Zeurburen
woensdag 2 augustus 2017 om 02:33
Eigenlijk kan mijn topic titel ook zijn: gluurburen..
Sinds een jaar hebben wij nieuwe buren..65+ en in de hele omgeving zijn zij verreweg het het oudste, overal gezinnetjes met jonge of oudere kinders.
Een jaar lang zijn ze aan het klussen geweest.. van tijden als voor 7 uur 's ochtends tot de beruchte 3-gaatjes boren om 8uur en de rest vd dag stil.
Daar hebben wij begrip voor want behang likt zichzelf niet tegen de muur
We hadden ook redelijk hoi-doei contact, al hield de buurvrouw hele betogen over mensen die wij niet kenden, haar kunstknietjes en haar copd.. en dit alles met een stemvolume dat de pas opgelijmde tegeltjes in de keuken doet rammelen, alles beleefd aangehoord want je hebt nog wat jaren te gaan naast elkaar, dus ik wil niet onbeleefd zijn..(ook al heb ik mn werk..mn gezin...dieren..huis)
Toen ze introkken begon het geklaag;over onze muziek die aanstond.. het was te hard..niet hun muziek..en ze hadden dit al genoeg gehoord waar ze vandaan kwamen( en dat was rascistisch bedoeld) nu gaf mijn man hun op dat moment niet de aandacht die ze wilden en sinds dien zeggen ze niks meer
Lekker rustig zou je zeggen, maar nu wordt het achterbaks;
In hun tuin staat een grote party tent..niet zo maar een nee het'beste van het beste' (volgens buuf) en daarin gaan ze gluren..
Gluren naar de buren aan de andere kant en afluisteren naar beide kanten.. boven is er inkijk folie; gluren in mijn tuin en afluisteren.. en smiespelen tegen iedereen die er komt, tot random werklui aan toe: roddelen over ons. Staan we in de voortuin met iemand te praten wordt er afgeluisterd via het wc raampje
Maar ook klagen; onze vijgenboom waar ze vorig jaar nog ongevraagd van zaten te vreten moet nu over hun tuin weg want dat maakt vlekken op de tegels
Onze houtkachel; uche uche
Barbeque; ooh zo errug uche uche
Maar als de schilder staat te schuren staat ze er bovenop en hem vertellen hoe het moet
Inmiddels hebben ze ook last van de katten en kippen en muziek van andere buren, buurtjes die op een keer om 5 uur lekker gek deden met de kinderen in de achtertuin; we moeten er wat van zeggen
Hun kattenverjager bezorgt mijn katten stress, hun gezeur en gegluur mij de zenuwen
Ze is vreselijk achterdochtig en naar haar zeggen'houdt het in de gaten'
Beiden een eigen huis.. wat kunnen we hiermee?
Sinds een jaar hebben wij nieuwe buren..65+ en in de hele omgeving zijn zij verreweg het het oudste, overal gezinnetjes met jonge of oudere kinders.
Een jaar lang zijn ze aan het klussen geweest.. van tijden als voor 7 uur 's ochtends tot de beruchte 3-gaatjes boren om 8uur en de rest vd dag stil.
Daar hebben wij begrip voor want behang likt zichzelf niet tegen de muur
We hadden ook redelijk hoi-doei contact, al hield de buurvrouw hele betogen over mensen die wij niet kenden, haar kunstknietjes en haar copd.. en dit alles met een stemvolume dat de pas opgelijmde tegeltjes in de keuken doet rammelen, alles beleefd aangehoord want je hebt nog wat jaren te gaan naast elkaar, dus ik wil niet onbeleefd zijn..(ook al heb ik mn werk..mn gezin...dieren..huis)
Toen ze introkken begon het geklaag;over onze muziek die aanstond.. het was te hard..niet hun muziek..en ze hadden dit al genoeg gehoord waar ze vandaan kwamen( en dat was rascistisch bedoeld) nu gaf mijn man hun op dat moment niet de aandacht die ze wilden en sinds dien zeggen ze niks meer
Lekker rustig zou je zeggen, maar nu wordt het achterbaks;
In hun tuin staat een grote party tent..niet zo maar een nee het'beste van het beste' (volgens buuf) en daarin gaan ze gluren..
Gluren naar de buren aan de andere kant en afluisteren naar beide kanten.. boven is er inkijk folie; gluren in mijn tuin en afluisteren.. en smiespelen tegen iedereen die er komt, tot random werklui aan toe: roddelen over ons. Staan we in de voortuin met iemand te praten wordt er afgeluisterd via het wc raampje
Maar ook klagen; onze vijgenboom waar ze vorig jaar nog ongevraagd van zaten te vreten moet nu over hun tuin weg want dat maakt vlekken op de tegels
Onze houtkachel; uche uche
Barbeque; ooh zo errug uche uche
Maar als de schilder staat te schuren staat ze er bovenop en hem vertellen hoe het moet
Inmiddels hebben ze ook last van de katten en kippen en muziek van andere buren, buurtjes die op een keer om 5 uur lekker gek deden met de kinderen in de achtertuin; we moeten er wat van zeggen
Hun kattenverjager bezorgt mijn katten stress, hun gezeur en gegluur mij de zenuwen
Ze is vreselijk achterdochtig en naar haar zeggen'houdt het in de gaten'
Beiden een eigen huis.. wat kunnen we hiermee?
woensdag 2 augustus 2017 om 08:27
woensdag 2 augustus 2017 om 08:27
Och meid wees blij dat ik je buuf niet ben,ik flikkerde vanuit mijn partytent een bak water over je bbq en kat en vuurkorfdinges.
Als ik op dreef ben over alle drie tegelijk.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
woensdag 2 augustus 2017 om 08:28
Rosabella1 schreef: ↑02-08-2017 08:27Och meid wees blij dat ik je buuf niet ben,ik flikkerde vanuit mijn partytent een bak water over je bbq en kat en vuurkorfdinges.
woensdag 2 augustus 2017 om 08:29
GezelligRosabella1 schreef: ↑02-08-2017 08:27Och meid wees blij dat ik je buuf niet ben,ik flikkerde vanuit mijn partytent een bak water over je bbq en kat en vuurkorfdinges.
woensdag 2 augustus 2017 om 08:30
Ans-Aarsema schreef: ↑02-08-2017 08:10Oh meid!
Bea, tja....we zien elkaar nog wel hoor maar ze is transgender tegenwoordig en noemt zich nu Arjan.
woensdag 2 augustus 2017 om 08:31
Ik denk dat ik jou ook geen leuke buur zou vinden! Hier is het net andersom: de oude buren gaan weg en er komen jonge gezinnen wonen. Jankende en schreeuwende kinderen, zwembad in de tuin met daarin een vader die er zo in plonst dat een orka er nog wat van kan leren, elke mooie dag de BBQ aan, schijtende katten in de tuin en blaffende honden. Wat een feest. Geef mij maar 65 plussers als buren!
woensdag 2 augustus 2017 om 08:36
Wat kunnen mensen zich ergeren aan de buren!
Ja de katten van onze buren schijten helaas ook in de tuin. Maarja het zijn beesten. Ik ruim het op en ga verder met m'n leven. Ik hoor hun kinderen en muziek, zij vast ook weleens die van ons. En de nieuwsgierige overbuurvrouw zwaai ik vriendelijk naar en ik zorg dat ik haar niets spannends vertel?
Tja toen ik moest bevallen stond ze elke dag te posten of de auto er nog stond etc. Ik kan me er niet druk om maken.... dus TO: beetje leven en laten leven. Snoei die vijg, maak een kort vriendelijk praatje met ze en ga door met je leven. Jij doet nu precies wat je bij hen zo irritant vindt namelijk
Ja de katten van onze buren schijten helaas ook in de tuin. Maarja het zijn beesten. Ik ruim het op en ga verder met m'n leven. Ik hoor hun kinderen en muziek, zij vast ook weleens die van ons. En de nieuwsgierige overbuurvrouw zwaai ik vriendelijk naar en ik zorg dat ik haar niets spannends vertel?
Tja toen ik moest bevallen stond ze elke dag te posten of de auto er nog stond etc. Ik kan me er niet druk om maken.... dus TO: beetje leven en laten leven. Snoei die vijg, maak een kort vriendelijk praatje met ze en ga door met je leven. Jij doet nu precies wat je bij hen zo irritant vindt namelijk
woensdag 2 augustus 2017 om 08:46
Uiteraard. Volgens mij wordt dit een leuke aflevering.
To, draai de situatie eens om: stel dat hun katten in jouw tuin kwamen poepen en jouw net-kruipende en in de stop-alles-in-mond-fase zijnde peuter zou ook vrij door die tuin scharrelen. Hoe zou je dan reageren?
woensdag 2 augustus 2017 om 08:54
Wat je hiermee kunt? Je schouders ophalen en verder gaan met je leven. Toen je dit huis kocht, wist je dat je buren hebt en dat buren ook kunnen verhuizen. Het is een beetje geven en nemen.
Of je gaat het gesprek aan met je buren, maar dan kun je je verwijten en beschuldigen uit de OP wel achterwege laten. Hoe weet jij nou als je in je voortuin staat dat er vanuit hun wc geluisterd wordt? Wie gluurt er dan naar het huis van de buren?
Onze buren roken ook sigaren in de tuin of zetten bij iedere zonnestraal hun barbecue en/of vuurkorf aan. Leuk? Nee, vies. Ik hoef hun rook niet in mijn slaapkamer te ruiken als ik niet de hele zomer met alle ramen en deuren dicht wil zitten.
Onze kat klimt ook in hun bomen of scherpt daar zijn nagels. De man des huizes gaat klussen wanneer het hem uitkomt, ook 's avonds laat of op zondag. Vinden ze ongetwijfeld ook niet leuk.
Klagen over en weer zit er hier niet in.
Of je gaat het gesprek aan met je buren, maar dan kun je je verwijten en beschuldigen uit de OP wel achterwege laten. Hoe weet jij nou als je in je voortuin staat dat er vanuit hun wc geluisterd wordt? Wie gluurt er dan naar het huis van de buren?
Onze buren roken ook sigaren in de tuin of zetten bij iedere zonnestraal hun barbecue en/of vuurkorf aan. Leuk? Nee, vies. Ik hoef hun rook niet in mijn slaapkamer te ruiken als ik niet de hele zomer met alle ramen en deuren dicht wil zitten.
Onze kat klimt ook in hun bomen of scherpt daar zijn nagels. De man des huizes gaat klussen wanneer het hem uitkomt, ook 's avonds laat of op zondag. Vinden ze ongetwijfeld ook niet leuk.
Klagen over en weer zit er hier niet in.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:14
Ojee nee..mijn tuin is afgezet, mijn katten kunnen daar niet uit en dat wil ik niet.. ze mogen absoluut niet op straat !! Nee het geklaag gaat over de katten in mijn ! Tuin
Wij letten verder niet op ze maar het valt op; precies wat kersopdetaart zegt; ben je achter; zij ook.. maar in de voortuin valt gluren op en omdat hun wc raampje openstaat hoor je die deur opengaan..
Hiervoor woonden er ook ouderen..nooit last mee gehad
Wij willen best wat aanpassen hoor, maar muziek overdag moet kunnen vind ik.. tis ook niet elke dag raak hier
Maar over buren die 3 deuren verderop gaan klagen omdat je wat hoort... net of er meer mensen wonen in je straat
Wij letten verder niet op ze maar het valt op; precies wat kersopdetaart zegt; ben je achter; zij ook.. maar in de voortuin valt gluren op en omdat hun wc raampje openstaat hoor je die deur opengaan..
Wij willen best wat aanpassen hoor, maar muziek overdag moet kunnen vind ik.. tis ook niet elke dag raak hier
Maar over buren die 3 deuren verderop gaan klagen omdat je wat hoort... net of er meer mensen wonen in je straat
woensdag 2 augustus 2017 om 09:20
Als de katten bij jullie in de tuin zitten, hoe kunnen ze dan last hebben van dat ding bij de buren?Josefien01 schreef: ↑02-08-2017 09:14Ojee nee..mijn tuin is afgezet, mijn katten kunnen daar niet uit en dat wil ik niet.. ze mogen absoluut niet op straat !! Nee het geklaag gaat over de katten in mijn ! Tuin
Maar over buren die 3 deuren verderop gaan klagen omdat je wat hoort... net of er meer mensen wonen in je straat![]()
Maar jij vindt dus dat jullie lekker vuurtjes mogen maken in jullie eigen tuin, waar de buren dus last van hebben, maar dat zij op hun beurt, wel rekening moeten houden met jullie poesjes? Bijzondere houding hoor.
En verder vind ik dat als jij harde muziek vindt kunnen, al is het overdag, je vooral verder je mond moet houden over wat je buren wel en niet mogen doen.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:30
Ik heb maar weer eens een andere mening maar ik heb een hekel aan 65+ers.. Ze doen als of zij stuk voor stuk ons land zelfstandig hebben opgebouwd tot wat het nu is. Dat zij het zwaar hebben gehad en dat ze nu mogen genieten van hun werk.
Wat die generatie vergeet is dat ze door hun gulzigheid ons land na het opbouwen volledig anemisch hebben gezogen als een stel 'ik-heb-er-recht-op' vampieren. En nu nog, iedereen moet inleveren, jongeren moeten bijna gratis werken en we hebben zelfs werkende armen. Maar zij hebben overal recht op en eisen dat alle dingen voor hun oude dag zo luxe blijven als dat ze zelf willen.
Wat ik helemaal prachtig vind is dat ze de 30-20-10ers van nu uitmaken voor slappe hap terwijl zij zijn opgevoed met het idee dat zij het gekozen volk zijn, de gouden toekomst, de wederopbouw. Ze gedragen zich ook als het verkozen volk en roddelen als melaatsen. En ze schieten accuut in de jicht als hun standaard wegvalt. Geen enkel incasseringsvermogen.
Wist je dat de 30-20-10ers van nu de eerste generatie in eeuwen is die het slechter heeft dan de generatie voor hen? Vampieren die 65+ers.
On-topic: TO mijn ervaring is dat deze generatie maar naar 1 ding luistert en dat is naar autoriteit. De dokter, de politieman, de burgermeester. In mijn geval de VVE. Nadat de VVE iets gedaan heeft aan het eindeloze gezeur, geloer en geluidsoverlast kunnen wij eindelijk normaal in ons appartement wonen. Wij hadden de geluidsoverlast nog wel gepikt als ze niet zo eindeloos hadden gezeurd over alle buren, muziekje op een feestje tot 23.00 en zelfs dat zij vonden dat ze de algemene ruimtes mochten gebruiken voor privé gebruik omdat zíj het grootste appartement hadden. Daarnaast het loeren, langslopen (wat doen ze hier? Ze wonen bóven ons?!
) en altijd in de garage zijn als wij er ook waren. Die houding heeft ze €13.000 gekost omdat hun vloer niet volgens de regels was gelegd en na een rechtszaak er toch echt uit moest. Wie niet kan samenleven met anderen moet maar betalen
Sterkte.
Wat die generatie vergeet is dat ze door hun gulzigheid ons land na het opbouwen volledig anemisch hebben gezogen als een stel 'ik-heb-er-recht-op' vampieren. En nu nog, iedereen moet inleveren, jongeren moeten bijna gratis werken en we hebben zelfs werkende armen. Maar zij hebben overal recht op en eisen dat alle dingen voor hun oude dag zo luxe blijven als dat ze zelf willen.
Wat ik helemaal prachtig vind is dat ze de 30-20-10ers van nu uitmaken voor slappe hap terwijl zij zijn opgevoed met het idee dat zij het gekozen volk zijn, de gouden toekomst, de wederopbouw. Ze gedragen zich ook als het verkozen volk en roddelen als melaatsen. En ze schieten accuut in de jicht als hun standaard wegvalt. Geen enkel incasseringsvermogen.
Wist je dat de 30-20-10ers van nu de eerste generatie in eeuwen is die het slechter heeft dan de generatie voor hen? Vampieren die 65+ers.
On-topic: TO mijn ervaring is dat deze generatie maar naar 1 ding luistert en dat is naar autoriteit. De dokter, de politieman, de burgermeester. In mijn geval de VVE. Nadat de VVE iets gedaan heeft aan het eindeloze gezeur, geloer en geluidsoverlast kunnen wij eindelijk normaal in ons appartement wonen. Wij hadden de geluidsoverlast nog wel gepikt als ze niet zo eindeloos hadden gezeurd over alle buren, muziekje op een feestje tot 23.00 en zelfs dat zij vonden dat ze de algemene ruimtes mochten gebruiken voor privé gebruik omdat zíj het grootste appartement hadden. Daarnaast het loeren, langslopen (wat doen ze hier? Ze wonen bóven ons?!
Sterkte.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:34
Het-groepje schreef: ↑02-08-2017 07:48Nou, ik heb ook copd en ik kan me voorstellen dat als je dan ook nog last van je knieen hebt en 65+ bent, dat je dan een beetje comfortabel wil liggen met je verrekijker![]()
.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:35
Meid, toen ik nog drie hoog achter woonde in onze mooie hoofdstad ( nu woon ik twee hoog vóór), had ik ook buurtjes die met het glas aan het oor aan de muur luisterden.Josefien01 schreef: ↑02-08-2017 09:14Ojee nee..mijn tuin is afgezet, mijn katten kunnen daar niet uit en dat wil ik niet.. ze mogen absoluut niet op straat !! Nee het geklaag gaat over de katten in mijn ! Tuin
Maar over buren die 3 deuren verderop gaan klagen omdat je wat hoort... net of er meer mensen wonen in je straat![]()
Ze wisten ineens alles over mijn lover Tony die regelmatig langskwam. En neeeeee, dat was niet omdat we luidruchtig waren tijdens de daad. We zouden onszelf voor het huwelijk bewaren.
Dat kwam er helaas niet van omdat Tony er een scharrel op nahield die hem wel tussen de jaratels liet graaien, maar dat is een ander verhaal.
Wat ik toen gedaan heb: met hulp van mijn goede vriendin Bea (nu Arjan voor de oplettende lezeressen), heb ik gedaan alsof we een enge sekte erop nahielden.
Gieren joh dat we gedaan hebben, met nep- séance met enge spookgeluiden (tip: een kammetje met vloeipapier).
En ze dan wijs maken dat afluisteraars gestraft werden.
Nou dan maak je het af met de oude truuk van een hondendrol (kattendrol mag ook) in een krant op de stoep. Aansteken. Aanbellen en dan toekijken hoe ze de brandende krant uittrappen en eindigen met poep aan de schoen.
Daarna verhuisden ze gauw.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:37
Zeg het ze die oudjes.!BahcoBarbie schreef: ↑02-08-2017 09:30Ik heb maar weer eens een andere mening maar ik heb een hekel aan 65+ers.. Ze doen als of zij stuk voor stuk ons land zelfstandig hebben opgebouwd tot wat het nu is. Dat zij het zwaar hebben gehad en dat ze nu mogen genieten van hun werk.
On-topic: TO mijn ervaring is dat deze generatie maar naar 1 ding luistert en dat is naar autoriteit. De dokter, de politieman, de burgermeester. In mijn geval de VVE. Nadat de VVE iets gedaan heeft aan het eindeloze gezeur, geloer en geluidsoverlast kunnen wij eindelijk normaal in ons appartement wonen. Wij hadden de geluidsoverlast nog wel gepikt als ze niet zo eindeloos hadden gezeurd over alle buren, muziekje op een feestje tot 23.00 en zelfs dat zij vonden dat ze de algemene ruimtes mochten gebruiken voor privé gebruik omdat zíj het grootste appartement hadden. Daarnaast het loeren, langslopen (wat doen ze hier? Ze wonen bóven ons?!) en altijd in de garage zijn als wij er ook waren. Die houding heeft ze €13.000 gekost omdat hun vloer niet volgens de regels was gelegd en na een rechtszaak er toch echt uit moest. Wie niet kan samenleven met anderen moet maar betalen
![]()
Sterkte.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:43
BahcoBarbie schreef: ↑02-08-2017 09:30Ik heb maar weer eens een andere mening maar ik heb een hekel aan 65+ers..
Gelukkig ben je ook helemaal niet generaliserend of zo.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:43
Bahco: ik ben nog lang geen 65+; maar kan maar één ding zeggen: wat ben ik blij dat jij mijn buurvrouw niet bent! Wat een arrogantie en intolerantie... overdrijven is ook een vak zeg... Misschien is er een bedrijf dat je daarvoor grof geld wil betalen? 
Ik kan maar één ding zeggen: ik ben blij dat ik de oorlog en naoorlogse jaren niet mee heb gemaakt. Dacht dat je dat het leven toen zo geweldig was?
Ik kan maar één ding zeggen: ik ben blij dat ik de oorlog en naoorlogse jaren niet mee heb gemaakt. Dacht dat je dat het leven toen zo geweldig was?
woensdag 2 augustus 2017 om 09:59
TO, volgens mij zitten jij en je buren een beetje vast in een patroon. Kleine irritaties worden opgekropt en niet uitgesproken en dat bouwt op totdat er een gigantische wederzijdse onverdraagzaamheid is ontstaan, waardoor zelfs de kleinste zaken al enorm irritant kunnen zijn. En weet je wat de grap is? Voor dit soort kleine irritaties willen mensen vaak helemaal geen oplossing, ze willen gewoon eens gehóórd worden.
Mijn tip zou dan ook zijn: ga jezelf niet ingraven in allerlei dingen waar je recht op meent te hebben, daar escaleer je de boel alleen maar mee. Nodig de buurvrouw gewoon eens in de zoveel tijd eens uit op de koffie en zeg dan, zonder verwijten: "goh, buurvrouw, ik hoorde dat u last heeft van x, hoe kunnen we dat oplossen?" Negen van de tien keer komt er dan een oplossing uit die voor jou ook hartstikke werkbaar is (bbq aan aan de andere kant van de tuin/als de wind niet in hun tuin staat, belofte dat ze zelf mogen snoeien in de boom, als ze er last van hebben en anders de vijgen aan hun kant gewoon op mogen eten, etc.).
En nu hoor ik je denken: JA, MAAR DIE MENSEN ZIJN OOK HARTSTIKKE VERVELEND EN NU KOM IK OVER ALSOF IK OVERAL SCHULD AAN HEB!!!
Ja, klopt, maar, afgaande op jouw beschrijving, zijn jouw buren nu eenmaal zou. Vervelen zich waarschijnlijk de pleuris en houden daarom alles en iedereen zo goed in de gaten. Dat gedrag is er dus toch wel, het is aan jou of je de hele sfeer wil gaan verzieken of jezelf daar boven wil plaatsen en je huis gewoon leefbaar wil houden voor je gezin.
Mijn tip zou dan ook zijn: ga jezelf niet ingraven in allerlei dingen waar je recht op meent te hebben, daar escaleer je de boel alleen maar mee. Nodig de buurvrouw gewoon eens in de zoveel tijd eens uit op de koffie en zeg dan, zonder verwijten: "goh, buurvrouw, ik hoorde dat u last heeft van x, hoe kunnen we dat oplossen?" Negen van de tien keer komt er dan een oplossing uit die voor jou ook hartstikke werkbaar is (bbq aan aan de andere kant van de tuin/als de wind niet in hun tuin staat, belofte dat ze zelf mogen snoeien in de boom, als ze er last van hebben en anders de vijgen aan hun kant gewoon op mogen eten, etc.).
En nu hoor ik je denken: JA, MAAR DIE MENSEN ZIJN OOK HARTSTIKKE VERVELEND EN NU KOM IK OVER ALSOF IK OVERAL SCHULD AAN HEB!!!
Ja, klopt, maar, afgaande op jouw beschrijving, zijn jouw buren nu eenmaal zou. Vervelen zich waarschijnlijk de pleuris en houden daarom alles en iedereen zo goed in de gaten. Dat gedrag is er dus toch wel, het is aan jou of je de hele sfeer wil gaan verzieken of jezelf daar boven wil plaatsen en je huis gewoon leefbaar wil houden voor je gezin.
anoniem_65282e4650108 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 10:49
0.03% gewijzigd
woensdag 2 augustus 2017 om 10:11
Grappig om te lezen dat je over een klein 10 jaar een hekel aan mij hebt. Ooit ben je zelf een 65 plusser