'ver' van alle voorzieningen zoals cafe's en bioscopen.
Gouda zelf zou ik wat te 'suf' vinden, later met kinderen lijkt het me een leuke stad. Dorpen eromheen, zoals Moordrecht, Nieuwerkerk zou ik ook niet zo snel doen. Capelle heeft geen echte dorpskern en eigenlijk ook geen sfeer.
In rotterdam is noord leuk, maar eigenlijk overal in de stad wel. Ik zou het enerzijds laten afhangen van jullie werkplekken en anderzijds wat je leuke wijken vindt. Als je met de auto naar gouda moet, maakt het niet zoveel uit waar je uit Rdam komt, behalve dan bv delfshaven omdat je dan echt ver door de stad moet om op een snelweg te komen.
Vanaf Rdam zuid ben je bv binnen 35 min in Breda, Dat kan een voordeel zijn als je vaak naar brabant moet vr familie
zaterdag 29 juli 2017 om 12:36
.Krullenbol17 schreef: ↑28-07-2017 10:02vanaf zuid rotterdam ga je over de a16 en kom je op de a20 op een rustiger stuk (ipv thv het sint franciscus ziekenhuis waar vaak file staat) of binnendoor over de N-weg en kan je bij bv nieuwerkerk de A20 op.
.
Rijd je dit zelf wel eens in de spits ?
Brienenootrbrug (A16) is enorm file gevoelig en de A20 staat dagelijks vast tussen het Terbregseplein en Gouda.
.Krullenbol17 schreef: ↑28-07-2017 10:02Omgeving rotterdam alexander zou ik niet zo snel doen. Je zit dan nog steeds relatief 'ver' van alle voorzieningen zoals cafe's en bioscopen.
.
Ben je al eens bij het Aleandrium wezen kijken hoeveel horeca daar zit ? Zowel binnen in Alexandrium als in de buitenring (dus altijd bereikbaar) ?
Bovendien stopt de Metro daar waarmee je in 10 minuten op de Blaak of het Beursplein staat zonder parkeerkostren of parkeerproblemen.
Niet geschoten is altijd mis
dinsdag 1 augustus 2017 om 08:14
Ja beiden. Daarom zeg ik: als t vast staat vanaf zuid via willemsbrug naar de n-weg. Werkt prima.Bitje93 schreef: ↑29-07-2017 12:36.
.
Rijd je dit zelf wel eens in de spits ?
Brienenootrbrug (A16) is enorm file gevoelig en de A20 staat dagelijks vast tussen het Terbregseplein en Gouda.
.
.
Ben je al eens bij het Aleandrium wezen kijken hoeveel horeca daar zit ? Zowel binnen in Alexandrium als in de buitenring (dus altijd bereikbaar) ?
Bovendien stopt de Metro daar waarmee je in 10 minuten op de Blaak of het Beursplein staat zonder parkeerkostren of parkeerproblemen.
En ja, ik snap je punt maar als je savonds terug naar huis wilt vanuit de stad zit je altijd met een eindtijd van het ov. En ik ken de omgeving en ik vind t verschrikkelijk, thats all