Gedoe marktplaats
dinsdag 1 augustus 2017 om 22:16
Even in het kort.
Op marktplaats design meubels verkocht voor een prima prijs.
Kopers zijn komen kijken en waren erg tevreden. De koop werd afgesloten en de spullen zijn meegenomen.
Nu achteraf zijn ze er toch niet blij mee. Er zouden gebreken zijn?
Ik heb deze niet gezien en zij ook niet tijdens het bezichtigen. Ik controleer alles wat ik verkoop.
Nu willen de kopers hun geld terug en dreigen ze met allerlei stappen als ik niet betaal.
Ik weet dat ik prima en eerlijk heb gehandeld en vertrouw het niet zo.
Ik wil graag jullie mening weten.
Op marktplaats design meubels verkocht voor een prima prijs.
Kopers zijn komen kijken en waren erg tevreden. De koop werd afgesloten en de spullen zijn meegenomen.
Nu achteraf zijn ze er toch niet blij mee. Er zouden gebreken zijn?
Ik heb deze niet gezien en zij ook niet tijdens het bezichtigen. Ik controleer alles wat ik verkoop.
Nu willen de kopers hun geld terug en dreigen ze met allerlei stappen als ik niet betaal.
Ik weet dat ik prima en eerlijk heb gehandeld en vertrouw het niet zo.
Ik wil graag jullie mening weten.
dinsdag 1 augustus 2017 om 22:23
Volgens mij ben je niet verplicht om de koop te ontbinden. Dat zij de meubels hebben gezien voordat ze het kochten is in jouw voordeel.
Maar, je wil toch eigenlijk wel dat iemand blij is van hetgeen hij van jou koopt. Dus als hun klachten terecht zijn, zou ik toch kijken hoe je dit op een manier kan oplossen die recht doet aan de situatie.
Maar, je wil toch eigenlijk wel dat iemand blij is van hetgeen hij van jou koopt. Dus als hun klachten terecht zijn, zou ik toch kijken hoe je dit op een manier kan oplossen die recht doet aan de situatie.
dinsdag 1 augustus 2017 om 22:25
afhouden idd.
- Jij hebt de meubels gecontroleerd en herkent de klachten niet.
- zij hebben zelf de meubels bekeken voordat ze tot koop overgingen.
Aangeven dat je verder contact niet op prijs stelt. Je hebt deugdelijk en transparant gehandeld.
Misschien aangeven dat je verbaasd bent en hun manier van handelen niet vertrouwd? (als in: maak van hen de boeman, zij maken jou meteen tot boeman met hun dreigementen).
- Jij hebt de meubels gecontroleerd en herkent de klachten niet.
- zij hebben zelf de meubels bekeken voordat ze tot koop overgingen.
Aangeven dat je verder contact niet op prijs stelt. Je hebt deugdelijk en transparant gehandeld.
Misschien aangeven dat je verbaasd bent en hun manier van handelen niet vertrouwd? (als in: maak van hen de boeman, zij maken jou meteen tot boeman met hun dreigementen).
dinsdag 1 augustus 2017 om 22:25
dinsdag 1 augustus 2017 om 22:47
Garantie tot de deur bij Marktplaats dus niks (gedeeltelijk) geld terug, retourzenden of wat dan ook.
Als ze dezelfde mogelijkheden willen hebben als in de winkel (niet goed, geld terug etc.) dan had men maar bij een (web)winkel moeten kopen en niet bij een particulier. Maar dan betaal je natuurlijk meer.... tja aan de mogelijke koper de keus. Goedkoop en geen zekerheden of duurder en wel garantie etc.
Als ze dezelfde mogelijkheden willen hebben als in de winkel (niet goed, geld terug etc.) dan had men maar bij een (web)winkel moeten kopen en niet bij een particulier. Maar dan betaal je natuurlijk meer.... tja aan de mogelijke koper de keus. Goedkoop en geen zekerheden of duurder en wel garantie etc.