Liefde & Trouw
maandag 31 juli 2017 om 18:50
Tegenwoordig zie je niet veel ECHTE liefde meer. veel stellen gaan vreemd etc etc.
een trouwe partner is moeilijk te vinden, en als je er een gevonden hebt moet je die wel behouden anders loopt er een jonger iemand mee weg. das toch achterlijk dat dat zo gaat... je hoort toch juist al de herrineringen en leuke dingen met je partner te delen tot de dood je van mekaar scheid. (klinkt ouderwets hè?) maar ikzelf vind het erg raar dat mensen dan na zoveel jaren ineens switchen van partner, terwijl je ook gewoon leuke dingen kunt doen samen, want als je echt oud bent heb je alle tijd voor elkaar, allebei met pensioen, dan begint het leven toch pas?? dan kan je veel samenzijn lijkt me. dus mij vraag is eigenlijk....
bestaat er nog wel trouw? en is trouwen ook echt trouw zijn tegenwoordig?
een trouwe partner is moeilijk te vinden, en als je er een gevonden hebt moet je die wel behouden anders loopt er een jonger iemand mee weg. das toch achterlijk dat dat zo gaat... je hoort toch juist al de herrineringen en leuke dingen met je partner te delen tot de dood je van mekaar scheid. (klinkt ouderwets hè?) maar ikzelf vind het erg raar dat mensen dan na zoveel jaren ineens switchen van partner, terwijl je ook gewoon leuke dingen kunt doen samen, want als je echt oud bent heb je alle tijd voor elkaar, allebei met pensioen, dan begint het leven toch pas?? dan kan je veel samenzijn lijkt me. dus mij vraag is eigenlijk....
bestaat er nog wel trouw? en is trouwen ook echt trouw zijn tegenwoordig?
maandag 31 juli 2017 om 19:43
trouw op alle vlakken bedoel ik.
maar ik snap wel dat je na jaren met iemand samen een bepaalde spanning kan missen (seksueel dan) emotioneel is het wel superfijn dat je iemand kan vertrouwen.
@zeemeermin1974;;
maar een ongeremde lust lijkt me niet erg goed, ook al heb je veel geexperimenteerd of iets. maar hij vind het dus niks een triootje ofso? of het idee gewoon dat je met een ander iets doet of je aanraakt?
maar ik snap wel dat je na jaren met iemand samen een bepaalde spanning kan missen (seksueel dan) emotioneel is het wel superfijn dat je iemand kan vertrouwen.
@zeemeermin1974;;
maar een ongeremde lust lijkt me niet erg goed, ook al heb je veel geexperimenteerd of iets. maar hij vind het dus niks een triootje ofso? of het idee gewoon dat je met een ander iets doet of je aanraakt?
anoniem_351625 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 19:45
13.22% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 19:46
dat klopt. minnaars of iets dergelijks is niks nieuws. maar er word nog steeds niet echt openlijk over gepraat. als beide partners het doen vind ik het wel anders dan als eentje het stiekem doet achter de partners rug om. maar zoiets blijft nooit onopgemerkt, het is altijd een tijdelijk iets als ze het stiekem doen lijkt me. partner is ook niet dom...-NummerZoveel- schreef: ↑31-07-2017 19:43Dat deed men vroeger ook al en is niet specifiek van deze tijd.
maandag 31 juli 2017 om 19:48
Ja dat is waar.-NummerZoveel- schreef: ↑31-07-2017 19:43Dat deed men vroeger ook al en is niet specifiek van deze tijd.
Ik vind trouwens 1x seks hebben met een ander na zoveel jaar samen zijn toch wel weer anders dan een tweede relatie er op na houden in het geheim.
Beide zou ik niets vinden maar dat tweede zou ik erger vinden.
Ach...
.
maandag 31 juli 2017 om 19:49
Ja, daarom pleit ik ook voor openheid daar in. Haal de lading van dat soort trouw weg en je hebt - denk ik- heel veel minder gedoe.cherry869 schreef: ↑31-07-2017 19:46dat klopt. minnaars of iets dergelijks is niks nieuws. maar er word nog steeds niet echt openlijk over gepraat. als beide partners het doen vind ik het wel anders dan als eentje het stiekem doet achter de partners rug om. maar zoiets blijft nooit onopgemerkt, het is altijd een tijdelijk iets als ze het stiekem doen lijkt me. partner is ook niet dom...
Het gaat niet zozeer om de lichamelijkheid, wel om de oneerlijkheid, het liegen, dat soort dingen. Dat hakt er in.
maandag 31 juli 2017 om 19:52
Vaak komt het wel uit.cherry869 schreef: ↑31-07-2017 19:46dat klopt. minnaars of iets dergelijks is niks nieuws. maar er word nog steeds niet echt openlijk over gepraat. als beide partners het doen vind ik het wel anders dan als eentje het stiekem doet achter de partners rug om. maar zoiets blijft nooit onopgemerkt, het is altijd een tijdelijk iets als ze het stiekem doen lijkt me. partner is ook niet dom...
Alhoewel er ook genoeg vrouwen/mannen zijn die het wel weten maar hun ogen sluiten of het accepteren vanwege de kinderen of geld of wat dan ook.
Toen mijn ex vreemdging heb ik hem de deur uitgezet maar wij hadden geen kinderen en ben ook niet financieel afhankelijk. Dan is die stap makkelijker denk ik.
.
maandag 31 juli 2017 om 19:53
maandag 31 juli 2017 om 20:22
@zeemeermin1974;;
[/quote]
Nou ja... Ongeremde lust....
Het is meer dat je er met niemand over kunt praten. Omdat het zo'n ontzettend taboe is. En dat maakt het heel groot. Als ik er een keer over heb gepraat met m'n man voel ik me al veel beter en meer begrepen.
Maar ik begin steeds meer moeite te krijgen met de monogame moraal. Zo raar is het toch niet dat je eens iets anders wilt na zoveel jaar?
anoniem_127808 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 21:38
1.30% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 20:23
maandag 31 juli 2017 om 20:50
Het romantische huwelijk is nog niet zo heel oud. En dat men vroeger niet snel uit elkaar ging had vooral te maken met financiële afhankelijkheid en sociale acceptatie. Vroeger kon je als vrouw vaak pas het ouderlijk huis verlaten als je ging trouwen. Als je al werk had, werd je vervolgens gedwongen om te stoppen met werken zodra er kinderen kwamen. Het samen zijn was dus voor veel vrouwen geen keuze. Bovendien was scheiden sociaal gezien zelden een optie. Mannen gingen zeker net zo vaak vreemd als nu, maar vrouwen accepteerden het eerder als ze erachter kwamen. Het was kiezen tussen twee kwaden en dan werd er vaak voor gekozen om er het beste van te maken.
Tegenwoordig zijn vrouwen zelfstandiger en minder afhankelijk van hun man. Ze zullen daarom eerder gaan scheiden. Daarbij komt nog dat scheiden tegenwoordig veel geaccepteerder is, waardoor ook mannen sneller de brui aan hun relatie geven.
Liefde en trouw hebben dus niet heel veel met huwelijken en lang samen blijven te maken. Natuurlijk zijn er genoeg gelukkige huwelijken waarin partners grotendeels trouw blijven aan elkaar, maar ik denk dat dat er niet minder zijn dan vroeger. Ik denk wel dat er veel bejaarden niet per se gelukkig zijn geweest in hun huwelijk, maar zich er aan over hebben gegeven bij gebrek aan keuze.
Tegenwoordig zijn vrouwen zelfstandiger en minder afhankelijk van hun man. Ze zullen daarom eerder gaan scheiden. Daarbij komt nog dat scheiden tegenwoordig veel geaccepteerder is, waardoor ook mannen sneller de brui aan hun relatie geven.
Liefde en trouw hebben dus niet heel veel met huwelijken en lang samen blijven te maken. Natuurlijk zijn er genoeg gelukkige huwelijken waarin partners grotendeels trouw blijven aan elkaar, maar ik denk dat dat er niet minder zijn dan vroeger. Ik denk wel dat er veel bejaarden niet per se gelukkig zijn geweest in hun huwelijk, maar zich er aan over hebben gegeven bij gebrek aan keuze.
maandag 31 juli 2017 om 22:16
Quote:
een trouwe partner is moeilijk te vinden, en als je er een gevonden hebt moet je die wel behouden anders loopt er een jonger iemand mee weg.
Deze zin klopt niet.
Als je partner die je gevonden hebt trouw is, laat hij niet met zichzelf weglopen door een jonger iemand
Als hij wel met een ander wegloopt was hij niet trouw
een trouwe partner is moeilijk te vinden, en als je er een gevonden hebt moet je die wel behouden anders loopt er een jonger iemand mee weg.
Deze zin klopt niet.
Als je partner die je gevonden hebt trouw is, laat hij niet met zichzelf weglopen door een jonger iemand
Als hij wel met een ander wegloopt was hij niet trouw
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 31 juli 2017 om 22:24
Dit ja!Piratesse schreef: ↑31-07-2017 19:29Waarom wordt 'trouw' eigenlijk alleen maar gedefinieerd door 'seksuele trouw voor altijd'?
Ik denk dat als we niet zo lastig zouden doen rondom dat seksuele gedeelte, mensen ook langer bij elkaar blijven. Waarom willen we in 's hemelsnaam het alleenrecht op iemands lichaam en vice versa?
Als je wel verder kijkt dan alleen lichamelijke trouw, waarom denken we dat 1 persoon ons altijd zal kunnen bevredigen op alle mogelijke vlakken?
Beats me. Is toch volslagen onrealistisch?
Ik heb mijn aanstaande de garantie gegeven dat ik niet trouw zal zijn. Als een feit. Hij accepteert dat, want hij houdt van me.
Trouw alsin seksuele trouw zegt me niks. Voor elkaar door het vuur gaan wel.
maandag 31 juli 2017 om 22:52
Als een van de partners ook seks heeft buiten het huwelijk dan heeft de ander natuurlijk geen enkele andere keus dan dit te accepteren, wil hij de partner tenminste nog voor het gezamenlijke avondeten en het samenleven onder één dak behouden. En sommigen kiezen dan daar maar voor om niet met geheel lege handen te staan. Mogelijk gaan ze zelfs overal vertellen dat ze dit hun (ontrouwe) partner graag gunnen.
Net zoals de open relatie van Peter R. de Vries die de buitenechtelijke affaires van zijn vrouw moest gaan verdedigen om niet volkomen voor schut te staan. Ik geloof dat ze nu dan toch maar uit elkaar zijn gegaan.
Net zoals de open relatie van Peter R. de Vries die de buitenechtelijke affaires van zijn vrouw moest gaan verdedigen om niet volkomen voor schut te staan. Ik geloof dat ze nu dan toch maar uit elkaar zijn gegaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 31 juli 2017 om 23:27
Een open relatie is totaal wat anders dan gewoon niet de belofte doen dat je geen monogamie belooft.
En tuurlijk heeft de partner een keuze. Je kunt ook de relatie niet aangaan, of afkappen.
Voor mij is de eerlijkheid die telt. Ik ga mijn partner niet bedriegen. Ik vertel hem dat hij er op moet rekenen dat ik vroeg of laat wel ergens buiten de pot pies. Hij kiest ervoor om dit te weten, te accepteren en zijn ogen te sluiten.
En tuurlijk heeft de partner een keuze. Je kunt ook de relatie niet aangaan, of afkappen.
Voor mij is de eerlijkheid die telt. Ik ga mijn partner niet bedriegen. Ik vertel hem dat hij er op moet rekenen dat ik vroeg of laat wel ergens buiten de pot pies. Hij kiest ervoor om dit te weten, te accepteren en zijn ogen te sluiten.
dinsdag 1 augustus 2017 om 11:57
Bij ons precies eender. Heb vrij vroeg in de relatie gezegd dat ik niet monogaam ben. Hij heeft de keuze hier wel of niet mee te leven. Hij koos voor wel. Open en eerlijk, daarbij ook respectvol naar de ander toe, want geen leugens over "ik ben heus monogaam hoor".Perzina schreef: ↑31-07-2017 23:27Een open relatie is totaal wat anders dan gewoon niet de belofte doen dat je geen monogamie belooft.