iPhone in New York kopen
zondag 30 juli 2017 om 16:34
Ik ga over een paar maanden naar New York toe en zou graag daar een iPhone 7 willen kopen. Ik heb nu de 6 en ben die van plan te verkopen zodra ik de 7 heb.
Ik weet dat het in Amerika goedkoper is om een iPhone te kopen. Helaas bestaat er ook zoiets als invoerrechten. En natuurlijk wil ik die niet betalen.
Ik heb met de moeder van mijn beste vriendin erover gepraat, aangezien zij veel reist. Zij had mij verteld om beide iPhones bij terugkeer gewoon in mijn zakken te stoppen en het doosje en bonnetje via post naar mijzelf te sturen. Zij vertelde ook dat het handig is als ik de iPhone aan mijn pa geef (ik ga samen met hem), want dat lijkt wat geloofwaardiger.
Lijkt dit jullie een verstandig idee? Ik ben normaal gesproken vrij netjes en erg van de regels, dus vind het zelf een beetje riskant. Maar ik wil natuurlijk die invoerrechten niet betalen.
Heeft iemand ooit zoiets gedaan? Was het gelukt?
Ik weet dat het in Amerika goedkoper is om een iPhone te kopen. Helaas bestaat er ook zoiets als invoerrechten. En natuurlijk wil ik die niet betalen.
Ik heb met de moeder van mijn beste vriendin erover gepraat, aangezien zij veel reist. Zij had mij verteld om beide iPhones bij terugkeer gewoon in mijn zakken te stoppen en het doosje en bonnetje via post naar mijzelf te sturen. Zij vertelde ook dat het handig is als ik de iPhone aan mijn pa geef (ik ga samen met hem), want dat lijkt wat geloofwaardiger.
Lijkt dit jullie een verstandig idee? Ik ben normaal gesproken vrij netjes en erg van de regels, dus vind het zelf een beetje riskant. Maar ik wil natuurlijk die invoerrechten niet betalen.
Heeft iemand ooit zoiets gedaan? Was het gelukt?
zondag 30 juli 2017 om 16:42
Ik heb zoiets nog nooit gedaan en mijn koffer is ook nog nooit gecontroleerd bij terugkomst tenzij ze hem dan ook door de scanner hebben gedaan. Maar ik neem hooguit wat kleding, souvenirs en snacks mee terug dus ook al moet ik mijn koffer openen is er niks aan de hand. Ik denk dus vooral "al die moeite terwijl je wellicht niet eens gepakt wordt."
En kun je die iphone hier wel normaal gebruiken i.v.m. voltage en hoe zit het dan met de garantie?
En kun je die iphone hier wel normaal gebruiken i.v.m. voltage en hoe zit het dan met de garantie?
zondag 30 juli 2017 om 16:44
Ze kunnen sowieso om het aankoopbewijs vragen als ze je aanhouden, ook al beweer jij dat je hem voor de vakantie in Lutjebroek hebt gekocht.
En je neemt je iPhone 6 niet mee op reis? Want hoe ga je anders verklaren dat je 2 telefoons hebt?
En als je de telefoon aan je vader geeft moet hij dan jouw problemen oplossen?
Als je voor 'goedkoop' zo'n ding in Amerika wilt kopen, moet je ook de kans aanvaarden dat je wordt aangehouden, met alle gevolgen van dien.
En je neemt je iPhone 6 niet mee op reis? Want hoe ga je anders verklaren dat je 2 telefoons hebt?
Als je voor 'goedkoop' zo'n ding in Amerika wilt kopen, moet je ook de kans aanvaarden dat je wordt aangehouden, met alle gevolgen van dien.
himalaya wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:45
2.08% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 30 juli 2017 om 16:44
Je hebt wel een jaar minder garantie dan wanneer je hem in de EU koopt.
https://www.iphoned.nl/tips/iphone-buitenland/
zondag 30 juli 2017 om 16:56
Van de site douane.nl
Wanneer moet ik belasting betalen?
Als u spullen buiten de EU koopt. En voor meer dan € 430 per persoon meeneemt.
Meer meegenomen dan de belastingvrije hoeveelheid?
Doe dan aangifte bij de Douane. Op Schiphol kiest u dan de rode uitgang 'Aangifte goederen'.
