Verhuizen en op reis: vraag ivm planning
donderdag 12 februari 2009 om 16:58
Hoi,
Eindelijk is het zo ver, rond juni/juli ga ik verhuizen naar m'n eigen appartement; nou ja, het is de opleververwachting, dus 100% is het niet.
Nu heb ik een vakantie gezien die van half mei tot begin juni is.
Ik vraag me af of het onverstandig is om dan met vakantie te gaan.
Moet ik dan nog niet vanalles regelen ivm keuringen, elektriciteit en wat ik veel wat? Ik ben nog nooit verhuisd en tot nu toe heb ik het allemaal op me af laten komen, maar nu moet er toch even een planning worden gemaakt.
Zijn er verhuis-ervaringsdeskundigen met een advies?
Liefs,
Bianca
Eindelijk is het zo ver, rond juni/juli ga ik verhuizen naar m'n eigen appartement; nou ja, het is de opleververwachting, dus 100% is het niet.
Nu heb ik een vakantie gezien die van half mei tot begin juni is.
Ik vraag me af of het onverstandig is om dan met vakantie te gaan.
Moet ik dan nog niet vanalles regelen ivm keuringen, elektriciteit en wat ik veel wat? Ik ben nog nooit verhuisd en tot nu toe heb ik het allemaal op me af laten komen, maar nu moet er toch even een planning worden gemaakt.
Zijn er verhuis-ervaringsdeskundigen met een advies?
Liefs,
Bianca
donderdag 12 februari 2009 om 18:14

donderdag 12 februari 2009 om 21:18
hoe wordt je huis opgelevert? m.a.w. wat zouden jullie zelf nog moeten doen?
Verhuizen op zich kost niet veel tijd (inpakken kun je ruim van te voren mee beginnen), dus als je graag op vakantie wil en niet gepland heb dat je nog hele verbouwingen in het huis meot doen voordat je erin kunt, waarom niet?
Verhuizen op zich kost niet veel tijd (inpakken kun je ruim van te voren mee beginnen), dus als je graag op vakantie wil en niet gepland heb dat je nog hele verbouwingen in het huis meot doen voordat je erin kunt, waarom niet?
donderdag 12 februari 2009 om 22:32
Het kan denk ik wel, maar vereist wat voorbereiding. Het 'echte' verhuizen in de zin van inpakken, dingen opruimen en weggooien kost hooguit een paar dagen. Bedenk even goed wat je vòòr die tijd al geregeld/aangevraagd moet hebben. Zoals internet, energie, verhuiskaarten, en eventueel het laten leggen van vloerbedekking, het kopen van meubels etc. Er zijn vast wel internetsites waar informatie over te vinden is. Informeren naar welk internet abonnement e.d. je moet hebben, kun je nu natuurlijk ook al doen! En wat hiervoor ook al gezegd is, een opleverdatum is niet definitief.
Als je het goed voorbereid, is het zeker te doen, maar dat betekent dat je ruim op tijd met de voorbereidingen moet beginnen.
Als je het goed voorbereid, is het zeker te doen, maar dat betekent dat je ruim op tijd met de voorbereidingen moet beginnen.
vrijdag 13 februari 2009 om 09:53
Hoi,
Je kan prima op vakantie, als je dat graag wil. Kost een beetje voorbereiding zoals ook dignity zegt, maar dan kan je zo weg. Ik heb het ook wel eens gedaan. Dan vond ik het heerlijk om even niks te hoeven regelen en juist ook de verhuisstress te ontlopen..Maar goed, die komt daarna dan ook wel weer terug alsje weer moet gaan in- en uitpakken sjouwen etc.
Ben benieuwd wat je gaat doen!
Je kan prima op vakantie, als je dat graag wil. Kost een beetje voorbereiding zoals ook dignity zegt, maar dan kan je zo weg. Ik heb het ook wel eens gedaan. Dan vond ik het heerlijk om even niks te hoeven regelen en juist ook de verhuisstress te ontlopen..Maar goed, die komt daarna dan ook wel weer terug alsje weer moet gaan in- en uitpakken sjouwen etc.
Ben benieuwd wat je gaat doen!