Reacties van vrouwen
zaterdag 29 juli 2017 om 09:20
Ik vond dat toch vreemd:
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
zaterdag 29 juli 2017 om 20:16
Is vergelijkbaar met ervaringen.badmeester schreef: ↑29-07-2017 20:13Ik blijf t vreemd vinden dat negativiteit meer aandacht krijgt dan positiviteit.
Bij mensen is het zo dat negatieve ervaringen meer impact hebben dan positieve ervaringen. Dat is ook bij jou zo. Dat zit ons systeem en heeft te maken met waarschuwing, allarmbellen, geen tweede keer dezelfde fout te begaan.
Mogelijk ben jij zelf heel positief ingesteld en kun jij negativiteit gemakkelijk van je af laten glijden. En dat is natuurlijk heel goed.
Maar kritiek op je persoon wordt al lastiger te incasseren als je onzeker bent over jezelf. Maar ik denk niet dat jij daar last van hebt.
zaterdag 29 juli 2017 om 20:20
Nou ben ik vrij onzeker. Maar opmerkingen van vreemden boeien me totaal niet. Daar heb ik geen last van nee.iones schreef: ↑29-07-2017 20:16Is vergelijkbaar met ervaringen.
Bij mensen is het zo dat negatieve ervaringen meer impact hebben dan positieve ervaringen. Dat is ook bij jou zo. Dat zit ons systeem en heeft te maken met waarschuwing, allarmbellen, geen tweede keer dezelfde fout te begaan.
Mogelijk ben jij zelf heel positief ingesteld en kun jij negativiteit gemakkelijk van je af laten glijden. En dat is natuurlijk heel goed.
Maar kritiek op je persoon wordt al lastiger te incasseren als je onzeker bent over jezelf. Maar ik denk niet dat jij daar last van hebt.
zaterdag 29 juli 2017 om 20:20
ja maar dat is vrouws. Koop een bosje bloemen voor haar en zeg dat ze zo lekker dik aan het worden is. Waar gaat de meeste aandacht naar uit? Terwijl het laatste niet eens negatief bedoeld hoeft te zijn.badmeester schreef: ↑29-07-2017 20:13Ik blijf t vreemd vinden dat negativiteit meer aandacht krijgt dan positiviteit.
zaterdag 29 juli 2017 om 20:21
Werkt best vaak hoor. Beetje emotioneel stimuleren. Niet iedereen reageert erop, maar complimenten geven dat levert meestal niet veel op. Het maakt de boel in ieder geval een stuk levendiger.badmeester schreef: ↑29-07-2017 10:10Nou daar geloofde die knul wel in maar zelfs al zou t waar zijn (waar ik niet in geloof, de vivadames redden mijn wereldbeeld met hun reacties) dan zou ik t niet doen.
zaterdag 29 juli 2017 om 20:23
Dan ben jij een stuk verstandiger dan die vrouw die jij gisteren sprak.badmeester schreef: ↑29-07-2017 20:20Nou ben ik vrij onzeker. Maar opmerkingen van vreemden boeien me totaal niet. Daar heb ik geen last van nee.
zaterdag 29 juli 2017 om 20:28
Dit.badmeester schreef: ↑29-07-2017 10:20Bovenarmpje jij snapt natuurlijk ook wel dat ik zeer geestige en intellectuele complimenten maak die aanleiding geven tot een conversatie op niveau![]()
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zaterdag 29 juli 2017 om 21:31
Waarom richt je je verwondering op haar en niet op degene die de sfeer moest verpesten met een belediging?
Oftwel, die vent met wie je stond te praten.
Als je een leuk gesprek had met die vrouw, maar iemand waarvan het erop lijkt dat het je vriend is, gaat haar opeens beledigen dan vind ik het logisch dat ze geen zin meer in jullie heeft.
En je gaat het dan ook nog achteraf na-bespreken met diezelfde vent en dan samen vol verbazing zijn over haar gedrag
. Vraag hem anders eens waarom hij zich zo nodig als een lul moet gedragen terwijl je net een leuk gesprek aangaat.
Als je een leuk gesprek had met die vrouw, maar iemand waarvan het erop lijkt dat het je vriend is, gaat haar opeens beledigen dan vind ik het logisch dat ze geen zin meer in jullie heeft.
En je gaat het dan ook nog achteraf na-bespreken met diezelfde vent en dan samen vol verbazing zijn over haar gedrag
zaterdag 29 juli 2017 om 21:38
Volgens mij heb je het topic niet gelezen.Paarsebloem schreef: ↑29-07-2017 21:31Waarom richt je je verwondering op haar en niet op degene die de sfeer moest verpesten met een belediging?
En je gaat het dan ook nog achteraf na-bespreken met diezelfde vent en dan samen vol verbazing zijn over haar gedrag. Vraag hem anders eens waarom hij zich zo nodig als een lul moet gedragen terwijl je net een leuk gesprek aangaat.
zaterdag 29 juli 2017 om 21:40
zaterdag 29 juli 2017 om 21:44
zaterdag 29 juli 2017 om 23:56
Jawel hoor.
Volgens mij durf jij het gedrag van de botte figuur niet te bekritiseren en verleg je daarom de focus naar reacties van vrouwen (op beledigingen).
zondag 30 juli 2017 om 07:10
Klopt niet maar blijf het denken als je wilt.Paarsebloem schreef: ↑29-07-2017 23:56Jawel hoor.
Volgens mij durf jij het gedrag van de botte figuur niet te bekritiseren en verleg je daarom de focus naar reacties van vrouwen (op beledigingen).
zondag 30 juli 2017 om 10:07
Zal ik zeker doen.
En blijf jij maar quasi verbaasd over die vrouw omdat ze geen zin had in jullie kinderachtige gedoe.
zondag 30 juli 2017 om 11:06
Groot gelijk.Timetraveler schreef: ↑30-07-2017 10:21Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak het hele groepje links laat liggen wanneer er 1 een rotopmerking maakt en de rest schaapachtig blijft staan lachen. Dan weet ik meteen dat ze allemaal niet mijn type zijn.
zondag 30 juli 2017 om 11:06
Ik was niet kinderachtig (hoewel deze ontkenning daar wel op begint te lijken haha)Paarsebloem schreef: ↑30-07-2017 10:07Zal ik zeker doen.
En blijf jij maar quasi verbaasd over die vrouw omdat ze geen zin had in jullie kinderachtige gedoe.
zondag 30 juli 2017 om 11:08
Nee hoor. Maar ik verbaas me daar wel over.
Kan je in jouw optiek ook gevoelig zijn terwijl dat soort opmerkingen je niet raken?
zondag 30 juli 2017 om 11:16
Ja ik denk dat dat wel kan. Ik ben onzeker en gevoelig. Als ik iemand per ongeluk beledig vind ik dat echt heel erg. En als iemand mij pijn doet kan ik er ook even een steek van krijgen. Maar zou er nou nooit een discussie over beginnen in een sociale situatie, van mij hoeft er niet nog meer aandacht naar toe. Maar ik zou wel eerlijk zeggen dat ik iets heel onaardig gezegd vind of dat iets mij wel raakte. Want ondanks de onzekerheid vind ik het niet zo moeilijk mij kwetsbaar op te stellen. Er zijn heus genoeg (gevoelige) vrouwen die zo'n opmerking niet serieus nemen en het weg wuiven. Maar ik vind beiden reacties even gezond denk ik. Sowieso vind ik wel dat je iemand mag wijzen op asociaal gedrag. ('Dat was niet erg tactisch van je, waarom moet je zoiets zeggen?') Ik snap dus niet goed waarom jij je zo verbaasd over haar reactie.badmeester schreef: ↑30-07-2017 11:08Nee hoor. Maar ik verbaas me daar wel over.
Kan je in jouw optiek ook gevoelig zijn terwijl dat soort opmerkingen je niet raken?