Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
-Kia-Ora- schreef:
31-07-2017 10:03
Nope.
oké, dacht het even, deze zit ook in de hulpverlenersrol.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Nouschi schreef:
31-07-2017 09:53
Nou zeg dat wel. Man thuisgekomen, gedoucht, gepraat, kinderen wegbrengen naar ouders, TO op benzinestation, man en schoonzus samen in auto en dat allemaal in een uur tijd ongeveer. :nut:
Dat kan hoor in GTST gebeurd er ook een hoop draaaaaama in een tijdsbestek van een half uur. :P
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
tbl1966 schreef:
31-07-2017 10:07
oké, dacht het even, deze zit ook in de hulpverlenersrol.
Ik dacht het ook even te "proeven" maar de schrijfstijl is iets beter geordend :-P .
El0ise schreef:
31-07-2017 10:16
Ik dacht het ook even te "proeven" maar de schrijfstijl is iets beter geordend :-P .
Fijn dat ik niet de enige was. Het kwam bij mij meer vanwege het naar zich toetrekken van het topic. Verder, en ik ben geen hulpverlener maar werk wel voor een instantie waar ik veel met hulpverleners te maken heb, vind ik haar een slechte hulpverlener. Ik heb niet het idee dat ze voor haar cliënten staat maar het vooral borstklopperij is.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
-Kia-Ora- schreef:
31-07-2017 09:21
Ja El, gedraag je eens :whip: . Je moet je die racistische uitingen maar gewoon laten welgevallen hoor. Ook al gebeurt het geregeld, tis steeds maar één "gegeneraliseerde" opmerking per keer.
Nee je verdraait mijn woorden en illustreert precies mijn bezwaar. Tegen uitspraken mag je protesteren, die mag je staffen en racistisch noemen - als ze dat zijn, zie de definitie. Maar dat doortrekken en dan direct de hele persoon een Racist noemen, dat is iets anders en dát gaat te ver.
Maar dit gaat sommige mensen de pet te boven, dat weet ik. Die zouden geen mod mogen worden. Maar helaas liggen de functie-eisen hier nogal laag. Te laag.
impala wijzigde dit bericht op 31-07-2017 10:30
7.20% gewijzigd
.
Nouschi schreef:
31-07-2017 09:53
Nou zeg dat wel. Man thuisgekomen, gedoucht, gepraat, kinderen wegbrengen naar ouders, TO op benzinestation, man en schoonzus samen in auto en dat allemaal in een uur tijd ongeveer. :nut:
Gisteren ook binnen tien minuten van thuiskomst man naar man woedend naar schoonzus. Ik geloof er geen hol van.
Dat naar zich toe trekken idd.

Ik heb konijn ooit een A4 aan tekst zien posten in een POF topic dat ze bang was dat ze POF had. Maar een kinderwens had ze niet hoor. Eigenlijk was ze bang voor kanker, snapten wij dat? :bonk:
impala schreef:
31-07-2017 10:28
Nee je verdraait mijn woorden en illustreert precies mijn bezwaar. Tegen uitspraken mag je protesteren, die mag je staffen en racistisch noemen - als ze dat zijn, zie de definitie. Maar dat doortrekken en dan direct de hele persoon een Racist noemen, dat is iets anders en dát gaat te ver.
Maar dit gaat sommige mensen de pet te boven, dat weet ik. Die zouden geen mod mogen worden. Maar helaas liggen de functie-eisen hier nogal laag. Te laag.
Als de uitspraken zich opstapelen zegt dat genoeg over hoe diegene in het leven staat. Dáár baseer ik mijn mening op. Wat jij daar vervolgens van vindt zal me aan mijn reet roesten. Hard ook.

Maar nee joh.. Hitlers aanbidders waren geen nazi's. Ze hadden alleen dezelfde soort gedachten en dat betekende verder niks. Toch?
El0ise schreef:
31-07-2017 10:34
Als de uitspraken zich opstapelen zegt dat genoeg over hoe diegene in het leven staat. Dáár baseer ik mijn mening op. Wat jij daar vervolgens van vindt zal me aan mijn reet roesten. Hard ook.

Maar nee joh.. Hitlers aanbidders waren geen nazi's. Ze hadden alleen dezelfde soort gedachten en dat betekende verder niks. Toch?
Gedachten maken iemand geen nazi of racist en gedachten zijn niet verboden. Het is verboden om op grond van die gedachten te handelen en mensen daadwerkelijk uit te sluiten of erger - en ook de wettelijke definitie van racisme kent die voorwaarde (zie mijn eerdere post).
Nog zoiets dat niet iedereen kan vatten. Maar gelukkig hebben wetgevers doorgaans wel een goed ontwikkeld analytisch vermogen en is dat wél in de wet gevat. En beseffen wetgevers óók dat er binnen een rechtsstaat geen plek is voor een gedachtenpolitie. En dat de vrijheid van meningsuiting ook past begrenst mag worden als er wordt opgeroepen tot hándelen. En niet als het blijft bij het verspreiden van ideeen of meningen.
.
impala schreef:
31-07-2017 10:48
Gedachten maken iemand geen nazi of racist en gedachten zijn niet verboden. Het is verboden om op grond van die gedachten te handelen en mensen daadwerkelijk uit te sluiten of erger.
Nog zoiets dat niet iedereen kan vatten. Maar gelukkig hebben wetgevers doorgaans wel een goed ontwikkeld analytisch vermogen en is dat wél in de wet gevat. En beseffen wetgevers óók dat er binnen een rechtsstaat geen plek is voor een gedachtenpolitie.
Draai het eens om. Homo's in elkaar slaan is vreselijk, maar het terecht vinden dat homo's in elkaar worden geslagen is ok?

Fijn te zien dat jij de wet zo goed begrijpt.
Ik vraag mij af hoelang die groene heg haar gang mag gaan met mensen kwetsen.
El0ise schreef:
31-07-2017 10:52
Draai het eens om. Homo's in elkaar slaan is vreselijk, maar het terecht vinden dat homo's in elkaar worden geslagen is ok?

Fijn te zien dat jij de wet zo goed begrijpt.
Met jou valt niet te discussieren, jij verdraait argumenten.
Wie zegt er dan het terecht is dat homos in elkaar worden geslagen?
.
7102 schreef:
31-07-2017 10:52
Ik vraag mij af hoelang die groene heg haar gang mag gaan met mensen kwetsen.
Groene heg? Wie is dat?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
impala schreef:
31-07-2017 10:57
Met jou valt niet te discussieren, jij verdraait argumenten.
Wie zegt er dan het terecht is dat homos in elkaar worden geslagen?
Jij zegt dat gedachten en zienswijzen nog geen nazi of racist maken omdat daar actieve handelingen voor nodig zijn. Denken dat het terecht is dat homo's in elkaar geslagen worden maakt je, volgens jouw redenering dus, dan geen homohater. Mijns inziens is dat wel zo. Het homovoorbeeld omdat persoon in kwestie haar, door Marokkanen in elkaar geslagen homoseksuele buurjongen misbruikte om haar opmerking te onderbouwen.

Niet gaan lopen miepen dat ik de boel verdraai wanneer je eigen uitspraak ineens niet in je straatje past.
El0ise schreef:
31-07-2017 10:59
Jij zegt dat gedachten en zienswijzen nog geen nazi of racist maken omdat daar actieve handelingen voor nodig zijn. Denken dat het terecht is dat homo's in elkaar geslagen worden maakt je, volgens jouw redenering dus, dan geen homohater. Mijns inziens is dat wel zo.

Niet gaan lopen miepen dat ik de boel verdraai wanneer je eigen uitspraak ineens niet in je straatje past.
Wat is het toch lastig discussiëren als je het niet over hetzelfde hebt.
Ik lees dat Impala zegt: volgens de wet ben je pas een homohater als je oproept tot anti-homo-acties.
Jij zegt: ik vind iemand ook een homohater als ie het alleen maar denkt.

Jullie hebben het dus allebei over iets anders.

Ik hoef geen mensen in mijn omgeving die negatief over homo's denken, maar ze ervoor aanklagen zit er ook niet in.

Disclaimer: ik heb alleen de laatste paar posts gelezen, dus mss sla ik de plank wel enorm mis.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Rosabella1 schreef:
31-07-2017 10:59
Groene heg? Wie is dat?
In het condoomloos swingen topic
Heeft iemand voor mij de link naar het topic met de ex die zoon in boosheid geslagen heeft? Moest er vanmorgen aan denken en wil graag bijlezen hoe het nu is, maar kan het met dit forum natuurlijk niet vinden.
Solomio schreef:
31-07-2017 11:03
Ik lees dat Impala zegt: volgens de wet ben je pas een homohater als je oproept tot anti-homo-acties.

Ik hoef geen mensen in mijn omgeving die negatief over homo's denken, maar ze ervoor aanklagen zit er ook niet in.

Disclaimer: ik heb alleen de laatste paar posts gelezen, dus mss sla ik de plank wel enorm mis.
Je slaat de spijker op z'n kop Solo. Impala houdt krampachtig vast aan haar definitie. Voor mij is het echter genoeg om zulke nare dingen te denken of goed te keuren om aan het plaatje racist/nazi/"identiteit/geaardheid"-hater te voldoen.

Dat de wet het anders definieert vind ik logisch. Je kunt iemand niet strafrechtelijk veroordelen op een zienswijze of gedachte, maar enkel op een handeling. Praktisch ingesteld dus. Wat ik als mens vind is dus niet afhankelijk van de wettelijke definitie en volgens het recht van meningsuiting mag ik haar dus een racist vinden. Evenals dat die forumster haar eigen ras superieur mag vinden.
anoniem_321063 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 11:11
19.24% gewijzigd
Solomio schreef:
31-07-2017 11:03

Nee, als je homos in je gedachten haat, ben je een homohater. Of Marokkanenhater, om dichter bij het issue van racisme te blijven. Maar nog geen Racist. Daar is méér voor nodig. Dat is mijn punt.
.
Uiltje66 schreef:
31-07-2017 11:08
Heeft iemand voor mij de link naar het topic met de ex die zoon in boosheid geslagen heeft? Moest er vanmorgen aan denken en wil graag bijlezen hoe het nu is, maar kan het met dit forum natuurlijk niet vinden.
kinderen/ex-heeft-kind-geslagen/list_messages/385804
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Pretzel66 schreef:
31-07-2017 11:05
In het condoomloos swingen topic
En niet alleen daar ook bij borderline en bam
El0ise schreef:
31-07-2017 11:08
Je slaat de spijker op z'n kop Solo. Impala houdt krampachtig vast aan haar definitie. Voor mij is het echter genoeg om zulke nare dingen te denken of goed te keuren om aan het plaatje racist/nazi/"identiteit/geaardheid"-hater te voldoen.
Maar dat is nou juist een discussie waar je niet uitkomt.

Ik heb een vergelijkbare discussie wel eens gevoerd over de vraag of iemand een verderfelijke pedofiel is als ie een voorkeur heeft voor seks met kinderen en om die reden dus geen seks heeft, omdat ie het zelf ongepast vindt om seks met kinderen te hebben.

Dat jij het genoeg vindt om er een etiket op te plakken wil nog niet zeggen dat de wetgever dat ook vindt.

En dus kun je niet discussiëren met Impala, omdat jullie het niet over hetzelfde hebben.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
impala schreef:
31-07-2017 11:09
Nee, als je homos in je gedachten haat, ben je een homohater. Of Marokkanenhater, om dichter bij het issue van racisme te blijven. Maar nog geen Racist. Daar is méér voor nodig. Dat is mijn punt.
Jij ziet racism en racist practices als twee aparte dingen. Ik niet. Voor mij staan ze op dezelfde ladder op verschillende hoogtes.

Mooi dat we dat duidelijk hebben. Dan valt er tussen ons inderdaad niets meer te bediscussiëren.
anoniem_321063 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 11:23
11.94% gewijzigd
Dank Enn!
What the f* am I doing.
Bijzondere plot twist.. weet niet wat ik ervan moet denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven