Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zaterdag 29 juli 2017 om 16:26
Nou, nee hoor. Jij hebt het in die quote over mensen die wel weten welk geslacht en wc-deurtje bij hen hoort, de genderneutrale wc is er voor de mens die bewust voor geen genderidentiteit kiest of bij wie zich geen genderidentiteit heeft ontwikkeld.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:28
Sinds de Verlichting worden alle zekerheden kritisch tegen het licht gehouden. Het proces van Verlichting is eigenlijk pas in de 20e eeuw goed op gang gekomen, ook omdat men zich afvroeg hoe de Europese beschaving de verschrikkingen van de twee wereldoorlogen kon voortbrengen. Dit herzien van oude zekerheden (zekerheden die tot de wereldoorlogen hebben geleid) is nog steeds gaande.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 29 juli 2017 om 16:29
In horecagelegenheden zonder alcoholvergunning zijn er al sinds jaar en dag genderneutrale WC's. Bij mij in huis zijn ook alle WC's genderneutraal.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 29 juli 2017 om 16:30
Wat mij betreft komen er overal gewoon alleen maar genderneutrale toiletten en schaffen we het hele onderscheid in aparte wc's voor mannen en vrouwen af. Veel handiger.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:31
oudebaas schreef: ↑29-07-2017 16:28Sinds de Verlichting worden alle zekerheden kritisch tegen het licht gehouden. Het proces van Verlichting is eigenlijk pas in de 20e eeuw goed op gang gekomen, ook omdat men zich afvroeg hoe de Europese beschaving de verschrikkingen van de twee wereldoorlogen kon voortbrengen. Dit herzien van oude zekerheden (zekerheden die tot de wereldoorlogen hebben geleid) is nog steeds gaande.
Ik weet wat de verlichting is, thank you.
Maar om nu te zeggen dat bv de oude rollenpatronen voor mannen en vrouwen geleid hebben tot twee wereldoorlogen vind ik wat ver gaan.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:31
Huisdieren mogen ook mee reizen. Maar die luisteren toch niet. Voor het geval het toch zo is.
Dan missen die ook niets meer. Is gewoon een gevalletje van praktisch denken.
In het buitenland zitten niet eens toiletten in de trein.
Waar zouden de discussies zijn zonder ... social media.
De trein brengt ons tenminste verder.
Dan missen die ook niets meer. Is gewoon een gevalletje van praktisch denken.
In het buitenland zitten niet eens toiletten in de trein.
Waar zouden de discussies zijn zonder ... social media.
De trein brengt ons tenminste verder.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:33
Bij jou thuis zijn er geen groepen vreemde mensen neem ik aan. Gemengde toiletten in openbare gelegenheden kan gevaarlijk zijn voor vrouwen en jonge meisjes.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:36
Oude rollenpatronen heeft er iig wel voor gezorgd dat vrouwen onderdrukt werden.
Maar als je bv naar oude natuurreligie's gaat kijken dan werden vrouwen veel meer gewaardeerd er waren zelfs vrouwelijke godinnen. Maar met de komst van het christelijke geloof werd dit hardhandig een kopje kleiner gemaakt. Jammer want daardoor zijn helaas vrouwen lang onderdrukt geweest.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:36
De hele culturele setting heeft geleid tot een mentaliteit waarin twee wereldoorlogen konden ontstaan. En ja, daar hoorden ook de man-vrouwverhoudingen bij, naast heel veel andere zaken.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:41
+1essychan schreef: ↑29-07-2017 16:09Geezz, weer een reden in de hedendaagse tijd waardoor mensen zich beledigd voelen.
Gender = man (piemel) of vrouw (vagina). Dat staat los van hoe je je voelt.
Als je beledigd bent bij de zin "Dames en heren" dan ben je gewoon aan het zoeken naar een probleem dat niet bestaat.
Jammer dan mensen steeds triester worden. Oh nee, ik wordt een vrouw genoemd, maar ik voel mij een Apache Helicopter.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:46
Oorlogen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn.
De reden dat oorlogen wereldoorlogen werden waren de handelsbelangen, allianties, het veranderen van machtsverhoudingen en het verzwakken van staten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:49
De zinloze slachtingen in de loopgraven waren uniek. De Holocaust is ook uniek.hollebollegijs schreef: ↑29-07-2017 16:46Oorlogen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn.
De reden dat oorlogen wereldoorlogen werden waren de handelsbelangen, allianties, het veranderen van machtsverhoudingen en het verzwakken van staten.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:50
Daarom moeten gelegenheden waar alcohol wordt verkocht ook gescheiden toiletten hebben. Een snackbar heeft doorgaans maar één toilet.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:58
Waarom volstaat zoiets niet?
https://3.bp.blogspot.com/-k4pFO_kPAYU/ ... entity.jpg
Ik zou werkelijk niet weten waarom je niet een van beide kunt kiezen. Linksom of rechtsom plas je met een van beide soorten.
Ik zou werkelijk niet weten waarom je niet een van beide kunt kiezen. Linksom of rechtsom plas je met een van beide soorten.
zaterdag 29 juli 2017 om 17:02
Stel jullie hebben een zoontje van een jaar of 7 of 8, en hij wil opeens ook jurkjes aan en nagellak op omdat hij dat ook mooi vind net als zijn oudere zus, vinden jullie dat dan goed en laten jullie dat dan toe? Of vertel je hem de waarheid dat hij een jongen is en nagellak voor meisjes is?
Want daar begint het vaak, in de opvoeding.
zaterdag 29 juli 2017 om 17:02
De slachtingen in de loopgraven waren niet uniek, die had je al in de Amerikaanse Burgeroorlog
Vooral tegen het einde bijvoorbeeld bij deze slag.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Cold_Harbor
De loopgraven waren een logisch gevolg op de verandering van wapens die steeds beter en krachtiger werden.
Simpele beschermingsmiddelen volstonden niet meer en men ging de grond in , dit bleef men overigens doen, kijk naar de ontwikkeling van de atoombunkers.
De Holocaust is een genocide alleen uniek in zijn vorm door een obsessief regiem in combinatie met moderne transportmiddelen, een veroveringsoorlog en industriële samenleving.
Maar genocides had je en heb je nog steeds.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 29 juli 2017 om 17:05
hollebollegijs schreef: ↑29-07-2017 16:46Oorlogen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn.
Inderdaad. Heeft weinig tot niets van doen met het traditionele rollenpatroon van man en vrouw.
zaterdag 29 juli 2017 om 17:06
Ik denk dat ik die jongen zijn plezier niet wil vergallen en hem lekker laat klooien... Snap wel dat dit consequenties kan hebben op school of in de speeltuin... Best lastig ja, maar pesten is sowieso uit den boze, dus als hij ermee gepest wordt dan ligt het toch aan de opvoeding van die kinderen die hem pesten en niet aan die jongen?LAgirl82 schreef: ↑29-07-2017 17:02Stel jullie hebben een zoontje van een jaar of 7 of 8, en hij wil opeens ook jurkjes aan en nagellak op omdat hij dat ook mooi vind net als zijn oudere zus, vinden jullie dat dan goed en laten jullie dat dan toe? Of vertel je hem de waarheid dat hij een jongen is en nagellak voor meisjes is?
zaterdag 29 juli 2017 om 17:07
Ik zit na te denken, maar alle snackbars waar ik kom/ben geweest of bv ook winkels hebben gescheiden toiletten.
Meestal wel maar één heren- en één damestoilet, maar wel gewoon gescheiden. Ik kan me niks herinneren met maar één toilet hoor.
zaterdag 29 juli 2017 om 17:14
Je stelt het heel simpel en ik voel ook niet de behoefte om het ingewikkelder te maken.KalindaSharma schreef: ↑29-07-2017 16:58Waarom volstaat zoiets niet?