hoe krijg ik die gore katten mijn tuin uit?

12-02-2009 13:51 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon in n wijk waar bijna iedereen behalve wij een kat heeft. En al die katten schijnen t liefst ónze tuin als kattenbak te gebruiken. Zo goor!

Ik durf straks mijn kinderen nauwelijks meer in de tuin te laten spelen, want echt overal stuit je op de kattendrollen, t is niet bij te houden.

Niks helpt, sateprikkers, koffiedik strooien, supersoaker, zorgen dat alle grond bedekt is met begroeiing... ze graven gewoon t gazon uit om er in te schijten.

Iemand tips?

Ik heb eigenlijk de neiging om zo nu en dan en wat kattenbezittede buren uit te nodigen in de tuin om wat drollen weg te komen scheppen. Eigenlijk vind ik t gewoon associaal dat die beesten maar kunenn schijten waar ze willen.

NB: voor de duidelijkheid, ik vind katten best leuk en lief, maar NIET als ze massaal in mijn tuin schijten!!.

aanvulling:

We hébben al n flink hoge schutting (zon 2.5 meter), maar ze komen er over heen.

We zijn vaak overdag niet thuiis dus katten verjagen met supersoakers e.d. werkt niet.

We willen zelf geen kat of hond, vanwege allergie en omdat we vaak niet thuis zijn.

Buren aanspreken is lastig , het gaat om n stuk of 12 (!) verschillende katten, geen idee bij wie ze thuis horen.
ik vind glasscherven zelf ook n beetje naar. Ziet je tuin er ook zo uit als een strafiinstituut of zo. Maar ik word langzamerhand wel n beetje wanhopig.

Buren aanspreken: t gaat om zeker 12 verschillende katten geen idee waar die allemaal thuis horen.een is van onze directe buren, maar juist die zie ik nooit poepen (anders zou ik t ze meteen zeggen)'

zon apparaatje met piep lijkt me wel ok, en die kattenschrik ook. maar moet bij beide wel ff checken of t geen kwaad kan voor kleine kinderen (die horen ook hogere geluiden dan wij)
Dat kattenschrik helpt btw wel, maar niet zo lang, je moet het echt bijhouden. Het ruikt nogal zurig, dus misschien dat citroensap ook wel werkt. Sterkte ermee!
wij hebben in de tuin een soort speciale doek gelegd met gaten erin voo de planten en op de rest grind gestort en voila, tuin zag er netjes uit, onderhoudsvriendelijk en stonk niet meer naar kattestront.
quote:75twinkel schreef op 12 februari 2009 @ 14:27:

i

Buren aanspreken: t gaat om zeker 12 verschillende katten geen idee waar die allemaal thuis horenKat vangen en briefjes bij de buren in de bus doen dat ze hun kat tegen betaling van 'n bijdrage voor de overlast kunnen komen ophalen.
quote:75twinkel schreef op 12 februari 2009 @ 14:08:

over leeuwen/tijgerstront... euhhh is dat dan een verbetering? geen kattestront meer maar stront die vermoedelijk nog harder stikt???Volgens mijn zus heb je daar geen last van als je het begraaft, maar ruiken die katten het wel. En zijn dan dus zwaar geintimideerd.
Proberen in de nekvel te grijpen en flink met het koppie in hun eigen drol duwen.

Eventueel ook nog door je eigen drol halen

Dan moeten ze wel wegblijven omdat ze je een gestoord mens vinden
quote:Pippi74 schreef op 12 februari 2009 @ 14:13:

@elninjoo en rider: PARDON?? Wat zijn dat voor praktijken??

Dat zijn praktijken die je relatie met de buren stevig onder druk zullen zetten, maar je kattenprobleem vrij goed oplossen.

Even voor de helderheid, je hebt niet het recht om je kat in de tuin van je buren te laten schijten. Je hebt wel, binnen grenzen, het recht maatregelen te nemen om je eigendom te beschermen.
Gaat het om 12 katten??? Wat maakt jouw tuin zo poep-aantrekkelijk?

Ik zou toch echt overwegen om een paar kilo leeuwenpoep te kopen. En om in de dierentuin een grom van een leeuw om te nemen - alleen al voor de lol

ik vind glasscherven zelf ook n beetje naar. Ziet je tuin er ook zo uit als een strafiinstituut of zo. Maar ik word langzamerhand wel n beetje wanhopig.

Buren aanspreken: t gaat om zeker 12 verschillende katten geen idee waar die allemaal thuis horen.een is van onze directe buren, maar juist die zie ik nooit poepen (anders zou ik t ze meteen zeggen)'

zon apparaatje met piep lijkt me wel ok, en die kattenschrik ook. maar moet bij beide wel ff checken of t geen kwaad kan voor kleine kinderen (die horen ook hogere geluiden dan wij)

Kattenschrik is biologisch, ook niet slecht voor je planten (ruikt wel vies maar beter dan stront)

Ik zou toch een emmer pakken en alle drollen daar in verzamelen en in de poort neerzetten met een briefje, wie weet hebben de mensen geen idee hoeveel stront het eigenlijk is.
quote:RosieRo schreef op 12 februari 2009 @ 14:21:

[...]

wat een onzin.

zelfs al veroorzaakt een kat poep-overlast, en zelfs al werkt de eigenaar niet mee, dan nog kan die kat zelf er niks aan doen! Als jij je auto dagelijks in de tuin van de buren parkeert kan je auto er ook niks aan doen. Maar toch heeft je auto dan binnenkort lekke banden.
lekker kortzichtig rider...

blij dat je mn buurman niet bent.

en dan komen mn katten niet eens buiten...
quote:rider schreef op 12 februari 2009 @ 14:37:

[...]

