Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
gedanst schreef:
29-07-2017 15:25

Mensen dénken niet opeens dat er meer is dan alleen mannen en vrouwen. Er zijn mensen die zich de ene keer meer man voelen en de andere keer meer vrouw. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat onzin is? En om het even puur bij de feiten te houden, er zijn mensen met zowel mannelijke als vrouwelijke gelachtskenmerken. Dat valt niet te ontkennen.

Dus ik begrijp niet dat je dit zomaar beweert.

Hermafrodieten is een fout in de vroege ontwikkeling van de zwangerschap, net als wel meerdere afwijkingen.

En sinds wanneer is gevoel wetenschap geworden?
Sowieso is er niks damesachtig aan openbare toiletten. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
gedanst schreef:
29-07-2017 14:48
Ik denk dat je heel goed weet dat je hiermee heel veel mensen kwetst. Waarom doe je dat bewust?

Prima dat je je eigen mening hebt. Maar er zijn heel veel mensen diep ongelukkig omdat ze zich niet een meisje voelen terwijl ze wel die geslachtskenmerken hebben en andersom. Waarom kwetst jij hun bewust?
Ze heeft een punt, dat hele gedoe over man / vrouw / onzijdig is een hype waarvan niemand weet voor welk probleem het een oplossing is.
Volgens mij had de NS interesse in een publiciteits- offensief , nou dat is gelukt.

En nee het maakt niet uit of je dames en heren zegt of beste reizigers maar met gemengde toiletten beginnen ze door te slaan en zoals bij alles zal de wal het schip keren.

Je hoort zoveel mensen die balen van het "gedoe" rond deze kleine groep.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
gedanst schreef:
29-07-2017 15:27
Geef nou eens antwoord op mijn vraag. Waarom haalde je die post weg?

Ik wil niet provoceren. Ik begrijp deze hype gewoon écht niet. Wat is er opeens mis met mannelijkheid en vrouwelijkheid.
Ik zette die post neer om te laten zien hoe vrouwen denken over vrouwelijkheid. Maar misschien niet de beste keuze.
Beter.Laat schreef:
29-07-2017 13:40
Binnenkort wordt men dus aangesproken als : Beste Reiziger, beste Mensen.

Maar hoe moet één persoon dan worden aangesproken : goedemiddag mevrouw, nee dus.
Goedemiddag mens, of persoon?

Je roept iemand uit een wachtkamer, waarbij de gender niet duidelijk is : Mevrouw Jansen?
Nee dus, hoe dan wel, ik snap het nog steeds niet.....
Gewoon goede middag is toch genoeg? Of goede middag voornaam persoon mohcht je die weten
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:29
Ik zette die post neer om te laten zien hoe vrouwen denken over vrouwelijkheid. Maar misschien niet de beste keuze.
Wil je alsjeblieft niet voor alle vrouwen praten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:28
Hermafrodieten is een fout in de vroege ontwikkeling van de zwangerschap, net als wel meerdere afwijkingen.

Het een fout noemen is net zo'n beslissing als het niet een fout noemen. Het is iets als een externe, als buitenstaander, benoemen.
Bossanova schreef:
29-07-2017 13:42
Misschien biedt een rugnummer soelaas?
Voor mij wel, ik ben heel slecht in namen te onthouden. Dus rugnummers klinkt mij als muziek in de oren XD
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 13:43
Wat vinden jullie dan van een man die hoffelijk is naar een vrouw toe, en bv:
- De deuren voor haar openhoudt of opent zoals de autodeur
- Haar (zware) spullen uit handen neemt
- haar stoel aanschuift
- betaalt in een restaurant
- de jas gaat halen en die aanreikt zodat je erin kan
- opstaat voor een vrouw
- haar niet zomaar op de wangen zoent

En ik zeg niet dat ik dit allemaal meemaak/vraag/verlang of dat mijn man dit allemaal doet, maar daar moeten jullie dan toch van gruwelen als jullie dit zouden meemaken of niet?
Ja precies daar gruwel ik idd van
LAgirl82 schreef:

Of het een fout is of niet, dat maakt de situatie toch niet anders?

Dat maakt een persoon toch niet minder mannelijk en vrouwelijk tegelijk?
hollebollegijs schreef:
Ze heeft een punt, dat hele gedoe over man / vrouw / onzijdig is een hype waarvan niemand weet voor welk probleem het een oplossing is.
Volgens mij had de NS interesse in een publiciteits- offensief , nou dat is gelukt.

En nee het maakt niet uit of je dames en heren zegt of beste reizigers maar met gemengde toiletten beginnen ze door te slaan en zoals bij alles zal de wal het schip keren.

Je hoort zoveel mensen die balen van het "gedoe" rond deze kleine groep.

Jou maakt het niet uit. Dat is fijn. Maar heel veel mensen maakt het wél uit. En met die mensen wordt nu rekening gehouden.

En ik sta daar achter en ben blij dat ik in een land woon waar dat kan.
gedanst schreef:
29-07-2017 15:33
Of het een fout is of niet, dat maakt de situatie toch niet anders?

Dat maakt een persoon toch niet minder mannelijk en vrouwelijk tegelijk?

Je kan niet mannelijk en vrouwelijk tegelijk zijn. En het is ook wel medisch op te lossen, ook dmv testen van het DNA.
Ginerva schreef:
29-07-2017 15:33
Ja precies daar gruwel ik idd van

Waarom dan?
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:36
Je kan niet mannelijk en vrouwelijk tegelijk zijn. En het is ook wel medisch op te lossen, ook dmv testen van het DNA.

Dat kan dus wel. Er zijn mensen met zowel mannelijke geslachtskenmerken als vrouwelijke.

Die zijn dus én man én vrouw.
Ginerva schreef:
29-07-2017 15:22
Waarom zou je hier vrouw achter zetten ipv persoon? Zeker gezien wikka aangeeft onzeker/ongemakkelijk te zijn over haar gender is dit niet leuk als je daar geen rekening mee wil houden

Nee. Ze zegt dat ze een vrouw is maar gender onzeker/ongemakkelijk. Dus is ze wel/geen vrouw maar een gender onzeker/ongemakkelijk persoon. Ik snapte dat vrouw dan weer niet. Of ben je dan een persoon die onzeker of ongemakkelijk is over haar vrouw zijn of haar juist niet vrouw zijn?
LAgirl82 schreef:

Begin je weer, ik kan er zo verdrietig over worden dat er mensen zijn die hermafrodieten een foutje vinden van de natuur
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:37
Waarom dan?
Omdat ik graag mijn eigen broek op hou
2Italy2 schreef:
Nee. Ze zegt dat ze een vrouw is maar gender onzeker/ongemakkelijk. Dus is ze wel/geen vrouw maar een gender onzeker/ongemakkelijk persoon. Ik snapte dat vrouw dan weer niet. Of ben je dan een persoon die onzeker of ongemakkelijk is over haar vrouw zijn of haar juist niet vrouw zijn?
Dat is aan wikka zelf, ik kan daar geen antwoord op geven maar naar haar eigen post gezien wil ze graag als gender persoon aangesproken worden
LAgirl82 schreef:
Ja dat kan wel
LAgirl82 schreef:
Ik wil niet provoceren. Ik begrijp deze hype gewoon écht niet. Wat is er opeens mis met mannelijkheid en vrouwelijkheid.

Als je niet wilt provoceren, waarom luister je dan niet naar verhalen van mensen die ervaring hebben? Mensen die zeggen hoe ze zich altijd hebben gevoeld. Altijd een meisje hebben gevoeld terwijl ze als jongen zijn geboren en andersom.

Als jij echt niet wilt provoceren, waarom neem je dat dan niet gewoon aan van iemand? Waarom moet je dan met zo'n uitgesproken mening komen? Juist door jouw uitgesproken mening en het kortzichtige er van heb ik sterk de indruk dat je zit te provoceren.
LAgirl82 schreef:
Dat kan dus wel. En het werd tot op heden inderdaad vaak medisch opgelost door een baby te opereren, maar daar komt men nu dus op terug, omdat die kinderen hier later vaak last van krijgen.
gedanst schreef:
Dat kan dus wel. Er zijn mensen met zowel mannelijke geslachtskenmerken als vrouwelijke.

Die zijn dus én man én vrouw.

Maar dit is een afwijking of handicap en dan is er iets verkeerd gegaan tijdens de vroege ontwikkeling van de zwangerschap.
Dit is niet normaal.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:43
Maar dit is een afwijking of handicap en dan is er iets verkeerd gegaan tijdens de vroege ontwikkeling van de zwangerschap.
Dit is niet normaal.
Ow man, jij hebt echt mijn dag verziekt met dit soort uitspraken. En dank je wel he :thunder:
gedanst schreef:
29-07-2017 15:42
Als je niet wilt provoceren, waarom luister je dan niet naar verhalen van mensen die ervaring hebben? Mensen die zeggen hoe ze zich altijd hebben gevoeld. Altijd een meisje hebben gevoeld terwijl ze als jongen zijn geboren en andersom.

Als jij echt niet wilt provoceren, waarom neem je dat dan niet gewoon aan van iemand? Waarom moet je dan met zo'n uitgesproken mening komen? Juist door jouw uitgesproken mening en het kortzichtige er van heb ik sterk de indruk dat je zit te provoceren.

Zoals ik al zo vaak vroeg, sinds wanneer is gevoel wetenschap geworden en hebben we door gevoel wetenschap en rationeel denken losgelaten?
Daar geeft ook niemand antwoord op.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:43
Dit is niet normaal.

En wie bepaalt dan hoe iemand zich moet voelen? Als je bijvoorbeeld een penis en een baarmoeder hebt. Hoe denk jij dan dat dat moet voelen voor die persoon? En wie bepaalt wat er in je paspoort komt te staan?

Ik ben wel benieuwd hoe jij daarover denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven