Help! Mijn schuur geblokkeerd
woensdag 2 augustus 2017 om 18:18
Er is hier iets heel stoms gebeurd: in onze fietsenkelder is de metalen keukentrap blijkbaar omgevallen nadat we weg zijn gegaan. Hij ligt helemaal klem tussen de deur en de muur aan de achterkant en we krijgen er geen beweging in. De deur gaat ongeveer een cm open en we hebben onder de deur ongeveer 1.5 cm. Gepruts met een bezemsteel levert niets op. Ik wil de deur slopen of de onderkant eruit zagen, maar dat wil vriend niet. hij wil verder prutsen, maar dat haalt dus niets uit.
Ik kan me zo voorstellen dat we niet de eerste zijn die dit gebeurt. Wie heeft een oplossing paraat?
Ik kan me zo voorstellen dat we niet de eerste zijn die dit gebeurt. Wie heeft een oplossing paraat?
woensdag 2 augustus 2017 om 18:33
Tja - zo barricadeer je jezelf in de film als je wordt achtervolgd. Alleen zit er nu niemand in de kelder om alsnog open te doen.
Als je geen andere toegang hebt dan de deur en de scharnieren aan de binnenkant zitten, wordt het wel zagen, vrees ik, Hoe netjes moet het zijn nadat alles achter de rug is? Je Zou met een zaag de deur boven het slot helemaal horizontaal kunnen doorzagen. Die "bovendeur" draait dan gewoon op op de scharnier, je klimt door de bovendeur naar binnen en herstelt de deur door weer een lat op de zaagsnede te zetten. Als het gewoon een simpele stompe hardboarddeur is, zou ik vriend vragen (ook al is hij nog niet zo ver) om een paar harde trappen te geven, ben je zo binnen. Zo'n stompe deur kost een paar tientjes.
Als je geen andere toegang hebt dan de deur en de scharnieren aan de binnenkant zitten, wordt het wel zagen, vrees ik, Hoe netjes moet het zijn nadat alles achter de rug is? Je Zou met een zaag de deur boven het slot helemaal horizontaal kunnen doorzagen. Die "bovendeur" draait dan gewoon op op de scharnier, je klimt door de bovendeur naar binnen en herstelt de deur door weer een lat op de zaagsnede te zetten. Als het gewoon een simpele stompe hardboarddeur is, zou ik vriend vragen (ook al is hij nog niet zo ver) om een paar harde trappen te geven, ben je zo binnen. Zo'n stompe deur kost een paar tientjes.
woensdag 2 augustus 2017 om 18:49
Zit er geen raam in de berging?Kluswonder schreef: ↑02-08-2017 18:42Ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik zie geen andere optie dan slopen...
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 2 augustus 2017 om 19:00
Kun je de poten van de trap zien?/ liggen die redelijk in de buurt?
Misschien met een brede en lange (houten/metalen bv) plaat er tegenaan tikken door deze onder de deur te schuiven en door er mee heen en weer/voor en achter te bewegen tegen de pootjes. Wellicht kun je de trap zo laten wankelen/verschuiven/laten vallen?
En anders idd.de deur doorzagen van links naar rechts op ca 1/3e en uiteindelijk als alles geregeld is de 2 deurhelften weer aan elkaar vastmaken (met diezelfde plaat t liefst
als mooie herinnering aan jullie inspanningen
)
Misschien met een brede en lange (houten/metalen bv) plaat er tegenaan tikken door deze onder de deur te schuiven en door er mee heen en weer/voor en achter te bewegen tegen de pootjes. Wellicht kun je de trap zo laten wankelen/verschuiven/laten vallen?
En anders idd.de deur doorzagen van links naar rechts op ca 1/3e en uiteindelijk als alles geregeld is de 2 deurhelften weer aan elkaar vastmaken (met diezelfde plaat t liefst
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
woensdag 2 augustus 2017 om 20:06
Het is gelukt! We hebben helemaal bovenin een flink gat geboord, daar een touw doorheen gefriemeld en onderin het touw om de bovenkant van de ladder geknoopt (gelukkig lag die bij de deur en konden we er net genoeg bij). We hebben zo de trap aan de voorkant omhoog kunnen tillen en daardoor de deur te genoeg open kunnen krijgen om erdoor te komen. Het bleek een wirwar van trap, kampeertafel, parasol en fiets te zijn. Alle risicofactoren staan nu ver van de deur verwijderd
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Bedankt voor het meedenken allemaal!
zondag 13 augustus 2017 om 11:54