Tip
Neemt u dure spullen mee op reis, zoals een camera of een laptop? Neem dan de bon mee als bewijs dat u de goederen in de EU hebt gekocht.
Doe dan aangifte bij de Douane. Op Schiphol kiest u dan de rode uitgang 'Aangifte goederen'.
Tip
Neemt u dure spullen mee op reis, zoals een camera of een laptop? Neem dan de bon mee als bewijs dat u de goederen in de EU hebt gekocht.
zondag 30 juli 2017 om 17:00
Apple heeft wereldwijd garantie.gizzmo-returns schreef: ↑30-07-2017 16:41Bonnetje kan je weggooien, garantie heb je in Nederland niets meer aan.
En let op qua instellingen, mogelijk matcht dat niet in NL.
zondag 30 juli 2017 om 17:17
Jij zet met je huidige telefoon wat zeer recente foto's op een passende geheugenstick en dan neemt je vader in New York jouw telefoon over.
Die recente foto's (in Nederland genomen) zet je op nieuwe telefoon en de telefoon gebruik je ook direct. Bij de douane gooi je de telefoon met beschermhoes niet anders of voorzichtiger in de bak dan dat je met een wat oudere zou doen.
Je vader moet dan alleen de simkaart mee nemen die kant op anders loopt hij met twee telefoons rond.
Die recente foto's (in Nederland genomen) zet je op nieuwe telefoon en de telefoon gebruik je ook direct. Bij de douane gooi je de telefoon met beschermhoes niet anders of voorzichtiger in de bak dan dat je met een wat oudere zou doen.
Je vader moet dan alleen de simkaart mee nemen die kant op anders loopt hij met twee telefoons rond.
zondag 30 juli 2017 om 17:23
Wat wordt hier spastisch gedaan over 2 telefoons. Ik ben vorige week nog van New York naar Amsterdam gevlogen met 2 iPhones. Een werktelefoon en een privetelefoon. Niemand die daar iets van denkt of over vraagt hoor. En op mijn werktelefoon staan ook nauwelijks foto's of andere 'bewijzen'.
Keep on dreaming!
zondag 30 juli 2017 om 17:42
Ik vlieg regelmatig op en neer tussen NL en de US, met twee Iphones (werk en privé), een MAcBook, een windows laptop en een Ipad en er is mij werkelijk nog nooit gevraagd een aankoopbewijs oud te tonen.
Zorg dat je de verpakking niet in je koffer stopt mocht je gecontroleerd worden (doosje kun je toch gewoon weggooien?).
En doe inderdaad een (gebruikt?) hoesje om je telefoon. Dan is hij ook meteen beschermd op reis.
Zorg dat je de verpakking niet in je koffer stopt mocht je gecontroleerd worden (doosje kun je toch gewoon weggooien?).
En doe inderdaad een (gebruikt?) hoesje om je telefoon. Dan is hij ook meteen beschermd op reis.
zondag 30 juli 2017 om 17:50
Nouja, ik had gehoord dat de iPhones die je in Amerika koopt tegenwoordig ook te gebruiken zijn in Nederland. Maar ik weet het niet zeker hoor!closednote schreef: ↑30-07-2017 16:42Ik heb zoiets nog nooit gedaan en mijn koffer is ook nog nooit gecontroleerd bij terugkomst tenzij ze hem dan ook door de scanner hebben gedaan. Maar ik neem hooguit wat kleding, souvenirs en snacks mee terug dus ook al moet ik mijn koffer openen is er niks aan de hand. Ik denk dus vooral "al die moeite terwijl je wellicht niet eens gepakt wordt."
Ik weet wel dat je geen garantie in Nederland hebt als je die in Amerika koopt.
zondag 30 juli 2017 om 17:51
Ik ben niet zo technisch ingesteld, haha. Waar kan je dat precies zien?gizzmo-returns schreef: ↑30-07-2017 16:41Bonnetje kan je weggooien, garantie heb je in Nederland niets meer aan.
En let op qua instellingen, mogelijk matcht dat niet in NL.
zondag 30 juli 2017 om 17:52
Een normale en werk telefoon.himalaya schreef: ↑30-07-2017 16:44Ze kunnen sowieso om het aankoopbewijs vragen als ze je aanhouden, ook al beweer jij dat je hem voor de vakantie in Lutjebroek hebt gekocht.
zondag 30 juli 2017 om 17:52
Heb je überhaupt garantie als je een iPhone in het buitenland koopt?PattyJupiter schreef: ↑30-07-2017 16:44Je hebt wel een jaar minder garantie dan wanneer je hem in de EU koopt.
zondag 30 juli 2017 om 17:53
Zoals ik al eerder zei ben ik vooral van de regels dus ik vind t riskant. Ik was sowieso al van plan, als ik er een koop, dat ik hem meteen ga gebruiken.
zondag 30 juli 2017 om 17:54
himalaya schreef: ↑30-07-2017 16:56Van de site douane.nl
Tip
Met andere woorden, het is dus riskant?
zondag 30 juli 2017 om 17:54
Iets van €200 of €300. En dat vind ik niet niks.
zondag 30 juli 2017 om 17:55
Das een slim idee, dankje!Beijtje schreef: ↑30-07-2017 17:17Jij zet met je huidige telefoon wat zeer recente foto's op een passende geheugenstick en dan neemt je vader in New York jouw telefoon over.
zondag 30 juli 2017 om 17:55
Je bent duidelijk geen Apple gewend. Bij Apple wordt alles geback-uped via de cloud. Als je de oude dus netjes back-uped en dan de nieuwe instelt met die back-up, dan staat alles van de oude telefoon weer op de nieuwe.Beijtje schreef: ↑30-07-2017 17:17Jij zet met je huidige telefoon wat zeer recente foto's op een passende geheugenstick en dan neemt je vader in New York jouw telefoon over.
Een geheugenkaart heeft geen enkel nut, want iPhone heeft helemaal geen mogelijkheid om een geheugenkaart aan te sluiten.
zondag 30 juli 2017 om 17:56
Dat dacht ik dus ook! Er zijn toch zeker wel wat mensen met zowel een normale als werk telefoon toch? Ik vind het zelf alleen wel geloofwaardiger als ik mijn iPhone 6 aan mijn vader geef, want ik ben pas 17 en heb natuurlijk een bijbaantje maar that's it.sammo schreef: ↑30-07-2017 17:23Wat wordt hier spastisch gedaan over 2 telefoons. Ik ben vorige week nog van New York naar Amsterdam gevlogen met 2 iPhones. Een werktelefoon en een privetelefoon. Niemand die daar iets van denkt of over vraagt hoor. En op mijn werktelefoon staan ook nauwelijks foto's of andere 'bewijzen'.
zondag 30 juli 2017 om 17:58
Zoals je in het bericht van de douane leest: ja, ze kunnen om een aankoopbewijs vragen.
De kans dat je aangehouden wordt is klein, maar ik heb zo'n vermoeden dat er intensiever wordt gecontroleerd op vluchten uit de US op het moment dat er een nieuwe iPhone/iPad/nintendo-iets o.id. Op de markt komt.
De douane weet natuurlijk ook dat die daar goedkoper zijn.
De moeder van mijn beste vriendin had ook gezegd dat het niet vaak voorkomt. Je bent de pineut als ze er achter komen.prinses30 schreef: ↑30-07-2017 17:42Ik vlieg regelmatig op en neer tussen NL en de US, met twee Iphones (werk en privé), een MAcBook, een windows laptop en een Ipad en er is mij werkelijk nog nooit gevraagd een aankoopbewijs oud te tonen.
Maar inderdaad, doosje kan ik weggooien. Alleen ik lees dus net dat Apple blijkbaar wereldwijd garantie heeft, dus het bonnetje is dan wel handig om naar mijzelf te sturen toch?
Anoniem2717 schreef: ↑30-07-2017 16:34
Ik vind het helemaal niet zo natuurlijk om geen invoerrechten te willen betalen. Waarom vind jij het wel natuurlijk om belastingfraude te plegen? Is die 200 euro jou dat echt waard?
Nee, ik vind het niet verstandig. Als het je lukt, heb je mazzel. Maar lukt het je niet, dan betaal je alsnog invoerrechten + 100% boete. Dan heb je dus een hele dure iPhone!