Als jij je auto dagelijks in de tuin van de buren parkeert kan je auto er ook niks aan doen. Maar toch heeft je auto dan binnenkort lekke banden.alleen is een auto geen levend wezen he?
Waarom moeten katten altijd naar buiten en krijg je commentaar als je zegt dat de buren ze maar binnen moeten houden?

Ik laat mijn hond toch ook niet in iemand anders zijn tuin rondlopen/schijten?

en ja ik heb zelf ook katten...
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:RosieRo schreef op 12 februari 2009 @ 14:38:

[...]

alleen is een auto geen levend wezen he?dr zit iig net zoveel inhoud in als bij rider

zon apparaatje met piep lijkt me wel ok, en die kattenschrik ook. maar moet bij beide wel ff checken of t geen kwaad kan voor kleine kinderen (die horen ook hogere geluiden dan wij)De glasscherven optie is belachelijk, die katten lopen daar rustig omheen, maar jouw kleuter gaat vroeg of laat wel klimmen en die kan daar mooi haar handjes aan openhalen
quote:lotje__ schreef op 12 februari 2009 @ 14:38:

en dan komen mn katten niet eens buiten...Ja, dat is het grappige. Overlastgevers kunnen doen wat ze willen, en wie daar niet van gediend is is kortzichtig.
katten en honden = appels en peren...

zou je moeten weten als je beiden hebt.

wat is er mis met gewoon overleggen met de buurt?!

waarom moet de kat meteen dood.. waarom is het zo moeilijk allemaal?

kom op mensen, waar is het sociale gevoel gebleven?

individualisme alom...

jammer vind ik dat.
quote:RosieRo schreef op 12 februari 2009 @ 14:38:

[...]

alleen is een auto geen levend wezen he?Je slaat muggen ook niet dood begrijp ik?
quote:lotje__ schreef op 12 februari 2009 @ 14:38:

en dan komen mn katten niet eens buiten...

Misschien is Rider jouw buurman wel Vraag ik me ook wel 's af: zou buurvrouw Els hier nu ook posten? Misschien is zij wel Digitalis of Parnell of Kaatje of, of, of

Maar goed... dat is weer een heel ander onderwerp dan kattenpoep...
quote:Maeijken schreef op 12 februari 2009 @ 14:39:

Waarom moeten katten altijd naar buiten en krijg je commentaar als je zegt dat de buren ze maar binnen moeten houden?

Omdat asocialen nu eenmaal de halve wereld hebben. En wie daar maatregelen tegen neemt, stuit op nogal wat agressie. Zie alleen al dit topic.
Nou ik wilde dus echt geen kat die naar buiten ging maar dat is helaas niet gelukt ondanks de hordeur en de horren en de deurdrangers (was een goed investering ahum).

De kat sloop gewoon met de kinderen mee.... of met mij of door het kleine bovenluikje waar geen hor voor zat.
quote:lotje__ schreef op 12 februari 2009 @ 14:41:

wat is er mis met gewoon overleggen met de buurt?!

waarom moet de kat meteen dood.. waarom is het zo moeilijk allemaal?

kom op mensen, waar is het sociale gevoel gebleven?

individualisme alom...

jammer vind ik dat.Dus jij mag je schijtende kat rond laten gaan in de buurt, en wie zo dom is daar last van te hebben moet maar komen overleggen? Dat, beste Tokkie, is dus asociaal gedrag.
quote:Lizzl schreef op 12 februari 2009 @ 14:41:

[...]

Misschien is Rider jouw buurman wel Vraag ik me ook wel 's af: zou buurvrouw Els hier nu ook posten? Misschien is zij wel Digitalis of Parnell of Kaatje of, of, of

Maar goed... dat is weer een heel ander onderwerp dan kattenpoep...k ken mn buurmannen en die praten met meer respect over anderen .. maar dat is in dit geval ook weer niet zo moeilijk
quote:rider schreef op 12 februari 2009 @ 14:43:

[...]

Dus jij mag je schijtende kat rond laten gaan in de buurt, en wie zo dom is daar last van te hebben moet maar komen overleggen? Dat, beste Tokkie, is dus asociaal gedrag.

je leest niet...

en je hebt 0 verstand van dieren.

het is geen kwestie van n kat ergens láten schijten.

maar samen naar oplossingen zoeken zit niet in jouw pakket ?
quote:lotje__ schreef op 12 februari 2009 @ 14:41:

Voor een kat is het "geaccepteerd" dat ze buiten lopen, op je auto zitten, in je tuin schijten.

Mijn hond wil ook de hele dag buiten zijn maar die moet netjes aan een riem en op speciale plekken mogen ze los.

Ik betaal hondenbelasting voor poep die ik zelf opruim maar katten mogen alles wat dat betreft...
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven