Reacties van vrouwen
zaterdag 29 juli 2017 om 09:20
Ik vond dat toch vreemd:
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
zondag 30 juli 2017 om 12:01
Nou ik vroeg aan hem waarom hij dat deed: antwoord: zo krijg ik sjans met vrouwen.Sereia schreef: ↑30-07-2017 11:16Ja ik denk dat dat wel kan. Ik ben onzeker en gevoelig. Als ik iemand per ongeluk beledig vind ik dat echt heel erg. En als iemand mij pijn doet kan ik er ook even een steek van krijgen. Maar zou er nou nooit een discussie over beginnen in een sociale situatie, van mij hoeft er niet nog meer aandacht naar toe. Maar ik zou wel eerlijk zeggen dat ik iets heel onaardig gezegd vind of dat iets mij wel raakte. Want ondanks de onzekerheid vind ik het niet zo moeilijk mij kwetsbaar op te stellen. Er zijn heus genoeg (gevoelige) vrouwen die zo'n opmerking niet serieus nemen en het weg wuiven. Maar ik vind beiden reacties even gezond denk ik. Sowieso vind ik wel dat je iemand mag wijzen op asociaal gedrag. ('Dat was niet erg tactisch van je, waarom moet je zoiets zeggen?') Ik snap dus niet goed waarom jij je zo verbaasd over haar reactie.
Nu zeggen vreemden sowieso weinig negatiefs tegen mij, maar als je dat doet: ok. Prima. Next. Ik snap niet dat je daar dan helemaal tegen in gaat. Waarom zou het mij boeien wat iemand denkt?
zondag 30 juli 2017 om 12:05
Dat is een sterke reactie van je. Maar sommige mensen voelen zoiets simpel weg anders. Daar hoef je geen vrouw voor te zijn lijkt me.badmeester schreef: ↑30-07-2017 12:01Nou ik vroeg aan hem waarom hij dat deed: antwoord: zo krijg ik sjans met vrouwen.
Nu zeggen vreemden sowieso weinig negatiefs tegen mij, maar als je dat doet: ok. Prima. Next. Ik snap niet dat je daar dan helemaal tegen in gaat. Waarom zou het mij boeien wat iemand denkt?
Sjans? Volgens mij werkt dat niet. Het lijkt me eerder dat je daar borderliners mee aantrekt eigenlijk
zondag 30 juli 2017 om 12:23
Daar is dan ook wel weer veel zelfanalyse aan vooraf gegaan.
Ze kwam niet over als een borderliner maar als een normale vrouw eigenlijk.
zondag 30 juli 2017 om 12:29
Jij wilt nog steeds de focus verleggen naar de reactie van de vrouw alsof het iets raars is, terwijl die vent naast je het rare gedrag vertoonde door haar te beledigen. En dan ga je daar ook nog even met hem over nakletsen ipv je af te vragen waarom hij jouw potentieel leuke gesprek verpesttebadmeester schreef: ↑30-07-2017 11:08Nee hoor. Maar ik verbaas me daar wel over.
Kan je in jouw optiek ook gevoelig zijn terwijl dat soort opmerkingen je niet raken?
Kijk eerst maar eens naar het gedrag van die vent naast je voor je topics gaat openen om te zeuren over het gedrag van vrouwen naar aanleiding van een reactie van een vrouw op het rare gedrag van die vent.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 30-07-2017 12:30
2.44% gewijzigd
zondag 30 juli 2017 om 12:30
Heeft ze na de gemene opmerking met die man gesjanst dan?badmeester schreef: ↑30-07-2017 12:23Daar is dan ook wel weer veel zelfanalyse aan vooraf gegaan.
Ze kwam niet over als een borderliner maar als een normale vrouw eigenlijk.
zondag 30 juli 2017 om 12:33
Bloem, kijk in mijn optiek:Paarsebloem schreef: ↑30-07-2017 12:29Jij wilt nog steeds de focus verleggen naar de reactie van de vrouw alsof het iets raars is, terwijl die vent naast je het rare gedrag vertoonde door haar te beledigen. En dan ga je daar ook nog even met hem over nakletsen ipv je af te vragen waarom hij jouw potentieel leuke gesprek verpestte.
Kijk eerst maar eens naar het gedrag van die vent naast je voor je topics gaat openen om te zeuren over het gedrag van vrouwen (in het algemeen meteen natuurlijk) naar aanleiding van een reactie van een vrouw op het rare gedrag van die vent.
Het is een vrije wereld, je mag zeggen wat je wil, dat wordt normaliter tegengehouden door je eigen normen en waarden.
Dan terug naar vrijdagavond:
Hij maakt die rare opmerking, ik had t het half uur daarvoor al door dat hij niet mijn type is door een andere discussie en die ga ik niet op andere gedachten brengen. Maar ik vraag wel aan hem, waarom zeg je nou zoiets beledigends? Zijn antwoord: daar scoor ik vaak mee.
Mijn punt, al is dat wel al redelijk beantwoord: waarom ga je er in hemelsnaam op in als vrouw.
zondag 30 juli 2017 om 12:34
Nou case closed lijkt me.badmeester schreef: ↑29-07-2017 09:20
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 30 juli 2017 om 12:37
Dan werkte het dus niet bij de normale vrouw.
zondag 30 juli 2017 om 12:42
Als de man compleet negeren sjans vindt ,dan snap ik wat hij zegt.badmeester schreef: ↑30-07-2017 12:01Nou ik vroeg aan hem waarom hij dat deed: antwoord: zo krijg ik sjans met vrouwen.
Geen idee waarom deze vrouw wel hapte, ze zal wel een slechte dag gehad hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 30 juli 2017 om 12:44
Ik snap je hele probleem niet, mannen die zeggen dat ze scoren met lullige opmerkingen en vrouwen die zich laten inpalmen door mannen die lullige opmerkingen maken passen blijkbaar op de één of andere manier bij elkaar. Mijn feestje zou het niet zijn maar blijkbaar zijn er vrouwen die daar op vallen, nou prima toch?badmeester schreef: ↑30-07-2017 12:33Bloem, kijk in mijn optiek:
Het is een vrije wereld, je mag zeggen wat je wil, dat wordt normaliter tegengehouden door je eigen normen en waarden.
Hij maakt die rare opmerking, ik had t het half uur daarvoor al door dat hij niet mijn type is door een andere discussie en die ga ik niet op andere gedachten brengen. Maar ik vraag wel aan hem, waarom zeg je nou zoiets beledigends? Zijn antwoord: daar scoor ik vaak mee.
Mijn punt, al is dat wel al redelijk beantwoord: waarom ga je er in hemelsnaam op in als vrouw.
zondag 30 juli 2017 om 13:16
Genoeg vrouwen die daar instinken. Als vrouw ben je gewend complimentjes te krijgen, en als iemand dat niet doet. Tja... Daar speelt diegene zich flink mee in de kijker.
Neggen heet dat in PUA (Pick Up Artist) jargon. En het werkt.
Negging in goed Engels... volgens google is 'neggen' overhands naaien, alhoewel iemand naaien, iemand neggen.. Komt misschien op hetzelfde neer?
Neggen heet dat in PUA (Pick Up Artist) jargon. En het werkt.
Negging in goed Engels... volgens google is 'neggen' overhands naaien, alhoewel iemand naaien, iemand neggen.. Komt misschien op hetzelfde neer?
summerisnear wijzigde dit bericht op 30-07-2017 13:37
24.31% gewijzigd
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
zondag 30 juli 2017 om 13:26
Ik ga niet meer in op negativiteit en reageer dus niet op deze post.strikjemetstippels schreef: ↑30-07-2017 13:23En daar had je >100 berichten op een vrouwen forum voor nodig?![]()
zondag 30 juli 2017 om 13:28
badmeester schreef: ↑30-07-2017 13:26Ik ga niet meer in op negativiteit en reageer dus niet op deze post.![]()
zondag 30 juli 2017 om 13:31
zondag 30 juli 2017 om 13:32
zondag 30 juli 2017 om 19:25
Het heeft echter niet bij deze vrouw gewerkt; het resulteerde enkel in een lange discussie.badmeester schreef: ↑30-07-2017 12:33
Niemand heeft hier 'gescoord', tenzij het zijn bedoeling was om met jou alleen achter te blijven en misprijzend te doen over de reacties van vrouwen op beledigingen.
Dus de conclusie dat je alle vrouwen op die manier kan 'scoren' blijkt uit dit verhaal zelf al niet te kloppen.
Verder vind ik het raar om het zwaartepunt te leggen op de 'raarheid' van de reactie van de vrouw en niet op dat het nare gedrag van die vent.
Als een vrouw dit soort spelletjes zou spelen met mannen, zou iedereen haar ook manipulatief en een trut vinden.
zondag 30 juli 2017 om 20:58
Point taken.Paarsebloem schreef: ↑30-07-2017 19:25Het heeft echter niet bij deze vrouw gewerkt; het resulteerde enkel in een lange discussie.
Niemand heeft hier 'gescoord', tenzij het zijn bedoeling was om met jou alleen achter te blijven en misprijzend te doen over de reacties van vrouwen op beledigingen.
Dus de conclusie dat je alle vrouwen op die manier kan 'scoren' blijkt uit dit verhaal zelf al niet te kloppen.
Verder vind ik het raar om het zwaartepunt te leggen op de 'raarheid' van de reactie van de vrouw en niet op dat het nare gedrag van die vent.
Als een vrouw dit soort spelletjes zou spelen met mannen, zou iedereen haar ook manipulatief en een trut vinden.