1e verjaardag

30-07-2017 19:55 43 berichten
Mijn zoontje wordt over ongeveer een maandje 1 jaar🎈🎉😀

Nu vraag ik me af wat ik moet geven aan mijn zoontje..

Kleding heeft hij genoeg, en dat wil ik liever ni3t cadeau doen voor zijn eerste verjaardag.
Speelgoed zou ik wel willen geven, maar ik heb geen idee wat leuk is. Hij heeft speelgoed en speelt er ook mee. Op dit moment is hij helemaal in to the blokken, met verschillende vormpjes.

Hij klimt overal op en staat ook overal tegen aan. Ik denk niet dat het lang gaat duren totdat hij gaat lopen. Misschien iets in die richting?
Wat gaven jullie, jullie kleintje op zijn/ haar eerste verjaardag?

En wat gingen jullie trakteren op het kdv?
Een loop fietsje?
Het is vooral een mijlpaal voor jezelf. In mijn ervaring vinden kleintjes het scheuren van papier leuker dan welk cadeau dan ook. Als je echt iets nieuws wil doen zou ik toch voor de blokken die hij zo leuk vind kiezen en dan apart van elkaar inpakken. Geen ervaring met KDV maar iets van fruit lijkt mij prima? Als je iets creatiefs wil kom je met pintrest een heel eind denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Een loopkar?
Ik vind het altijd heel bijzonder dat je anderen moet vragen wat je kind leuk vindt
Een mooi houten hobbelpaard.
Schommel voor in de tuin?
Klimmuur(tje) voor in de tuin?

Gewoon een bedrag op zijn spaarrekening storten.
En het er eventueel terug afhalen als er wel iets specifiek is dat ie nodig heeft.
gizzmo-returns schreef:
30-07-2017 19:59
Ik vind het altijd heel bijzonder dat je anderen moet vragen wat je kind leuk vindt
Kinderen die nog 1 moeten worden hebben meestal geen duidelijke voorkeuren... Ja, het pakpapier waar het cadeautje in zit.
gizzmo-returns schreef:
30-07-2017 19:59
Dit dus.

Daarnaast zijn er bijzonder weinig tot geen mensen die hun 1e verjaardag nog kunnen herinneren, dus waar maak je je druk om? Al geef je een lege doos met véél cadeaupapier erom, dat hij eraf kan trekken, dan nog heeft hij lol. Niet alsof hij over 30 jaar gaat zeggen "Ja maar, ik weet nog háárscherp dat ik op mijn 1e verjaardag dit of dat kreeg". Koop een aardigheidje voor hem, maak er een gezellige dag van (die hij ook nooit meer gaat herinneren) met opa's en oma's en that's it.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Loopkar of loopauto is leuk. Loopfiets kunnen ze met 2 jaar pas wat mee.
blokken/blokkenkar, zoef zoef dieren, toet toet auto`s, boekjes met flapjes, duplo... genoeg te verzinnen

Op kdv fruit, bijv een banaan met een papieren aapje eraan of knijpfruit

Gefeliciteerd alvast!
Maar goed, in mijn ervaring hebben kinderen van die leeftijd heel weinig nodig en wordt het allemaal al snel cadeau gedaan door de omgeving. Dus ik zou me er vooral niet te druk over maken. Het hoeft niet bijzonder te zijn, dat soort cadeaus komen wel als je kind een mening heeft ontwikkeld.

Edit: op het kvd deden wij een doosje rozijntjes voor de kinderen en een reep chocolade voor de leidsters.
Het hoeft niet iets zijn waar hij nu meteen wat aan heeft hé. Je kunt ook prima iets kiezen waar hij bijv over een halfjaar iets aan heeft. Hier zijn favoriet;
Loopmotor (met brede banden), kunnen ze al heel gauw op.
Duplo
Iets met dieren (boerderij, ark van Noach)
Voertuigen, mijn zoon is helemaal gefascineerd door alles wat wielen heeft.
Succes, je vind vast wel iets leuks.
Een loopkar? Je hoeft niet per se iets te geven, hè. Ze begrijpt het toch nog niet.

Dochter werd vorig jaar 1. Ik kon ook helemaal niks bedenken. Alles wat ik nodig vond voor haar, kocht ik namelijk gewoon op dat moment.
Ik heb een hele mooie taart voor haar gemaakt, directe fam en vrienden met kids uitgenodigd. Met z'n allen gezongen, kaarsje uitgeblazen. Dat was wat ik belangrijk vond voor haar eerste verjaardag. Manlief heeft wel nog een doosje Duplo voor haar gekocht. Omdat dat voor hem veel betekend heeft in zijn jeugd.

Op het kdv heeft ze bananen getrakteerd. Die heb ik versierd volgens een idee op Pinterest. Daar vind je echt super veel handige ideetjes.

Succes en fijne verjaardag alvast!
Kleur ook eens buiten de lijnen
En een taart waar hij in kan slaan. En zelf vind ik het altijd prettig als ik taart krijg waar het kind niet in heeft zitten slaan.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Pukylino! Hier meteen groot succes. Maar die van mij vindt alles met wielen leuk. Deze ook. Ze 'fietste' er meteen op weg, en een paar weken later crosste ze de hele kamer door en klimt er zelf op en af.
Hier vond kind op 1ste verjaardag het leukste kado een klein bezempje. En een klein setje stoffer en blik.

En de ballonnen. We hebben grote helium ballon voor hem gehaald.

Ik was zelf was blij met mooie prentenboeken (zoon overigens ook, maar dat komt als ze iets ouder zijn). Bv een hele grote van De hele ballon. En nog een heel groot boek met allerlei dieren plaatjes. Daar heb je jaren plezier van.

Alvast gefeliciteerd!!
Oh ja en mega blocks. Zijn grotere blokken dan duplo en kunnen ze op die leeftijd al zelf mee bouwen.
Glijbaantje
Zandbak
Ballenbak
Such a beautiful place to be with Friends.
Wij hadden zo'n 4 in 1 driewieler gegeven en wat blokjes. Hij vond alles super leuk.
anoniem_325473 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 20:11
48.31% gewijzigd
Een grimm regenboog. Urenlag speelplezier, en hij speelt er nu nog mee (bijna 4)
Pukylino! Erg leuk fietsje, niet te duur en ons dochtertje heeft er -nu een jaar later- nog heel erg veel plezier van.
Hi hi

Iedereen bedankt voor de snelle reacties😊
Ik heb leuke tips gezien
Die mega blocks klinkt erg interessant en een loopfiets/ loopkar lijkt me ook erg leuk 😁

Een smash taart wil ik ook doen, heeft hij zijn eigen taartje :-D

Maar wat de andere zeggen is ook waar, ik moet niet moeilijk nadenken, hij gaat het zich niet meer herinneren later. Maar toch vind ik het leuk om hem iets cadeau te doen.. Ik vind het toch bijzonder..zijn allereerste verjaardag :flirting: 🤗
Wij gaven de oudste een blokkenkar, verder kreeg hij een vormenstoof en een zandbak van familie. Jongste kreeg een houten poppenwagen.
een skippykoe was hier een grote hit.hebben ze nog jaren plezier van gehad en ze hebben het er nu nog over.
pejeka schreef:
30-07-2017 20:02
Dit dus.

Daarnaast zijn er bijzonder weinig tot geen mensen die hun 1e verjaardag nog kunnen herinneren, dus waar maak je je druk om? Al geef je een lege doos met véél cadeaupapier erom, dat hij eraf kan trekken, dan nog heeft hij lol. Niet alsof hij over 30 jaar gaat zeggen "Ja maar, ik weet nog háárscherp dat ik op mijn 1e verjaardag dit of dat kreeg". Koop een aardigheidje voor hem, maak er een gezellige dag van (die hij ook nooit meer gaat herinneren) met opa's en oma's en that's it.
Ik had niet gedacht dat het ooit zou gebeuren maar ik ben het 100% met Pejeka eens!
(En ik heb drie kinderen en bij alle drie hebben we de eerste verjaardagen zo gevierd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven