Verhuizen en op reis: vraag ivm planning

12-02-2009 16:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Eindelijk is het zo ver, rond juni/juli ga ik verhuizen naar m'n eigen appartement; nou ja, het is de opleververwachting, dus 100% is het niet.

Nu heb ik een vakantie gezien die van half mei tot begin juni is.

Ik vraag me af of het onverstandig is om dan met vakantie te gaan.

Moet ik dan nog niet vanalles regelen ivm keuringen, elektriciteit en wat ik veel wat? Ik ben nog nooit verhuisd en tot nu toe heb ik het allemaal op me af laten komen, maar nu moet er toch even een planning worden gemaakt.

Zijn er verhuis-ervaringsdeskundigen met een advies?

Liefs,

Bianca
Ik zit met hetzelfde. Wij krijgen 1 juli de sleutel en ik wil in juni nog op vakantie maar ben ook aan het twijfelen of het verstandig is.
Hier zeker een verhuis-ervaringsdeskundige en ik zeg: niet doen! Ga lekker ná de verhuizing op vakantie want geloof me, dan heb je het nodig hoor !

Vóór de verhuizing heb je inderdaad van alles te doen en te regelen.
Hm, al hoewel je ook kunt zeggen dat, als je voor de verhuizing gaat, je daarna lekker uitgerust bent om te verhuizen:-)

Ik vind het lastig. Ik wil toch wel heel graag weg; is n gave vakantie die alleen in die periode kan. Maar ja, als ik dan in de knoei kom met het huis....lastig hoor.
Met een strakke planning kun je zowel op vakantie als kort daarna verhuizen. Veel dingen kun je zelfs al voor je vakantie regelen.
hoe wordt je huis opgelevert? m.a.w. wat zouden jullie zelf nog moeten doen?

Verhuizen op zich kost niet veel tijd (inpakken kun je ruim van te voren mee beginnen), dus als je graag op vakantie wil en niet gepland heb dat je nog hele verbouwingen in het huis meot doen voordat je erin kunt, waarom niet?
Gaat het over een nieuwbouwappartement? Want dan moet je je echt niet teveel vastpinnen op de opleverdatum. Vriendin van me kan mooi gaan verhuizen nadat haar al lang geplande vakantie voorbij was...
Het kan denk ik wel, maar vereist wat voorbereiding. Het 'echte' verhuizen in de zin van inpakken, dingen opruimen en weggooien kost hooguit een paar dagen. Bedenk even goed wat je vòòr die tijd al geregeld/aangevraagd moet hebben. Zoals internet, energie, verhuiskaarten, en eventueel het laten leggen van vloerbedekking, het kopen van meubels etc. Er zijn vast wel internetsites waar informatie over te vinden is. Informeren naar welk internet abonnement e.d. je moet hebben, kun je nu natuurlijk ook al doen! En wat hiervoor ook al gezegd is, een opleverdatum is niet definitief.

Als je het goed voorbereid, is het zeker te doen, maar dat betekent dat je ruim op tijd met de voorbereidingen moet beginnen.
Hoi,

Je kan prima op vakantie, als je dat graag wil. Kost een beetje voorbereiding zoals ook dignity zegt, maar dan kan je zo weg. Ik heb het ook wel eens gedaan. Dan vond ik het heerlijk om even niks te hoeven regelen en juist ook de verhuisstress te ontlopen..Maar goed, die komt daarna dan ook wel weer terug alsje weer moet gaan in- en uitpakken sjouwen etc.

Ben benieuwd wat je gaat doen!
Ik zou wachten met op reis gaan tot na de verhuis. Bovendien kun je dan lekker na 't hoogseizoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven