Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 21:51
En alsof ze het vroeger in pre-Christelijke culturen wel wisten. Toen was er niet eens wetenschap. Toen wisten ze het beter dan nu? :-?
Goh allemachtig wat ben jij kortzichtig. In pre-christelijke culturen waren ze in bepaalde dingen veel verder dan dat wij nu zijn. Sowieso zijn er meerdere oude beschavingen te benoemen die erg intelligent waren.
Heb jij geen geschiedenis gehad?
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 21:58
0.22% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 21:51
En alsof ze het vroeger in pre-Christelijke culturen wel wisten. Toen was er niet eens wetenschap. Toen wisten ze het beter dan nu? :-?
Die pre christelijke voorbeelden geven aan dat wat mannelijk en vrouwelijk gedrag is nogal eens fluctueert.

bv voor vrouwen om te leren omgaan met hun vrouwelijkheid/vrouw zijn, en voor mannen om te leren omgaan met hun mannelijkheid/man zijn. unquote
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 21:55
Het is geen derde geslacht, het is een aangeboren afwijking die te verhelpen valt dmv een onderzoek en operaties.
Echt, wanneer gaan we weer logisch nadenken?!
Waarom verhelpen, deze personen zijn ook gewoon goed zoals ze zijn.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 21:50
Je hebt twee geslachten, mannen en vrouwen. Dat is een feit waar ik op blijf staan, no matter what.

Don't be so open-minded that your brains fall out!

Er zijn nou al een aantal wetenschappelijke linkjes geplaatst om jou te laten inzien dat je ongelijk hebt.

Als het zo´n overduidelijk feit is dat er alleen maar mannen en vrouwen bestaan, en niks anders, dan heb jij daar vast wel een link van.

Dus ik ben benieuwd waarin jij een link hebt van een duidelijk wetenschappelijk aangetoond onderzoek waarin staat dat er niks anders is dan man- vrouw.
anoniem_180695 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:00
13.77% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
Het is geen derde geslacht, het is een aangeboren afwijking die te verhelpen valt dmv een onderzoek en operaties.
Echt, wanneer gaan we weer logisch nadenken?!
Volgens mij is hier al 3x geschreven dat men daar behoorlijk op terugkomt omdat die operaties nogal wat problemen veroorzaken. Echt, er wordt heel logisch gedacht.
Damselindistress schreef:
29-07-2017 21:53
Mijn dochter zit op voetbal, heeft een hekel aan rokjes, speelt het liefst in de modder en heeft speelgoed van Playmobil: piratenschip, ambulance, politie en speelt graag met jongens....het past bij haar. Heb aangegeven bij beide kinderen dat het ons niet uitmaakt waar ze op vallen...geluk staat voorop.
Precies :)
tiramisuusje schreef:
Het gaat er ook om dat mensen die zich vrouw voelen, en bijvoorbeeld al halverwege de transitie zijn niet naar een vrouwenwc mogen. Vooral in de VS zijn ze heel streng op dat soort gevallen, daarom is het daar zo'n issue. Dan kun je bijvoorbeeld als transseksueel (geboren als man, maar dmv hormonen en borstimplantaten er uit zien als vrouw), verwijderd of in sommige gevallen zelfs gearresteerd worden als je naar een vrouwentoilet gaat, als je nog niet 'officieel' vrouw bent. Het gaat er dus ook om dat mensen niet meer zelf mogen kiezen als je het een 'vrouwen' of 'mannen' wc noemt.

Deze discussie is heel erg hetzelfde als die er gevoerd werd in de VS toen sommige mensen daar de toiletten voor blanken en voor 'colored' af wilden schaffen. Dat werd door sommige mensen ook belachelijk, onhygienisch en gevaarlijk genoemd. Ook daar werden medische drogredenen bijgehaald door mensen. Hopelijk zien we nu wel allemaal in dat dat echt onzinnig, en onnodig kwetsend was.
Ja je zou denken dat men leert van het verleden.
Ginerva schreef:
Goh allemachtig wat ben jij kortzichtig. In pre-christelijke culturen waren ze in bepaalde dingen veel verder dan dat wij nu zijn. Sowieso zijn er meerdere oude beschavingen te benoemen die erg intelligent waren.
Heb jij geen geschiedenis gehad?

Maar ze hadden mannen en vrouwen met elk hun eigen rollen ect.
En ja, ik ken geschiedenis heel erg goed, en ik weet ook dat er altijd "maar" twee geslachten waren en nog zijn!
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 22:01
En ja, ik ken geschiedenis heel erg goed, en ik weet ook dat er altijd "maar" twee geslachten waren en nog zijn!
Pfff vermoeiend dit, heb jij die linkjes gelezen?
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 22:01
Je hebt ook nog een tijd gehad dat kleding bepaalde of je man of vrouw was. Wat daaronder zat was gewoon onbekend.
Je hebt nog altijd vrouwenkleding of mannenkleding. Het veranderd wel per tijd en cultuur, maar je hebt geen jurken voor mannen of wel dan? Mannen en vrouwen dragen (gelukkig) nog steeds andere kleding.
Waarom zo "modern" willen doen en alles willen loslaten wat normaal is? Wat een dwaze hype!
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 22:06
Je hebt nog altijd vrouwenkleding of mannenkleding. Het veranderd wel per tijd en cultuur, maar je hebt geen jurken voor mannen of wel dan? Mannen en vrouwen dragen (gelukkig) nog steeds andere kleding.
Waarom zo "modern" willen doen en alles willen loslaten wat normaal is? Wat een dwaze hype!
Jurken voor mannen bestaan gewoon. In Afrika, Azie, of Schotland bijvoorbeeld. Behoorlijk traditioneel is dat hoor, een jurk voor een man.
Waarom willen jullie dit nu allemaal doorduwen en maken jullie hier zo'n big deal van? En dat alles op basis van hoe iemand zich voelt.
Mijn dochter voelde zich deze middag een zeemeermin, moet ik daar nu ook serieus in meegaan en haar stimuleren en maar zo'n staart voor haar aanschaffen gaan? Get real people!
LAgirl82 schreef:
Je hebt wel rokken voor mannen, de schotserok is daar een goed voorbeeld van. In de soefi gemeenschap lopen mannen in jurken en heb je zelfs een traditionele dans voor mannen met jurken aan.
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:10
0.80% gewijzigd
LAgirl, lees dit eens goed:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intersekse
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intersex

http://www.isna.org/faq/what_is_intersex
http://www.isna.org/faq/frequency
http://www.isna.org/compare
Echt, dwazer dan dit kunnen mensen denk ik niet meer worden, ik stop met deze onzin.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 21:39
Dit is echt niet waar en slaat nergens op. Niet gebaseerd op medische wetenschap in elk geval. :facepalm:

Nee hoor. Het is basiskennis medische wetenschap. Vooruit dan, van Wikipedia:

Humans, as well as some other organisms, can have a chromosomal arrangement that is contrary to their phenotypic sex; for example, XX males or XY females (see androgen insensitivity syndrome). Additionally, an abnormal number of sex chromosomes (aneuploidy) may be present, such as Turner's syndrome, in which a single X chromosome is present, and Klinefelter's syndrome, in which two X chromosomes and a Y chromosome are present, XYY syndrome and XXYY syndrome.[4] Other less common chromosomal arrangements include: triple X syndrome, 48, XXXX, and 49, XXXXX.

Ginerva schreef:
29-07-2017 21:39
Ik weet niet of ik je post goed lees, maar zoals ik het lees steek jij de draak met gevoelens van andere, jammer. Als ik het verkeerd gelezen heb hoor ik het graag

Ik steek de draak met dat er een trend is in het maatschappelijk debat om je je gekwetst te voelen.

Het is het ultieme wapen in een discussie en je kunt er als persoon of als groep erg snel erg veel veranderd mee krijgen.

Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat dat slecht is. Het is simpelweg een observatie.

Het enige tegenwapen (dat vreemd genoeg weinig gebruikt wordt) is te zeggen dat jij je dan weer gekwetst voelt door de ander.

Ik vind jouw reactie ook passen in dit patroon.
anoniem_270867 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:10
0.10% gewijzigd
Ginerva schreef:
29-07-2017 22:08
Je hebt wel rokken voor mannen, de schotserok is daar een goed voorbeeld van. In de soufi gemeenschap lopen mannen in jurken en heb je zelfs een traditionele dans voor mannen met jurken aan.

Ik heb het over onze cultuur. Man, man, man, waar is jullie verstand gebleven?! :facepalm:
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 22:07
Waarom willen jullie dit nu allemaal doorduwen en maken jullie hier zo'n big deal van? En dat alles op basis van hoe iemand zich voelt.
Mijn dochter voelde zich deze middag een zeemeermin, moet ik daar nu ook serieus in meegaan en haar stimuleren en maar zo'n staart voor haar aanschaffen gaan? Get real people!
Misschien moet je dat maar gewoon doen. IK ken nog een hele bijzondere zeemeermin.
LAgirl82 schreef:
Ik zal maar niet zeggen dat ik een man in een rok echt mega sexy vind. Straks krijg je nog nachtmerries van het beeld.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 22:10
Ik heb het over onze cultuur. Man, man, man, waar is jullie verstand gebleven?! :facepalm:
Want? Alleen onze cultuur bestaat ofzo? En dat is dan een feit?
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 21:53
Maar nog steeds heeft niemand verteld wat een genderneutraal persoon is. En ik blijf erbij dat dit niet bestaat.
We hebben het over genderneutrale toiletten, daar mag je heen ongeacht wat je geslacht is. Net zoiets als dat we tegenwoordig toiletten hebben wasr je in mag ongeacht je huidskleur, ook bedacht door mensen die heel openminded waren, ondanks dat er daadwerkelijk verschillen zijn in huidskleur bij verschillende mensen.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 22:10
Je had het over het algemeen, en trouwens zelfs hier in Nederland zijn er in bv de gothic subculturen mannen die rokken dragen.
tiramisuusje schreef:
29-07-2017 22:13
We hebben het over genderneutrale toiletten, daar mag je heen ongeacht wat je geslacht is. Net zoiets als dat we tegenwoordig toiletten hebben wasr je in mag ongeacht je huidskleur, ook bedacht door mensen die heel openminded waren, ondanks dat er daadwerkelijk verschillen zijn in huidskleur bij verschillende mensen.
Ik vind je vergelijking wonderbaarlijk mooi passen in deze discussie
https://www.youtube.com/watch?v=L0MGOVKxvW0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven