Kun je striae minder zichtbaar maken?

vrijdag 28 juli 2017 om 20:19
vrijdag 28 juli 2017 om 20:20

vrijdag 28 juli 2017 om 20:22
Ik heb ook bio oil gesmeerd, aloe vera gel, andere cremes en olie's, maar niks helpt. Het wordt wel minder zichbaar met de jaren... er is ook de optie om ze te laten laseren, maar dat vind ik persoonlijk wel erg drastisch voor mijn verkregen tijgerstrepen van 2 zwangerschappen, maar wie weet is het wel iets voor jou?

vrijdag 28 juli 2017 om 20:25
Dat laseren helpt ook maar heel beperkt...chandalier schreef: ↑28-07-2017 20:22Ik heb ook bio oil gesmeerd, aloe vera gel, andere cremes en olie's, maar niks helpt. Het wordt wel minder zichbaar met de jaren... er is ook de optie om ze te laten laseren, maar dat vind ik persoonlijk wel erg drastisch voor mijn verkregen tijgerstrepen van 2 zwangerschappen, maar wie weet is het wel iets voor jou?
"Er is eigenlijk geen goede therapie voor striae. Ze worden vanzelf minder zichtbaar in de loop der jaren, maar verdwijnen niet. Van lokaal tretinoïne crème wordt enig effect beschreven in het vroege stadium. Er wordt uitbundig geadverteerd voor cosmetische crèmes en schoonheidsbehandelingen tegen striae, maar die zijn niet effectief. De rode component in het beginstadium kan minder zichtbaar worden gemaakt met vasculaire lasers zoals de 585 nm pulsed dye laser met lage energie niveau's (2-4 J/cm2), en met IPL (Intense pulsed light). Ook herhaalde chemische peeling met 15-20% trichloorazijnzuur wordt gesuggereerd."
Bron: huidziekten.nl
vrijdag 28 juli 2017 om 20:29
Dat klinkt allemaal wel vrij heftig. En ik neem aan dat de kosten voor jezelf zijn? Met mijn schamele salaris gaat dat het niet worden dus.z-u-s schreef: ↑28-07-2017 20:25Dat laseren helpt ook maar heel beperkt...
"Er is eigenlijk geen goede therapie voor striae. Ze worden vanzelf minder zichtbaar in de loop der jaren, maar verdwijnen niet. Van lokaal tretinoïne crème wordt enig effect beschreven in het vroege stadium. Er wordt uitbundig geadverteerd voor cosmetische crèmes en schoonheidsbehandelingen tegen striae, maar die zijn niet effectief. De rode component in het beginstadium kan minder zichtbaar worden gemaakt met vasculaire lasers zoals de 585 nm pulsed dye laser met lage energie niveau's (2-4 J/cm2), en met IPL (Intense pulsed light). Ook herhaalde chemische peeling met 15-20% trichloorazijnzuur wordt gesuggereerd."
Bron: huidziekten.nl
Nog tips om het te verbergen als ik m'n badpak aan heb? Ik heb het ook op mijn bovenbenen.

vrijdag 28 juli 2017 om 20:41
Geen tips om ze te verbergen, sorry. Accepteren lijkt me effectiever...Kimberley87 schreef: ↑28-07-2017 20:29Dat klinkt allemaal wel vrij heftig. En ik neem aan dat de kosten voor jezelf zijn? Met mijn schamele salaris gaat dat het niet worden dus.
Nog tips om het te verbergen als ik m'n badpak aan heb? Ik heb het ook op mijn bovenbenen.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar bijna iedereen heeft het! Het hoort erbij, niets om je voor te schamen. Het is het enige lijf dat je hebt, wordt er vriendjes mee.

vrijdag 28 juli 2017 om 20:51
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het enige wat je over het algemeen kan doen is het accepteren. Dat is niet eenvoudig, en het tonen voelt niet fijn. Maar elke keer is een nieuwe stap in de goede richting. Je hebt 1 lijf en 1 leven, en dat is veel te kort en leuk om je ongemakkelijk te voelen in te warme kleding omdat je het zo graag wil verbergen.
Het klinkt cliché maar iedereen heeft wel iets wat ze dolgraag anders zouden willen aan hun lichaam, en als we in de spiegel kijken zijn die dingen wat ons opvalt. Verlies het totaal-plaatje niet uit het oog en kijk ook naar wat je wel bevalt. Neem daar eens de tijd voor, om dat te zien. Dan valt de uiteindelijk balans mee, echt waar.
Zoveel vrouwen hebben hier last van, en als dit het niet is dan wel spataderen (mijn benen zitten vol met die donkerblauwe krengen), of benen met allemaal putjes. Maar weel je, als ik andere vrouwen of mensen in het algemene zie, zijn die "onvolkomenheden" niet het eerste wat ik zie, ik zie een totaal. En de meerderheid zeker weten met mij. En die gekke enkeling die gek opkijkt? Die is zelf niet goed wijs, en moet je sowieso niets mee te maken willen hebben.
Focus op het mooie, word je leven echt heel veel fijner van
Het klinkt cliché maar iedereen heeft wel iets wat ze dolgraag anders zouden willen aan hun lichaam, en als we in de spiegel kijken zijn die dingen wat ons opvalt. Verlies het totaal-plaatje niet uit het oog en kijk ook naar wat je wel bevalt. Neem daar eens de tijd voor, om dat te zien. Dan valt de uiteindelijk balans mee, echt waar.
Zoveel vrouwen hebben hier last van, en als dit het niet is dan wel spataderen (mijn benen zitten vol met die donkerblauwe krengen), of benen met allemaal putjes. Maar weel je, als ik andere vrouwen of mensen in het algemene zie, zijn die "onvolkomenheden" niet het eerste wat ik zie, ik zie een totaal. En de meerderheid zeker weten met mij. En die gekke enkeling die gek opkijkt? Die is zelf niet goed wijs, en moet je sowieso niets mee te maken willen hebben.
Focus op het mooie, word je leven echt heel veel fijner van

vrijdag 28 juli 2017 om 20:51
Dat vind ik best lastig. Ik hoop nu heel hard dat het vaak regent deze zomer.
vrijdag 28 juli 2017 om 20:54
Dat zegt mijn vriend ook, dat ik me teveel focus op dingen die ik lelijk vind aan mezelf. Ik heb maar niet gezegd dat ik eigenlijk alles lelijk vind aan mijn lijf.dumbledot schreef: ↑28-07-2017 20:51Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het enige wat je over het algemeen kan doen is het accepteren. Dat is niet eenvoudig, en het tonen voelt niet fijn. Maar elke keer is een nieuwe stap in de goede richting. Je hebt 1 lijf en 1 leven, en dat is veel te kort en leuk om je ongemakkelijk te voelen in te warme kleding omdat je het zo graag wil verbergen.
Focus op het mooie, word je leven echt heel veel fijner van![]()

vrijdag 28 juli 2017 om 21:07
Probeer jezelf door zijn ogen te zien, of misschien nog beter, vraag hem eens wat hij wel en niet mooi vind aan zijn lichaam. Wedden dat wat hij als minpunten noemt, voor jou maar kleine dingetjes lijken waarvan je niet snapt dat het voor hem iets is waar hij mee zou zitten? En doe hetzelfde met vriendinnen. Je zal merken dat je vast een impuls voelt om hen te vertellen dat het helemaal niet zo erg is als zij denken (wat ook zo is), en hen te zeggen wat zo bijzonder mooi aan hen is. Anderen zijn zulke bijzonder mooie dingen zeker weten ook in jou. En jij kan ze ook zien, als je ze leert herkennen en je openstelt.Kimberley87 schreef: ↑28-07-2017 20:54Dat zegt mijn vriend ook, dat ik me teveel focus op dingen die ik lelijk vind aan mezelf. Ik heb maar niet gezegd dat ik eigenlijk alles lelijk vind aan mijn lijf.
Je bent niet de enige met zulke gevoelens. Echt niet. En helemaal tevreden is nooit iemand. En accepteren kost tijd.
Maar het kan echt

En ik weet dat het een partij zweverig klinkt hoor. En het is geen oplossing. Maar het zijn stapjes in de richting die je denk ik nodig hebt om lekkerder in je vel te gaan zitten

vrijdag 28 juli 2017 om 22:17
wat zus zei; word vriendjes met je lichaam... van je vrienden accepteer je toch ook striae?
ik kan me voorstellen dat er voor jou meer speelt doordat de oorzaak van je striae zit in het overgewicht (en dus een soort zichtbaar schuldgevoel) maar het zou best kunnen dat je ook zonder overgewicht striae had ontwikkeld
Ik heb striae zonder overgewicht of andere reden... en ik vind het ook geen heel mooi gezicht maar het is wel mijn lichaam en dat doet het verder heel goed en dat vind ik toch nog net wat belangrijker dan dat het er allemaal vlak en strak uitziet
ik kan me voorstellen dat er voor jou meer speelt doordat de oorzaak van je striae zit in het overgewicht (en dus een soort zichtbaar schuldgevoel) maar het zou best kunnen dat je ook zonder overgewicht striae had ontwikkeld
Ik heb striae zonder overgewicht of andere reden... en ik vind het ook geen heel mooi gezicht maar het is wel mijn lichaam en dat doet het verder heel goed en dat vind ik toch nog net wat belangrijker dan dat het er allemaal vlak en strak uitziet
Lorem Ipsum
vrijdag 28 juli 2017 om 22:53
Hier ook zo iemand met striemen, hallo!
In mijn geval gekregen op m'n zestiende door heel snelle gewichtstoename, omdat ik voor gezondheidsproblemen hoge dosissen cortisonen kreeg.
Ik kan alleen maar beamen wat de anderen zeggen, al die crèmes en andere spulletjes helpen niet. Ik had vroeger ook een gruwelijke rothekel aan mijn striemen, nu heb ik ze geaccepteerd en voel ik me er prima mee.
Lees dat je over het algemeen niet echt een fan bent van je lichaam. Toevallig ben ik momenteel zelf hard bezig mijn zelfbeeld wat betreft lichaam te verbeteren, met oefeningen van mijn psycholoog. Misschien iets dat je ook kan proberen? Het principe is vrij simpel, ga elke dag voor de spiegel staan en benoem één ding aan jezelf waarvan je denkt "Oké, dat mag er best wel zijn!" Schrijf het op als je dat makkelijk vindt. Je mag niet elke dag hetzelfde kiezen, probeer er variatie in te krijgen en te houden. Heb je zo'n futdag dat je voor de spiegel staat en denkt "Ik vind helemaal NIKS leuk!", dan is de uitdaging iets aan jezelf te veranderen/op te peppen zodat je denkt "Nu is het oké." Doe wat make up op, doe je haar eens anders dan gewoonlijk, doe een kledingstuk aan waar je je goed in voelt, enzovoorts.
Probeer het eens! Ik ben er zelf ook nog geen held in, maar ik begin er wel rustiger onder te worden. Je kan het!

Ik kan alleen maar beamen wat de anderen zeggen, al die crèmes en andere spulletjes helpen niet. Ik had vroeger ook een gruwelijke rothekel aan mijn striemen, nu heb ik ze geaccepteerd en voel ik me er prima mee.
Lees dat je over het algemeen niet echt een fan bent van je lichaam. Toevallig ben ik momenteel zelf hard bezig mijn zelfbeeld wat betreft lichaam te verbeteren, met oefeningen van mijn psycholoog. Misschien iets dat je ook kan proberen? Het principe is vrij simpel, ga elke dag voor de spiegel staan en benoem één ding aan jezelf waarvan je denkt "Oké, dat mag er best wel zijn!" Schrijf het op als je dat makkelijk vindt. Je mag niet elke dag hetzelfde kiezen, probeer er variatie in te krijgen en te houden. Heb je zo'n futdag dat je voor de spiegel staat en denkt "Ik vind helemaal NIKS leuk!", dan is de uitdaging iets aan jezelf te veranderen/op te peppen zodat je denkt "Nu is het oké." Doe wat make up op, doe je haar eens anders dan gewoonlijk, doe een kledingstuk aan waar je je goed in voelt, enzovoorts.
Probeer het eens! Ik ben er zelf ook nog geen held in, maar ik begin er wel rustiger onder te worden. Je kan het!

vrijdag 28 juli 2017 om 23:56
Een psycholoog is zo gek nog niet, kan ze het ook over die "te lieve" vriend hebben.MissCheesecake schreef: ↑28-07-2017 22:53Hier ook zo iemand met striemen, hallo!In mijn geval gekregen op m'n zestiende door heel snelle gewichtstoename, omdat ik voor gezondheidsproblemen hoge dosissen cortisonen kreeg.
Probeer het eens! Ik ben er zelf ook nog geen held in, maar ik begin er wel rustiger onder te worden. Je kan het!![]()
Let’s go Brandon!
zaterdag 29 juli 2017 om 07:30
Klinkt als een goede tip, dank je!MissCheesecake schreef: ↑28-07-2017 22:53Hier ook zo iemand met striemen, hallo!In mijn geval gekregen op m'n zestiende door heel snelle gewichtstoename, omdat ik voor gezondheidsproblemen hoge dosissen cortisonen kreeg.
Probeer het eens! Ik ben er zelf ook nog geen held in, maar ik begin er wel rustiger onder te worden. Je kan het!![]()

zaterdag 29 juli 2017 om 08:25
Nee hoor.havermout1 schreef: ↑28-07-2017 22:43Cacaoboter helpt om het er beter uit te laten zien zolang je het blijft gebruiken.

zondag 30 juli 2017 om 20:05
Accepteren dat je striae hebt lijkt me het beste en ook aan je zelfbeeld werken. Ik kan me voorstellen dat jij het moeilijk vind en ik zou zeker met iemand erover gaan praten. Een forummster gaf die tip ook al.Kimberley87 schreef: ↑28-07-2017 20:54Dat zegt mijn vriend ook, dat ik me teveel focus op dingen die ik lelijk vind aan mezelf. Ik heb maar niet gezegd dat ik eigenlijk alles lelijk vind aan mijn lijf.