Gezondheid alle pijlers

Herstel na bevalling

24-07-2017 19:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie weken geleden ben ik bevallen van een prachtig kind, onze tweede.
De zwangerschap was pittig met veel overgeven en bekkeninstabiliteit. De bevalling zelf ging snel, goed te doen. Helaas wel volledig uitgescheurd en op de OK gehecht. Katheter gehad.
Daarna een fikse borstontsteking en nu kampen we met spruw.
Mijn weerstand lijkt gewoon echt nul en ik baal zo van m'n lijf! Ik probeer elke dag buiten te lopen en dat gaat maar eind vd dag ben ik zo moe. Als oudste middagdutje doet ga ik ook even liggen.
We hebben best een makkelijke baby, slaapt veel en huilt weinig. Oudste is wel op en top peuter. Herkent iemand dit? Wil ik te snel? Tips??
Ik denk inderdaad dat je te snel wilt. Je lichaam heeft in 9 maanden zoveel moeten aanpassen en veranderen, dat duurt weer even om te herstellen. En dan nog een bevalling... Dat is helemaal een prestatie.
Ik zou jezelf proberen eraan te herinneren dat het voor je lichaam ook goed is om de tijd te krijgen.
Gefeliciteerd! Je baby is pas drie weken dus je wil denk ik echt te snel. Zo ver uitscheuren is niet niks en een baby is gewoon vermoeiend. ik heb zeker het eerste half jaar altijd geslapen als mijn peuter op bed lag (en baby ook sliep) omdat ik gewoon heel erg moe was van het zorgen en de gebroken nachten.
Pas nu de jongste een is heb ik het idee dat ik mijn energie weer een beetje terug krijg en dan nog zijn er dagen dat ik blij ben als mijn man weer thuis is.
Ja je hebt gelijk. Bij de eerste was ik alleen al zo snel zoveel fitter. Man gaat morgen weer aan het werk en bij het idee dat ik alles dan alleen moet doen zakt de moed me lichtelijk in de schoenen....
Je wilt idd te snel. Ik dacht precies hetzelfde als jou. Voor mij is het nu 4.5 maand geleden en kan nu wel zeggen dat ik hersteld ben. En ik dacht dat het noooooit meer goed zou komen ;)
Geef je lichaam de tijd!
Oh dat is fijn om te lezen!!
Vanaf wanneer begon jij je beter te voelen??
Gefeliciteerd. Je wilt echt veel te snel. Het is pas 3 weken geleden! Ik heb helaas ook bekkeninstabiliteit nu bij mijn tweede zwangerschap (volgende week zal ik bevallen met geplande keizersnede ivm stuitligging), mijn fysio heeft me aangeraden om 10 dagen volledige bedrust te nemen en vanuit daar heel langzaam weer lopen en fysiek op te bouwen. Overbelasten en te veel en te snel willen is voor je bekkenherstel niet goed. Daar zou ik wel op letten. Gun jezelf echt meer tijd, het is nog maar 3 weken geleden. Heel goed dat je probeert te rusten op een dag. Dat zou ik zo lang mogelijk blijven doen.

Als je veel bent uitgescheurd of een knip hebt gehad dan moet je ook zeker jezelf meer de tijd gunnen om ervan te herstellen. Ik heb zelf de vorige keer een knip gehad. Van die hechtingen en 'wond' heb ik echt lang moeten herstellen. Duurde echt weken voor ik geen pijn meer had in mijn bekkenbodem.

Aangezien je zo moe bent einde dag, zou ik toch proberen om rustiger aan te doen. Succes en sterkte!
Ja de vorige keer had ik ook een knip, nu een totaalruptuur.
Misschien hakt dat er dan toch extra in.
Pff nou ja rustig aan doen en gezond eten it is... hopelijk ben ik gauw weer een beetje de oude.
Overigens kost de borstvoeding me ook weer een berg energie denk ik (de kilo's gaan wel hard, das dan weer fijn ;) )
Wat vervelend voor je! Hoe komt het dat je dit keer zo bent uitgescheurd? Waren ze te laat met een knip zetten? Wat een pech zeg....

Naar mijn weten heeft een knip echt wel te maken met een zwaarder herstel van de bekkenbodem (net zoals lang persen en een kunstverlossing), dus het lijkt me dat een totaal reptuur ook echt wel zwaarder is en langer duurt om van te herstellen. Je zou ook alsnog naar een fysio kunnen gaan voor adviezen en oefeningen enz. Maar die mag je ook pas na 6 weken gaan doen. Er zijn wel een paar dingen die je nu zou kunnen doen, bv bekkenbodem aanspannen en ontspannen. Maar de wat zwaardere dingen mogen echt pas later.

Ervaar je ook echt nog pijn en last in je bekkenbodemgebied of heb je nog bekkeninstabiliteit klachten? Op zich vind ik het wel knap dat je al zo veel kan lopen elke dag. Ik hoop dat ik ook redelijk snel weer op de been ben na die 10 dagen bedrust. Maar vrees wel dat ik ook te snel zal willen straks. Ik baal nu al flink van mijn lijf.

Wel fijn dat de kilo's er af vliegen!!!
Nou m'n bekken valt me dus reuze mee en die ruptuur ook qua pijn. Maar misschien dat het onbewust toch energie kost?! Dit kind was groter dan de vorige en de uitdrijving ging te snel, en ik heb het idee dat verloskundigen wat minder knipperig zijn (vorige deed de gyn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven