Help! Mijn schuur geblokkeerd

02-08-2017 18:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is hier iets heel stoms gebeurd: in onze fietsenkelder is de metalen keukentrap blijkbaar omgevallen nadat we weg zijn gegaan. Hij ligt helemaal klem tussen de deur en de muur aan de achterkant en we krijgen er geen beweging in. De deur gaat ongeveer een cm open en we hebben onder de deur ongeveer 1.5 cm. Gepruts met een bezemsteel levert niets op. Ik wil de deur slopen of de onderkant eruit zagen, maar dat wil vriend niet. hij wil verder prutsen, maar dat haalt dus niets uit.

Ik kan me zo voorstellen dat we niet de eerste zijn die dit gebeurt. Wie heeft een oplossing paraat?
Krijg je er een vloertrekker tussen gepropt? Misschien kun je daarmee de trap weer rechtop duwen.
Iets met een haak onder de deur proberen te prutsen en dan naar je toe proberen te haken?
Kluswonder als naam :-D

Lastig probleem. Ik zou met een trekker proberen zoals hierboven staat. En anders slopen.
Zitten de scharnieren aan de binnenkant of aan de buitenkant? Je zou de deur er eventueel uit kunnen halen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Trekker hebben we geprobeerd. De scharnieren kunnen we niet bij.
Hij ligt echt helemaal klem, dus kan geen kant op...
rianne323 schreef: ↑
02-08-2017 18:23
Kluswonder als naam :-D

Lastig probleem. Ik zou met een trekker proberen zoals hierboven staat. En anders slopen.
In deze toestand wist ik spontaan mijn inlog niet meer ;)
DG2015 schreef: ↑
02-08-2017 18:24
Zitten de scharnieren aan de binnenkant of aan de buitenkant? Je zou de deur er eventueel uit kunnen halen.
naar binnen natuurlijk anders zou het probleem niet zijn ontstaan
Tja - zo barricadeer je jezelf in de film als je wordt achtervolgd. Alleen zit er nu niemand in de kelder om alsnog open te doen.

Als je geen andere toegang hebt dan de deur en de scharnieren aan de binnenkant zitten, wordt het wel zagen, vrees ik, Hoe netjes moet het zijn nadat alles achter de rug is? Je Zou met een zaag de deur boven het slot helemaal horizontaal kunnen doorzagen. Die "bovendeur" draait dan gewoon op op de scharnier, je klimt door de bovendeur naar binnen en herstelt de deur door weer een lat op de zaagsnede te zetten. Als het gewoon een simpele stompe hardboarddeur is, zou ik vriend vragen (ook al is hij nog niet zo ver) om een paar harde trappen te geven, ben je zo binnen. Zo'n stompe deur kost een paar tientjes.
verder: gat in deur zagen naar binnen kllimmen en deur vervangen
Gat in de deur boren met een grote gatenboor op de plek waar de trap er tegen ligt, bezemsteel door gat, trap omhoog duwen, deur open maken. Daarna gat weer dichten.
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik zie geen andere optie dan slopen...
Iets met een haak en een touw?
Kluswonder schreef: ↑
02-08-2017 18:42
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik zie geen andere optie dan slopen...
Zit er geen raam in de berging?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kun je de poten van de trap zien?/ liggen die redelijk in de buurt?

Misschien met een brede en lange (houten/metalen bv) plaat er tegenaan tikken door deze onder de deur te schuiven en door er mee heen en weer/voor en achter te bewegen tegen de pootjes. Wellicht kun je de trap zo laten wankelen/verschuiven/laten vallen?

En anders idd.de deur doorzagen van links naar rechts op ca 1/3e en uiteindelijk als alles geregeld is de 2 deurhelften weer aan elkaar vastmaken (met diezelfde plaat t liefst :rofl: als mooie herinnering aan jullie inspanningen ;) )
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ik zie net in een van je berichten dat de trap toch echt vast ligt. Dan zal de plaat weinig helpen.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Het is gelukt! We hebben helemaal bovenin een flink gat geboord, daar een touw doorheen gefriemeld en onderin het touw om de bovenkant van de ladder geknoopt (gelukkig lag die bij de deur en konden we er net genoeg bij). We hebben zo de trap aan de voorkant omhoog kunnen tillen en daardoor de deur te genoeg open kunnen krijgen om erdoor te komen. Het bleek een wirwar van trap, kampeertafel, parasol en fiets te zijn. Alle risicofactoren staan nu ver van de deur verwijderd ;)
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Heb je je naam toch nog enigszins eer aan gedaan. :proud:
Had een paar maanden geleden hetzelfde. Uiteindelijk heb ik via de spleet onder de deur de blokkade opgelost. Heb een dun plamuurmes (te kort) en uiteindelijk een taartmes tussen de spleet gewurmd en kon toen de trap een duwtje geven. Hoefde gelukkig niet te boren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven